Kerrostalossa hiljaisuuden aikana suihkussa käynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä kaipaava

Vieras
En yleensä nipota mistään ja ymmärrän sen jos yöllä tulee töistä että haluaa ensin peseytyä ja sitten nukkumaan MUTTA
nyt minun naapurini herättää minut jaka kirotun aamu klo 5.00 ja on TUNNIN suihkussa (murinaa)
En edes tajua miten joku saa tunnin suihkussa kulumaan aikaa,
tai siis no tajuan (ajellaan karvat ja tehdään hiukan kuorintoja ym tai jos on kylmä ilma niin mielellään suihkussa lämmitteleekin sen tunnin)
mutta eikö tuohon klo aikaankin pitäisi ottaa naapurit huomioon ( meillä kun hiljaisuus loppuu aamulla klo 7.00 )
Naapurin kylppärin seinä meidän makkarin einää vastapäätä ja toki kyseiseen klo aikaa kuuluu aika hyvin kun vettä lasketaan vaikka muutoin normaalit elämisen äänet ei päivällä kuulukkaan.
Itsekin joskus aikanaan töistä yöllä tulin ja sain itseni saippualla pestyä 5minuutissa samoin mieheni joka tekee äärimmäisen likaista hommaa saa nopeasti itsensä suihkuteltua jos kyse hiljaisuuden aikana tapahtuvasta suihkuttelusta,
eli ymmärrän enemmän kuin hyvin että ei halua likaisena ja hikisenä nukkumaan.
Nyt mietin miten ihmeessä kehtaisin vinkata muuten hyvälle naapurilleni että voisiko sen tunnin suihkuttelun sijaan yrittää peseytyä 5-10 minuutissa joka minusta on aivan riittävä aika.
On meinaan ärsyttävää kun toinen laskee klo 5.00 tunnin verran suihkussa vettä joten koitappa siinä enään itse nukkua :(
Joten vinkkejä kuinka sen kauniisti ilman naapurisopua rikkomatta hänelle sanoisin?

[QUOTE="vieras";23583801]Osta seinäänne äänieristelevyjä.[/QUOTE]

Eiköhän se olisi ihan naapurin homma silloin ostaa jos ei ota hiljaisuuden aikana muita huomioon ;)

Paras sopu lienee tunkea itsele korvatulpat korviin. Onnistuisko? Tylsä tilanne, ei tosta toisaalta ymmärtäväinen naapuri pitäisi loukkaantua, mutta miten sen sanoisi. SIihen en osaa auttaa.

sanot että 5-10min on SINUSTA sopiva aika, ei välttämättä naapurin mielestä. Kyllä suihkussa saa käydä myös hiljaisuuden aikana ja minusta siitä on vähän turha alkaa nipottamaan, että aikuisen ihmisen omassa kodissa tapahtuvaa peseytymistä aletaan rajoittamaan. Luuletko että isännöitsijäkään sanoisi hänelle että 10min saat suihkussa olla mutt 20min et!!!!

Eli TUNTI on teistä ok vaikka käy hiljaisuuden aikana? Kun se on joka kirotun aamuista että hän tunnin siellä on, no jos näin taidan minä laittaa suikun auki koko yöksi.

[QUOTE="aape";23583804]Eiköhän se olisi ihan naapurin homma silloin ostaa jos ei ota hiljaisuuden aikana muita huomioon ;)[/QUOTE]

kyllä se on sun homma jos et kestä suihkussa käymistä. Se on nimittäin sallittua myös hiljaisuuden aikana vaikka taloyhtiön säännöissä sanottaisi mitä.
noi on ikäviä juttuja, mutta mahdolliset naapureiden äänet pitää ottaa huomioon kun kerrostaloon päättää muuttaa.

[QUOTE="aape";23583815]Eli TUNTI on teistä ok vaikka käy hiljaisuuden aikana? Kun se on joka kirotun aamuista että hän tunnin siellä on, no jos näin taidan minä laittaa suikun auki koko yöksi.[/QUOTE]

Minusta tunti suihkussa on kyllä tolkuttoman pitkä aika, siinähän menee vettä aivan älyttömästi. Mutta jos ei joku siitäkään välitä, niin minusta olisi kyllä aikaisin aamulla huomaavaista käydä nopeahkosti suihkussa, 5-10 minuuttia.

