Mitä mieltä perheestä, joka ei vastaa mitään synttärikutsuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synttäri

Vieras
Lapsi sai kutsua viisi kaveria hoidosta. He saivat kutsukortin pväkodista lokerostaan. Tarkistin, että kaikki kutsut oli kadonneet (ja tiedän muutenkin, että kaikki kutsutut saivat kutsusn). Kutsu tuli yli viikko ennen juhlaa.

Laitoin kutsuun vastauspyynnön lähinnä siksi, että saisin jonkun kontaktin niihin pariin vanhempaan, joita en tuntenut. Siis esim. sitä varten, että synttärit vaikka sairauden vuoksi peruuntuisivat, voisin ilmoittaa johonkin numeroon/s-postiin tästä kaikille.

Muut ilmoittivat saapumisestaan (yksi ei päässyt ja siitä ilmoitti) mutta yksi ei ilmoittanut mitään. Näin vanhempia tänään tarhan kevätjuhlissa, mutta sielläkään he eivät kommentoineet mitään aiheesta, vaikka oltiin samassa kahvipöydässä ja heille kävi kyllä selväksi, kenen vanhempia olemme.

Minusta tuo oli jotenkin tökeröä. Olenko vaan jotenkin yliherkkä vai miksi mua tollanen ärsyttää nyt kauheasti? Eikös kuitenkin ole hyvä ilmoittaa, vaikkei pääsekään/haluakaan tulla?

[QUOTE="vieras";23890739]Ne on varmaan unohtaneet koko jutun. Mikset kysynyt?[/QUOTE]

Peesi. Selkeitä asioita ei kannata monimutkistaa, tai tehdä ongelmaa siitä missä sitä ei ole.

[QUOTE="vieras";23890739 begin_of_the_skype_highlighting**************23890739******end_of_the_skype_highlighting]Ne on varmaan unohtaneet koko jutun. Mikset kysynyt?[/QUOTE]

Ai jälkikäteen kysynyt, miksi ette vastanneet mitään kutsuun? No en kehdannut tällä tapakasvatuksella.

Minusta "unohtaminen" ei ole mikään syy/selitys käyttäytyä tahdittomasti (ja minusta sellaista kutsuun vastaamatta jättäminen on). Erityisesti, kun perheemme eivät tunne toisiaan mitenkään - lapset vain ovat ystävystyneet tarhassa viime vuoden aikana.

Mun lapsi on missannut parit päiväkotikaverin synttärit koska lapsella on niin paljon vapaapäiviä, että kutsu on kerennyt hukkua lokeroon. Lapset meinaan siirtelevät tavaroita, tavarat tippuvat, jne. kerran löysin kutsun 2kk synttäreiden jälkeen toisen lapsen lokerosta löytyneenä :|

Mun lapsi on missannut parit päiväkotikaverin synttärit koska lapsella on niin paljon vapaapäiviä, että kutsu on kerennyt hukkua lokeroon. Lapset meinaan siirtelevät tavaroita, tavarat tippuvat, jne. kerran löysin kutsun 2kk synttäreiden jälkeen toisen lapsen lokerosta löytyneenä :|

Tämä ei ole vaihtoehto, koska tiedän, että kutsu meni kotiin. Näin itse...

Ilmeisesti olen ainoa, joka kokee arvokkaana sen, että joku järjestää juhlia ja kutsuu niihin ihmisiä, koska tuntuu, että kaikkien mielestä on ihan ok, että "unohtaa" ilmoittaa mitään...

Ai jälkikäteen kysynyt, miksi ette vastanneet mitään kutsuun? No en kehdannut tällä tapakasvatuksella.

Minusta "unohtaminen" ei ole mikään syy/selitys käyttäytyä tahdittomasti (ja minusta sellaista kutsuun vastaamatta jättäminen on). Erityisesti, kun perheemme eivät tunne toisiaan mitenkään - lapset vain ovat ystävystyneet tarhassa viime vuoden aikana.

No, sulla vaan on sitten tuollainen tiukka elämänasenne, ja "hyvin kasvatettuna" kyräilet ennemmin selän takana kuin kohtaat asian rehdisti.....

Tämä ei ole vaihtoehto, koska tiedän, että kutsu meni kotiin. Näin itse...

Siis olitko siellä kotona näkemässä, että kutsu meni sinne ja se luettiin? Vaikka kutsu olisi laitettu reppuun, se on voinut jäädä johonkin paikkaan, josta sitä ei löydy.

Ja miten sinä noin vain ohitit tuon unohtamisvaihtoehdon? Jos ihan oikeasti unohtaa, miten kutsuun voi vastata?

No, sulla vaan on sitten tuollainen tiukka elämänasenne, ja "hyvin kasvatettuna" kyräilet ennemmin selän takana kuin kohtaat asian rehdisti.....

Siis menetkö sinä oikeasti kysymään tuntemattomalta ihmiseltä, että miksi lapsesi ei tullut meidän lapsden synttäreille ja miksi sinä et vastanuut edes kutsuun mitään? Siis jos olet kutsunut lapset synttäreille, varannut tarjottavat ja systeemit hänelle lapsesi pyynnöstä? Ei kai se nyt kutsujan asia ole jälkikäteen kysellä/pahoitella vaan kutsuttavan!

