Onko jonkun mies lyönyt oikeasti vain yhden kerran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eee"

Vieras
Yleensähän sanotaan, että jos kerran lyö, niin ei se siihen lopu. Löytyykö täältä kokemuksia toiseen suuntaan? Onko mahdollista, että mies lyö vain kerran, eikä enää koskaan sen jälkeen?

(Minua ei siis ole lyöty, kunhan mietin asiaa.)

Ongelmaan voi saada apua. Miehille on lyömätön linja ja alkoholismistakin voi parantua. Kannattaa hakeutua avun piiriin, jos on taipumuksia väkivaltaisuuteen.

Naisille ei käsittääkseni kauheasti näitä palveluita ole vaikka naiset ovat yhtä väkivaltaisia suhteissa, mielestäni naisille ei ole omaa lyömätöntä linjaa, korjatkaa jos olen väärässä.

Ei ole mun mies lyönyt kertaakaan, mutta en usko että voitaisiin yleistää että kun mies lyö kerran niin se lyö toisenkin kerran.

Ekan kerran antaisin anteeksi, se voi johtua jonkinlaisesta virhearvioinnista/ ylilyönnistä kiihtyneessä tilassa. Toista kertaa sitten en antaisi, se on jo tarkoituksellisempaa.

Mies on tönäissyt minua kerran, toista kertaa ei ole koskenut.

Mua ex löi aikoinaan kerran, eikä koskaan lyönyt enää toiste.

Raivostuin lyönnistä suunnattomasti ja menetin itse tolkun ihan kokonaan. Kävin miehen päälle kuin yleinen syyttäjä. Nappasin hänen autonavaimensa, jottei hän pääse autolla karkuun ja mätkin ja potkin niin paljon, kun sielu sieti. Lopulta mies onnistui saamaan avaimet hallustani ja pääsi karkuun. Jälkikäteen kertoi, ettei ole eläessään naista niin pelännyt.

Koskaan toiste ei mies enää lyönyt. Enkä ole minäkään tuon episodin jälkeen lyönyt. En häntä, enkä ketään muutakaan. Tapahtumasta aikaa nyt noin 10v.

Fiksu nainen yleensä ymmärtää ensimmäisestä lyönnistä ja ottaa opikseen, vähemmän fiksuja joutuu valitettavasti lyömään useammin ennenkuin sanoma menee perille.

Eli jos mies lyö ensimmäisen kerran niin suosittelen lämpimästi miettimään millä sanomisella tai tekemisellä tai tekemättä jättämisellä se ansaittiin.

Ongelmaan voi saada apua. Miehille on lyömätön linja ja alkoholismistakin voi parantua. Kannattaa hakeutua avun piiriin, jos on taipumuksia väkivaltaisuuteen.

Naisille ei käsittääkseni kauheasti näitä palveluita ole vaikka naiset ovat yhtä väkivaltaisia suhteissa, mielestäni naisille ei ole omaa lyömätöntä linjaa, korjatkaa jos olen väärässä.
Miesten lyöminen tässä yhteiskunnassa on ihan ok. Muistakaa vaan kaikki kampanjat, joissa on vastustettu naisiin kohdistuvaa perheväkivaltaa. Rivien välistä voi lukea jotain..

Raivostuin lyönnistä suunnattomasti ja menetin itse tolkun ihan kokonaan. Kävin miehen päälle kuin yleinen syyttäjä. Nappasin hänen autonavaimensa, jottei hän pääse autolla karkuun ja mätkin ja potkin niin paljon, kun sielu sieti. Lopulta mies onnistui saamaan avaimet hallustani ja pääsi karkuun. Jälkikäteen kertoi, ettei ole eläessään naista niin pelännyt.

Koskaan toiste ei mies enää lyönyt. Enkä ole minäkään tuon episodin jälkeen lyönyt. En häntä, enkä ketään muutakaan. Tapahtumasta aikaa nyt noin 10v.
No voi saatana mikä kahjo. Autonavaimien nappaamisen jälkeen minä olisin pätkinyt tuollaisen ämmän sairaalakuntoon. Täytyy olla munaton mies jos ei palstaämmälle pärjää.

Anteeksi, ei sais ikinä näille nauraa mut mä en voi mitään, ääneen hihittelin, jotenki koomista :D

No nykyisten tilastojen ja tutkimusten valossa naiset ovat yhtä väkivaltaisia mitä tulee parisuhdeväkivaltaan.
Nii-in. Lähinnä hainkin juuri sitä, että ihan hirveästi ketään ei meidän lintukodossamme tunnu kiinnostavan järjestää kampanjoita pahoinpideltyjen miesten puolesta. Perheväkivalta on pahasta vain, jos sen uhrilla on vagina. Näin se vissiin pitää Suomessa käsittää.

[QUOTE="vieras";24008555]Fiksu nainen yleensä ymmärtää ensimmäisestä lyönnistä ja ottaa opikseen, vähemmän fiksuja joutuu valitettavasti lyömään useammin ennenkuin sanoma menee perille.

