Lasten "hankkimisesta" Juupas, eipäs...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miksi miehen ei on kunnioitettavampi kuin naisen?

Tai miksi jos nainen vielä haluaisi lasta ja mies ei, niin miksi se miehen mielipide on se jota täytyy kunnioittaa ja näin ollen siihen suostua. Miksi sitä naisen toivetta ei tarvitse kunnioittaa?

Ainakin täälä palstalla vallitsee tämmönen mielipide. Miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja no mietippä vähän;23779423:
No on se nyt varmaan parempi jättää se lapsi tekemättä, jos toinen ei sitä halua...vai mitä mieltä ap itse olet?

Mutta toinen haluaa.

Miksi se on sitten ihan sama? Kuka sen saa muka päättää? Se joka ei halua, reilukerhosta päivää.

[QUOTE="vieras";23779435]Mutta toinen haluaa.

Miksi se on sitten ihan sama? Kuka sen saa muka päättää? Se joka ei halua, reilukerhosta päivää.[/QUOTE]

No reilumpaa se nyt vaan on jättää tekemättä, jos toinen ei halua. Ilmeisesti olet siinä tilanteessa itse?

Alkuperäinen kirjoittaja no mietippä vähän;23779457:
No reilumpaa se nyt vaan on jättää tekemättä, jos toinen ei halua. Ilmeisesti olet siinä tilanteessa itse?

En edes ole =)

Jos toinen haluaa vaikka uuden auton, asunnon, lomamatkan tms, sitä ei hankita kun toinen ei halua. Toisin sanoen, mies ei halua.

oon huomannu että jos mies haluaa lapsen akan on siihen suostuttava vaikka ei tahdo.. mutta jos nainen haluaa lapsen mutta mies ei silloin tottakai miehen toivetta on kunnioitettava.

[QUOTE="hellurei";23779473]oon huomannu että jos mies haluaa lapsen akan on siihen suostuttava vaikka ei tahdo.. mutta jos nainen haluaa lapsen mutta mies ei silloin tottakai miehen toivetta on kunnioitettava.[/QUOTE]

Sinä sentään tajusit, tää toinen ei millään..
Tätä minä just ihmettelen!?

[QUOTE="vieras";23779489]Sinä sentään tajusit, tää toinen ei millään..
Tätä minä just ihmettelen!?[/QUOTE]

No mun mielestä se on niin ihan kumminpäin vain vaan.

[QUOTE="hellurei";23779473]oon huomannu että jos mies haluaa lapsen akan on siihen suostuttava vaikka ei tahdo.. mutta jos nainen haluaa lapsen mutta mies ei silloin tottakai miehen toivetta on kunnioitettava.[/QUOTE]

Miten tällainen ilmenee? Mä en ole huomannut.

Mutta oli kumpi tahansa sitä mieltä, ettei halua lapsia, on parempi olla niitä tekemättä. Etsii sitten ennemmin jonkun joka haluaa, eikä tee väkisin lapsia suhteeseen, johon he eivät ole toivottuja.

Alkuperäinen kirjoittaja öäp;23779515:

Mutta oli kumpi tahansa sitä mieltä, ettei halua lapsia, on parempi olla niitä tekemättä. Etsii sitten ennemmin jonkun joka haluaa, eikä tee väkisin lapsia suhteeseen, johon he eivät ole toivottuja.

Onhan ne osittain ehkä hyvinkin toivottuja ;)

Kaikessa parisuhteeseen liittyvässä päätöksenteossa homma menee niin, että ei on joota painavampi. Jos toinen ei halua, niin sitten ei tehdä, vaikka toinen haluaisi. Sama pätee niin lasten hankintaan, asunnon ostoon kuin seksiinkin. Jos toinen ei halua, niin siihen on toisen tyytyminen - tai sitten voi toki etsiä itselleen uuden kumppanin.

Ja tämä ei ole kyllä mitenkään sukupuolisidonnainen asia, vaan koskee ihan molempia parisuhteen osapuolia yhtä lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja öäp;23779515:

aika hankala toeteutta tilantessa jossa esim on jo vaikka yksi lapsi, rakastaa miestään mutta toivoisi vielä toista lasta. Sittenkö pitäisi erota ja etsiä uusi mies jonka kanssa tehdä lapsi?

[QUOTE="eee";23779527]Kaikessa parisuhteeseen liittyvässä päätöksenteossa homma menee niin, että ei on joota painavampi. Jos toinen ei halua, niin sitten ei tehdä, vaikka toinen haluaisi. Sama pätee niin lasten hankintaan, asunnon ostoon kuin seksiinkin. Jos toinen ei halua, niin siihen on toisen tyytyminen - tai sitten voi toki etsiä itselleen uuden kumppanin.

