kuinkahan paljin mahtaa tuo poika vielä kasvaa, nyt 15-vuotiaana on jo 166cm =D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hammaslääkäri;23590653:
Aloittaja mainitsi että hammaslääkäri MITANNUT. Tää joku vitsi !?
Hammaslääkärit ei mittaa pituuksia. TÄÄ ON TOSI

hammaslääkärit mittaa AIVAN VARMASTI pituuden joka kerta, kun on kyseessä oikomishoito ja varsinkin alaleuan venytys.

Ja ap:lle, minä itse olen 160cm ja mieheni 165cm. 15-vuotias poikamme on nyt 157cm, 16-v tyttäremme on mennyt jo 160 cm:n paremmalle puolelle. Ei kaikkien tarvitse olla lähemmäs pari metrisiä! :)

Hammaslääkäri mittaa kyl säännöllisesti meidänki poikaa oikaisuhoidossa, joten pötyä puhuu ns hammaslääkäri tässä ketjussa. Alkuperäiseen asiaan -jos ap:n pojalla vasta nyt alkanut kasvupyrähdys, voi toki kasvaakin reilusti vanhempiaan pidemmäksi. Mutta oman kutosluokkalaisen kavereissa tuo pituus on aika yleinen, itsekin ihmettelin sanaa jo. Omallani (nyt 12.5v) alkanut kasvukausi, eli vuodessa 13cm ja nyt 157cm -hieman huoletti, jääkö lyhyeks ku alkaa näin aikaisin ja tuossa pituusvaiheessa, mut ilmeisesti kuitenki aika normaali ikä? Odotuspituus 180cm. Ja joo, tytöt kasvaa kuukautisten alettua 2-12cm Duodecimin mukaan.

Itse olen 15-vuotias poika ja pituutta löytyy 165 cm, omasta mielestäni olen erittäin pienikokoinen mutta kasvu ei ole onneksi vielä näillä näkymin päättymässä, eli mittaa kertyy vielä n.10 cm mikä riittää ainakin minulle, vanhempien ja muiden tuntemattomien ihmisten mielipiteistä en perusta. Mutta tohon äskeiseen ihan vihjaisten, että itse joskus 10-vuotiaana hammaslääkärissä ollessani tarkkailtiin hampaiden kasvua nii siinä välitauolla yksi hoitaja vei minut yhteen huoneeseen, ja minut mitattiin, että tuo saattaa ihan hyvinkin olla mahdollista, mutta yleensä äärimmäisen epätodennäköistä ("huono vitsi" esim.) Saatatte pitää jonkin sortin urpona, mutta kerran oikeasti sattui tällä tavalla.

Hyvähän se on vielä kasvaa, aika tapukkahan 166 senttinen mies on.
Eipä se lyhyys ihmisestä huonompaa tee, mutta kun keskipituuskin on aika tavalla viime vuosina tainnut nousta...
Itse oli 15 vuotiaana yli 174 cm ja nyt 179cm.

[QUOTE="Niko";23588604]Peruskoulusta päästyä (eli 15 / 16v) kasvu hidastuu. Useimmat jo lähes täydessä mitassa. Harvemmat enää yli 5cm siitä kasvaa.[/QUOTE]

no sit pojan kaveri jää tosi lhyiksi, ovat noin 150cm pitkiä. ne usko että tuo arvio pitää paikansa. mun isä oli aikoinaan kasvanut armeijassakin vielä

Sun pojasta tulee tulevaisuuden Lyhyt Yksinäinen Mies :D

No ei.. sääli jos ei kasva miehen mittaan.

Mikä sitten on miehen mitta? Eikö muka ole mies jos ei täytyä jotakin kuviteltua mittaa?

Ei näköjään mene joillakin jakeluun, että poika on jo nyt pitempi kuin vanhempansa ja pituutta voi helposti tulla vielä monta senttiä lisää. Ei jätkillä monellakaan lopu pituuskasvu 15v. ikään mennessä.

Mikä sitten on miehen mitta? Eikö muka ole mies jos ei täytyä jotakin kuviteltua mittaa?

Ei näköjään mene joillakin jakeluun, että poika on jo nyt pitempi kuin vanhempansa ja pituutta voi helposti tulla vielä monta senttiä lisää. Ei jätkillä monellakaan lopu pituuskasvu 15v. ikään mennessä.

kyllä mun miejellä on naisystäviä ollut enne muakin, viaka on vain 165 cm pitkä. Miehekä on myös ystäviä. ei pituus ole se tärkein asia ihmisessä.
Ajatelle mun tyttökin on 17v ja on vaan 148 cm pitkä, mutta ei se silit ole vaikuttanut hänen kaverisuhteisiin ym. eikä hänen älyynsä. Ihmeellistä kun moni luulee että pituus ja älykkyys liittyy jotekin toisiinsa, muta tässä asiassa ovat väärässä.

Ai kun inhottavaa kun pojille luodaan tuollaisia paineita pituuden suhteen, ikäänkuin ei olisi oikeutta elääkään suunnilleen jos on keskimittainen tai vaikkapa sen alle.