Lapseni väittää mieheni "ravistelleen" häntä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todella harmaa

Vieras
Elikkäs lapseni on nyt ollut isällään ja siellä sanonut että nykyinen mieheni on ravistellut häntä niin että meinaa itku tulla. Päätä särkee jne. He veivät lapsen eilen sairaalaan ja mieheni on siellä nyt lapsen kanssa Mitään vammoja ei ole ilmennyt. Magneettikuvaukset otetaan huomenna ja psykologi juttelee lapsen kanssa huomenna. Mutta mutta.... Olen sata varma ettei mieheni semmoista tekisi. Ei iki maailmassa satuttaisi lasta. Miksi lapsi valehtelee tämmöistä? Kyseessä on viisivuotias tyttö. Onko mahdollista että se olisi mustasukkainen minusta? Joskus tyttöni on väittää että "xxxxxx kiroili tai xxx näytti mulle kieltä" Mikä ei ole pitänyt paikkaansa. Ovat kuitenkin aina tulleet hyvin toimeen ja leikkivät yhdessä, käyvät kaupassa jne. Me asumme yhdessä ja olemme asuneet nyt noin 3kk. Ovat he kahdestaan viettäneet aikaa kun minä olen ollut töissä.

Nyt tästä tulee kauhea hulabaloo sossujen ja ex mieheni kanssa. Ahdistaa niin että kurkkua kuristaa... :C

Siis lapsen isä vei lapsen sairaalaan? Miksi miehesi on nyt siellä? Tuo VOI toki olla mustasukkaisuutta ja jos on niin kyllä ammatti-ihmiset sossussa ym. sen ymmärtävät, mutta.. kyllä luulisi jo viisivuotiaan ymmärtävät, mitä voi seurata jos tuollaisia alkaa valehtelemaan.

Onko lapselle joskus tehnyt joku muu henkilö pahaa? Siis käyttäytynyt väkivaltaisesti? Tai onko lapsi joutunut näkemään kun jotakin toista henkilöä on ravisteltu?

Tiedän lähipiiristä lapsen, joka myös valehteli asioita isäpuolistaan. Eli että on lyöty, vaikka näin ei ollut tapahtunut. Tämä johtui todennäköisesti siitä että yksi aiemmista isäpuolista oli joskus lyönyt sekä oli nähnyt kun tuo samainen isäpuoli löi äitiään. Lapsi saattoi siis valehdella lyömisestä että juuri äsken löi vaikka huoneessa oli silminnäkijöitä todistamassa että sitä ei ollut tapahtunut.

Siis lapsen isä vei lapsen sairaalaan? Miksi miehesi on nyt siellä? Tuo VOI toki olla mustasukkaisuutta ja jos on niin kyllä ammatti-ihmiset sossussa ym. sen ymmärtävät, mutta.. kyllä luulisi jo viisivuotiaan ymmärtävät, mitä voi seurata jos tuollaisia alkaa valehtelemaan.

Ovat nyt siis exäni kanssa sairaalassa ja minä olen mieheni kanssa kotona... En ole varma ymmärtääkö tyttö mitä valehtelusta seuraa. Ei ole ikinä jäänyt valheesta kiinni emmekä ole puhuneet valehtelusta. En tiedä onko tyttö saattanut pelästyä jostakin rajummasta leikistä yms... tai satuttanut itsensä trampalla. Veikkaan että tämä on nyt "hienoa" exälleni joka on jo nyt saattanut puhua lapsen pyörryksiin miestäni vastaan...

[QUOTE="hmm";23727341]Onko lapselle joskus tehnyt joku muu henkilö pahaa? Siis käyttäytynyt väkivaltaisesti? Tai onko lapsi joutunut näkemään kun jotakin toista henkilöä on ravisteltu?

Tiedän lähipiiristä lapsen, joka myös valehteli asioita isäpuolistaan. Eli että on lyöty, vaikka näin ei ollut tapahtunut. Tämä johtui todennäköisesti siitä että yksi aiemmista isäpuolista oli joskus lyönyt sekä oli nähnyt kun tuo samainen isäpuoli löi äitiään. Lapsi saattoi siis valehdella lyömisestä että juuri äsken löi vaikka huoneessa oli silminnäkijöitä todistamassa että sitä ei ollut tapahtunut.[/QUOTE]

En usko että on nähnyt suoranaista väkivaltaa mutta on nähnyt sen että tappelemme. Huudamme toisillemme ja esim joku tavara lentänyt seinään...

