Naapurin kissa....

[QUOTE="vieras";23649156]Otappa ja laita appelsiinin kuoria niihin kukkapenkkeihin ja reiän viereen, ei tuu kissa teidän pihalle.[/QUOTE]

meillä ei tepsinyt kun ehkä päivän tuollaiset kikat

Mä käyn välillä kyykkypaskalla naapurin kukkapenkissä. Siis yöllä salaa. Koska mua kyllä todella ärsyttää sen irtonainen kissa.

Ja tota aidansahausjuttua en tajunnu?

[QUOTE="höh";23649162]Selkee loukun paikka.[/QUOTE]

Sydämetöntä heittää tuollaista. :(
Vaikka monet vihaa kissoja tai ainakaan ei välitä niistä, niin silti kenelläkään ei ole oikeutta riistää henkeä tai vahingoittaa toisten kissaa. Se kissa voi olla omistajalleen hyvinkin rakas ja tärkeä. >:(

Vaikka monet vihaa kissoja tai ainakaan ei välitä niistä, niin silti kenelläkään ei ole oikeutta riistää henkeä tai vahingoittaa toisten kissaa. Se kissa voi olla omistajalleen hyvinkin rakas ja tärkeä. >:(

Mä olen kyllä sitä mieltä, että sellanen joka kissaansa vapaana pitää ei voi kokea kissaansa rakkaana. Kun ei kerta siitä huolehdi vaan päästää autojen alle ehdoin tahdoin.

Me kun asuttiin rivarissa, niin siellä oli kaksikin ongelmakissaa jotka paskoi kaikkien pihoille. Monta kertaa asiasta puhuttiin taloyhtiön kokouksissa, mutta mitään ei tapahtunut. Kissan omistajat vaan on idiootti-porukkaa, en ole vielä tavannut yhtään sellaista jonka kissa ulkoilisi valvottuna :/

Meillä asuu lähistöllä kaksikin kissaa jotka ulkoilee hihnassa ja kyllä niitä häkkejäkin näkee. Meillä oli itellä kissoilla häkki ja sillon ku oli vain yksi kissa niin kulki hihnassa.
Meidän kissat lähti sit maalle vanhan rouvan seuraksi ja päätettiin että itelle tulee uusi kissa vasta kun on löydetty oma unelmakoti jostain metsänkeskeltä.

jos on rakas ja tärkeä niin miksi antaa juosta irti?

tällä hetkellä toivosi nettä joku kissa käväsis tappamassa hiiret pois mutta muuten pysykööt poissa. 3 koiraa ajaa kissa ntehokkaasti pois vaikka häkissä ovat. entinen sisäkoira hoiti homman loppuun asti...

Kuka tappoloukusta on puhunut? Noitahan on semmoisiakin, johon pyydystetään elävä, terve katti ja kiikutetaan se sitten edelleen elävänä ja terveenä tarhalle, josta omistaja saa kattinsa lunastaa

[QUOTE="jep";23649196]Mä käyn välillä kyykkypaskalla naapurin kukkapenkissä. Siis yöllä salaa. Koska mua kyllä todella ärsyttää sen irtonainen kissa.

Ja tota aidansahausjuttua en tajunnu?[/QUOTE]

Siis sahasi aitaan maantasolle reijän josta kissan on helpompi kulkea kun heillä on aidan vieressä tiheetä puskaa jossa kissa välillä pulassa.

[QUOTE="vieras";23649222]pitäisit rakkis kurissa[/QUOTE]

koira saa olla omalla pihallaan irti, ei naapurin kissa.... jonka vein muovipussissa naapurille jota ei kiinnostanu vähäänkään että sen kissa oli kuollu.

Minäkään en ymmärrä, että miten niin useat kissan omistajat voivat ja kehtaavat perustella kissan vapaanaolon puolesta. Itseäni ei ainakaan miellytä se, että jonkun kissa kulkisi pihallani sen enempää, kuin jonkun aasi, lehmä, tai sika tai joku muu. :( En voi luottaa toisten elukoihin lasteni ympärillä, että minusta tuolla asialla on suurempi haitta, kuin "pelkästään" pissat ja kakat hiekkalaatikossa. Kukaan ei voi oikeasti mennä 100 % takuuseen siitä, että se oma elukka ei sattuisi yhtäkkiä kilahtamaan ja vahingoittamaan jotain, joten kyllä ne elukat on pidettävä kykettyinä.

