Onko jonkun mies lyönyt oikeasti vain yhden kerran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nikku";24008845]Uskon, että yksi tekijä siinä, ettei naisten harjoittamaa väkivaltaa oteta vakavasti, ovat vanhanaikaiset uskomukset sukupuolirooleista. Perinteisestihän on ajateltu, että naiset ovat heikkoja reppanoita ja miehet perheen päitä, joten ajatus miehestä naisen pahoinpitelemänä on jollain tapaa huvittava. Miettikää nyt vaikka Justiinaa kaulimensa kanssa. Niin kauan kuin vallalla on ajatus jostain luonnollisesta miehen tai naisen roolista, joissa väkivalta kuuluu miehille, ei tähän asiaan kenties päästä puuttumaan kunnolla. Vasta kun päästään eroon siitä, että miehen pitäisi olla joku "tosimies", päästään eroon näistä tyypeistä, jotka naureskelevat miehille "jotka ottavat akalta turpaan".[/QUOTE]
Jep. Tässäkin ketjussa muutama tyyppi on jo edustanut aika ansiokkaasti tätä tukkijätkä-näkemystä asioista. Kaikki miehet ovat vahvoja, ja kaikki naiset ovat heikkoja..

[QUOTE="Vieras";24008861]Vähän selittelyn makua. :D[/QUOTE]

Onhan se totta, mies pystyy puolustautumaan tapon yritykissä paremmin ja selviää myös vammoista paremmin kuin nainen, yleensä mies on fyysisesti vahvempi.

Jep. Tässäkin ketjussa muutama tyyppi on jo edustanut aika ansiokkaasti tätä tukkijätkä-näkemystä asioista. Kaikki miehet ovat vahvoja, ja kaikki naiset ovat heikkoja..

Miehillä pitää olla oikeus koskemattomuuten siinä missä naisellakin, ei tosiaan riitä selitykseksi että mieheen sattuu vähemmän, kyse on perus periaatteesta ja väkivalta ei ole hyväksyttävää ja piste.

Onhan se totta, mies pystyy puolustautumaan tapon yritykissä paremmin ja selviää myös vammoista paremmin kuin nainen, yleensä mies on fyysisesti vahvempi.

Niin. Ja juuri sen takia juuri naisiin kohdustuvaa väkivaltaa vastaan varmasti kampanjoidaankin. Koska tulokset on kuolettavia. koska naisella ei ole paljon mahista, kun äijä jyrää päälle. ellei ole kyseessä pariskunta, jossa nainen on isompi ja vahvempi, kuin mies.

[QUOTE="vieras";24008835]Mistä löysit tiedot? olis kiva päivittää omia tietoja....

Parisuhdeväkivallasta löysin seuraavaa tilastokeskuksen mukaan:

" Poliisin tietoon tulleessa parisuhdeväkivallassa suurin osa tekijöistä on miehiä.Vuonna 2005 parisuhdeväkivallan uhreja oli runsaat 2400. Naisia heistä oli noin 90 prosenttia, miehiä 10 prosenttia."[/QUOTE]

Tässä sun lähteessä oleellista on nuo sanat: Poliisin tietoon tulleessa... Sitten kun mukaan lasketaan ne EI poliisin tietoon tulleet niin kummasti prosentit tasoittuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24008937:
Niin. Ja juuri sen takia juuri naisiin kohdustuvaa väkivaltaa vastaan varmasti kampanjoidaankin. Koska tulokset on kuolettavia. koska naisella ei ole paljon mahista, kun äijä jyrää päälle. ellei ole kyseessä pariskunta, jossa nainen on isompi ja vahvempi, kuin mies.

Jospa me kampanjoisimme väkivaltaa vastaan riippumatta mikä sukupuolielin ihmisellä on, tiedän että joidenkin on vaikea ymmärtää, että mies ei nauti siitä kun häntä lyödään tai saa puukosta, mutta yritetään ymmärtää ja asettua sen toisen asemaan. Itse ymmärrän aivan hyvin kuinka väärin ja tuomittavaa on naisiin kohdistuva väkivalta ja ymmärrän että miehiin kohdistuva väkivalta on ihan yhtä väärin.

Väkivalta on väkivaltaa, siinä ei ole mitään hauskaa eikä sitä pidä ymmärtää ja se pitää tuomita riippumatta sukupuolesta.

• Tykkää
Reactions: dechs
[QUOTE="eee";24008508]Yleensähän sanotaan, että jos kerran lyö, niin ei se siihen lopu. Löytyykö täältä kokemuksia toiseen suuntaan? Onko mahdollista, että mies lyö vain kerran, eikä enää koskaan sen jälkeen?

