Miehen kanssa riitaa isommista hankinnoista.. Annanko periksi vai tappelenko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uudet sohvat maksaa... hmmm... 2000-4000€, asuntovaunu 15000-20000€, voiks noita nyt verrata. Suosittelisin osatmaan sohvat, miettimään asuntovaunua vuoden verran ja kypsytellä ajatusta. Tuollaisessa kuohuntatilanteessa sitä tuskin kannattaa hankkia, päädytte pian siihen, ettei kumpikaan astu siihen jalallaankaan.

No jos joskus eksytte tänne alaspäin, etelään, niin suosittelen paikkoja Kalajärvi ja jopa Kuninkaanlähde (lapset tykkää ihan hirmuisesti) Kalajärveltä on n. 30 kilsaa esim Tuuriin ja alle 100 Powerparkkiin.

Kunkku on Kankaanpäässä ja siellä maauimala alueella ja hyvät leikkipaikat muksuille ja nuorisollekkin riittää tekemistä..
Samoin me on tykätty Kuusamossa siitä kylpylän vieressä olevasta alueesta.

Meillä myöskin jo piiitkä taival takana vaunukesien muodossa ja aina on tykätty, myös muksut.

Uudet sohvat maksaa... hmmm... 2000-4000€, asuntovaunu 15000-20000€, voiks noita nyt verrata. Suosittelisin osatmaan sohvat, miettimään asuntovaunua vuoden verran ja kypsytellä ajatusta. Tuollaisessa kuohuntatilanteessa sitä tuskin kannattaa hankkia, päädytte pian siihen, ettei kumpikaan astu siihen jalallaankaan.

Saa niitä vaunuja halvemmallakin.. Mut jokainen varojensa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23749733:
No jos joskus eksytte tänne alaspäin, etelään, niin suosittelen paikkoja Kalajärvi ja jopa Kuninkaanlähde (lapset tykkää ihan hirmuisesti) Kalajärveltä on n. 30 kilsaa esim Tuuriin ja alle 100 Powerparkkiin.

Kunkku on Kankaanpäässä ja siellä maauimala alueella ja hyvät leikkipaikat muksuille ja nuorisollekkin riittää tekemistä..
Samoin me on tykätty Kuusamossa siitä kylpylän vieressä olevasta alueesta.

Meillä myöskin jo piiitkä taival takana vaunukesien muodossa ja aina on tykätty, myös muksut.

Pitääpä muistaa. Miestä oon yrittäny houkutella et lähettäs tuota itärajaa alaspäin joskus. Ois vähän erilaisia maisemia kuin lapissa. Kuusamossa ollaan kans joskus oltu. Tästä käy tuolla power parkissa päiväseltään et sen voi kesäloma reissulla jättää väliin.

Taitaa olla niin, että vaikka mies on aloittanut perinteen, niin vaimon jatkuva säätäminen on käynyt jokavuotisessa perinteessä vituttamaan, ja mies on vain tyytyväinen jos joskus mummolan reissu menee oman reissun kanssa päällekkäin, eikä matkaan ole pakko lähteä. Jos olisi oma vaunu, joka vuosi olisi tehtävä se ämmän vaatima reissu, missä on pinna kireellä jatkuvasti. Toisen vaunua lainatessa aina ei ehkä tarvitsekaan.

Taidatte olla lestadiolaisia, niille kun nuo asuntovaunut on jotain hengen ja elämän asioita.

Voisitteko tehdä tänä kesänä jotain muuta? Siihen et ole vastannut.
Tekisitte jotain mitä ette ole koskaan tehneet? Ei kalareissuja, ei vaunumatkoja vaan jotain ihan muuta.
Entä mitä lapset tekisivät mieluiten? Miksi ette käy huvipuistoissa tai kylpylöissä?

[QUOTE="pypylleröinen";23748249]Tai oot ap itse.
Enivei, ap on valmis laittamaan lapset telttaan, kunhan itelleen jää sänkypaikka sisätiloissa. Ihana äiti. Miten se on mukavampi laittaa ruoka hikisessä, pienessä, ahtaassa kopissa kuin ulkona? Ei sen oo pakko olla nuotio. Vai onko se sun mielestä ainoo vaihtoehto, jos puhutaan ulkona ruoan valmistamisesta?[/QUOTE]

No mä en ollu ap. Sori. Ei ole. Mut tämä keskustelu on jo aika huvittavaa.