[QUOTE="jep";23649213]Mä olen kyllä sitä mieltä, että sellanen joka kissaansa vapaana pitää ei voi kokea kissaansa rakkaana. Kun ei kerta siitä huolehdi vaan päästää autojen alle ehdoin tahdoin.[/QUOTE]

No hölmöä on minustakin pitää kissaa vapaana, ellei sitten asu jossain metsän keskellä tai syrjäisellä maaseudulla. Mutta ainakin meillä päin täällä tuppukylässä istuu tiukassa se asenne, että kissa pitäisi päästää ulkoilemaan vapaana ja että sisällä pito on eläinrääkkäystä.

Eikä se, vaikka päästäisi kissan ulos ja altistaisi sen vaaroille, tarkoita sitä, että kukaan saisi tieten tahtoen tappaa tai kiduttaa viatonta eläintä. :/

koira saa olla omalla pihallaan irti, ei naapurin kissa.... jonka vein muovipussissa naapurille jota ei kiinnostanu vähäänkään että sen kissa oli kuollu.

Jos mun pihalle eksyy naapurin lapsi niin voinko antaa mun koiran raadella lasta vain koska mun koiralla on oikeus olla omalla pihallaan vapaana? En. Koiran pitää silloinkin olla valvonnan alaisena. Koira saa olla omalla pihallaan vapaana mutta sinä olet vastuussa siitä ettei se vahingoita ketään. Ja vaikka sun naapuria ei asia yhtään kiinnostaisi niin se ei poista sun vastuuta.

[QUOTE="vieras";23649298]Jos mun pihalle eksyy naapurin lapsi niin voinko antaa mun koiran raadella lasta vain koska mun koiralla on oikeus olla omalla pihallaan vapaana? En. Koiran pitää silloinkin olla valvonnan alaisena. Koira saa olla omalla pihallaan vapaana mutta sinä olet vastuussa siitä ettei se vahingoita ketään. Ja vaikka sun naapuria ei asia yhtään kiinnostaisi niin se ei poista sun vastuuta.[/QUOTE]

Mun mielestä kissa ja lapsi on kuitenki eri asia. Mutta totta on se että koira ei saa edes murtovarkaalle tehdä vahinkoa. Sukulaisemme joutui maksamaan korvauksia kun humalainen kiipesi matalalla olevan parvekkeen kautta asuntoon sisään ja koira puri tätä humalaista. Ja omistaja ei ollut paikalla. Tämä on mun mielestä kyllä käsittämätöntä mutta näin kävi. Ja siis koira oli sisällä, parvekkeen ovi kiinni mutta ei lukossa ja humalainen oli sukulaisemme puolituttu joka oli ajatellut tulla lepäilee sinne ei siis ollut varkaissa. Mutta musta on outoa että koira pitäisi olla lukittuna kotonakin, mutta silti kytkettynä/häkissä pito on eläinrääkkäystä. Eli miten niitä koiria pitäis oikeasti pitää?

Meillä on täysin sisäkissa. Kerran talvella poika käytti kissaa ulkona lunta tutkimassa, pelkäsi. Kesällä joskus taluttelee, mutta se ei osaa tehdä mitään tarpeitaan ulos, kun tottunut astialleen tekemään, astia on partsilla. Siellä haistelee raitista ilmaa ja makaa auringossa.
Toki kissat täytyy pitää kiinni, joten yhteys isännöitsijään. Tuo reiän sahaaminen on kyllä uskomatonta. Ei varmaan luvallistakaan.
Oli meilläkin yksi tuttu, joka partsin raosta iltaisin ja aamulla päästi koiransa ilta-ja aamupsulle, siis kerrostalon pihaan, sinne myös tarvittaessa paskoivat.