(Minua ei siis ole lyöty, kunhan mietin asiaa.)[/QUOTE]

Juu, kyllä se meillä jäi yhteen lyöntiin vaan siihen jäi koko parisuhdekin. Kuten olen jo useammassa ketjussa kirjoittanut mies löi kuukausi ennen lapsemme laskettua aikaa (oltiin silloin oltu yhdessä 12 vuotta) ja kun palasin synnäriltä hän puristi samana päivänä minua käsivarresta niin että siihen jäi mustelma. Miehen ulossavustaminen asunnostani kesti vuoden. Sen verran olin tosun alla että olisin antanut anteeksi jos hän olisi heti sitä pyytänyt. Hän pyysi anteeksi vasta 11kk tapahtuman jälkeen ja silloinkin teki selväksi että ei mielestään ollut tehnyt mitän väärää, syy anteeksipyyntöön oli isäni painostus :O
yh elämä on rankkaa, mutta silti paljon leppoisampaa kuin elo jatkuvan henkisen pahoinpitelyn kohteena ja fyysisen pahoinpitelyn pelossa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24008813:
Satakiloisella miehellä on isommat mahdollisuudet puolustautua ja päästä pois tilanteesta. Älä hei nyt viitsi, et voi tosissaan väittää, että se on IHAN sama asia.

Jos mies ei ole mitenkään liikunnallinen, vaan on se satakiloinen köntys, niin kyllä sutjakka 50 kilonen akka hänet pistää kampoihin helposti. On enemmän puhtia potkia, lyödä, repiä, kipittää karkuun jne.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24008937:

Höpöhöpö, se ei ole naisen koosta riippuvainen asia miten pärjää vaan luonteesta riippuvainen asia. Jos on alistuva uhri, jää kakkoseksi miehelle. Mutta jos on yhtään ärhäkämpää ja sisukkaampaa sorttia, niin kyllä sitä jokainen nainen pärjää miehelleen. Vaikka sitten kaulimen kanssa jos ei muuten. Minä en ole kakkoseksi jäänyt 85 kiloiselle miehelle vaikken paina edes viittäkymmentä kiloa. sen kerran kun meidän perheessä on käsiksi käyty, itse olin niskanpäällä kokoajan ja hyvä etten repinyt mieheltä kaikkia hiuksia päästä ja mies ei tosiaan mahtanut mitään. Ja tuntemissani parisuhteissa enemmän naiset niitä miehiään kohtelee väkivaltaisesti, en ole kuullut, että nykyaikana enää kukaan mies naista pahoinpitelee, ei ainakaan meidän piireissä joissa avoimesti puhutaan. Naiset ne on suuttuessaan , jotka on ensimmäisenä käymässä miehen kurkkuun kiinni.

Höpöhöpö, se ei ole naisen koosta riippuvainen asia miten pärjää vaan luonteesta riippuvainen asia. Jos on alistuva uhri, jää kakkoseksi miehelle. Mutta jos on yhtään ärhäkämpää ja sisukkaampaa sorttia, niin kyllä sitä jokainen nainen pärjää miehelleen. Vaikka sitten kaulimen kanssa jos ei muuten. Minä en ole kakkoseksi jäänyt 85 kiloiselle miehelle vaikken paina edes viittäkymmentä kiloa. sen kerran kun meidän perheessä on käsiksi käyty, itse olin niskanpäällä kokoajan ja hyvä etten repinyt mieheltä kaikkia hiuksia päästä ja mies ei tosiaan mahtanut mitään. Ja tuntemissani parisuhteissa enemmän naiset niitä miehiään kohtelee väkivaltaisesti, en ole kuullut, että nykyaikana enää kukaan mies naista pahoinpitelee, ei ainakaan meidän piireissä joissa avoimesti puhutaan. Naiset ne on suuttuessaan , jotka on ensimmäisenä käymässä miehen kurkkuun kiinni.

Eipäs nyt leijuta näissä pilvilinnoissa ja yleistetä niin mahdottomasti. Mies ei ihan oikeasti halua lyödä naista ja miksi pitää ajaa mies siihen tilanteeseen, että hän joutuu edes miettimään sellaista vaihtoehtoa.

Mitä tapahtuisi jos tässä maassa päätettäisiin lopettaa herrasmiessääntö, että naista ei lyödä missään tilanteessa. Veikkaanpa, että jälki olisi todella rumaa jos kaikki rupeaisivat vastamaan väkivaltaan väkivallalla vaikka vastassa olisi nainen.

Mies ei mahtanut mitään vai ei halunnut satuttaa sinua? Miehellehän tulee naistenhakkaaja-leima, kun tieto kiirii muitten korviin.

[QUOTE="vieras";24009447]Jos mies ei ole mitenkään liikunnallinen, vaan on se satakiloinen köntys, niin kyllä sutjakka 50 kilonen akka hänet pistää kampoihin helposti. On enemmän puhtia potkia, lyödä, repiä, kipittää karkuun jne.[/QUOTE]

IHAN ot, mutta 100kiloinenkin voi olla erittäin urheilullinen ja kaukana köntyksestä.

