Jos toinen haluaisi tietää tulevan lapsen sukupuolen ja toinen ei miten teillä on tehty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tilli"

Vieras
Otsikossa siis kysymys. Minä olisin utelias tietämään arvauksen lapsen sukupuolesta heti kun kuvista vain jotain voi päätellä, mutta mieheni haluaisi ehdottomasti tietää asian vasta synnytyksen jälkeen. Hän ei siis halua kuulla mitään arvauksia etukäteen, joten kaippa minunkin on vain odotettava synnytykseen asti, vai osaakohan niistä kuvista maallikko jotain päätellä jos ei lääkäriltä/hoitajalta kysy?

Meillä tehtiin niin, että en vain kertonut isännälle sukupuolta. Hän ei päässyt ultraan mukaan sillä kertaa, joten ei tarvinnut tämän kummenpia kommervenkkejä :) Jos olisi päässyt, niin olisi ehkä poistunut huoneesta siksi aikaa, kun lääkäri kertoo sukupuolen.

Jos miehelle on ok, että sinä tiedät ja hän ei, niin sitten sen voi kertoa vain sinulle. Minusta kyllä olisi tosi epäreilua selvittää sukupuoli vain itselle, jos toinen ei halua tietää. Kyllä minusta pitäisi sen verran sitten joustaa, että kumpikaan ei lähde selvittämään sukupuolta etukäteen, jos toinen ei halua. Toivottavasti asiasta ei tule teille suurta ongelmaa. :)

Meillä myös mies ei halunnut tietää, itse halusin. Mutta en pitänyt asiaa niin tärkeänä, että olisin itselleni vain kysynyt. Kun ultraava kätilö sitten sanoi, jotta sukupuolen merkit näkyvät erittäin selkeästi, haluatteko tietää? Mies vastasi välittömästi, että juu. :) Eli tilanteen tultua eteen, hän muuttikin mielensä ja asia ratkesi meidän osalta niin.

Meillä ei isä halunnut tietää(itse olisin halunnut tietää) esikoisesta ja ei sitten rakenneultrassa kysytty. Myöhemmin oli vielä kolmas (olisiko ollut synnytystapa-arviossa joskus rv 32) ultra ja menin sinne yksin joten kysyin. Isä tietysti heti halusi tietää vaikka olikin niin sitä vastaan :D Kahdessa muussa lapsessa ollaan kysytty ihan yhteisestä halusta.

Minä halusin tietää ja mies ei. Kätilö vaan sanoi että isä voi sit mennä ulkopuolelle odottelemaan. Eihän siihen kauaa mennyt kun mies jo oli utelemassa kumpi on tulossa ;)

Rakenne ultrassa ei edes välttämättä selviä kumpi on tulossa. Voithan mennä 3D-ultraan yksin ja kysyä sukupuolen mikäli ei rakenne ultrassa selviä tai et siihen luota. Miehen käsket pois huoneesta siksi aikaa. Jos et kätilölle/lääkärille sano paikan päällä että haluat tietää sukupuolen ei kätilö edes sitä saata katsoa joten vaikea siinä perää soitella.

Yhteistyössä