Ja tämä ei ole kyllä mitenkään sukupuolisidonnainen asia, vaan koskee ihan molempia parisuhteen osapuolia yhtä lailla.[/QUOTE]

Tehdäänkö teillä kuinka monta erillaista ruoka-annosta päivässä jos kaikki EI tahdo samaa?

[QUOTE="eee";23779527]Kaikessa parisuhteeseen liittyvässä päätöksenteossa homma menee niin, että ei on joota painavampi. Jos toinen ei halua, niin sitten ei tehdä, vaikka toinen haluaisi. Sama pätee niin lasten hankintaan, asunnon ostoon kuin seksiinkin. Jos toinen ei halua, niin siihen on toisen tyytyminen - tai sitten voi toki etsiä itselleen uuden kumppanin.

Ja tämä ei ole kyllä mitenkään sukupuolisidonnainen asia, vaan koskee ihan molempia parisuhteen osapuolia yhtä lailla.[/QUOTE]

no meidän suhteessa ei mun "ei" merkkaa miehelle mitään..

Tuollasessa tilanteessa pitäisi miettiä kokonais kuvaa eikä vaan jääräpäisesti haluta ja haluta.
Jos toinen suhteen osapuoli tuntee että vallitsevassa tilanteessa voimavarat on siinä pisteessä että piisaavat, mutta uusi lapsi keikauttaisi laivaa niin että ne ei enää piisaisikaan, niin kyllä sillon kaikkien osapuolten parasta on mennä sen ei:n mukaan.

[QUOTE="vieras";23779537]Tehdäänkö teillä kuinka monta erillaista ruoka-annosta päivässä jos kaikki EI tahdo samaa?[/QUOTE]

Mun mielestä ruoka-annosten tekeminen ei ole parisuhdekysymys.

[QUOTE="eee";23779693]Mun mielestä ruoka-annosten tekeminen ei ole parisuhdekysymys.[/QUOTE]

Ei tietenkään ole, mutta tällä vastaajalla kaikki tuntui menevän sen mukaan kuka sanoi ei. Kai se sitten menee myös keittiössäkin.

Minusta se pienempi lukumäärä on aina se, jonka mukaan mennään. Lasta ei soisi kellekään pakotettavan; ei naiselle eikä miehelle. Jos taas parisuhteen toinen osapuoli toivoo paljon lapsia, onko pariskunta kovin sopiva toisilleen? Siinä kohtaa myönnettävä soveltumattomuutensa yhteiselämään ja etsittävä omanlaisensa partnerit, jos kompromissia ei synny. Pakolla ei kenestäkään kannata vanhempaa tehdä, ei ole lapsen etu. Ei myöskään ole ihmisen etu katkeroitua väkisin lapsettomana.

Täh? Kysytkö tosissasi? Tietenkin sen mielipide "voittaa", joka EI halua lasta, koska ei ketään pidä pakottaa hankkimaan lasta tai lisää lapsia. Jos minä en halua lasta, olen sitten mies tai nainen, minulla on täysi oikeus olla haluamatta lasta. Piste.

Minusta se pienempi lukumäärä on aina se, jonka mukaan mennään. Lasta ei soisi kellekään pakotettavan; ei naiselle eikä miehelle. Jos taas parisuhteen toinen osapuoli toivoo paljon lapsia, onko pariskunta kovin sopiva toisilleen? Siinä kohtaa myönnettävä soveltumattomuutensa yhteiselämään ja etsittävä omanlaisensa partnerit, jos kompromissia ei synny. Pakolla ei kenestäkään kannata vanhempaa tehdä, ei ole lapsen etu. Ei myöskään ole ihmisen etu katkeroitua väkisin lapsettomana.

Tässä kohtaa taisi tulla ainut hyvä vastaus.

[QUOTE="vieras";23781096]Mutta miksi sitten pitää pakottaa se lasta haluava olemaan ilman.[/QUOTE]

No jos ei halua erota tai olla uskoton avioliitossa, niin ihmisen oikeus olla lapseton pakottaa sen toisen osapuolen tyytymään osaansa. Mutta ainahan voi valita, ei ole pakko olla lapseton, mutta sitten ei saa just tätä miestä.

KAS KUN KAIKKEA EI SAA, eikös tää vanha totuus ole tuttu

Yhteistyössä