Onko kaikki avioliitto- ja parisuhdeleirit uskonnollisella pohjalla olevia tilaisuuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Etsin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole. Ja vaikka olisi uskonnollisia (olen ollut useammalla kansan raamattuseuran järjestämällä) niin voi keskustella vetäjien kanssa siitä että ei halua olla mukana niissä osuuksissa missä on uskonnollinen osio.

www.avioliitto.fi ja www.katajary.fi löytyy leirejä. Katajan leirit/kurssit isolta osalta uskonnottomia.

Paras leiri millä olen ollut oli Kairosmajalla kansan raamattuseuran järjestämä Samassa kurussa- leiri. Mm. melontaa, päivävaelluksia jne ja mikä parasta - lastenhoito / nuorille/lapsille oma ohjelmansa vanhempien osuuksien ajaksi.

Olimme vuosi sitten Kataja ry:n "rikasta minua" kurssilla. Ja se oli todella hyvä kurssi. Silloin en tiennyt, että ns "vetäjä" pariskunta oli ja on edelleen seurakunnalla työssä. Mutta mitenkään uskonnollisuus ei ilmennyt kurssilla.

Suosittelen kaikille.

Ootteko ollu lapsien kans noilla leireillä? Oon miettinyt, että meillekin tekisi hyvää tuollainen leiri, mutta maksavat niin pirusti, että miten ihmeessä kenelläkään on varaa noihin?

Ootteko ollu lapsien kans noilla leireillä? Oon miettinyt, että meillekin tekisi hyvää tuollainen leiri, mutta maksavat niin pirusti, että miten ihmeessä kenelläkään on varaa noihin?

Kalliita ovat kyllä. Kun kävimme tuolla Rikasta minua kurssilla maksoi hieman alle 400€ oisko jotain 370€ ollut tuolloin? Vaikka olemmekin vähävaraisia niin maksoimme sen. Ja muistaakseni tuosta maksusta pystyi neuvotella pienempiin eriin tai jotain vastaavaa sen ihmisen kanssa jolle ilmoitus lähetettiin. Mutta me maksettiin kerralla koko summa. Lapsia ei ainakaan kaikille leireille oteta. Ei ainakaan Katajan leireille, en tiedä onko sitten joillakin leireille mahdollista ottaa lapset mukaan. Mutta kun kyseessä on kuitenkin parisuhdekurssi, niin on ymmärrettävää ettei lapsia vedetä niihin mukaan. Ja parempi vaan, koska ainakin tuossa kurssissa oli aika tiivis tahti, enkä olisi lapsia ns kaivannut sinne koska se vapaa aika mitä siellä sitten oli niin sai olla kahden kesken joka oli hyvä.

Jotkut leirit on ns. perheleirejä jolloin lapsille on järjestetty hoitajat ja omaa ohjelmaa siksi aikaa kun on parisuhdejuttuja. Mutta eikö olisi hyväksi mennä ihan kahdestaan?

Itse maksaisin mieluusti tuon summan .. mieheni kitsastelee. Sen mielestä joku laivaristeily ajaa saman asian :P