Mitä mieltä perheestä, joka ei vastaa mitään synttärikutsuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä jos tuossa perheessä oli juuri kauhea perheriita, ja kaikilla tosi paska fiilis, ja viimeiseksi tulisi mieleen peruilla jotain synttärikutsuja.

Mitä jos saivat juuri puhelinsoiton että joku ystävä tai sukulainen on sairastunut, ja viimeiseksi tulisi mieleen peruilla jotain synttärikutsuja.

Mitä jos tuon perheen tapa on elää vähän boheemimmin ja heille ei ole tullut mieleen että jollekin synttärikutsuille menemättömyyden peurminen on vakava rikos.....

Mitä jos...

[QUOTE="vieras";23890902 begin_of_the_skype_highlighting**************23890902******end_of_the_skype_highlighting]Ap on unohtanut unohduksensa, veikkaan. :D[/QUOTE]

Koskaan en ole unohtanut vastata toisen kutsuun. Sen verran sentään kunnioitan toisen ihmisen tärkeitä hetkiä ja panostusta ystävien kestitsemiseen.

Eikö tässä oo kenenkään mielestä outoa se, että tää lapsikin tietää saaneensa kutsun kaverin synttäreille.
Kyllä meillä ainakin kysellään monesti jo ennen juhlia että koska ne X.n synttärit on?
Ja sitten ihmetellään etteikö niitä juhlia koskaan tulekaan?

Kyllä siinä luulis törpöimmänkin jo muistavan että joo, en ookkaan musitanut ilmoittaa mitään.
Ja kyllä meidän lapset myös huomasi ettei niitä juhlia sitten koskaan tullutkaan...

En, mutten ketään selän takanakaan (netissä) haukkuisi, vielä tuommoisesta syystä. Rehellisesti, en usko, että tarjottavanne olisi muuttunut yhtään huolimatta siitä, tuleeko tuo yksi perhe vai ei.
Nuo on niin äärettömän pieniä asioita elämässä, että ei ole minkäänlaisen stressin tai haukkumisen arvoisia. Ei joka pikkuasiasta kannata suuttua, jo itsensäkin vuoksi.

Mistä tiedät, että ap järjesti ne juhlat kotona. Kyllä minä ymmärrän hyvin ap:ta. Viimeksi kodin ulkopuolella järjestetyissä juhlissa puolet jätti ilmoittamatta. Juhlapaikka rahastaa pääluvun mukaan ja vaatii sitovan määrän ilmoittamisen etukäteen. Kiva tehdä soittokierros ja kysellä, kun kokemuksena on, että vieraita jää pois ilmoittamatta ja toisaalta tulee paikalle, vaikkei ole ilmoittautunut. Ei ole mikään kiva tilanne ilmoittaa vieraalle, että et voikaan tulla tänne juhliin, kun vanhempasi eivät ole vaivautuneet ilmoittamaan tulostasi. Onneksi sentään oli yhteystiedot kaikille vanhemmille.

Seuraavat synttärijuhlat meillä pidetäänkin sitten niin, että kutsutaan vain ihan pari parasta kaveria, isompi kaveripiiri saa jäädä kutsumatta.

[QUOTE="vieras";23890905]Eihän se tietenkään lapsen vika ole. Harmitti omani puolesta, kun odotteli kuitenkin kaveria juhliin eikä tullut enkä osannut vastata kysymykseen miksi ei tullut.

Ja olen kai vanhanaikainen, mutta kyllä kutsuun vastaamatta jättäminen loukkaa vaikkei toki maailmaa kaadakaan. Eikö teitä ota kupoliin tuollainen toisten juhlan tarjoamisen väheksyminen? MInusta se on moukkamaista ja ylimielistä, huonoa käytöstä.[/QUOTE]

Rehellisesti: ei ota. En ihan oikeasti ole moniin vuosiin antanut pikku asioiden suututtaa itseäni.

Mitä jos tuossa perheessä oli juuri kauhea perheriita, ja kaikilla tosi paska fiilis, ja viimeiseksi tulisi mieleen peruilla jotain synttärikutsuja.

