lasta ei vaan kuulu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nneiti83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nneiti83

Vieras
ei taida meille ikinä lasta tulla, taas alko menkat. ei olla yritetty kun joku 3v.
tutkimuksiahan tää vaatis mutta teen töitä 8-16 joten mä en yksinkertasesti julkiselle puolelle pääse kun en voi töistä olla pois. vaikka ajan saisinkin mulla tulee melkeen tunti matkaa suuntaansa eli ei olis mikään pikanen visiitti, joten toi on mahdotonta. yksityiselle ei vaan oo varaa.

en tiedä mitä tää auttaa, saanpa ainakin purettua johonki. tällä hetkellä tuntuu että vois hypätä junan eteen, itkettää ja suututtaa. miks mussa pitää olla vikaa, ihan kun elämä ei muutenki olis potkinu päähän. miksei mikään voi onnistua!?

ehkä et ole valmis vielä äidiksi tulemaan, kun työt menevät lapsen edelle tai sen saannin edelle. mites kun olis lapsi, meneekö työ sittenkin edelle?
Kait nyt yhden päivän pystyy töistö olemaan pois tuommosen asian vuoksi, vaikka enempikin.

Mikä se sellainen työ on, josta pois ei voi olla? Työnantajan on lääkärikäyntejä varten annettava vapaata. Onko se vapaa palkallista, on eri asia. Meillä viimeisen puolentoista vuoden ajan kaikki lomapäivät on käytetty lääkärikäynteihin ja palkattomiin sairaslomiin. Sama tilanne kuin sinulla, eli hoitavaan yksikköön matkaa melkein 200 km suuntaansa joten koko päivä on varattava joka kerran vaikka vain kymmenen minuutin käyntiä varten.

Tällä hetkellä olen raskaana, joten vaiva kannatti.

[QUOTE="Lila";23498027]Kilpirauhasen vajaatoiminta saattaa vaikuttaa raskautumista. Kannattaa tsekata, että TSH-arvo on alle 2, mielummin lähempänä 1.[/QUOTE]

Pelkkä tsh ei kerro kaikkea, on mitattava myös T4V :) Lähetteen labraan saat soittamalla lääkärille pyynnön, oirelista löytyy googlaamalla kilpirauhanen+vajaatoiminta+oireet

Vai että en ole valmis äidiksi kun työ on mulle tärkeetä... Milläs mä sen lapsen elätän jos mulla ei työtä olis? Mä oon se joka meillä tienaa, mies on ollut työttömänä ja sairaslomalla viimeset pari vuotta, että aika huima tulo hällä on (not).
Kaikista työpaikoista ei vaan yksinkertasesti voi lähteä, ei noin vaan voi kiinni laittaa. Kyllä varmasti joku yksittäinen kerta onnistuu, mutta kun luultavasti käyntejä tulee enemmän, mitäs sitten? Tähän mennessä oon käyny yksityisellä jos on lääkäritarvetta ollu, jolloin siis saa aikoja iltaisinkin.

Meillä yritystä myös jokunen vuosi takana ja nyt olen raskaana. Yksi keskenmeno takana. Ilman lääkäriin menoa me ei oltaisi tässä tilanteessa nyt. Ja minulla vika löytyi melkein heti ja siihen riitti lääkehoito. Eli kahdella käynnillä selvitty lääkäriasiat.
Mites sitten jos raskaaksi tulet ja et voi olla pois töistä koska silloinhan lääkäri ja neuvolakäyntejä on myös ja yleensä päivä aikaan?

koita vaan saada töistä vapaata. Kysymyshän voi olla jostain ihan pienestä jutusta. Mullakin takana useampi vuosi lapsettomuutta. Oli sitten lievä munasolunirtoamishäiriö johon auttoi clomifen-tablettien popsiminen ja yrittäminen kotioloissa, tuloksena nyt jo 2 raskautta. Voimia!

Vai että en ole valmis äidiksi kun työ on mulle tärkeetä... Milläs mä sen lapsen elätän jos mulla ei työtä olis? Mä oon se joka meillä tienaa, mies on ollut työttömänä ja sairaslomalla viimeset pari vuotta, että aika huima tulo hällä on (not).
Kaikista työpaikoista ei vaan yksinkertasesti voi lähteä, ei noin vaan voi kiinni laittaa.

Jos nimimerkkisi viittaa syntymävuoteesi, niin onneksi sulla ei vielä ole ihan viimeiset hetket käsillä. Itse vaihdoin työpaikkaa sen vuoksi, että pystyisin paremmin käymään tutkimuksissa ja hoidoissa.

Ota tämä projektina, jossa sinnikkäästi hoidat rastin kerrallaan. Ensin sellainen työpaikka, josta voit olla lomapäivillä / palkattomalla silloin kun tutkimusten takia tarvii.

