Mitä ajattelet tällaisesta perheestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäkin sitten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";23708820]No meinaatko, että eivät vaistoa selvittelemättömiä riitoja vanhempien välillä.[/QUOTE]

Joo mutta miksi pitää kovaäänisesti riidellä. Itse ainakin pyrimme ja useimmiten myös onnistumme ihan keskustelemalla selvittämään erimielisyytemme, eli en tajua, miksi pitää huutaa toiselle, kun ei siitä ole mitään hyötyä kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23709150:
Niin ja itse ketjuun haluaisin sanoa, että olit aloituksessasi aika avoin (tai kärjistelevä?), mutta heittäydyit heti puollustuskannalle kun aloit niitä pyytämiäsi mielipiteitä saamaan.

Toisinsanoen, olisit voinut jättää koko ketjun tekemättä :)

Ihan tarkoituksella kärjistin. Juomaatte siis, että elämä ei ole mustavalkoista niin, kuin moni luulee... En ole puolustellu, vaan tarkentanut.

[QUOTE="a p";23709276]Ihan tarkoituksella kärjistin. Juomaatte siis, että elämä ei ole mustavalkoista niin, kuin moni luulee... En ole puolustellu, vaan tarkentanut.[/QUOTE]

Miten niin huomaamme? Mun mielestä koko ketju ja tarkennukset on juurikin niin surullisia, kuin aloituksen perusteella odotinkin...

[QUOTE="Fakta";23708962]Olet tyytymätön elämääsi. Yrität pönkittää egoasi kieltämällä totuuden siitä, että elämäsi on todella säälittävässä pisteessä. Jos olisit vastuuntuntoinen aikuinen, maksaisit ne ulosotossa olevat velkasi, etkä odottaisi niiden vanhenemista. Tuollainen säälittävä luuserius ja riman ali mönkiminen ovat suomalaisen pohjasakan toimia. Taidat hävetä aikalailla itseäsi ja perhettäsi. Tekstistäsi paistaa epävarmuus ja häpeä, vaikka kuinka yritätkin näytellä että kaikki on ok. Tarvitsisitte ammattiapua koko perhe.[/QUOTE]

Sulle ja muutamalle muullekkin, jos oikeesti kiinnostaa niin lukekaa kaikki vastaukseni. Mulla ei ole mitään häpeämistä.
Millä ajattelit , että maksan?

[QUOTE="Fakta";23709287]Ihan yhtä säälittävältä se sun elämäsi näyttää tarkennuksien jälkeenkin. Ja ihan yhtä epävarmalta vaikutat itse, vaikka kuinka selittelisit.[/QUOTE]

Mistä olen epävarma?

[QUOTE="eee";23709284]Miten niin huomaamme? Mun mielestä koko ketju ja tarkennukset on juurikin niin surullisia, kuin aloituksen perusteella odotinkin...[/QUOTE]

Aloitus ja puollustelu tekee juurikin sen hassun vaikutelman. En osaa sanoa näkyykö siinä vähäinen koulutus, vähäinen sosiaalinen kanssakäyminen, vai mikä, mutta jotenkin itsellenikin jäi epäselväksi aloituksen tarkoitus. Ristiriitaisuus ja se että asiat ovat muutakin kuin mustavalkoisia on hieman eriasioita.

[QUOTE="...";23709224]Miten te voitte matkustella, jos kerran laskut on ulosotossa?

Eikö nyt ensin pitäisi maksaa ne velat pois, ja sitten vasta tuhlata rahoja.[/QUOTE]

Miksi ei voisi matkustella. Joillan on sopimus ulosoton kanssa et maksavat esim 100€/kk jne.. Asiat on aina sovittavissa.
Ap:n miehellähän oli puhtaat luottarit ja rahat miehen,joten ei miehen tarvitse ap:n velkoja maksella.

[QUOTE="a p";23709298]Sulle ja muutamalle muullekkin, jos oikeesti kiinnostaa niin lukekaa kaikki vastaukseni. Mulla ei ole mitään häpeämistä.
Millä ajattelit , että maksan?[/QUOTE]

Voisit mennä töihin ja maksaa edes osan veloistasi?

[QUOTE="eee";23709325]Voisit mennä töihin ja maksaa edes osan veloistasi?[/QUOTE]

Eikös tuo suoja-osuus ole aika iso, jos 3 lasta. Tuskin kouluttamattoman palkka ylittää sitä kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja että näin;23709322:
Miksi ei voisi matkustella. Joillan on sopimus ulosoton kanssa et maksavat esim 100€/kk jne.. Asiat on aina sovittavissa.
Ap:n miehellähän oli puhtaat luottarit ja rahat miehen,joten ei miehen tarvitse ap:n velkoja maksella.

No itse en kehtaisi kyllä tuhlata rahoja yhtään mihinkään, jos olisin samaan aikaan toiselle velkaa.
Aloittajana pyytäisin vaikka siltä mieheltä rahoja lainanmaksuun, jos kerran tällä on ylimääräistä ja rahoja käytetään kuitenkin yhteisesti.

