K
kops
Vieras
Mutta tupakoivaa äitiä tai niitä rv 35 sektioita tekeviä kyllä saa syyllistää?Se ei sitten olekaan oma päätös enää?
![]()
En puhunut mitään syyllistämisestä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mutta tupakoivaa äitiä tai niitä rv 35 sektioita tekeviä kyllä saa syyllistää?Se ei sitten olekaan oma päätös enää?
![]()
Kuuulehan, kun kaikkea ei tarvitsekaan ymmärtää. Jokainen tekee tavallaan, hyväksykäämme se.
En ole lapseltani vielä aikataulua tiedustellut, eikä (melkein) 3-vuotias kauhean pitkälle osaa suunnitella![]()
1. Hyvin, hyvin harvalla on oikeasti sellainen tilanne, ettei maito riitä. Itse olen vierestä seurannut monen imetystä ja "joutunut" tukemaan kun he ovat pelänneet, että nyt se maito loppui. No eihän se mihinkään loppunut. Onneksi olen voinut tukea äitejä ja kannustaa siihen, etteivät anna korviketta, tarjoutumalla itse lahjoittamaan omaa maitoani/imettämään lasta jos äidistä on oikeasti tuntunut siltä, ettei maito riitä. No ainahan se maito on kuitenkin riittänyt, harvemmin on tarvinnut toteuttaa tuo avunanto.
2. Synnytyspelko ei mene sektiolla pois. En oikein ymmärrä sitä, sektio kun on paljon alatiesynnytystä vaarallisempi. En myöntäisi pelkosektioita verorahoilla, vaan se pitäisi sitten kustantaa omasta pussista. Kyllähän sen tekee jos oikeasti pelkää. Netissä kuitenkin on niitä paikkoja, joissa naiset keskustelevat siitä miten saisi sektion ettei alapää repeäMoni siinä on onnistunut, keskusteluista päätellen.
3. Olen imettänyt kahta viikkoa vailla kolme vuotta. Imetys jatkuu yhä, varmaan ainakin tämän vuoden loppuun. Ehkä pitempäänkin, kattoo sitten miltä meistä tuntuu. En ole lapseltani vielä aikataulua tiedustellut, eikä (melkein) 3-vuotias kauhean pitkälle osaa suunnitella![]()
Tuo pakotien varalla pitäminen on muuten kaksipiippuinen juttu. Itse olen jokaisen vauvan kohdalla hankkinut sen tuttipullon ja pari korviketetraa valmiiksi ja kertaakaan niitä ei ole tarvittu (tai no pulloa tarvittiin esikoiselle pumpatun maidon tarjoamista varten alkuun kun ei osannut imeä). Minua helpotti heikoilla hetkillä se tieto siitä että tarvittaessa apu olisi jo siinä vieressä, se antoi voimia yrittää vielä kerran ja toisenkin... Mutta käytännössä siis tiesin kyllä etten tule noihin turvautumaan.
Muuten ninaTT, piti kertomani että kolmosenkin kohdalla tuo 6kk täysimetys sujui ilman mitään ongelmia ja parin viikon ajan tyttö on jo innokkaasti maistellut sormiruokaa. Kiitokset vinkeistä sen suhteen silloin joskus!
Vanhemman lapsen saattaisin vierottaa, jos imetys kävisi liiaksi jaksamiselle, koska tosiaan sen ravitsemuksellinen merkitys pienenee lapsen ruokavalion laajentuessa. Mutta viiden vuoden ikä ei olisi minulle syy vierottaa. En mene täysin lapsen ehdoilla enää kun lapsi ei ole fyysisesti yhtä riippuvainen kuin vastasyntyneenä, jolloin hän oli käytännössä 100% riippuvainen minusta. Pyrin totta kai siihen, että lapsi saa vieroittua omaan tahtiinsaMinusta tuntuu, että niin tässä käykin, että joskus 4-5 vuotiaana hän vieroittuu itsekseen. Saapi nähdä!
ninatt!
Lueskelin blogiasi tovi sitten, oli juttua siitä intian reissusta ja linkki lastenkodin sivulle. Mietin että aijotko imettää niitä irmu laihoja vauvoja siellä?
Tuo pakotien varalla pitäminen on muuten kaksipiippuinen juttu. Itse olen jokaisen vauvan kohdalla hankkinut sen tuttipullon ja pari korviketetraa valmiiksi ja kertaakaan niitä ei ole tarvittu (tai no pulloa tarvittiin esikoiselle pumpatun maidon tarjoamista varten alkuun kun ei osannut imeä). Minua helpotti heikoilla hetkillä se tieto siitä että tarvittaessa apu olisi jo siinä vieressä, se antoi voimia yrittää vielä kerran ja toisenkin... Mutta käytännössä siis tiesin kyllä etten tule noihin turvautumaan.
Muuten ninaTT, piti kertomani että kolmosenkin kohdalla tuo 6kk täysimetys sujui ilman mitään ongelmia ja parin viikon ajan tyttö on jo innokkaasti maistellut sormiruokaa. Kiitokset vinkeistä sen suhteen silloin joskus!