Iltalehti esittelee eduskunnan uudet perussuomalaiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voe Mahoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omfg. :headwall: Luulin sen Johanna Jurvaan olleen pohjanoteeraus naisista mutta törmäsin pahempaan, Maria Tolppanen.

Maria Tolppanen – Numero 26

Mitä helvettiä. Miten nää ajatteli pärjäävänsä eduskunnassa? Tuskin edes kykenevät lukemaan annettuja esityksiä, saatikka itse kirjoittamaan mitään ymmärrettävää. Nostavat hiton korkeaa palkkaa neljä vuotta, äänestävät tyhjää ja aina silloin tällöin jaata tai eitä ilman mitään asiantuntemusta.

Toisaalta ihan hyvä, että ovat kokemattomia, saapi Kokoomus enemmän valtaa hallituksessa kun "vastuksena" on näitä välkkyjä jotka eivät tiedä mitä ajavat tai mitä vastustavat ja miksi.

Omfg. :headwall: Luulin sen Johanna Jurvaan olleen pohjanoteeraus naisista mutta törmäsin pahempaan, Maria Tolppanen.

Mitä helvettiä. Miten nää ajatteli pärjäävänsä eduskunnassa? Tuskin edes kykenevät lukemaan annettuja esityksiä, saatikka itse kirjoittamaan mitään ymmärrettävää. Nostavat hiton korkeaa palkkaa neljä vuotta, äänestävät tyhjää ja aina silloin tällöin jaata tai eitä ilman mitään asiantuntemusta.

Toisaalta ihan hyvä, että ovat kokemattomia, saapi Kokoomus enemmän valtaa hallituksessa kun "vastuksena" on näitä välkkyjä jotka eivät tiedä mitä ajavat tai mitä vastustavat ja miksi.

hyvin ne pärjää, ihan samanlaisia kun nuo vanhatkin tekijät. :D

Luulen, että pärjää paljon paremmin kuin miten Kokoomuksen Marja Tiura pärjäsi kansanedustajana.

Minusta on ihan hyvä, että kansanedustajiksi valitaan muitakin kuin korkeasti koulutettuja, koko kansan äänen siellä pitäisi kuulua, liikaa tässä maassa anneteaan painoarvoa titteleille. Hän edustaa omaa kohderyhmäänsä niinkuin moni muukin.

Minusta on ihan hyvä, että kansanedustajiksi valitaan muitakin kuin korkeasti koulutettuja, koko kansan äänen siellä pitäisi kuulua, liikaa tässä maassa anneteaan painoarvoa titteleille. Hän edustaa omaa kohderyhmäänsä niinkuin moni muukin.

Kuten olen aiemmin todennut: joillekin edustuksellinen demokratia tarkoittaa, että äänestetään joku mahdollisimman samankaltainen tyyppi itseään edustamaan. Mulle ja monelle muulle edustuksellisen demokratian hienoimpia puolia on se, että äänestetään joku joka on minua pätevämpi ja kiinnostuneempi ajamaan yhteisiä asioita.

Esko Valtaoja kommentoi hyvin tähän persujuttuun, ei nyt ihan tämä aihe mutta läheltä liippaa, toivottavasti nuo valitut tajuavat ottaa tehtävänsä tosissaan... Ja toivottavasti äänestäjät tulevaisuudessa ymmärtäisivät vallan mukana tulevan vastuun.

Epädemokraattista pulinaa - Kolumni - Turun Sanomat

Höpö höpö, tässä maassa mitään titteleitä arvosteta. Varmin keino saada pelkkää pilkkaa osakseen on paljastaa keskustelussa olevansa akateemisesti koulutettu; sen jälkeen saa kuulla pelkkää vittuilua siitä, miten on todellisuudesta vieraantunut teoreetikko, joka ei tajua – eikä mitenkään edes voi tajuta – mitään siitä, miten asiat oikeasti hoidetaan. Itse pidän koulutustaustani mahdollisimman pitkään piilossa uusia ihmisiä tavatessani, ei sen paljastamisesta koskaan mitään hyvää ole seurannut.

Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, että kansanedustajiksi tulee valita muitakin kuin korkeasti koulutettuja; koulutus ei useinkaan avaa tietä viisauteen tai laaja-alaiseen ymmärtämiseen. Mutta voisi yrittää valita vähän itseään fiksumpia edustajia, sellaisia, joiden haltuun oikeasti voisi kuvitella uskovansa omien asioidensa hoidon. Joskus aikoinaan käytettiin sellaista termiä kuin "lukeneisto", jolla ei ollut mitään tekemistä muodollisten tittelien kanssa: paikallisen työväenliikkeen johtohahmo, telakan rautakoura, saattoi hyvin kuulua lukeneistoon, sillä tämä termi on peräisin ajalta, jolloin lukemista ei pidetty "tyttöjen" tai "rillipäiden" hommana; lukeminen kun laajentaa ajattelua ihan kaikilla.