Lapsi on 5v

"En usko että on nähnyt suoranaista väkivaltaa mutta on nähnyt sen että tappelemme. Huudamme toisillemme ja esim joku tavara lentänyt seinään..."

Siis onko miehesi väkivaltainen sinua kohtaan, kun käytät termiä "en usko, että on nähnyt"?

Todennäköistä on, että miehesi vain on sitä ravistellut. Voihan se olla, että on ottanut vain olkapäistä kiinni ja hieman liikuttanut (eli ei sillain ravistellut ravistellut, mitä oikea ravistelu olisi) ja lapsi siitä sitten on tietenkin ajatellut sen olevan ravistelua. Luulisi, ettei noin pieni ihan päästään tuota keksi kuitenkaan.. ?

Täytyy todeta että on hieno uusioperhe tytöllä kun 3 kk on asuttu yhdessä ja nyt jo äiti tappelee isäpuolen kanssa ja tavarat lentävät seinään. Ja lapsi syyttää isäpuolta ravistelusta.
Kenenkään lapsen ei tarvitse nähdä kun vanhemmat tappelevat ja tavaraa lentää seinään, vaikka väkivaltaa ei muuten olisikaan.

Meidän eskari-ikäinen voisi keksiä melkein mitä vaan, mutta ainakin minä, joka hänet tunnen saan muutamalla lisäkysymyksellä selville, että kuinka todesta on kyse.

Samainen lapsi usein sepittää iltasadut meille muille ja voin sanoa, ettei edes mielikuvitus ole rajana - usein on jotain todellisia liittymäkohtia johonkin, muuten todella värikkäitä tarinoita.

Kyllähän sinä itse tunnet lapsesi parhaiten. Voisiko hän keksiä tuollaisen asian? Onko sinun tyttösi koskaan narrannut/valehdellut/keksinyt tarinoita jotka eivät ole totta ja kertonut totena?

Itse ajattelen omaa samanikäistäni, että ei varmaan osaisi mitään sellaista kuvitella eikä hänelle tulisi mieleenkään valehdella. Eilen kävi meillä kylässä hänen samanikäinen kaverinsa, joka keksi juttuja omasta päästään ihan jatkuvasti.

Mietitkö edes vaihtoehtoa, että lapsesi puhuu totta?

Vai oletko vain niin sokeasti rakastunut?

Jos se onkin totta ja vaikka ei ole vielä sattunut vakavaa, niin entä jos tulevaisuudessa sattuu? :(

[QUOTE="aloittaja";23727378]En usko että on nähnyt suoranaista väkivaltaa mutta on nähnyt sen että tappelemme. Huudamme toisillemme ja esim joku tavara lentänyt seinään...

Lapsi on 5v[/QUOTE]

No tämä kertoo sen että lapsi voi puhua totta, tai sitten mies ei ole hänelle tehnyt mitään mutta lapsi on nähnyt teidän tappelevan ja pelkää miestä, siksi kertoi tuollaisen tarinan että pääsisi eroon pelottavasta miehestä...

Täytyy todeta että on hieno uusioperhe tytöllä kun 3 kk on asuttu yhdessä ja nyt jo äiti tappelee isäpuolen kanssa ja tavarat lentävät seinään. Ja lapsi syyttää isäpuolta ravistelusta.
Kenenkään lapsen ei tarvitse nähdä kun vanhemmat tappelevat ja tavaraa lentää seinään, vaikka väkivaltaa ei muuten olisikaan.

Peesi. Ei kovin auvoiselta kuulosta, ja vaikka lapsi olisikin valehdellut, niin olisiko syytä katsoa peiliin ja miettiä, että miksi on valehdellut? Lapsetkin tekevät yleensä asioita loogisesti, eli valehtelullakin on syynsä, vaikka se ei aina päivänselvä olisikaan.

voi etät, tosi kurja tilanne :( sun nykysiellä taitaa olla aika huono mieli? miten hän on reagoinut? Vaikuttaako järkyttyneeltä. Koita "lukea" häntä.