Pistä miehes ettimään todella aktiivisesti duunia, kun sairasloma loppuu. Ei kai voi olla niin, että sä pysyvästi elätät perheen?

En vaan voi käsittää, että työpaikalta ei pääse käymään edes lääkärissä. Mites sairasloma? Pitääkö silloinkin olla töissä? Ja tuuraajat?
Eihän lapsen saanti voi oikeasti olla kiinni työpaikasta, josta ei pääse lääkäriin.

vielä lisäyksenä kuten joku aikaisemmin kirjoittikin, että kyllähän niitä työpoissaoloja sitten tulee neuvola- ja neuvolalääkärikäyntienkin takia, minkä lisäksi voi olla jotain erityistä seurantaa vaativaa kuten mulla raskausdiabetes ja yks toinen juttu mitä on seurattu sairaalassa. Ja myöhemmin lapsen sairastelut, helposti menee viikkokin poissa töistä. No, tietysti tiedät tämän kaiken ja ymmärrän hyvin että hoitojen vaatima ajan (ja ehkä rahankin) investointi arveluttaa, kun takeita onnistumisesta ei ole. Näin koin aikanaan itsekin. Mutta askel kerrallaan, ja onnea projektiin :)

ei taida meille ikinä lasta tulla, taas alko menkat. ei olla yritetty kun joku 3v.
tutkimuksiahan tää vaatis mutta teen töitä 8-16 joten mä en yksinkertasesti julkiselle puolelle pääse kun en voi töistä olla pois. vaikka ajan saisinkin mulla tulee melkeen tunti matkaa suuntaansa eli ei olis mikään pikanen visiitti, joten toi on mahdotonta. yksityiselle ei vaan oo varaa.

en tiedä mitä tää auttaa, saanpa ainakin purettua johonki. tällä hetkellä tuntuu että vois hypätä junan eteen, itkettää ja suututtaa. miks mussa pitää olla vikaa, ihan kun elämä ei muutenki olis potkinu päähän. miksei mikään voi onnistua!?

Kyllä se elämä kuule potkii päähän muitakin, voi että mua ottaa päähän nämä "valitan ihan valittamisen ilosta enkä edes halua ratkaisua ongelmaani,olen maailman surkein ihminen ja kaikilla muilla menee aina niiiin hyvin"-ihmiset.

Kyllä sinä voit töistä käydä lääkärissä ihan luvan kanssa ja ihan kuten muutkin ihmiset, jos ei onnistu niin työpaikan vaihdos voisi olla hyvä ratkaisu.
Jos se on ihan oikeasti ongelma että lääkäriin menomatka kestää tunnin suuntaansa, voi muuttaa lähemmäs sitä lääkäriä(vaikka niin se kestää monilla muillakin ihmisillä).

Se on helppo kauhistella jos on itse sellasessa työssä missä on useita työntekijöitä, jolloin tää ei tosiaan ole ongelma. Joissakin paikoissa kuitenkin on vaan yksi ainoa työntekijä, jolloin se heti vaikeuttaa tilannetta, palkattomia ei siis voi pitää. Toki lomat mulle kuuluu ja olen poissa jos olen kipeä ja siis sairaslomalla, jolloin tuuraaja jostain tulee, joskus on laitettu ihan kiinnikin jos ei ole ketään sinne saatu. Tollasten lekurikäyntien takia ei kuitenkaan sairaslomaa saa, enkä voi vaan ilmottaa että mä nyt vaan olen poissa tuolloin, piste.

Olen mä kattelu muitakin työpaikkoja mutta valitettavasti palkkaus on täällä jopa todella hyvä, mikä on kuitenkin aika tärkeetä kun toinen ei tienaa...

miehen tilanteesta sen verran että selkäleikkauksen takia on sairaslomalla, eikä ole tietoa palautuuko ennalleen joten työnhaku ei ole hänen kohdalla vielä ajankohtaista.

Tottakai työstä pääsee lääkärikäynnille. On sinun päästävä raskaana ollessa neuvolaankin ja miten sitten, kunh on oltava pois, kun lapsi on sairaana. Kyllä sinun kannattaa varata aika jo ihan peruslabrakokeita varten. Joskus vain pieni apu voi saada raskauden alkuun.

Se on helppo kauhistella jos on itse sellasessa työssä missä on useita työntekijöitä, jolloin tää ei tosiaan ole ongelma. Joissakin paikoissa kuitenkin on vaan yksi ainoa työntekijä, jolloin se heti vaikeuttaa tilannetta, palkattomia ei siis voi pitää. Toki lomat mulle kuuluu ja olen poissa jos olen kipeä ja siis sairaslomalla, jolloin tuuraaja jostain tulee, joskus on laitettu ihan kiinnikin jos ei ole ketään sinne saatu. Tollasten lekurikäyntien takia ei kuitenkaan sairaslomaa saa, enkä voi vaan ilmottaa että mä nyt vaan olen poissa tuolloin, piste.