Ja toivottavasti äänestäjät tulevaisuudessa ymmärtäisivät vallan mukana tulevan vastuun.

Epädemokraattista pulinaa - Kolumni - Turun Sanomat

Perussuomalaisten menestys johtui mielestäni siitä, että valtaeliitistä oli tullut ylimielistä kansaa kohtaan, ihan oikeasti et voi tehdä tälläistä politiikkaa niin, että kansa ei reagoi. Monilla on tuli vain mitta täyteen, tästä voi oppia jotain tai jatkaa samalla ylimielisellä linjalla ja kansa reagoi sitten siihen omalla tavallaan.

Höpö höpö, tässä maassa mitään titteleitä arvosteta. Varmin keino saada pelkkää pilkkaa osakseen on paljastaa keskustelussa olevansa akateemisesti koulutettu; sen jälkeen saa kuulla pelkkää vittuilua siitä, miten on todellisuudesta vieraantunut teoreetikko, joka ei tajua – eikä mitenkään edes voi tajuta – mitään siitä, miten asiat oikeasti hoidetaan. Itse pidän koulutustaustani mahdollisimman pitkään piilossa uusia ihmisiä tavatessani, ei sen paljastamisesta koskaan mitään hyvää ole seurannut.

Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, että kansanedustajiksi tulee valita muitakin kuin korkeasti koulutettuja; koulutus ei useinkaan avaa tietä viisauteen tai laaja-alaiseen ymmärtämiseen. Mutta voisi yrittää valita vähän itseään fiksumpia edustajia, sellaisia, joiden haltuun oikeasti voisi kuvitella uskovansa omien asioidensa hoidon. Joskus aikoinaan käytettiin sellaista termiä kuin "lukeneisto", jolla ei ollut mitään tekemistä muodollisten tittelien kanssa: paikallisen työväenliikkeen johtohahmo, telakan rautakoura, saattoi hyvin kuulua lukeneistoon, sillä tämä termi on peräisin ajalta, jolloin lukemista ei pidetty "tyttöjen" tai "rillipäiden" hommana; lukeminen kun laajentaa ajattelua ihan kaikilla.

No koulutusta on monenlaista, jotkut tittelit nauttivat arvostusta ja jotkut eivät. Mutta lukeminen kannattaa aina :)

No justiinsa näin. Minä olen toistaiseksi vasta peruskoulun suorittanut, lukio kesken, mutta luen paljon ja opin paljon. En vielä kuvittele olevani tarpeeksi pätevä esimerkiksi kansanedustajaksi, mutta jotain pienempää voisin väkertää. Esimerkiksi kunnallispolitiikkaa lainsäädännön sijaan.

Mutta nämä... Jotka eivät tiedä miten YLE rahoitetaan mutta ovat kovaa vauhtia menossa hallitukseen. Argh.

No justiinsa näin. Minä olen toistaiseksi vasta peruskoulun suorittanut, lukio kesken, mutta luen paljon ja opin paljon. En vielä kuvittele olevani tarpeeksi pätevä esimerkiksi kansanedustajaksi, mutta jotain pienempää voisin väkertää. Esimerkiksi kunnallispolitiikkaa lainsäädännön sijaan.

Mutta nämä... Jotka eivät tiedä miten YLE rahoitetaan mutta ovat kovaa vauhtia menossa hallitukseen. Argh.

Voi poikani, kunpa tietäisit, miten vähällä järjellä tätä maailmaa hallitaan!

Aksel Oxenstierna

Tämä pitää mielestäni aika hyvin kutinsa.

Kannattaa lukea Eija-Riitta Korholan blogi Politiikkaa sielun näkökulmasta, vaikeata tuntuu olevan se päätöksen teko ja tietoa tulee puolesta ja vastaan, on kuin noppaa heittäisi välillä, niin hän kertoo.

Se on kovaa hommaa se kansanedustajan työ jos sen tosissaan ottaa. Kysykää vaikka Halmeelta tai Salovaaralta.
Vähän tuntuu että PerSuilla on tavallista enemmän tätä toiveikkaana kirkkain silmin yhtään työtä ymmärtämättä läpi päässeitä.

Se on kovaa hommaa se kansanedustajan työ jos sen tosissaan ottaa. Kysykää vaikka Halmeelta tai Salovaaralta.
Vähän tuntuu että PerSuilla on tavallista enemmän tätä toiveikkaana kirkkain silmin yhtään työtä ymmärtämättä läpi päässeitä.

En oikein ymmärrä, miten niin työtä ymmärtämättä, ehkäpä ei kansanedustajan työstä vielä paljon tiedä, mutta muuten tuntui olevan työtä pelkäämätöntä porukkaa laidasta laitaan.

