Naapurin kissa....

14.11.2009
226
0
16
Menee ihan totaallisesti hermot naapurin kissaan, tai oikeastaan sen omistajaan... :mad:
Asumme rivitalossa ja seinänaapurien kissa käy paskomassa lastemme hiekkalaatikkoon. Oon niitä kasoja kironnut joka kerta isoon ääneen kun siivoan laatikon ennen ku päästän lapset leikkimään ja nyt tämä ihana naapurimme sahasi välissämme olevaan aitaan reijän mistä kissa pääsee helpommin kulkemaan meidän puolelle.
Täytyy huomenna soittaa isännöitsijälle tai talonmiehelle että saa tulla korjaa aidan ja tuoda meille kissankarkotetta.

Mä pidän kyllä kissoista, meillä on itsellämmekin niitä ollut, mutta ne ovat ulkoilleet hihnassa tai olleet isossa ulkohäkissä.

Tai voinhan mäki alkaa käyttää niiden pihaa meidän koiran vessana.

siis sahasi aitaan reiän?

ja toinen juttu: me asutaan omakotitalossa ja itselläkin on kissa. Naapurustossa on ok että kunkin kissa liikkuu vapaana, enimmäkseen omilla pihoillaan ne kumminkin jahtaa hiiriä... Mutta asiaan: kyllä täällä päin kaikilla, myös kissanomistajilla, on lasten hiekkalaatikon päällä kansi. Ei mee eläimet kakalle, eitipu syksyn lehdet eikä leviä hiekkalelut pitkin pihaa sillon kun niillä ei leikitä

Kannellinen hiekkalaatikko.

Vanhemmillani on kissoja ja hiekkalaatikko pihalla, jotta lapsi voi siinä leikkiä.

Kannen nostaminen pois ennen hiekkalaatikkoleikkiä ei ole iso homma ja hiekkalaatikko pysyy siistinä

Täällä kans kuleksii yks musta kissa, ärsyttää ihan vietävästi. Jos vaan sen bongaan, niin heitän kivilla tai suihkutan vettä päälle. Aina vaan palaa kuitenkin :kieh:

[QUOTE="murmur";23649035]Täällä kans kuleksii yks musta kissa, ärsyttää ihan vietävästi. Jos vaan sen bongaan, niin heitän kivilla tai suihkutan vettä päälle. Aina vaan palaa kuitenkin :kieh:[/QUOTE]

muista kumminkin että vika ei ole kissan, jos se sun mielestä on väärässä paikassa. Ota yhteys omistajaan jos tiedät missä kissa asuu! Tai tosiaan suihkuta sit sitä vettä mut älä herranjestas sentään kivitä! Se on eläin, et kai sä siilejä ja kettujakaan kivillä jahtaa

Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti84;23649047:
Pitäiskö koko piha sit peittää jotenkin kun kaivaa myös kukkapenkit? Mun mielestä sillä kissalla ei ole sen enempää oikeutta olla meidän pihalla kuin meidän koiran muiden pihalla.

no eikö se rakki saa yhtä kissaa häädettyä reviiriltään?

[QUOTE="just";23649045]muista kumminkin että vika ei ole kissan, jos se sun mielestä on väärässä paikassa. Ota yhteys omistajaan jos tiedät missä kissa asuu! Tai tosiaan suihkuta sit sitä vettä mut älä herranjestas sentään kivitä! Se on eläin, et kai sä siilejä ja kettujakaan kivillä jahtaa[/QUOTE]

No ei siinä kissassa lue kenen se on, daa! Ja luuletko että ne kivet osuu, osuisivatkin!

[QUOTE="sama";23649057]No ei siinä kissassa lue kenen se on, daa! Ja luuletko että ne kivet osuu, osuisivatkin![/QUOTE]

Olisko susta kiva, jos joku heittäisi sun lapsia kivillä silloin kun he ovat väärässä paikassa? Jätä ne kivet heittelemättä kokonaan ja jos on pakko kissaa kiusata, niin suihkuta vain vettä.

[QUOTE="sama";23649081]Vertaat jotain saastaista kissaa lapsiin?!? Ja toisekseen mun lapset ei käy kusemassa ja paskomassa toisten pihoilla, joten se siitä.[/QUOTE]

no jos pysäköit vahingossa väärin ja joku naarmuttaa sun autoa rangaistukseksi?

soita rankkuri jos häiritsee, se hakee kisun pois ja varmasti omistaja on tarkempi maksettuaan 50 euroa (vai mitä se hoitoonottomaksu nykyään onkaan?

mut oikeesti, on tosi julmaa heittää elävää olentoa kivillä

[QUOTE="sama";23649081]Vertaat jotain saastaista kissaa lapsiin?!? Ja toisekseen mun lapset ei käy kusemassa ja paskomassa toisten pihoilla, joten se siitä.[/QUOTE]

Pointti oli se, että eläviä otuksia ei saa heitellä kivillä tai muutenkaan vahingoittaa, tekivät ne mitä hyvänsä. Ei kissa ymmärrä toimivansa väärin, vaan syy on omistajan, joka antaa kissan juoksennella vapaana.

no jos pysäköit vahingossa väärin ja joku naarmuttaa sun autoa rangaistukseksi?

soita rankkuri jos häiritsee, se hakee kisun pois ja varmasti omistaja on tarkempi maksettuaan 50 euroa (vai mitä se hoitoonottomaksu nykyään onkaan?

mut oikeesti, on tosi julmaa heittää elävää olentoa kivillä

Mä en myöskään halua tätä kissaa vahingoittaa, mutta kyllä mä aina sen säikäytän pois meijän pihalta. En mä myöskään halua lasten sairastuvan sen takia. Omistajan syyhän tämä on.

Kotikissa nyt ei ole sen saastaisempi kuin kakaratkaan. Itseasiassa kissa on hyvin siisti eläin. Sillä ei varmasti valu räkäkään poskella...

Kumpaakaan en silti kivillä heittelis.

[QUOTE="just";23649104]jos ton tekee, niin kannattaa varmistua että ne tosissaan on just sen kissan jätöksiä[/QUOTE]

Mä oon tän kissan ainakin yllättänyt itseteosta niin useesti et eiköhän meidän piha sen reviiriin kuulu ja ainakin valtaosa paskoista on sen. Muita kissoja en ole tässä nähnyt.

Me kun asuttiin rivarissa, niin siellä oli kaksikin ongelmakissaa jotka paskoi kaikkien pihoille. Monta kertaa asiasta puhuttiin taloyhtiön kokouksissa, mutta mitään ei tapahtunut. Kissan omistajat vaan on idiootti-porukkaa, en ole vielä tavannut yhtään sellaista jonka kissa ulkoilisi valvottuna :/

Yhteistyössä