Mä varmaan sanoisin naapurille että "kissas on taas paskonu meidän hiekkalaatikkoon, ei varmaan haittaa että lapioin nää paskat sitten aina tohon teidän oven eteen". Alkais varmaan haitata jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti84;23649339:
Mun mielestä kissa ja lapsi on kuitenki eri asia. Mutta totta on se että koira ei saa edes murtovarkaalle tehdä vahinkoa. Sukulaisemme joutui maksamaan korvauksia kun humalainen kiipesi matalalla olevan parvekkeen kautta asuntoon sisään ja koira puri tätä humalaista. Ja omistaja ei ollut paikalla. Tämä on mun mielestä kyllä käsittämätöntä mutta näin kävi. Ja siis koira oli sisällä, parvekkeen ovi kiinni mutta ei lukossa ja humalainen oli sukulaisemme puolituttu joka oli ajatellut tulla lepäilee sinne ei siis ollut varkaissa. Mutta musta on outoa että koira pitäisi olla lukittuna kotonakin, mutta silti kytkettynä/häkissä pito on eläinrääkkäystä. Eli miten niitä koiria pitäis oikeasti pitää?

Mutta laki sanoo että eksyy sun pihalle sitten lapsi tai kissa niin sä et voi seisoa vieressä ja katsoa kun koira mutustelee sen suihinsa. Ja sun on ns. seisottava vieressä, koska sen koiran tulee aina olla sun valvonnan alaisena vapaana ollessaan. Itseasiassa se koira ei saisi vahingoittaa ketään ketä sun kotiisi tulee, ja kyse on sen koiran kasvattamisesta. Ei mun koirat ketään pureskele vaikka tänne joku tulisi. Kyllä täällä on käynyt mm. huoltomies kun ollaan oltu poissa ja koirat on olleet kiltisti. Jos koiran kasvattaa niin että se saa purra ihmistä jossain tilanteessa niin sitten se pitää pitää kytkettynä aina, valitettavasti (koiran kannalta). Ja kyllä meidänkin koirat reviiriään siinä mielessä vahtii ja puolustaa että _ilmoittavat_ vieraista räkyttämällä, mutta mitään asiaa niillä ei ole hampailla kajota.

Avoin ja asiallinen keskustelu aiheesta naapurin kanssa on tietenkin turhaa. Sen sijaan kannattaa ehdottomasti kiroilla kovaan ääneen ja jupista selän takana ja naapuri vastaa tähän kuvaamallasi tavalla tekemällä paremman reiän aitaan teidän puolelle.

Säälittävää.

[QUOTE="vieras";23649370]Mutta laki sanoo että eksyy sun pihalle sitten lapsi tai kissa niin sä et voi seisoa vieressä ja katsoa kun koira mutustelee sen suihinsa. Ja sun on ns. seisottava vieressä, koska sen koiran tulee aina olla sun valvonnan alaisena vapaana ollessaan. Itseasiassa se koira ei saisi vahingoittaa ketään ketä sun kotiisi tulee, ja kyse on sen koiran kasvattamisesta. Ei mun koirat ketään pureskele vaikka tänne joku tulisi. Kyllä täällä on käynyt mm. huoltomies kun ollaan oltu poissa ja koirat on olleet kiltisti. Jos koiran kasvattaa niin että se saa purra ihmistä jossain tilanteessa niin sitten se pitää pitää kytkettynä aina, valitettavasti (koiran kannalta). Ja kyllä meidänkin koirat reviiriään siinä mielessä vahtii ja puolustaa että _ilmoittavat_ vieraista räkyttämällä, mutta mitään asiaa niillä ei ole hampailla kajota.[/QUOTE]

No en mä katseliskaan vierestä, en mä antais koiran kissaa vahingoittaa. Meidän koira ei tee kissoille mitään, olen yrittänyt usuttaa sen ajamaan kissan pois, ärähtäisi sille edes tai jotain, mutta on tottunut kissoihin. Eikä tee meidän koira kenellekkään sisälläkään vaikka yksin olisi. Mutta ymmärrän hyvin jos joku vieras humalassa oleva mies tulee kotiin parvekkeen kautta niin koira saattaa vähän napatakkin. Eikä ollut kyse meidän koirasta. Meidän koira ei ole koskaan purrut ihmistä tai kissaakaan.

Mut ehkäpä mä sit jatkossa paskotan koiran naapurin pihalla kun eihän se sille koiralle mitään saa tehdä.

Meillä kisut pysyy toistaiseksi narussa ulkona, eri asia on sitte joskus kun asutaan omassa talossa. myö ei haluta naapurin setää käydä ärsyttämään ja ei nuo toopet ees osaa tehä tarpeitaan ulos. Mie äänestän myös sen kannen puolesta, porukoiden luona toimii pressu kantena, toki sillä lailla tuettuna ettei katit pääse sen pressun alle.