Tarkoitin kyseessä olevaa tulevaa kansanedustajan työtä. Harmi että sinne ylipäänsä päästetään ihmisiä pelkän auttavan lukutaidon kanssa.

Ei olisi lainkaan pahitteeksi että eduskuntaan olisi pieni pääsykoe, jossa mitattaisiin kandidaatin kykyä sisäistää mm. laki-, talous-, tilasto- ja yhteiskuntatieteitä. Tämä olisi sekä ehdokkaan että kansan turvaksi hyvä järjestely. Ei siellä leikitä, siellä päätetään vakavista ja isoista asioista. Minä ainakin haluan että päättäjillä olisi valmiudet käsitellä isoja asiakysymyksiä muutenkin kuin fiilispohjalta. Jytkypaskan jauhamisella ei ole hallituksessa enää mitään merkitystä.

Siivooja, työtön metsuri tai poliisi varmasti edustavat kansaa, mutta ei se tee heistä hyviä kansanedustajia. Nämä muutoksesta hullaantuneet mamujen ja homojen pelkäämiseen keskittyneet ihmiset tulevat kykenemättömyytensä vuoksi jyrätyiksi eikä se palvele mitään muuta kuin vanhaa valtakoneistoa.

Stubbilla nyt esimerkiksi menee halutessaan ehkä 40 sekunttia puhua näistä tyypeistä puolet suohon ja loput itkuraivarin partaalle. Ei se Soinikaan aina ehdi paikalle keventämään tunnelmaa sutkautuksella.

Nyt tilanne on se että osa porukasta alle kuukaudessa huomaa keskittyvänsä etsimään talosta parhaita piilopaikkoja ja opettelevat välttelemään sitä pöydälle kasaantuvaa paperipinoa. Jos he siinäkään onnistu, koittaa ennemmin tai myöhemmin pitkähkö sairausloma.

Tämä ei koske pelkästään PerSuja, mutta heillä tilanne on nyt korostunut.

Ammatteihin ja lukutaidottomuuteen on muuten minusta huonoa vedota on sitten henkilö missä työssä tahansa. Sitä paitsi mitä väliä sulle on sillä miten kukin ajattelee, mutta jokainen huolimatta taustoista on varmasti kykeneväinen oppimaan asioita niin se menee työlämässäkin. Ja eduskunnasta löytyy kyllä noita asiantuntijoita, joiden avustuksella noita opetellaan.

Mä olen ollut siivoushommissa reippaat 20 vuotta ja lukenut sinä aikana neljä tutkintoa, toiminut päällikkötason tehtävissä muualla kuin siivousalalla jne. Entä sitten työkaverit, heistä on löytynyt niin akateemisesti koulutettuja kuin ihan peruskoulunlopettaneita. Toisille on tarvinnut opettaa enemmän ja toisille vähemmän, jotta työt hallitsee, mutta jokatapauksessa opettaa asioita.

Eduskunnasta yli puolet tuli ensimmäiselle kaudelle, joten on siellä muitakin, jotka ei noita asioita hallitse vaan opettelevat niitä.... Mitä tuohon ympäripuhumiseen tulee, niin enemmän niissät tarvitaan kuitenkin sitä, että osaa itse päättää noista asioista.

Minusta on hyvä kun saatiin muutosta suuntaan tai toiseen ja jopa toisenlainen näkökanta asioihin. Ja aikas pitkälti ne nukkuvatkin tais äänestää. Onkohan kukaan miettinyt miks ne muuten äänesti...

Tähän asti eduskunta on sisältänyt kolme suurta puoluetta, joista heikoiten menestynyt on jäänyt pois hallituksesta ja mitä on saatu aikaan ihan samaa mitä ennenkin kun on saatu tehä niiden suunnitelmien mukaan, jotka on tehty ties missä, mutta niistä nyt ei vaan ole kerrottu kenellekkään. Nyt kun saatiin mukaan sotkeva puolue ei kaikki ihan niin helposti mene kuin aiemmin.

Toisaalta olen miettinyt miksi suomessa edes tälläinen kalliisti verovaroin toimiva järjestelmä ylipäätään on koska johan tuolla unionissa nuo hommat hoidetaan ja täällä toimitaan lähes kumileimasimen tavoin. Eikö olis viisaampaa, jos otettaisiin kunnolla virkamiehet palkallisina hoitamaan noi asiat, niin ei tarttis miettiä kuka on sopivin tehtävään tai miettiä kuka osaa lukea saati kirjoittaa ja lopputulos olis taatusti sama. Sit vaan enemmän kansanäänestyksiä, niin valta oikeesi olis kansalla ja päätökset demokraattiset.

Yhteistyössä