[QUOTE="Heh";23749880]Taitaa olla niin, että vaikka mies on aloittanut perinteen, niin vaimon jatkuva säätäminen on käynyt jokavuotisessa perinteessä vituttamaan, ja mies on vain tyytyväinen jos joskus mummolan reissu menee oman reissun kanssa päällekkäin, eikä matkaan ole pakko lähteä. Jos olisi oma vaunu, joka vuosi olisi tehtävä se ämmän vaatima reissu, missä on pinna kireellä jatkuvasti. Toisen vaunua lainatessa aina ei ehkä tarvitsekaan.

Taidatte olla lestadiolaisia, niille kun nuo asuntovaunut on jotain hengen ja elämän asioita.[/QUOTE]

:D :D Sehän on pelkästään lestadiolaisten hommaa vetää asuntovaunuja, HAH!

[QUOTE="vieras";23749934]Voisitteko tehdä tänä kesänä jotain muuta? Siihen et ole vastannut.
Tekisitte jotain mitä ette ole koskaan tehneet? Ei kalareissuja, ei vaunumatkoja vaan jotain ihan muuta.
Entä mitä lapset tekisivät mieluiten? Miksi ette käy huvipuistoissa tai kylpylöissä?[/QUOTE]

Ollaan oltu välillä jossain vuokramökilläkin jos ei tuota vaunua ole saatu. Ei taida mies suostua perumaan kalareissujaan. Huvipuistoissa ei olla vielä käyty. Kylpylöissä käydään muutaman kerran vuodessa päiväseltään. Lähinnä se on rahakysymys. Ja mun pää ei kestä edes kattoa noita huvipuiston laitteita (en käyny edes pienenä niissä) . mut on nuo lapset onneksi koulun kanssa käyneet jonku kerran. Ja voihan tuo olla et joku vuosi mennään omallakin porukalla.

[QUOTE="a p";23749510]Juu ei ole rahaa kaikkeen. Kesämökki ei vielä niele rahaa. Hirret on jo maksettu ja nyt on sit vaan kovin työ saada ne päällekkäin. Sen jälkeen taas menee rahaa kattoihin lattioihin ym. Mut ei tän kesän juttu.
Ja oikeasti samalla hinnalla saa joko kunnon sohvat tai vanhemman asuntovaunun. Tuohon on rahat. Mut jos miestä hirvittää nuo vanhat (80 luvun ) vaunut ois yks vaihtoehto laittaa uudempi (n 2000 vuoden paikkeilla) ja maksaa siitä käsiraha ja loput osamaksulla. Ite olen valmis luopumaan noista sohvista jos vaunu laitetaan.[/QUOTE]

Musta tuntuu, ettet oikein taida osata pitää taloutta.. Jos mökki ei vielä vie rahaa, niin ei se tarkoita, että ne liedet/takat/saunan kiukaat yms on ihan ilmaisia jatkossa.. Jos teillä on rahat nyt niin tiukoilla, että mietitte että peruskama sohvat jää ostamatta vaunun vuoksi, niin en suosittele ollenkaan vaunua. Vaunusta tulee paljon kuluja myöhemminkin. Jo pelkka katsastus vie rahaa, myös kaikki huolto...

[QUOTE="a p";23743365]Siis ymmärsitkö lukemasi?
Jos mies sais päättää kesälomansa huitelis sen 3 viikkoa omilla reissuillaan ja ne 2 perheelle varattua viikkoa sit haahuilis kotona.
Ainoa ongelma on sitte se että missä on mun ja lasten loma?[/QUOTE]

No vuokraatte asuntoauton johon kortti riittää,ja reissaatte sen kolme viikkoa sillä välin kun mies kalastaa. Sit mies huolehtii lapsista sen loput kaks viikkoa ja sinä teet mitä haluat.

