Miten hoiditte nää asiat häissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mul ei oo mitään havaintoa. Meillä taisi olla joku vielä töissä niin pitkään, kun itse lähdimme muualle jatkoille. Ja lahjat otettiin seuraavana päivänä mukaan, joku kait kuitenkin otti kirjekuoret talteen, en muista.

Jos pienet häät, niin eikös ne ihan järjestäjä porukalla hoituisi kimpassa. Isommissa häissä toki parempi palkata joku siihen hommaan.

100 vierasta

Tai sitten vaan sanon pitopalvelulle että laittaa kaikki juomat pöytiin ennen lähtöä ja olen törkeä ja pyydän kaasoja heittämään mahd ruokalautaset roskiin (yöpalalla on siis pahvilautasia:D)
Olenko kamala jos pyydän kaasoja hoitamaan tuollasta?

Joko Kaaso, bestman ja/tai joku läheinen sukulainen hoitaa yleensä nuo asiat. Eikä siis siinä nyt niin haittaa jos hiprakassa/ pienessä humalassa noita hommia hoitaa, kunhan tosiaan pysyy järjissään :)

Kaikilla kesteillä ylipäätään pitää ns isäntäväen olla sen verran järkevässä kuosissa, että pystyy hoitamaan kaikki ongelmatilanteet, kuten esim vihainen ja päihtynyt juhlavieras/anoppi tai taksin soittaminen.. Ei siinä sitten sellainen pieni tavaroiden hoitaminen haittaa ollenkaan illanviettoa.

Joko Kaaso, bestman ja/tai joku läheinen sukulainen hoitaa yleensä nuo asiat. Eikä siis siinä nyt niin haittaa jos hiprakassa/ pienessä humalassa noita hommia hoitaa, kunhan tosiaan pysyy järjissään :)

Kaikilla kesteillä ylipäätään pitää ns isäntäväen olla sen verran järkevässä kuosissa, että pystyy hoitamaan kaikki ongelmatilanteet, kuten esim vihainen ja päihtynyt juhlavieras/anoppi tai taksin soittaminen.. Ei siinä sitten sellainen pieni tavaroiden hoitaminen haittaa ollenkaan illanviettoa.
Ok no jos kysyn.
Ei ne ole tainnu joutunu muuta tekemään kun polttarit, joten en ole ainakaan uuvuttanut niitä, itseni tosin.. :D

Tai sitten vaan sanon pitopalvelulle että laittaa kaikki juomat pöytiin ennen lähtöä ja olen törkeä ja pyydän kaasoja heittämään mahd ruokalautaset roskiin (yöpalalla on siis pahvilautasia:D)

Et ole. Oikeastaan se kuuluu asiaan, kuten myös bestmanille "järjestyksenvalvojana" toimiminen.

Meillä on kaasoja 2 ja bestmaneja ilmeisesti 3 :O
Kysäsin...joten en usko että kun vähän jaetaan, kukaan joutuu tekemään juuri mitään. Ennemminkin näitä "mitä jos" juttuja...

Mä olen ainakin kaasona tehnyt kaikkia "jokapaikan höylän" hommia ja ihan mielelläni. Mä olen ajatellut,että se on ystävän juhlapäivä ja minun (kunnia)tehtävä kaasona on tehdä siitä mahdollisimman onnistunut. Kerran valjastin jopa mun vanhemmat ottamaan hääparin lapsen yökylään, no oli kyllä mun lapsuuden ystävän lapsi ja oli siis tietysti sekä morsian että lapsi vanhemmille etukäteen tuttu. Mutta pyydä rohkeasti heiltä apua, mä koen sen tehtävän juurikin sellaiseksi.

• Tykkää
Reactions: tiiru
Ai kuuluu. :) No en tiedä mistään mitään, olen aivan pihalla kaikesta ja kaikki mitä olen oppinut on hääfoorumin ja palstan kautta. :(
Mutta hyvä kun kysyin. :D

Kauniilta ja onnelliselta näyttäminen on morsiammen tehtävä ja kaason tehtävänä on mahdollistaa se :)

Eli häissä kaasot ja bestmanit ovat isäntäseuruetta ja niitä, jotka tekevät häistä helpon oloiset tekemällä kaikennäköiset irtotehtävät ja pitävät paikanpäällä huolta, että kaikki sujuu sovitunmukaisesti, niin että hääpari saa keskittyä nauttimiseen ja vieraiden kanssa keskustelemiseen.

