Että mua vituttaa, miehen synttäreitä vietettiin eilen mökillä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Lähetettiin ihan kutsut, ja syömistä ja juomista varattiin kutsuttujen verran (toki oli reilusti ekstraa). Eiköhän ovesta tullut ensimmäiseksi miehen siskon poika tyttöystävänsä kanssa, ja näitä ei edes ollut kutsuttu. Ei pienintäkään kysymystä, voivatko tulla, tms. Tulivat vain ja korkkasivat lonkerot. Katsoin hetken, ja mietein, miten kauniisti ilmaisisin asian, että voisitteko painua vittuun, teitä ei ole pyydetty. Katsoin paremmaksi lähteä pihalle, tai olisin sanonut jotain tosi rumaa. Siellä ne edelleen nukkuvat, olivat ainoat, jotka jäivät yöksi, edes me itse emme jääneet.
Että voi vituttaa, jos juhliin tulee kutsu, niin eikö ole perusolettamus, jos ei ole kutsua saanut, että ei tarvi mennä?? Ei nämä, helvetin kakarat... Meni kyllä ilta vituiksi tuon takia. Moneen kertaan mietein kotiin lähtöä jo illan aikana.

Olettepas kivoja ihmisiä.
Minä toivottaisin tervetulleeksi ja sanoisin että "kiva nähdä teitäkin mutta toivottavasti ruokaa ja juomaa riittää sillä en ollut varautunut teidän tuloon".

ois pitänyt joo. Mutta tuon suvun, ja varsinkin tuon itseään täynnä olevan, maailmannavaksi itseään kuvittelevan 20-vuotiaan tuntien olisin ollut entistäkin vihatumpi tuossa suvussa, juuri siksi, että sanon aina sanottavani niin kuin ajattelen...

[QUOTE="minä";23768705]ois pitänyt joo. Mutta tuon suvun, ja varsinkin tuon itseään täynnä olevan, maailmannavaksi itseään kuvittelevan 20-vuotiaan tuntien olisin ollut entistäkin vihatumpi tuossa suvussa, juuri siksi, että sanon aina sanottavani niin kuin ajattelen...[/QUOTE]

Sun asenteen omaavana en ihmettele ettet ole kovin suosiossa :) mitä tollanen nyt sitten haittaa, poika on sukuakin. Mäkin oisin ollu vaan iloinen että tulivat.

Täytyy myöntää, että itsekin kuvittelisin olevani kutsuttu enoni syntymäpäiville, tuli virallista kutsua tai ei. Eikö toi poika ollut siis miehesi siskonpoika eli miehesi on hänen enonsa? Harmi, että juhlista jäi sulle noin ikävä olo. :(

[QUOTE="nih";23768739]Sun asenteen omaavana en ihmettele ettet ole kovin suosiossa :) mitä tollanen nyt sitten haittaa, poika on sukuakin. Mäkin oisin ollu vaan iloinen että tulivat.[/QUOTE]

Sama homma ... vastasinkin tohon ylemmäs että olisin toisaalta maininnut että ehkä tarjottavaa ei ole heille asti ( = "älkää juoko tynnyritolkulla!" ) :)

[QUOTE="minä";23768705]ois pitänyt joo. Mutta tuon suvun, ja varsinkin tuon itseään täynnä olevan, maailmannavaksi itseään kuvittelevan 20-vuotiaan tuntien olisin ollut entistäkin vihatumpi tuossa suvussa, juuri siksi, että sanon aina sanottavani niin kuin ajattelen...[/QUOTE]

Miksi et muuttaisi omaa käytöstäsi jotta olisit enemmän suvun suosiossa?
Se että sanoo aina ääneen mitä ajattelee, ei ole rohkeaa tai "oikeutettua".
Se kertoo vain typeryydestä, lapsellisuudesta(lue: ITSEKESKEISYYDESTÄ) ja sosiaalisten taitojen puutteesta.

On tökeröä mennä juhliin joihin ei ole kutsuttu. Ja kun kyseessä on enon juhlat, niin ei minusta voi automaattisesti olettaa että on kutsuttu...ikäeroa enoihin, tätiin, setiin on yleensä jonkin verran, ja enoilla/tädeillä/sedillä on omat ystäväpiirinsä joiden kesken he juhlivat.

Mihin ne muut sieltä lähti päihtyneinä, jos mökille jäi vaan tuo kutsumaton pariskunta selvittämään päätänsä?

Ite en menis kutsumattomana paikalle oli sitten kyse mistä kissanristiäisistä tahansa.

[QUOTE="äitix3";23768828]Mihin ne muut sieltä lähti päihtyneinä, jos mökille jäi vaan tuo kutsumaton pariskunta selvittämään päätänsä?