Ei pidä paikkaansa. Muutenhan kamppailulajeissa ei olisi sarjoja eri sukupuolille tai painoluokille.

Mies ei ihan oikeasti halua lyödä naista ja miksi pitää ajaa mies siihen tilanteeseen, että hän joutuu edes miettimään sellaista vaihtoehtoa.

:laugh: :laugh: :laugh:

Vai että nainen ajaa miehen siihen tilanteeseen, että miehen on PAKKO LYÖDÄ. Siis ilmeisesti tarkoitat, että kun nainen on niin mahdoton, niin miehen on PAKKO LYÖDÄ, vaikka EI HALUAISI.

Mistä kivenkolosta näitä raukkoja oikein aina ryömii esiin? Mies voi aina poistua tilanteesta, jos haluaa.

Mun mielestä väkivalta on aina väärin, olipa kohteena/tekijänä mies tai nainen. Kyllä 50-kiloinen nainenkin voi halutessaan satuttaa pahasti ihan nyrkeilläkin, puhumattakaan siitä että saa ulottuvilleen jotain kättä pidempää.

Uskon, että on sekä miehiä että naisia, jotka ovat lyöneet vain kerran. Mä olen kerran satuttanut miestäni fyysisesti, ja säikähdin ja häpesin sitä ihan älyttömästi, vaikka en mitään pahaa jälkeä aiheuttanutkaan.

[QUOTE="Vieras";24009625]:laugh: :laugh: :laugh:

Vai että nainen ajaa miehen siihen tilanteeseen, että miehen on PAKKO LYÖDÄ. Siis ilmeisesti tarkoitat, että kun nainen on niin mahdoton, niin miehen on PAKKO LYÖDÄ, vaikka EI HALUAISI.

Mistä kivenkolosta näitä raukkoja oikein aina ryömii esiin? Mies voi aina poistua tilanteesta, jos haluaa.[/QUOTE]

On tilanteita jossa on ihan oikeutettua puolustaa itseään, jos katson että henkeäni ja terveyttäni uhataan liian rankasti, niin sukupuoli ei tule suojelmaan yhtäkään naista.

[QUOTE="Vieras";24009625]:laugh: :laugh: :laugh:

Mistä kivenkolosta näitä raukkoja oikein aina ryömii esiin? Mies voi aina poistua tilanteesta, jos haluaa.[/QUOTE]

Sinähän tuon tekstin keksit ihan omasta päästäsi. Taidat itse olla melko raukka, kun toisen suuhun sanat pistät.

On tilanteita jossa on ihan oikeutettua puolustaa itseään, jos katson että henkeäni ja terveyttäni uhataan liian rankasti, niin sukupuoli ei tule suojelmaan yhtäkään naista.

Kyllähän nyt jaksat jauhaa PASKAA! Suurin osa perheväkivaltatilanteista tapahtuu niiin, että mies ryyppää ja hakkaa naisen. Tai sitten mies, jolla on omia henkisiä ongelmiaan, purkaa ne naiseen. Haluaa hallita ja alistaa ja se tapahtuu väkivallan avulla. Siis mies on se, joka hyökkää ja hakkaa.

Voit jankuttaa tästä lähin asiasta yksin. En enää jaksa sinunlaisesi kanssa kinata asiasta. Tutustu vaikka kirjallisuuteen, niin saat fakta tietoa. Meillä naisillahan sitä ikävä kyllä on ihan riittämiin.

[QUOTE="Vieras";24009688]Kyllähän nyt jaksat jauhaa PASKAA! Suurin osa perheväkivaltatilanteista tapahtuu niiin, että mies ryyppää ja hakkaa naisen. Tai sitten mies, jolla on omia henkisiä ongelmiaan, purkaa ne naiseen. Haluaa hallita ja alistaa ja se tapahtuu väkivallan avulla. Siis mies on se, joka hyökkää ja hakkaa.

Voit jankuttaa tästä lähin asiasta yksin. En enää jaksa sinunlaisesi kanssa kinata asiasta. Tutustu vaikka kirjallisuuteen, niin saat fakta tietoa. Meillä naisillahan sitä ikävä kyllä on ihan riittämiin.[/QUOTE]

:hug:

[QUOTE="vieras";24008555]Fiksu nainen yleensä ymmärtää ensimmäisestä lyönnistä ja ottaa opikseen, vähemmän fiksuja joutuu valitettavasti lyömään useammin ennenkuin sanoma menee perille.

Eli jos mies lyö ensimmäisen kerran niin suosittelen lämpimästi miettimään millä sanomisella tai tekemisellä tai tekemättä jättämisellä se ansaittiin.[/QUOTE]

idiootti...

Yhteistyössä