Itseasiassa on ihan ennakkotapauksia, että asukas on saanut häädön, kun on pessyt pyykkiä hiljaisuuden aikana, eikä perusteluksi kelpaa, että asukas teki yötyötä. Meni ihan korkeinpaan oikeuteen asti. Toisaalta taas liikenteen metelistä ei voi valittaa mihinkään eikä siitä saa mitään korvauksia, eikä se tunnu muutenkaan ihmisiä häiritsevän vaikka lentokone lentää talon yli kymmeniä kertoja päivässä.

Minusta tunti suihkussa on kyllä tolkuttoman pitkä aika, siinähän menee vettä aivan älyttömästi. Mutta jos ei joku siitäkään välitä, niin minusta olisi kyllä aikaisin aamulla huomaavaista käydä nopeahkosti suihkussa, 5-10 minuuttia.

Niin minustakin, ja kuten itse kerroin kun töissä olin ja mies tulee yöllä töistä niin 5-10minuutissa sieltä aina suoriuduttiin pois. Mutta nähtävästi ei olisi ollutkaan tarpeen ottaa muita ihmisiä huomioon :(

Kyllähän se niin on että hiljaisuus on hiljaisuus ja silloin EI lotrata tunti tolkulla vettä. Ota yhteyttä kiinteistöhuoltoon tai isännöitsijään ja kerro tilanne, laittavat lappua naapurille menemään että loppuu se suihkussa lojuminen

[QUOTE="aape";23583815]Eli TUNTI on teistä ok vaikka käy hiljaisuuden aikana? Kun se on joka kirotun aamuista että hän tunnin siellä on, no jos näin taidan minä laittaa suikun auki koko yöksi.[/QUOTE]

on mun mielestä, hiljaisuudenkin aikana. Ei sekään olisi reilua, että se sun naapuri joutuisi aina käymään 5min pikasuihkussa varovaisesti. Se menee suihkun jälkeen nukkumaan ja nukkuu päivän, jolloin muut ihmiset metelöi ja voin taata että sille se nukkuminen vasta hankalaa onkin kun te muut metelöitte! Sitten se lähtee taas töihin illalla, niin kerrotko että milloin hänellä sitten olisi lupa peseytyä??!

Minustakin tunti suihkussa hiljaisuuden aikana on väärin tehty naapurilta. Että ihmiset on itsekkäitä. Valita isännöitsijälle, jos et tohdi käydä naapurille asiasta sanomassa.

Ikävä tilanne kyllä. Itsekin olen joskus kärsinyt yläkerran naapurin oudoista suihkussa käynti ajoista. Ja sitä vettä lorisi kyllä enemmän kuin tunnin putkeen. Ensin kävi kaksi aikuista suihkussa ja sittenpestiin kolme isoa koiraa päälle... (tiedän kun naapuri itse kertoi, että he toimivat näin. Oltiin hyviä kavereita ja kyläiltiinkin paljon...) mutta en kyllä koskaan sanonut mitään. Itse käyn myös hiljaisuuden jälkeen suihkussa mutta illalla. Ja kyllä siellä saattaa vierähtää paljonkin aikaa. Välillä lämmitän saunankin ja sitten aikaa kuluukin tuplat.

....omakotitalossa (tai erittäin hyvin eristetyssä talossa) olisi se täysi oma rauha......

[QUOTE="aape";23583827]Eli paras vinkki siis joko laittaa korvatulpat itselle ja vauvalle tai nyt kun tiedän naapurilla alkavan viikon loman laitan joka aamuyö 2 tunniksi suihkun auki?[/QUOTE]

Ai sulla on lapsikin, joka herää. Sitten se on tietty vieläkin kurjempaa. Itse ehkä kävisin sitten kuitenkin ihan kaikessa ystävyydessä puhumassa naapurin kanssa asiasta ja ottaisin sen esille niin, että lapsi herää siihen suihkun ääneen (?) Lähestyisin asiaa niin, että tiedät kyllä että suihkmussa käyminen on hiljaisuuden aikana ok jne. mutta olisiko mahdollista, että suihku kestäisi hieman vähemmän aikaa.

