Uhmatako lääkäriä....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitinati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neitinati

Jäsen
12.04.2011
250
0
16
argh. Mulla oli Flunssa noin 2 kk sitte, korkeaa kuumetta yskää ja nuhaa. Kurkussa oli isoja finnin kokosia punasia näppyjä, ne ei oo vieläkään kadonneet. Imusolmukkeet on myös turvonnu. No lääkäri pisti johonki verikokeeseen joka kattoo jotain entsyymejä, nähdään onko joku influenssa päällä. Ne oli Negatiiviset. Silti sain Liikuntakiellon 3 kk. Syystä että on ollut flunssaa ja mulla on normaaleja rytmihäiriöitä ollut vähän enemmän (jotka on todettu vuosi sitten oulussa kammioperäisiksi vaarattomiksi)
Tiedän itse että rytmihäiriöt ovat mulla lisääntyneet Stressin takia, tuskimpa sen takia että kurkussa on näppyjä ja imusolmukkeet on turvonneet.
Mulla ois tosi tärkeet fitness kisat tulossa joihin oon treenannu ikuisuuden... tekisi mieli uhmata ja lähteä salille kun töissäkin käyn ja kuumetta ei ole ollut sen flunssan jälkeen. Ainoana on tosiaan nuo näpyt ja hieman turvonneet kaulan imusolmukkeet.
Mitä mä nyt teen. Nää kisat on mulle todella tärkeät. Voinko olla vaan kuuntelematta lääkärin suositusta...

mutta kun oulussa ammattilainen on todennut että mun sydän on täysin terve, ja jos on rytmäreitä: ne on kammioperäsiä.

Mulla ei ole mitään flunssanoireita, muutakuin ne näppylät jotka jäivät viime flunssasta ja tosiaan nuo imusolmukkeet.
Onhan sekin epäterveellistä istua sohvalla, liikunta on terveellistä. Kurjaa kun se kielletään ilman painavaa syytä.

ja jos se kerta epäilee lievää sydänlihastulehdusta, miksi en saa heti aikaa sydänlääkärille? Miksi annetaan vaan 3 kk liikuntakielto.? Mun mielestä on kohtuutonta sanoa "et urheile 3 kk" mutta ei me sua tutkita. jos se epäilee että joku on vialla, jota urheilu vois pahentaa niin tutkis.

Ymmärrän, että harmittaa jos kisat jää väliin. Vakavia seurauksia voi tulla, jos lähdet puolikuntoisena. Kannattaa ajatella asiaa vähän pidemmälle.

kiva että ymmärrät. Mutta kun koen olevani täydessä kunnossa. Nuo näppylät tai imusolmukkeet eivät ole edes kipeät ja kun verikokeet olivat ok. Eiköhän kokeissa näkyis jos joku on vialla?
mä käyn töissä ja pyöräilen sinne joka päivä, ei mitään ongelmaa.

ja jos se kerta epäilee lievää sydänlihastulehdusta, miksi en saa heti aikaa sydänlääkärille? Miksi annetaan vaan 3 kk liikuntakielto.? Mun mielestä on kohtuutonta sanoa "et urheile 3 kk" mutta ei me sua tutkita. jos se epäilee että joku on vialla, jota urheilu vois pahentaa niin tutkis.

Jos niitä aikoja ei ole aiemmin. Tai sitten haluavat seurata, muuttuuko tilanne 3kk liikuntakiellon aikana.

Jos se nyt ihan täysin välttämätöntä on itseään rasittaa, kannattaa ainakin käydä sydänfilmissä ensin. Infektioiden jälkitautina aina joskus on sydänlihastulehdusta, josta välttämättä ei levossa ole mitään oireita eikä vaaraa, mutta rasituksesta voi provosoitua vakavakin rytmihäiriö, tai vaikka sydänpysähdys.

Jos se nyt ihan täysin välttämätöntä on itseään rasittaa, kannattaa ainakin käydä sydänfilmissä ensin. Infektioiden jälkitautina aina joskus on sydänlihastulehdusta, josta välttämättä ei levossa ole mitään oireita eikä vaaraa, mutta rasituksesta voi provosoitua vakavakin rytmihäiriö, tai vaikka sydänpysähdys.

Jep, otettu= normaali
Verikokeet= normaalit. Kokeiden mukaan olen kunossa, silmien en kun näppyjä on kurkussa ja kaulan imusolmukkeet turvonneet.

Yhteistyössä