Mitä jos saivat juuri puhelinsoiton että joku ystävä tai sukulainen on sairastunut, ja viimeiseksi tulisi mieleen peruilla jotain synttärikutsuja.

Mitä jos tuon perheen tapa on elää vähän boheemimmin ja heille ei ole tullut mieleen että jollekin synttärikutsuille menemättömyyden peurminen on vakava rikos.....

Mitä jos...

Niin, mitä jos vaan kunnioitettaisiin edsi sitä, että toinen haluaa kanssaan juuri sinut juhlimaan ja haluaa tarjota hyviä hetkiä toisillekin. Mitä jos se oma napa ei olisi aina se tärkein....

[QUOTE="aapee";23890919]Koskaan en ole unohtanut vastata toisen kutsuun. Sen verran sentään kunnioitan toisen ihmisen tärkeitä hetkiä ja panostusta ystävien kestitsemiseen.[/QUOTE]Sullon hyvä muisti. Harmi että meitä harvapäisiä kuspäitäkin löytyy. :)

[QUOTE="vieras";23890929]Mistä tiedät, että ap järjesti ne juhlat kotona.

Seuraavat synttärijuhlat meillä pidetäänkin sitten niin, että kutsutaan vain ihan pari parasta kaveria, isompi kaveripiiri saa jäädä kutsumatta.[/QUOTE]

Noniin, kiva että ratkaisitte ongelman teille sopivalla tavalla:)
Ja en tuhon ekaan kysymykseen tiedäkään vastausta, mutta ei se mun mielestä ole asiaa muuttava tekijä.

Eikö tässä oo kenenkään mielestä outoa se, että tää lapsikin tietää saaneensa kutsun kaverin synttäreille.
Kyllä meillä ainakin kysellään monesti jo ennen juhlia että koska ne X.n synttärit on?
Ja sitten ihmetellään etteikö niitä juhlia koskaan tulekaan?

Kyllä siinä luulis törpöimmänkin jo muistavan että joo, en ookkaan musitanut ilmoittaa mitään.
Ja kyllä meidän lapset myös huomasi ettei niitä juhlia sitten koskaan tullutkaan...

No joo tuo on kieltämättä hyvä pointti, mutta siinähän on sitten taas sellainen mahdollisuus, että perheellä on ollut joku muu meno ja lapselle on heti kutsun tultua sanottu, että hän ei pääse juhliin.

[QUOTE="Inhimillinen tekijä";23890894]No aika vaikea sinne synttäreille on mennä jos ei muista niitä. Varmaan jokainen unohtaa joskus jotain, tai sitten mä olen poikkeus. :)[/QUOTE]

Nykyään ei tarvitse itse muistaa, kun pistää kännykkään muistutuksen :P Kaikki tärkeät jutut on siellä hälyttämässä sopivaan aikaan päivästä etukäteen.

[QUOTE="Inhimillinen tekijä";23890939 begin_of_the_skype_highlighting**************23890939******end_of_the_skype_highlighting]Sullon hyvä muisti. Harmi että meitä harvapäisiä kuspäitäkin löytyy. :)[/QUOTE]

Kyllä, mulla on hyvä muisti tällaisten asioiden suhteen, koska arvostan toista ihmistä ja hänen panostustaan.

[QUOTE="vieras";23890933]Niin, mitä jos vaan kunnioitettaisiin edsi sitä, että toinen haluaa kanssaan juuri sinut juhlimaan ja haluaa tarjota hyviä hetkiä toisillekin. Mitä jos se oma napa ei olisi aina se tärkein....[/QUOTE]

Ai siis noiden mainitsemieni syidenkin edelle pitäis laittaa lapsen synttärit...kamooon.

taas ihan ihme vastauksia osalla täällä. On huonokäytöksistä olla vastaamatta. Mitä jos kaikki 5 jättävät vastaamatta ja tulematta ja lapsi odottelee synttäreitä, eikä kukaan tule? Totta kai voi joskus unohtuakin, voi olla vahinko. Mutta tosiaan hyväkäytöksinen voisi sitten pahoitella sitä. Miksi täällä aina halutaan haukkua ja löytää vikaa ketjun aloittajasta, en voi ymmärtää? Ihanko oikeasti te jätätte vastaamatta kutsuihin, ettekä lastanne synttäreille vie? Ihanko oikeesti on aina ok, jos ei ilmoita? Ihmeellisen huonosti kasvatettua porukkaa osa täällä! Siis ymmärrän sua, ap!

