Miten joku EI nuku vauvan kanssa perhepedissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tätä mä en ole ikinä ymmärtänyt. Miksi äiti ei voisi nukkua vauvan kanssa kahdestaan ja isä jossain muualla jos se kerta häiritsisi isän yöunia. Kyllä mulle ainakin vauva ja vauvantarpeet menee miehen edelle..

Niin juu, meillä on välissä tehty niinkin että minä heikompiunisena äitinä olen nukkunut olohuoneessa isän ja vauvan jäädessä makuuhuoneeseen. Isälle kun ne vauvan tarpeet olivat vaimoa tärkeämmät... :D

en koe että tarvii ottaa vauvan viereeni nukkumaan viime yökin meni näin: nukkumaan omaan sänkyyn kello 21.30 heräs syömään 3.30 omaan sänkyyn ja sit heräs aamulla sit 9.00.. ja laitan sen omaan sänkyyn takas kun nukahtaa rinnalle ei herää siirtämiseen istun ite sängyn laidalla kun imetän..

Joo, meillä ainakin oli pinnasänky ihan turha ostos, itsestäänselvyys oli että vauva nukkuu ainakin osittain vieressä, mutta käytännössä katsoen nukkuikin lähes kokonaan vieressä.

Meillä 4kk poika nukkuu omassa sängyssään meidän sängyn vieressä. Me kuulutaan niihin, joille perhepeti "ei sovi", sillä vauva nukkuu paljon levottomammin minun vieressä/meidän välissä. Olen ihan tyytyväinen että näin on, mutta jos selvästi nukkuisi paremmin meidän kanssa kuin omassa sängyssä niin sitten nukuttais perhepedissä. Tässä(kin) asiassa voisi mennä vauvan mukaan ja unohtaa hetkeksi geenit ja psykologiat - se mikä toimii naapurilla ei välttämättä toimi meillä.

Meillä kaikki kolme nukkuneet omassa sängyssä,heti syntymästä lähtien.Alkuun oli pinnis kiinni meidän sängyssä ja pysytyin esim tutin laittamaan suuhun helposti.Meillä lapset heränneet vauva-aikana sen 1-2kertaa yössä.Ei ollut hirveä homma nostaa vauvaa reunan yli.
Itse en osaisi nukkua jos vauva olisi samassa sängyssä.

No meillä vauva heräsi alunperinkin vain kerran yössä. Muutaman kerran yritin jättää vauvan viereen nukkumaan,mutta ei siitä mitään tullut,kun vauva ähisi ja möyri eikä osannut rauhoittua enkä mä tietenkään nukkua levottoman vauvan vieressä. Paremmin on nukuttu kaikki kun vauva nukkuu omassa sängyssään meidän sängyn vieressä :)

Meidän likka nukkui 12h yöunet yhdellä syötöllä siitä asti, kun oli 1kk-ikäinen. Nukuin itse paljon paremmin, kun valvoin sen yhden syötön jälkeen sen hetken, että vauva nukahti sikeästi ja nostin sitten omaan sänkyy. Kun joskus satunnaisesti oli vieressä, nukuin paljon huonommin, kun huolehdin enemmän, etten vaan vahingossa kieri vauvan päälle tms. En siis näe mitään syytä, miksi mun olisi kannattanut nukuttaa vauvaa perhepedissä.

Esikoista odottaessani ajattelin, että en uskaltaisi nukkua vauvan vieressä. Siihen viereen vauva kuitenkin tuli jo synnärillä. Se oli vaan helpompaa ja kätevämpää. Esikoinen nukkuikin perhepedissä melkein 2-vuotiaaksi. Sen jälkeen siirtyi omaan sänkyyn, omaan huoneeseen, eikä ole takaisin halunnut.

Kuopus taas on nukkunut alusta asti pinnasängyssä meidän makkarissa. Yritettiin kyllä perhepetiä hänenkin kanssaan, mutta hänellä ongelmana oli refluksi. Me ei saatu järkevästi sängynpäätyä kohotettua meidän sängyssä, eikä mitkään tyynyviritelmätkään toimineet. Tyttö nukkui sitten pinniksessään. Ei hän koskaan siihen herännyt kun hänet sinne takaisin laitettiin, tai jos heräsi, nukahti sitten itsekseen.

Yhteistyössä