Todella huono mieli ja erittäin pettynyt ja järkyttynyt. Varsinkin kun on tehnyt kaikkensa että lapsi pitäisi hänestä. On jaksanut leikittää ja viihdyttää hyppiä trampalla pelata pelejä ostanut kaupasta kaikkea mitä tyttö on pyytänyt yms yms. Silti luulen että tyttöni yrittää nyt savustaa miestä pois. On se aiemminkin kertonut ettei halua sitä asumaan meidän kanssa...

[QUOTE="aloittaja";23727559]Todella huono mieli ja erittäin pettynyt ja järkyttynyt. Varsinkin kun on tehnyt kaikkensa että lapsi pitäisi hänestä. On jaksanut leikittää ja viihdyttää hyppiä trampalla pelata pelejä ostanut kaupasta kaikkea mitä tyttö on pyytänyt yms yms. Silti luulen että tyttöni yrittää nyt savustaa miestä pois. On se aiemminkin kertonut ettei halua sitä asumaan meidän kanssa...[/QUOTE]

Tästä on ihan omakohtaista kokemusta, kun leskiäiti aikoinaan tuo sulhasia näytille ja asumaankin, niin voin sanoa, että konstit oli monet, etten sanoisi rajattomat, kun halusimme saada ukot veke meidän kodista.

Oltiin toki vanhempia kuin 5v, mutta ei paljon.

Myöhemmin uusperheen äitinä olen saanut kokea saman itseäni vastaan ja taas sanon, että lasten keinot ovat monet, jos eivät rajattomat.

Kannattaisiko miettiä miksi se lapsi ei halua miestä asumaan teidän luoksenne. Te huudatte ja heittelette tavaroita seinään, se ei ole normaalia riitelyä ja on lapsesta varmasti pelottavaa.

[QUOTE="aloittaja";23727559]Todella huono mieli ja erittäin pettynyt ja järkyttynyt. Varsinkin kun on tehnyt kaikkensa että lapsi pitäisi hänestä. On jaksanut leikittää ja viihdyttää hyppiä trampalla pelata pelejä ostanut kaupasta kaikkea mitä tyttö on pyytänyt yms yms. Silti luulen että tyttöni yrittää nyt savustaa miestä pois. On se aiemminkin kertonut ettei halua sitä asumaan meidän kanssa...[/QUOTE]

Voi että! Musta tuntuu että täällä kaikki on heti syyllistämässä. Hei mitä jos tää mies on oikeesti hyvä tyyppi ja ei itsekään tosiaan ymmärrä mistä on kyse? jos miettii omalle kohdalle niin aivan kamalalta tuntus. Väitetään väkivaltaseksi vaikka ei olla. Ja sitäpaitsi: mun äidillä ainaki lensi joskus tomaatti jos toinen riidellessä ja se ei kyllä vaikutanu mun onnellisuuteen mitenkään kun mulle tultiin sanomaan riidan loputtua että kaikki on hyvin. Tiesin että ei ole syytä pelätä. Ei saa leimata heti tollasen takia. Joku tuolla kirjotti että ei ihme jos lapsi valehtelee kun asiat on tyyliin noin huonosti... huoh.. joillakin on hei ihan oikeasti tosi huonosti perheissä asiat. Mä en usko että tällä lapsella on mitenkään huonosti asiat, ainakaan ap ei ole niin antanut olettaa :) uskon siis siihen. Jaksamisia sinne! toivottavasti toi selkenee.

[QUOTE="aloittaja";23727361]Ovat nyt siis exäni kanssa sairaalassa ja minä olen mieheni kanssa kotona... En ole varma ymmärtääkö tyttö mitä valehtelusta seuraa. Ei ole ikinä jäänyt valheesta kiinni emmekä ole puhuneet valehtelusta. En tiedä onko tyttö saattanut pelästyä jostakin rajummasta leikistä yms... tai satuttanut itsensä trampalla. Veikkaan että tämä on nyt "hienoa" exälleni joka on jo nyt saattanut puhua lapsen pyörryksiin miestäni vastaan...[/QUOTE]

Miksi et itse ole sairaalassa selvittämässä tilannetta ja sitä mistä on kyse, onko vammat vakavat ja mistä lääkäri arvelee niiden johtuvan?

Yhteistyössä