Eli jos mies lyö ensimmäisen kerran niin suosittelen lämpimästi miettimään millä sanomisella tai tekemisellä tai tekemättä jättämisellä se ansaittiin.[/QUOTE]

Taidat olla ite niitä hakkaajia? KOSKAAN ei oo oikeutettua lyödä. Tuo on tuhoisaa alkaa syyttää lyötyä ja selittää että syy oli siinä ja tässä.

Anteeksi, ei sais ikinä näille nauraa mut mä en voi mitään, ääneen hihittelin, jotenki koomista :D

Vaikka lyöminen ei ole järin siisti juttu, niin tietyllä tapaa pakko ola ihan samaa mieltä.

Olen lapsuudessani nähnyt (ja kokenut) väkivaltaa siinä määrin, että aikuiseksi kasvaessani päätin, etten enää milloinkaan ole uhri, jos se vaan musta itsestäni on kiinni. Kieltämättä paukkui tuolloin yli melko lujasti, mutta ennemmin annan täysillä takaisin, kuin että suostun olemaan iskuja vastaanottavana osapuolena ja uhrina.

• Tykkää
Reactions: Mansikkainen mamma
Vaikka lyöminen ei ole järin siisti juttu, niin tietyllä tapaa pakko ola ihan samaa mieltä.

Olen lapsuudessani nähnyt (ja kokenut) väkivaltaa siinä määrin, että aikuiseksi kasvaessani päätin, etten enää milloinkaan ole uhri, jos se vaan musta itsestäni on kiinni. Kieltämättä paukkui tuolloin yli melko lujasti, mutta ennemmin annan täysillä takaisin, kuin että suostun olemaan iskuja vastaanottavana osapuolena ja uhrina.

Ja siskot täällä halii sinua kun noin urheasti teit. Jos tossa sun jutussa olisi roolit ollut toisinp'in, voi pojat :rolleyes:

Nii-in. Lähinnä hainkin juuri sitä, että ihan hirveästi ketään ei meidän lintukodossamme tunnu kiinnostavan järjestää kampanjoita pahoinpideltyjen miesten puolesta. Perheväkivalta on pahasta vain, jos sen uhrilla on vagina. Näin se vissiin pitää Suomessa käsittää.

Valitettavan totta. Ei siitä kauaa ole, kun se hätäkeskuspäivystäjä kysyi mieheltä, jonka muija veti miestä turpiin"otatsä tosiaan naiselta pataas?" eikä suostunut lähettämään poliiseja paikalle.

Ei ole lyönnyt yhtään kertaa,eikä lyö.Lyömistä en hyväksy missään tilanteessa,mieheltä tai naiselta.Kaipa lyöjäkin voi muuttua,mutta mie en jäisi katsomaan ja oottamaan lyökö mies uudestaan vai ei,parisuhde olisi yhestä lyönnistä ohi.

Viimeksi muokattu:

Toivotaan, että ihmisten asenteet muuttuvat tulevaisuudessa. Tietoahan meillä on siitä, että naisetkin harjoittavat paljon parisuhdeväkivaltaa. Tämän maan päättäjille ilmeisesti kerrotaan väärää tietoa, kun asialle ei haluta tehdä mitään.

"Onneksi" miehes anto hakata. Mun lasten isä olis tossa tilanteessa hakenu veitsen ja tapojensa mukaan uhkaillut sillä.

[QUOTE="vieras";24008605]Käännetään toisten päin. eli ensin lyöjänä nainen jne. vieläkö naurattaa?[/QUOTE]
Jeps. Taas haisee läpi se, että miehen hakkaaminen on ihan ok ja jopa hauskaa, saa ansionsa mukaan. Mietitäänpä ketjua, jonka aloitus olisi tämä: "Löin miestäni avarilla kasvoihin - mies sai hepulin, kätki autonavaimet etten pääsisi pakoon ja hakkasi minua oikein olan takaa".

Moniko nauraisi?

[QUOTE="vieras";24008620]Ja siskot täällä halii sinua kun noin urheasti teit. Jos tossa sun jutussa olisi roolit ollut toisinp'in, voi pojat :rolleyes:[/QUOTE]

Jaa että jos mä olisin käynyt miehen päälle ja lopulta joutunut pakenemaan, kun mies antoikin takaisin. Kyllä se mun nähdäkseni on ihan yhtä koomista niinikin päin.

Jeps. Taas haisee läpi se, että miehen hakkaaminen on ihan ok ja jopa hauskaa, saa ansionsa mukaan. Mietitäänpä ketjua, jonka aloitus olisi tämä: "Löin miestäni avarilla kasvoihin - mies sai hepulin, kätki autonavaimet etten pääsisi pakoon ja hakkasi minua oikein olan takaa".

Moniko nauraisi?

Ne asenteet, ne asenteet. Väkivalta on aina väkivaltaa olipa tekijä kuka hyvänsä.

Yhteistyössä