[QUOTE="vieras";23890955]Nykyään ei tarvitse itse muistaa, kun pistää kännykkään muistutuksen :P Kaikki tärkeät jutut on siellä hälyttämässä sopivaan aikaan päivästä etukäteen.[/QUOTE]

Niin, toi on siis SUN tyyli. Ei kaikkien.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23890938:
Just nyt tuli mieleeni, että en tainnut viime kutsuun vastata mitään, menin vain paikalle kutsuttuna aikana.

Pyydettiinkö siinä vastausta? Monissa pyydetään ilmoittamaan ainoastaan, jos ei pääse tulemaan (mitä sitäkään moni ei muista tehdä).

[QUOTE="vieras";23890955]Nykyään ei tarvitse itse muistaa, kun pistää kännykkään muistutuksen :P Kaikki tärkeät jutut on siellä hälyttämässä sopivaan aikaan päivästä etukäteen.[/QUOTE]
Niin. Kunhan nyt ensin muistaa laittaa sen muistutuksen. ;) Mulla se on unohtunut luvattoman monta kertaa kuluneen vuoden aikana. Ehkä mun muistini palaa edes sen verran kun elämäntilanne hiukan helpottaa. Tai mä oon kusessa...

Just. :D Tämän ansiosta kukaan ei koskaan unohtele mitään. Onhan kaiken maailman muistikirjoja ja päivyreitä ollut ennenkin ja aina ihmiset ovat unohdelleet asioita. Minäkin unohdan maitopurkin kauppaan, vaikka se lukee listassa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23890979:
Just. :D Tämän ansiosta kukaan ei koskaan unohtele mitään. Onhan kaiken maailman muistikirjoja ja päivyreitä ollut ennenkin ja aina ihmiset ovat unohdelleet asioita. Minäkin unohdan maitopurkin kauppaan, vaikka se lukee listassa.

Tuskin se lista piippaa ja muistuttaa asiasta. Voi vaikka laittaa torkulle, että muistuttaa uudestaan :D

[QUOTE="vieras";23890971]No riippuu siitä, onko kutsussa olleet nuo mystiset kirjaimet "vp" eli "vastausta pyydetään", jotak ilmeisesti ovat monelle palstalaiselle hepreaa, koska niihin ei tarvitse reagoida, koska unohtaa....[/QUOTE]

Kukaan ei ole sanonut noin, eihän kuitenkaan keksitä mitä kukin on sanonut? Kysymys on siitä, ettei kannata suututtaa itseään pikku asioilla, ja joskus voi rehellisesti unohtaa. Me kaikki ollaan erillaisia, eikä voi olettaa että muut tekee ja ajattelee samalla tavalla kuin itse. Peace!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23890953:
No joo tuo on kieltämättä hyvä pointti, mutta siinähän on sitten taas sellainen mahdollisuus, että perheellä on ollut joku muu meno ja lapselle on heti kutsun tultua sanottu, että hän ei pääse juhliin.

Ja tällöin olis mitä helpon ilmoitttaa että kiitos, mutta ei pääse.

MUTTA tällöin lapsikin vois sanoa ihan sen enempää ajattelematta että joo, emmä pääse sun synttäreille.
Ja jos sitten sankari onkin unohtanut ( mikä lapselle suotakoon ) sanoa vanhemmilleen et hei, X sano ettei pääse mun synttäreille.
Ja nää "moukat" vanhemmat luulee, et asia onkin tällä selvä ja hoidettu?

Yhteistyössä