Toki, jos on paljon astioita ym. niin tarjoilija on aiheellinen, mutta kertisastioita voi kuka tahansa laittaa helposti roskiin.

Kauniilta ja onnelliselta näyttäminen on morsiammen tehtävä ja kaason tehtävänä on mahdollistaa se :)

Eli häissä kaasot ja bestmanit ovat isäntäseuruetta ja niitä, jotka tekevät häistä helpon oloiset tekemällä kaikennäköiset irtotehtävät ja pitävät paikanpäällä huolta, että kaikki sujuu sovitunmukaisesti, niin että hääpari saa keskittyä nauttimiseen ja vieraiden kanssa keskustelemiseen.

Toki, jos on paljon astioita ym. niin tarjoilija on aiheellinen, mutta kertisastioita voi kuka tahansa laittaa helposti roskiin.

Joo no just mietin että pitäis varmaan luopua siitä ideasta että ostetaan 100kpl laseja sinne, saakoot nämä iltajuoma-astiat olla muovia kans, kaikinpuolin helpompaa kaikille. :D Olkoot "ei niin hienoa" tuntuisi pikkasen hölmöltä tiskata kaikki 100 lasia joilla ei loppupeleissä sitten tee yhtään mitään... Ehkä asia ei loukkaa ketään. :D

Hei äläpäs nyt. Tiedän, että olet kamalan kiltti, etkä haluaisi vaivata muita, mutta nämä on sinun häät - sinun päiväsi. Sinun pitää saada iloita. Muut auttavat mielellään, eikä tuollainen ole mikään iso juttu, että vaikka kerää lahjat talteen jne.

Semmonen lisäpointti vielä yölliseen keskusteluun että keskiverto hyvin käyttäytyvät ihmiset vievät kyllä käyttämänsä kertakäyttöastiat ihan itse roskiin kun ovat syöneet. Jos vaan on varattu riittävästi roskiksia. Itselle ei tulisi mieleenkään jättää roskia pöytään.

Mun sisko, äiti, kaaso ja siskontyttö hoiti nuo hommat. Meillä ei ollut pitopalvelua vaan ruuat tehtiin salaatteja lukuunottamatta itse ja tarjoilijoita oli 2 kappaletta, jotka oli palkattu ammattikoulun ilmotustaulun kautta. Sit seuraavana päivänä edellä mainitut henkilöt siivos sen juhlapaikan. Taisin silloin itsekin jotain siivoilla sitten seuraavana päivänä.

[QUOTE="heh";23904417]Semmonen lisäpointti vielä yölliseen keskusteluun että keskiverto hyvin käyttäytyvät ihmiset vievät kyllä käyttämänsä kertakäyttöastiat ihan itse roskiin kun ovat syöneet. Jos vaan on varattu riittävästi roskiksia. Itselle ei tulisi mieleenkään jättää roskia pöytään.[/QUOTE]

Ihan totta.

Meillä oli just noin että juhlat kesti 02 asti ja pitopalvelu poistui n klo 23 laitettuaan iltapalan pöytään. Kaaso (miehensä avustuksella) hoiti tavarat jääkaappiin ihan oma-alotteisesti. Mä olin menossa mukaan, mutta käski mut juhlimaan. Lahjoista pari tosi isoa ja arvokasta lähti lastenhoitajan autossa meille kotiin ja loput pakattiin yhden tiskin alle ja haettiin seuraavana päivänä kaason ja BM:n kanssa.Samalla myös heiteltiin niitä mukeja ym roskiin ja laitettiin paikkoja muutenki kuntoon.

Meidän häissä lokakuussa mun vanhemmat veivät lahjat mennessään meille lasten kanssa nukkumaan mennessä. Pitopalvelu "potkittiin" nukkuun ajoissa ja siinä juhlien tiimellyksessä kaikki hoitelimme iltapalaa yms meille tarjolle. Meillä siis sai olla juhlapaikalla seuraavaan päivään asti. Yksi ystäväni laittoi sit syömisen jälkeen loput ruuat kylmään yöksi.

Harmittavan monta kertaa on kuulunut, että yöllä juhlien jälkeen on jauhlapaikalle murtauduttu ja varastettu lahjat, joten mä en jättäisi tavaroita yöksi sinne vaan joku/jotkut veisi kotiin/sovittuun paikkaan.

Vaikka vakuutus korvaisi (kenen, juhlapaikanko vai teidän kotivakuutus?) niin se mielipaha on kuitenkin aika iso :(

Yhteistyössä