[QUOTE="a p";23708114]Täältä opittu, mutta ei koske meitä.[/QUOTE]

Ei varmaan koske teitä, mutta tuo kertomasi esimerkki on tyyppiesimerkki WT -perheestä :D Jos esimerkkisi kuvasi teidän perhettänne, niin sitten sulle ei ole tainnut WT -käsite ihan avautua... :whistle:

[QUOTE="a p";23708531]Miksi ei saisi matkustella, jos kerran mies maksaa? Pitäiskö hänen muka maksaa velkani vain siksi, että on mun kanssa?!
Ei ne ulosotossakaan ketään nälkään ja kylmyyteen tapa. Mitä eroa on sillä, että onko velka ulosotossa tai muuten velka? Niitä ulosotto velkoja mä viimeksi maksan, kun ne ovat jo pahimmassa mahdollisessa pisteessä. (Ei mulla kyllä muita olekkaan)[/QUOTE]

Muuten en kommentoi, mutta toi että et halua maksaa velkojasi tai koet sen ikäväksi pakoksi tuntuu musta yrittäjänä ainakin kurjalta. Mulla on nimittäin asiakas jolta perin ulosoton kautta useita tuhansia euroja. Oikein kiva. Kun olen joutunut maksamaan materiaalit ja verot rahoista joita en sitten itse saanutkaan. Mun mielestä velat pitäisi maksaa etunenässä. Joskus voi ajatella muutakin kuin sitä omaa mukavuutta....

Kannattaa oikeasti mennä töihin ja alkaa velkojen maksu! Ne vaan kertyy korkoa ja velkoja voi hakea uudestaan summaa ulosottoon vaikka merkintä poistuisi. Itse olen reilun vuoden maksanut ulosottoja, ei kiva. Mutta tiedän että joku päivä oon velaton ja voin aloittaa elämän puhtaalta pöydältä. Oman onnen eteen kannattaa tehdä töitä, ja minusta kuvaus ei tuonut mieleeni kovin onnellista perhettä. Ja oletan että olette vielä aika nuoria.

Aloitus ja puollustelu tekee juurikin sen hassun vaikutelman. En osaa sanoa näkyykö siinä vähäinen koulutus, vähäinen sosiaalinen kanssakäyminen, vai mikä, mutta jotenkin itsellenikin jäi epäselväksi aloituksen tarkoitus. Ristiriitaisuus ja se että asiat ovat muutakin kuin mustavalkoisia on hieman eriasioita.

Onko näillä "mitä ajattelet" aloituksilla enemmän tarkoitusta, kun äiti on luonostaan hoikka. Perhellä velaton koti ja kaks autoa. Lapsilla kalliita harrastuksia ja koskaan ei riidellä. Koko perhe on oikea täydellisyyden perikuva? Käsitin tän vähän vastapainoksi näille.

[QUOTE="a p";23709298]Sulle ja muutamalle muullekkin, jos oikeesti kiinnostaa niin lukekaa kaikki vastaukseni. Mulla ei ole mitään häpeämistä.
Millä ajattelit , että maksan?[/QUOTE]

Kyllä mun mielestä on. Jos itselläni olisi ulosotossa velkoja, niin hävettäisi maata kotona, sen sijaan että olisin tienaamassa rahoja noihin velkoihin. Samoin hävettäisi, jos en sen verran viitsisi nähdä vaivaa, että omat roskani lajittelisin. Edelleen hävettäisi myös se, että en osaisi aikuisten lailla hoitaa ongelmia, vaan huutaisin ja mesoisin.

Muuten en kommentoi, mutta toi että et halua maksaa velkojasi tai koet sen ikäväksi pakoksi tuntuu musta yrittäjänä ainakin kurjalta. Mulla on nimittäin asiakas jolta perin ulosoton kautta useita tuhansia euroja. Oikein kiva. Kun olen joutunut maksamaan materiaalit ja verot rahoista joita en sitten itse saanutkaan. Mun mielestä velat pitäisi maksaa etunenässä. Joskus voi ajatella muutakin kuin sitä omaa mukavuutta....

Maksaisin ihan mielelläni, mutta touus on se, että ei ole mahdollisuuksia. Mainaatko, että miehen ja lasten tulisi kärsiä siitä, että saan pienen osan veloista maksettua?
Se vaan on niin, että yksi suurimmat velkojat saa satasen pari ja muut ehkä pari kymppiä, kun lyhennän vaikkapa 2000€ velkaa. Mulla ei ole mahdollisuutta saada sellaista toimeentuloa, että voisin lyhentää velkoja koskaan kokonaan tai edes puolta niistä. Miksi pilaisin yli 10 vuotta elämästäni ja lasteni lapsuuden, kun se ei vaikuta mihinkään? Maksan sen mitä lain mukaan täytyy ja sillä siisti. En tunne syylisyyttä, koska se ei auta mitenkään pahentaa vaan asioita. Ne ajat on takanapäin.