Moukkia mitä moukkia. Näitä nykyään riittää.
Meidän esikoinen on murkkuikäinen, hänen aikaansa en muista, että koskaan olisi jäänyt ilmoittamatta muuta kuin parit allergiat etukäteen. Poisjäänneistä ilmoitettiin aina. Mutta noiden pienempien kanssa olen huomannut, että yhä harvempi vaivautuu ilmoittamaan, oli sitten pyyntönä ilmoittaaa tulostaan (on tullut sellaisia, jotka eivät sitä ilmoitusta tehneet), kuin jättää ilmoittamatta siitä poisjäännistä vaikka sitä on pyydetty toisissa kutsuissa. Yleensä nuo ilmoittamatta jättäneet ovat sitten nuorempaa sukupolvea olevia vanhempia, vaikken yleistää tahtoisikaan. Unohduksen piikkiinkään sitä ei voi enää laittaa, kun on niin yleistä. Itseäni vanhemmat, jotka ovat unohtaneet, ovat soitelleet vähän ilmoittamisajan jälkeen pahoittelut, että ei muistanut ajoissa ja kyselleet, pääseekö vielä mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23890847 begin_of_the_skype_highlighting**************23890847******end_of_the_skype_highlighting:
Siis olitko siellä kotona näkemässä, että kutsu meni sinne ja se luettiin? Vaikka kutsu olisi laitettu reppuun, se on voinut jäädä johonkin paikkaan, josta sitä ei löydy.

Ja miten sinä noin vain ohitit tuon unohtamisvaihtoehdon? Jos ihan oikeasti unohtaa, miten kutsuun voi vastata?

No ihan näin, kun äiti otti kutsun ja luki sen. Ja ko. lapsi sanoi seuraavana päivänä, että sai kutsun meille synttäreille.

[QUOTE="aapee";23890864]Siis menetkö sinä oikeasti kysymään tuntemattomalta ihmiseltä, että miksi lapsesi ei tullut meidän lapsden synttäreille ja miksi sinä et vastanuut edes kutsuun mitään? Siis jos olet kutsunut lapset synttäreille, varannut tarjottavat ja systeemit hänelle lapsesi pyynnöstä? Ei kai se nyt kutsujan asia ole jälkikäteen kysellä/pahoitella vaan kutsuttavan![/QUOTE]

En, mutten ketään selän takanakaan (netissä) haukkuisi, vielä tuommoisesta syystä. Rehellisesti, en usko, että tarjottavanne olisi muuttunut yhtään huolimatta siitä, tuleeko tuo yksi perhe vai ei.
Nuo on niin äärettömän pieniä asioita elämässä, että ei ole minkäänlaisen stressin tai haukkumisen arvoisia. Ei joka pikkuasiasta kannata suuttua, jo itsensäkin vuoksi.

[QUOTE="aapee";23890864]Siis menetkö sinä oikeasti kysymään tuntemattomalta ihmiseltä, että miksi lapsesi ei tullut meidän lapsden synttäreille ja miksi sinä et vastanuut edes kutsuun mitään? Siis jos olet kutsunut lapset synttäreille, varannut tarjottavat ja systeemit hänelle lapsesi pyynnöstä? Ei kai se nyt kutsujan asia ole jälkikäteen kysellä/pahoitella vaan kutsuttavan![/QUOTE]

Sun tapakasvatuksessa on aukkoja jos et osaa asiaa paremmin ilmaista. Ja joo, kyllä voi tiedustella jos asia noin vaivaa. Otatko kaikista asioista tollaset pultit?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23890859:
Sinä et ole koskaan oikeasti unohtanut mitään? Siis unohtanut, ei "unohtanut".

Mä voin puhtain sydämin sanoa,
etten ole koskaan unohtanut vastata kutsuun, jossa vastausta nimenomaan pyydetään.
Oli kyseessä sitten aikuisten tai lasten juhlat.

[QUOTE="aapee";23890870]No ihan näin, kun äiti otti kutsun ja luki sen. Ja ko. lapsi sanoi seuraavana päivänä, että sai kutsun meille synttäreille.[/QUOTE]

No entäs tuo unohtaminen? Jos sinulla on vaikka hammaslääkäriaika ja unohdat sen niin, että muistat sen vasta jälkeenpäin, miten voit soittaa hammaslääkäriaikaa edellisenä päivänä, että en pääsekään tulemaan, kun olen unohtanut tämän ajan?

Mä voin puhtain sydämin sanoa,
etten ole koskaan unohtanut vastata kutsuun, jossa vastausta nimenomaan pyydetään.
Oli kyseessä sitten aikuisten tai lasten juhlat.

Joo minäkin voin puhtain sydämin sanoa kyllä noin, mutta kyllä minä silti olen monenlaisia asioita unohtanut elämäni aikana ja ymmärrän, että on olemassa ihmisiä, jotka voivat unohtaa myös vastata kutsuun.

[QUOTE="Inhimillinen tekijä";23890894]No aika vaikea sinne synttäreille on mennä jos ei muista niitä. Varmaan jokainen unohtaa joskus jotain, tai sitten mä olen poikkeus. :)[/QUOTE]

Ap on unohtanut unohduksensa, veikkaan. :D

En, mutten ketään selän takanakaan (netissä) haukkuisi, vielä tuommoisesta syystä. Rehellisesti, en usko, että tarjottavanne olisi muuttunut yhtään huolimatta siitä, tuleeko tuo yksi perhe vai ei.
Nuo on niin äärettömän pieniä asioita elämässä, että ei ole minkäänlaisen stressin tai haukkumisen arvoisia. Ei joka pikkuasiasta kannata suuttua, jo itsensäkin vuoksi.

Eihän se tietenkään lapsen vika ole. Harmitti omani puolesta, kun odotteli kuitenkin kaveria juhliin eikä tullut enkä osannut vastata kysymykseen miksi ei tullut.

Ja olen kai vanhanaikainen, mutta kyllä kutsuun vastaamatta jättäminen loukkaa vaikkei toki maailmaa kaadakaan. Eikö teitä ota kupoliin tuollainen toisten juhlan tarjoamisen väheksyminen? MInusta se on moukkamaista ja ylimielistä, huonoa käytöstä.

Yhteistyössä