Avoin ja asiallinen keskustelu aiheesta naapurin kanssa on tietenkin turhaa. Sen sijaan kannattaa ehdottomasti kiroilla kovaan ääneen ja jupista selän takana ja naapuri vastaa tähän kuvaamallasi tavalla tekemällä paremman reiän aitaan teidän puolelle.

Säälittävää.

Asiasta on siis puhuttu viime kesänä kun oli silloin ajankohtaista. Nyt ongelma on uusiutunut ja sanoinkin puhuvani hänen kanssa uudestaan ei vaan ole kotona nyt. Meinaan silti sinne isännöitsijällekkin soittaa.

Ja siis mä saan puhua pihallani mitä haluan eikä mun tarvi toisten elukoita pihallani katella tai niiden jätöksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti84;23649399:
No en mä katseliskaan vierestä, en mä antais koiran kissaa vahingoittaa. Meidän koira ei tee kissoille mitään, olen yrittänyt usuttaa sen ajamaan kissan pois, ärähtäisi sille edes tai jotain, mutta on tottunut kissoihin. Eikä tee meidän koira kenellekkään sisälläkään vaikka yksin olisi. Mutta ymmärrän hyvin jos joku vieras humalassa oleva mies tulee kotiin parvekkeen kautta niin koira saattaa vähän napatakkin. Eikä ollut kyse meidän koirasta. Meidän koira ei ole koskaan purrut ihmistä tai kissaakaan.

Mut ehkäpä mä sit jatkossa paskotan koiran naapurin pihalla kun eihän se sille koiralle mitään saa tehdä.

Ymmärsin kyllä että oli tuttavienne koira. Ja en minäkään henk.koht. sitä suurena vääryytenä pidä jos koira puree esim. murtovarasta, mutta laki on laki ja sen ymmärrän.

Ehkäpä et paskata koiraasi sinne koska se on taas sinun oman vastuun pakoilua, eikä se tietenkään edes ratkaise sun ongelmaas mitenkään. Seuraavaksi se naapuri hankkii kaksi kissaa lisää niin että teidän hiekkalaatikkoon kusee jo kolme kissaa. Ja mitä sä sitten teet? käyt itse paskomassa niiden pihaan?

Niin, hohhoijjaa. Meet koputtamaan sinne naapurin ovelle ja nostat kissan pöydälle. Lapsellisinta on tuollainen omalta pihalta huutelu... puolin ja toisin. Puhumattakaan että aletaan niitä eläimiä käyttää valtavälineenä ja satuttamaan niitä puolin ja toisin.

Meillä oli paha kissaongelma aikoinaan. Naapurin kaksi kissaa kävivät jatkuvasti meidän patiolla tekemässä pahojaan. Toinen niistä kaivoi kukkaset juurineen ylös. Molemmat käyttivät takapihaamme vessanaan, ja mm. pojan rattaisiin ja tytön nukenvaunuihin kuseksittiin. Jos takaovi oli raollaan, niin kissat oli salamana meillä sisällä.

Puhuin kauniisti, puhuin vähemmän kauniisti, mutta koska naapuri oli idiootti niin ei puhe johtanut mihinkään. "No ei se niinku oo meiän vika et ne kissat tulee teidän pihal, ei me niit sinne päästetä mut ne tulee silti", jne, tuollaisia järkeviä lauseita heidän suustaan pääsi.

Ostettiin kissakarkoitesuihketta, laitettiin pippuria, sitruunapippuria, etikkaa, kaikkea mitä joku vaan keksi ehdottaa, mutta turhaan. Kissat oli aina meidän riesana.

Peloteltiin katit pois ja kasteltiin niitä vedellä, mutta ne tuli silti aina vain takaisin.

Isännöitsijän sijaisen totaalinen räjähtäminen sitten tehosi. Hän lupasi varustaa huoltomiehet haulikoilla jos kissat ei ala pysymään sisätiloissa tai ainakin toisten pihoilta pois. Sitten ne katit muuttivat maalle ja hyvä niin.

Mä tykkään kissoista, mutta rajansa kaikella...jos kaipaisin kissankarvoja sohvalleni, kissankusta lasteni tavaroihin ja kissanpaskaa kukkapenkkiini niin ottaisin OMAN kissan.

Yhteistyössä