Olen mä kattelu muitakin työpaikkoja mutta valitettavasti palkkaus on täällä jopa todella hyvä, mikä on kuitenkin aika tärkeetä kun toinen ei tienaa...

miehen tilanteesta sen verran että selkäleikkauksen takia on sairaslomalla, eikä ole tietoa palautuuko ennalleen joten työnhaku ei ole hänen kohdalla vielä ajankohtaista.

totta helkutissa sä voi ilmoittaa että olet poissa esim. pe 8.4. klo 13.00 alkaen, koska menet lääkäriin. Se ei ole sun vastuulla etsiä siihen sijaista tai murehtia saako työnantaja siihen sijaisen.. Sulla on oikeus mennä työ aikana lääkäriin niinkuin muillakin!!
Mitäs jos sulle tulis joku vakava sairaus, jonka takia sun pitäs mennä usein lääkäriin? etkö silloinkaan menisi?

kaikkeen on keinot
ihan kuule meillä tosiaan mies menetti ensin työpaikkansa, sen jälkeen meinasi kuolla auto onnettomuudessa jossa loukkasi ton selkänsä, anoppi kuoli samaisessa onnettomuudessa. Mökki paloi pari vuotta sitten jossa kuoli molemmat koiramme, äidilläni poistettiin rinta kun löytyi syöpä. Kaiken tän lisäksi tappelen edelleen edellisen vuokranantajan kanssa oikeusavustajien avustuksella, kun tämä yrittää maksattaa meillä vajaa kymppitonnin vesivahinkolaskua, joka oli olemassa ennenkun muutettiin sinne mutta jostain syystä tää ei oo niin mustavalkoista. Nyt ei lastakaan näy ja kello tikittää. Ihan olen olemassa vaan valittaakseni turhasta. Haista pitkä vittu.

kaikkeen on keinot
ihan kuule meillä tosiaan mies menetti ensin työpaikkansa, sen jälkeen meinasi kuolla auto onnettomuudessa jossa loukkasi ton selkänsä, anoppi kuoli samaisessa onnettomuudessa. Mökki paloi pari vuotta sitten jossa kuoli molemmat koiramme, äidilläni poistettiin rinta kun löytyi syöpä. Kaiken tän lisäksi tappelen edelleen edellisen vuokranantajan kanssa oikeusavustajien avustuksella, kun tämä yrittää maksattaa meillä vajaa kymppitonnin vesivahinkolaskua, joka oli olemassa ennenkun muutettiin sinne mutta jostain syystä tää ei oo niin mustavalkoista. Nyt ei lastakaan näy ja kello tikittää. Ihan olen olemassa vaan valittaakseni turhasta. Haista pitkä vittu.

Ehkä nyt ei tarvi alkaa haistatteleen.......... aikuismaista....

Mitä jos yrittäisit ensin saada sen ajan, sit meet sen ajan kanssa työnantajalle juttelemaan ihan reilusti että tälläinen käynti olis - tarvis vapaata. Tiedä kuule vaikka onnistuisi helpommin ku uskotkaan. YRITÄ edes!!! :)

kaikkeen on keinot

Tottahan tuo on että teitä elämä on viime aikoina potkinut enemmän kuin useita muita, mutta juuri tuollaisessa tilanteessa se on asenne joka ratkaisee.
Voit ottaa asenteen ettei mistään mitään tule kuitenkaan,meillä menee paskemmin kuin kellään muulla ja elämä on yhtä vastoinkäymistä.
Tai sitten voit ajatella,että vastoinkäymisiä on KAIKILLA ja niistä selvitään, keksitään vain keinot miten!
Surkuttelu ja itsesäälissä pyöriminen(tai tuntemattomille haistattelu) ei auta ketään, jos se jää päälle eikä tosissaan edes yritä löytää ratkaisua ongelmiinsa.

Meillä lasta tehtiin lähes seitsemän vuotta vaikka tutkimuksiin mentiin heti ekan vuoden jälkeen. Ensin yleensä tutkitaan mies koska se on helppoa, sit naisesta verikokeet tietyssä kierron vaiheessa ja sit vasta rankempiin tutk.jos aihetta on. Kukaan ei ole korvaamaton ja nyt kun tiedän mitä äitiys on hyvässä ja pahassa niin suosittelen vain priorisoimaan tässä asiassa vaikka se olisin hankala työn puolesta järjestää. Jos rankat hoidot tulisi ajankohtaiseksi niin käsittääkseni kaikkia niitä ei edes yksityisellä pysty kovin myöhään illalla tekemään ja monet julkiset ostaa noi rankat hoidot yksityiseltä

Yhteistyössä