Ite en menis kutsumattomana paikalle oli sitten kyse mistä kissanristiäisistä tahansa.[/QUOTE]

Teillä päinkö ei voi sivistyneesti juoda olutta, paria ja sitten lähteä muutaman tunnin päästä kotiin?

[QUOTE="vieras";23768859]Teillä päinkö ei voi sivistyneesti juoda olutta, paria ja sitten lähteä muutaman tunnin päästä kotiin?[/QUOTE]

Ja sitten jää lapsia näiden rattijuoppojen alle! Ei, kun eiväthän he ole rattijuoppoja, koska hehän juovat vain ihan vähän - sivistyneesti.

[QUOTE="vieras";23768859]Teillä päinkö ei voi sivistyneesti juoda olutta, paria ja sitten lähteä muutaman tunnin päästä kotiin?[/QUOTE]

Eikö siinä ap:n ekassa viestissä ollut et "juomaa varattiin kutsuttujen verran ja extraa myös". Mut ehkä tuo tarkoittaa sitä, et yksi pullo per kutsuttu ja extrana sitten lisäpullo :D

Ja sitten jää lapsia näiden rattijuoppojen alle! Ei, kun eiväthän he ole rattijuoppoja, koska hehän juovat vain ihan vähän - sivistyneesti.

Ai se tekee ihmisestä rattijuopon, jos on nauttinut samana päivänä alkoholia kun ajaa. Ei se lakoholi nyt montaa tuntia kestä elimistöstä poistua. 3 tunnin päästä ei varmasti ole yhtään veressä alkoholia, jos olet 2 pullojuomaa korkeintaan 4,7% juonut. Itse olen puhaltanut mittariin puolen tunnin päästä kun olin juonut saunasiiderin, lähdin käymään grillilla, eikä mittari liikahtanutkaan ja oli poliisin tarkkuusmittari.

[QUOTE="äitix3";23768894]Eikö siinä ap:n ekassa viestissä ollut et "juomaa varattiin kutsuttujen verran ja extraa myös". Mut ehkä tuo tarkoittaa sitä, et yksi pullo per kutsuttu ja extrana sitten lisäpullo :D[/QUOTE]

No sehän meinaa että ihmiset vetää sen varatun määrän, kun sitä on kerran vielä jääkaapissa? Kyllä meillä kävisi ainakin niin että molemmat voisimme sen yhden kaksi siideriä juoda illan aikana, ja mensimme autolla kotiin illan päätteeksi. Emme mene juhliin juomaan.

Pakko kysyä, missä päin suomea sanotaan mietein? On nyt parin päivän aikana tullut useammin vastaan tuo mietein ja en meinaa osata lukea sitä oikein. :D Itse kun olen itä-suomesta, niin helposti tajuaa tuon kahtena sanana josta on jäänyt väli pois eli mie tein. :D

Tai sitten niillä on selvä kuski, tai taksikyyti....oikeassa elämässä näkee kumpaakin.

Minä olen nähnyt myös sitä, että otetaan omasta mielestä olut, pari, mutta todellisuudessa lipitetään olutta koko ilta. Siitä sitten noustaan kevyesti auton rattiin, kun eihän sitä ole tullut otettua kuin se olut tai pari. Voitte uskoa, että jokaisesta olen tehnyt ilmoituksen. En halua, että menetän omat lapseni rattijuopon vuoksi enkä halua niin käyvän myöskään enää kenellekään muullekaan.

Toisaalta olen kuullut sellaistakin, ettei syntymäpäiville kutsuta vaan niille mennään kutsumatta. Siinä mielessä tämä sukulainen ei toiminut väärin muuta kuin siltä osin, että jäi yöksi. Kyse oli vielä läheisestä sukulaisesta eikä kummin kaimasta. Eri asia on, jos syntymäpäivät järjestetään jossain juhlapaikassa, johon on ennakkovaraukset ja tietty paikkamäärä.

Minä olen nähnyt myös sitä, että otetaan omasta mielestä olut, pari, mutta todellisuudessa lipitetään olutta koko ilta. Siitä sitten noustaan kevyesti auton rattiin, kun eihän sitä ole tullut otettua kuin se olut tai pari. Voitte uskoa, että jokaisesta olen tehnyt ilmoituksen. En halua, että menetän omat lapseni rattijuopon vuoksi enkä halua niin käyvän myöskään enää kenellekään muullekaan.

Niin minäkin ilmoittaisin, osaan kyllä lopettaa sen nauttimisen siihen että tiedän varmasti olevani ajokunnossa siinä vaiheessa kun lähden ajamaan. Toisaalta en juo kyllä sitä kahta enempää, vaikka olisin jäämässä yöksikin.

Yhteistyössä