M
marinakoko
Vieras
kuka vienyt lapsensa adhd/neurologisiin tutkimuksiin ennen 5 vuoden ikää (adhd "virallisen" dg rajaa). millä oireilla lapsi on päässyt tutkimuksiin vai oletteko menneet yksityiselle puolelle?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Perheneuvolassa lasten psykologi teki psykologiset testit, niiden mukaan kaikki ei ok, joten lausunto neuvolaan sieltä ja neuvolalääkäri laittoi lähetteen neurologiselle.. Aikaa odotellessa.. Lapsi täyttää elokuussa 5 v.
Meitä ei neuvolassa uskottu kun sanoin ettei pojalla kaikki kohdillaan. Neuvolalääkäri laittoi keskussairaalaan lähetteen että pääsisivät minusta ja minun turhista epäilystä poikaani liittyen. Siirsivät ajan neurologille ja sieltä tuli yllättäen adhd/add ja si-häiriö diagnoosit. Lapsi oli 4v.
poika 3.5v kävi neurolla.
Tutkittiin ja todettiin, että on ylivilkas, mutta kehitys muuten ikäistään edellä, mm. saksien käyttö, motoriikka yleensä (kova poika pyöräilemään ja apupyöriä nostettu) ja puheellisesti lahjakas. Vaatii vaan selkeyttä että alkaa keskittyä, tarkat rajat. On temperamenttinen ja haastava.
Suositeltiin neuvolapsykologin arviota viisivuotiaana, mihinkään tutkimuksiin ei tarkemmin vielä lähdetty enkä olisi suostunutkaan.
poika 3.5v kävi neurolla.
Tutkittiin ja todettiin, että on ylivilkas, mutta kehitys muuten ikäistään edellä, mm. saksien käyttö, motoriikka yleensä (kova poika pyöräilemään ja apupyöriä nostettu) ja puheellisesti lahjakas. Vaatii vaan selkeyttä että alkaa keskittyä, tarkat rajat. On temperamenttinen ja haastava.
Suositeltiin neuvolapsykologin arviota viisivuotiaana, mihinkään tutkimuksiin ei tarkemmin vielä lähdetty enkä olisi suostunutkaan.