Pottailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua nyt

Vieras
Ihan vaan yksi kysymys!

Eli, poika 1v7kk. Pottailu aloitettu 10 kk ikäisenä ja siitä saakka tehnyt kakat pönttöön tai potalle. Itse siis pyytää sinne.

Nyt aktiivisemmin lisätty pottailua ja kun pojan vie potalle n. tunnin välein, pissaa sinne ja vaipat pysyy kuivina. Itse ei koskaan pyydä pissalle ainoastaan kakalle. Jos en vie säännöllisesti potalle pissaa vaippaan.

Ja se kysymys : alkaako tuo itse pyytää ikinä sinne potalle?

Kun tuntuu, että ymmärtää kyllä että pissat olisi tarkoitus tehdä pottaan ja sinne ne siis tekeekin jos viedään, mutta kun se ei pyydä eikä ilmaise sitä hätäänsä.

Tuntuu toivottomalta.

No alkaa tietystikin itsenäisesti käydä ja pyytää, kunhan ikää tulee enemmän. Tosi pieni vielä, älä suotta stressaa. Monet tuon ikäiset ovat iahn 100% vaipoissa vielä.

en osaa auttaa mutta neuvo sä mua, kun meillä tyttö 1v2kk on nyt alkanu käydä potalla, siis viedään sinne silloin tällöin aina vaipan vaihdon yhteydessä käydään potalla, nyt kerran tullut pissa pottaan, niin kuinka tää pottailu nyt sit "kuuluu" aloittaa? viedä vartin välein potalla vai miten?

No me siis aloitettiin sillon 10 kk iässä ihan siksi, että potta tulisi tutuksi ja kun tuo poitsu oli niin äänekäs kakkaaja, ei voinut erehtyä milloin on " se " hetki. Ipana tosiaan hiffasi kerrasta, että miksi sinne vessaan mentiin ja alkoi itse pyytää kakkahädän tultua. Pissalle en silloin vielä edes yrittänyt.

Nyt tuossa pari kuukautta sitten aloin jutella pojalle, että tekisitkö pissatkin pönttöön ja aloin viedä sinne aina herätessä ja ruokailujen jälkeen. Jos tuli tulosta kehuin kovasti ja oltiin yhdessä iloisia. Jos ei tullut, todettiin sekin yhdessä ja housut ylös ja leikkimään. Ei siis mitään numeroa asiasta.

Nyt pari viikkoa sitten aloin viedä noiden nukkumisten ja ruokailujen lisäksi n. puolen tunnin välein, sitten tunnin välein ja nyt se väli on n. kaksi tuntia. Aina tulee pissa kun käydään ja poika on selvästi iloinen, kun se pissa tulee.

Ainoa vaan, ettei pyydä sinne tosiaan itse, mutta ehkä mä sitten odotan kärsivällisesti sitä pyytämistä ja vien vaan.

Miksi käytät vielä vaippaa, kun poikahan on kuiva? Voit opettaa sitä pissahädän ilmoittamista, kyselet, että "onko pissahätä" jne, mutta ei tuon ikäinen välttämättä sitä vielä osaa ilmaista.

Miksi käytät vielä vaippaa, kun poikahan on kuiva? Voit opettaa sitä pissahädän ilmoittamista, kyselet, että "onko pissahätä" jne, mutta ei tuon ikäinen välttämättä sitä vielä osaa ilmaista.

Annoin pojan muutamaan otteeseen olla ilman vaippaa ja teki sitten niin, että pissasi lattialle, katsoi samalla minua ja nauraa räkätti. Harmitti sen verran, että olen sitten pitänyt niitä vaippoja.

Tyhmää ehkä minulta, mutta siksi.

oli vuosi sitten sama tilanne kuin ap:lla,lapsikin kutakuinkin samanikäinen. Mä otin alkukesästä melkein kaikki matot pois ja tyttö oli kotona ilman vaippaa,usein ilman housujakin,alkukesästä ei oppinut,vaan pissas iloisena minne sattui...pidin kuukauden taukoa,kun oltiin paljon reissussa.Kun sitten heinäkuun lopussa kokeilin uudelleen,tyttö oppi todella helposti,vahinkojakaan ei juuri tullut,ikää oli 1v9kk. :)

Eiköhän se kesällä ala kun on helppo pissata puskaan. Syksyllä huomaat että hei eihän tuo ole pissannut vaippaan enää aikoihin vaikket ole muistanut enää pissattaakaan =)

Yhteistyössä