Musta tuntuu, ettet oikein taida osata pitää taloutta.. Jos mökki ei vielä vie rahaa, niin ei se tarkoita, että ne liedet/takat/saunan kiukaat yms on ihan ilmaisia jatkossa.. Jos teillä on rahat nyt niin tiukoilla, että mietitte että peruskama sohvat jää ostamatta vaunun vuoksi, niin en suosittele ollenkaan vaunua. Vaunusta tulee paljon kuluja myöhemminkin. Jo pelkka katsastus vie rahaa, myös kaikki huolto...

Ei se ihan noinkaan ole. En jaksa nyt enempää tuosta rahasta jankata. Niitä sohvia saa käytettynäkin. Elämä on täynnä valintoja. Ja jokainen voi itse päättää mitä hankkii tai on hankkimatta. Ja en ole niin typerä etten tajua että siitä vaunusta on kuluja jatkossakin. Tottakait on.
Mökkiin hommataan tavaraa pikkuhiljaa. Miehellä on oma tyylinsä ja tekee todella paljon itse (esim kaapistot huonekalut ym) .

Tietenkään naisen ei pidä heti antaa periksi. Ei mies ole mikään perheen pää, joka vain yksin kaikesta päättää. Kannattaa vielä miehen kanssa keskustella siitä mökkihommasta. Onko ihan oikeasti ajatellut yksinäisiä kesiä mökkiä rakennellessa vai kenties tehdä sitä perheen kanssa yhdessä. Miehelle on ehkä luontevaa lainata vanhempiensa (vai oliko isovanhempiaan) asuntovaunua, mutta voisit kertoa hänelle, mitä se lainaaminen sinulta vaatii.

Mitä taloudelliseen sijoittamiseen tulee, niin siihen molemmat varmasti olette aina joutuneet tekemään kompromisseja, joten se ei luultavasti ole uutta sinulle eikä miehellesikään.

en jaksanut lukea koko ketjua... mutta oletko ap koskaan laskenut kuinka monta hotelliyöpymistä aamupaloineen saa vaunun hinnalla, arvon alenemisella, vakuutusmaksuilla, huoltokuluilla?

Vakuutusmaksu on 100€ pintaan, vaahtosammuttimen huolto 10€/kerran vuodessa, katsastus 2v välein ja vaunun huolto jos tarvis vaatii (hintaa en tiedä), kaasupullon täytto reipas 20€ ja uus pullo 70€+ tietty polttoaine kulut. Siinäpä ne isoimmat kulut mitä vaunusta tulee. Ja kerran kun ostaa vaunun,nii ei tarvi ainakaa miettiä hetkeen uuden ostamista EIKÄ VUOKRAAMISTA!

Vakuutusmaksu on 100€ pintaan, vaahtosammuttimen huolto 10€/kerran vuodessa, katsastus 2v välein ja vaunun huolto jos tarvis vaatii (hintaa en tiedä), kaasupullon täytto reipas 20€ ja uus pullo 70€+ tietty polttoaine kulut. Siinäpä ne isoimmat kulut mitä vaunusta tulee. Ja kerran kun ostaa vaunun,nii ei tarvi ainakaa miettiä hetkeen uuden ostamista EIKÄ VUOKRAAMISTA!

Juuh olen samaa mieltä,että vaunusta niitä kuluja on todella vähän kun vertaa moottoripyöriin,moottorikelkkoihin,mönkijöihin mitkä on yleensä vain miestenjuttuja.

[QUOTE="syksy";23752569]en jaksanut lukea koko ketjua... mutta oletko ap koskaan laskenut kuinka monta hotelliyöpymistä aamupaloineen saa vaunun hinnalla, arvon alenemisella, vakuutusmaksuilla, huoltokuluilla?[/QUOTE]

Ja niitä vaunuja voi kyllä vuokraakkin, ei siihen omaa tarvita. Eikä maksa läheskään niin paljon kuin oma vaunu.