[QUOTE="...";23709382]Kyllä mun mielestä on. Jos itselläni olisi ulosotossa velkoja, niin hävettäisi maata kotona, sen sijaan että olisin tienaamassa rahoja noihin velkoihin. Samoin hävettäisi, jos en sen verran viitsisi nähdä vaivaa, että omat roskani lajittelisin. Edelleen hävettäisi myös se, että en osaisi aikuisten lailla hoitaa ongelmia, vaan huutaisin ja mesoisin.[/QUOTE]

Ei tuo huutaminen ole ikäkysymys, vaan luonne. Roskat menee polttokelpoiseen... Ei paljoa muuta tule, kuin sinne sopivaa...Lasit ja pahvi menee erikseen, mutta en katso sitä erityisesti lajitteluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja käsitys;23709379:
Onko näillä "mitä ajattelet" aloituksilla enemmän tarkoitusta, kun äiti on luonostaan hoikka. Perhellä velaton koti ja kaks autoa. Lapsilla kalliita harrastuksia ja koskaan ei riidellä. Koko perhe on oikea täydellisyyden perikuva? Käsitin tän vähän vastapainoksi näille.

joo tässä aloitukseni pointti. loppupäiväksi poistun palstalta.

[QUOTE="a p";23709462]Maksaisin ihan mielelläni, mutta touus on se, että ei ole mahdollisuuksia. Mainaatko, että miehen ja lasten tulisi kärsiä siitä, että saan pienen osan veloista maksettua?
Se vaan on niin, että yksi suurimmat velkojat saa satasen pari ja muut ehkä pari kymppiä, kun lyhennän vaikkapa 2000€ velkaa. Mulla ei ole mahdollisuutta saada sellaista toimeentuloa, että voisin lyhentää velkoja koskaan kokonaan tai edes puolta niistä. Miksi pilaisin yli 10 vuotta elämästäni ja lasteni lapsuuden, kun se ei vaikuta mihinkään? Maksan sen mitä lain mukaan täytyy ja sillä siisti. En tunne syylisyyttä, koska se ei auta mitenkään pahentaa vaan asioita. Ne ajat on takanapäin.[/QUOTE]

Onko sitten reilumpaa, että kyseisen yrittäjän tulisi kärsiä siitä, ettei sinua huvita maksaa velkojasi? Lapset olet itse tehnyt, ja mies on kanssasi suostunut pysymään, vaikka velkainen oletkin - tottakai yhden ihmisen töppäilyt vaikuttavat koko perheeseen ja yhteiseen talouteen, se on ihan luonnollista. Sinäkö siis olet sitä mieltä, että sinun hölmöilyistäsi huolimatta koko perheelläsi pitäisi olla oikeus tehdä mitä lystäätte, tuhlata rahojanne mihin tahansa ja olla ottamatta vastuuta niistä veloista?

[QUOTE="a p";23709462]Maksaisin ihan mielelläni, mutta touus on se, että ei ole mahdollisuuksia. Mainaatko, että miehen ja lasten tulisi kärsiä siitä, että saan pienen osan veloista maksettua?
Se vaan on niin, että yksi suurimmat velkojat saa satasen pari ja muut ehkä pari kymppiä, kun lyhennän vaikkapa 2000€ velkaa. Mulla ei ole mahdollisuutta saada sellaista toimeentuloa, että voisin lyhentää velkoja koskaan kokonaan tai edes puolta niistä. Miksi pilaisin yli 10 vuotta elämästäni ja lasteni lapsuuden, kun se ei vaikuta mihinkään? Maksan sen mitä lain mukaan täytyy ja sillä siisti. En tunne syylisyyttä, koska se ei auta mitenkään pahentaa vaan asioita. Ne ajat on takanapäin.[/QUOTE]

Sulla velkaa vain 2000euroa? Teette tietenkin just kuten itse tykkäätte, mutta jos meillä (kummalla vain) olisi noin pieni velka niin topinen, se jolla rahaa olisi maksaisi sen pois. Ei matkusteltaisi ennen kuin velka kokonaan maksettu.
Miten ihmeessä sun mies tai perhe kärsisi velan pois maksamisesta? Tai kärsisittekö ihan oikeasti kamalasti jos jätätte yhden matkan vuodessa tekemättä?

Aha juu, tää oli näitä "meillä menee näin huonosti" -aloituksia, joiden jälkeen aloittaja alkaa puolustautua, että ei kun ihan tavallinen perhe ollaan ja ei toi nyt niin paha ja ymmärsitte ihan väärin.

[QUOTE="eee";23709511]Onko sitten reilumpaa, että kyseisen yrittäjän tulisi kärsiä siitä, ettei sinua huvita maksaa velkojasi? Lapset olet itse tehnyt, ja mies on kanssasi suostunut pysymään, vaikka velkainen oletkin - tottakai yhden ihmisen töppäilyt vaikuttavat koko perheeseen ja yhteiseen talouteen, se on ihan luonnollista. Sinäkö siis olet sitä mieltä, että sinun hölmöilyistäsi huolimatta koko perheelläsi pitäisi olla oikeus tehdä mitä lystäätte, tuhlata rahojanne mihin tahansa ja olla ottamatta vastuuta niistä veloista?[/QUOTE]

Tyhmä. Ulosotto kyllä pitää huolen siitä, että velat maksetaan. Maksa sä äitis velat, kun kerran koko perheen pitää kärsiä.

Yhteistyössä