[QUOTE="hmmm";23583839]Minustakin tunti suihkussa hiljaisuuden aikana on väärin tehty naapurilta. Että ihmiset on itsekkäitä. Valita isännöitsijälle, jos et tohdi käydä naapurille asiasta sanomassa.[/QUOTE]

Mä luulen, että suihkussa käynti hiljaisuuden aikana herättää suuria tunteita vain aamulla. Iltasuihkuttelijoista ei kukaan välitä....

Suihkussa voi käydä ja vessaa vetää hiljaisuudenkin aikaan. Parasta olisi kiltisti pyytää naapurilta suoraan, suurin osa kyllä ottaa huomioon muut kun esittää asian kauniisti. Jos taas se on mahdotonta, kuten aikainen töihinlähtö syynä, niin sitten sinun tulisi ottaa naapurin tarpeet huomioon.

Jos herää toisen suihkussa käyntiin niin kannattaa varmaan harkita unilääkkeitä. Muutenkin toisten elämän kellottaminen ja seuraaminen on törkeää yksityisyyden loukkaamista.

on mun mielestä, hiljaisuudenkin aikana. Ei sekään olisi reilua, että se sun naapuri joutuisi aina käymään 5min pikasuihkussa varovaisesti. Se menee suihkun jälkeen nukkumaan ja nukkuu päivän, jolloin muut ihmiset metelöi ja voin taata että sille se nukkuminen vasta hankalaa onkin kun te muut metelöitte! Sitten se lähtee taas töihin illalla, niin kerrotko että milloin hänellä sitten olisi lupa peseytyä??!

Jospa vaikka kävisi sitten pidemmässä tunnin suihkussa kun herää ;)
jos siellä suihkussa on aina pakko sheivata karvat kuori kasvot ja mihin sen ajan sitten saa tuhlattua. Minusta edelleen on hyvin perusteltua että 5-10minuutissa kerkeät kyllä peseytyä ihan saippualla mutta mitään kauneushoitoja toki ei kerkeä tekemään.
Ja mitä siihen tulee että ei ole herkkua koittaa nukkua kun yön on töissä ja päivällä nukkuu kun muut metelöi niin siihen voisin sanoa että silloin asuinpaikkana ei ole kerrostalo.
Minusta kun säännöt on tarkoitettu kaikkien yhteiseksi hyväksi eikä yötyötä tekevällä ole omia sääntöjä.
Se pikainen suihkuttelu ok mutta tunti tolkulla lotraaminen hiljaisuuden aikana ei mene minun jakeluuni :(
No ehkäpä sitten koetan nätisti sanoa isännöitsijälle joka voisi laittaa lappusen menemään, missään nimessä en halua suihkuttelua viedä kokonaan häneltä pois mutta jos ottasi muutkin huomioon.

siis vauvakin herää siihen? höh.. onhan tuo ikävä tilanne mutta normaaleille elämisenäänille ei oikeastaan voi mitään tehdä,ellet saa sitten muitakin naapureita allekirjottaan valitusta tosta touhusta.. meillä kans kaikki äänet kuuluu paremmin kun hyvin mutta ei meillä vauva niihin onneksi herää,nukkuu sen verran sikeästi ettei suihkun äänet haittaa.. ja meillä alkaa hiljaisuus vasta 23.00 mikä on ärsyttävää,kun yläkerta eilenkin poras seiniä vielä kymmenen jälkeen illalla :kieh:

Koetan nyt soittaa isännöitsijälle ja selittää tilannetta.
Jos kerran on hyväksyttävää tunnin yhtämittaista laskea vettä niin ihmettelen suuresti. Edelleen hyväksyn että wc pytty lasketaan (sehän ei lorise tuntia ) ja se pikainen suihkuttelu ok mutta mutta..

Minä kutsuisin naapurin vaikka kahville, ja ottaisin ihan rauhallisesti asian puheeksi. Sanoisin heti alkuun, että ymmärrän, että töihin lähtiessä haluaa käydä suihkussa, enkä halua sitä kieltää, mutta mietin, että voisiko tässä olla joku kultainen keskitie pitkän luxus-nautintosuihkun ja askeettisen suihkun väliltä. Enkä kyllä puhuisi mitään 5-10 minuutista.