[QUOTE="vieras";23754236]Juuh olen samaa mieltä,että vaunusta niitä kuluja on todella vähän kun vertaa moottoripyöriin,moottorikelkkoihin,mönkijöihin mitkä on yleensä vain miestenjuttuja.[/QUOTE]

Kunlasket paljonko vaunu maksaa ja paljonko maksaa vuokra, niin huomaat että ei kannata vaunua ostaa itselle, vaunun hinnan alenemalla jo vuokraa vaunun vaikka koko kesäksi.

[QUOTE="a p";23750282]Kylpylöissä käydään muutaman kerran vuodessa päiväseltään. Lähinnä se on rahakysymys. .[/QUOTE]

Kokkolan uimahallissa varmaan voi käydä ihan päiväseltään, siellähän voi vaikka grillailla pihalla ja voittaa monen kylpylän varustuksellaan.

[QUOTE="vieras";23754296]Kunlasket paljonko vaunu maksaa ja paljonko maksaa vuokra, niin huomaat että ei kannata vaunua ostaa itselle, vaunun hinnan alenemalla jo vuokraa vaunun vaikka koko kesäksi.[/QUOTE]

Voi kuule minä olen laskenut :D ja tulimme miehen kans siihen tulokseen,että ostamme oman vaunun. Tulee halvemmaksi. Ja se että meillä on todella vilkkaat pojat. Mikä ressi on ku on toisen hieno vaunu. Ostimme vanhan käyttökelpoisen vaunun jolla voimme huoletta silti vielä reissata 10vuotta. Ja pikku kolhu tai naarmu ei ole keltään pois. Pari lomareissua ja pari kalareissu sillä vuodessa tehdään. Ja on aina lähtövalmiina.

[QUOTE="vieras";23754403]Voi kuule minä olen laskenut :D ja tulimme miehen kans siihen tulokseen,että ostamme oman vaunun. Tulee halvemmaksi. Ja se että meillä on todella vilkkaat pojat. Mikä ressi on ku on toisen hieno vaunu. Ostimme vanhan käyttökelpoisen vaunun jolla voimme huoletta silti vielä reissata 10vuotta. Ja pikku kolhu tai naarmu ei ole keltään pois. Pari lomareissua ja pari kalareissu sillä vuodessa tehdään. Ja on aina lähtövalmiina.[/QUOTE]

Samaa mekin päädytty mutta silti miehellä joku ihme kompleksi tuon oman vaunun ostamiseen. Viime kesänä kun oltiin reissussa niin meinas et kyllä se oma ois huomattavasti mukavampi. Vois sit elää vähän vapaammin. Mut en tiedä mihin sillä nuo ajatukset sitte karkaa kun oikeasti sitä vaunua pitäis alkaa ostamaan.

[QUOTE="vieras";23754362]Kokkolan uimahallissa varmaan voi käydä ihan päiväseltään, siellähän voi vaikka grillailla pihalla ja voittaa monen kylpylän varustuksellaan.[/QUOTE]

Meiltä vajaa 100 km Kokkolaan ja oon jonku kerran käyny lasten kanssa siellä. Kesäsin ei olla selvitty vaikka tarkotus on ollu. Viime kesä oli niin mahtavan lämmin et käytiin monta kertaa viikossa joessa tai järvessä uimassa.

[QUOTE="a p";23743066]Eli mun vaihtoehdot on sitte siinä et ostan ja vedän vaunun ite. tai luovun ajatuksesta kokonaan.

Mutta haloo? Miksi meidän pitää tehdä niinkuin mies haluaa? Miehellä on se 5 viikkoa kesälomaa. 3:lle viikolle on suunnitellu omat menonsa ja 2 viikkoa jää perheelle. Ja minä olen kohtuuton kun sillon haluan tehdä sitä mikä minusta ja lapsista on kivaa? Vai pitäskö meidän kökkiä nekin 2 viikko sit kotona kun mies haluaa??? Kun ite on ensin reissannu sen kolme viikkoa..[/QUOTE]

Kai sitä nyt jotain muuta voi keksiä. Suunnittele joku viikon kotiseutu matka ja toiselle viikolle vaikka joku risteily ja esim. Linnanmäki-reissu. Sitten esität suunnitelman ja kustannusarvion miehelle ja katso alkaako vaunuasia kiinnostamaan.