Huono äiti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meikä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"meikä"

Vieras
Jos

-et imettänyt täysmääräisesti
-lapsi oli yökylässä ennen kuin täytti kolme
-otit omaa aikaa ja isä hoiti lasta
-joit saunasiiderin silloin tällöin
-et itse tehnyt soseita
-tarjoat joskus eineksiä
-käytit hyppykiikkua
-laitoit pojalle punaisen paidan ja toisin päin
-laitat lapsen lomalla satunnaisesti hoitoon
-laitoit lapsen omaan huoneeseen nukkumaan ennen kuin hän täytty 3 v
-sisällytit elämääsi muutakin kuin äitiyden
-lapsesi on tippunut sohvalta tms.

Pieni lista, saa jatkaa.

Jokainen joka haukkuu ja arvostelee muita vanhemmuuden saralla, voi miettiä onko itse täyttänyt kaikki kohdat ja onko varaa muita haukkua? Uskoisin että jokaiselta löytyy niitä ominaisuuksia joita toiset paheksuu, kokonaisuus ratkaisee. Tämä jää helposti huomaamatta, yhden lauseen ja mielipiteen jälkeen leimataan täysin kelvottomaksi äidiksi, vieläpä täysin tuntemattomia ihmisiä.

Pientä mietintää näin sunnuntain kunniaksi..

Jos noilla "kriteereillä" huonoksi äidiksi leimaantuu, niin kovin helppoisesti sellaiseksi siis päätyy...
mulle huono äiti on jotain täysin vallan muuta. Huono äiti on mielestäni sellainen äiti, joka ei rakasta lastaan.

mulle huono äiti on jotain täysin vallan muuta. Huono äiti on mielestäni sellainen äiti, joka ei rakasta lastaan.

Mäkin olen töissä nähnyt äitejä, jotka pahoinpitelee lapsiaan, lukitsee heitä komeroihin, eivät ruoki, vetävät kamaa ja lapsi saa vaikka kuolla hoidonpuutteeseen jos kukaan ei ehdi auttamaan, äitejä jotka kännissä riehuu ja lapset pelkää..

Heitä voi jo kutsua huonoiksi äideiksi, mutta tuollaisten yllämainittujen pikku asioiden vuoksi huutelu on kovin erikoista, laput silmillä elävien ihmisten touhua.

[QUOTE="meikä";24012105]Mäkin olen töissä nähnyt äitejä, jotka pahoinpitelee lapsiaan, lukitsee heitä komeroihin, eivät ruoki, vetävät kamaa ja lapsi saa vaikka kuolla hoidonpuutteeseen jos kukaan ei ehdi auttamaan, äitejä jotka kännissä riehuu ja lapset pelkää..

Heitä voi jo kutsua huonoiksi äideiksi, mutta tuollaisten yllämainittujen pikku asioiden vuoksi huutelu on kovin erikoista, laput silmillä elävien ihmisten touhua.[/QUOTE]
Tän ketjun tarkoituskin taitaa olla just herätellä näitä "täydellisiä äitejä" joiden pirkkopetterit on niin täydellisesti hoidettuja

Kyllähän äitiys on elämänmittainen jatkumo jossa jokainen tekee "virheitä" ja joskus ihan oikeitakin virheitä. Silti pakka ei siihen kaadu -kun hyvien seikkojen määrä pysyy määräävänä. Meitä on myös niin erilaisia, kuten lapsiakin. Minusta hyvän äitiyden kaksi lähtökohtaa on se että jokainen opettelee tuntemaan sen oman pilti. Ja toinen on se että äiti muistaa että hänkin on ihminen ja hänellä on oikeus vaikkapa sitten toisinaan yksityisyyteen ja johonkin omaan. Mä miellän että jokainen asia mitä äiti tekee omaksi hyväkseen palaa takaisin lapseen (toki en nyt puhu siitä että on pakkopakkopakko ryypätä joka riivatun viikonloppu= se ei ole kenellekään hyväksi, vallankaan terveydelle)

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;24012163:
Kyllähän äitiys on elämänmittainen jatkumo jossa jokainen tekee "virheitä" ja joskus ihan oikeitakin virheitä. Silti pakka ei siihen kaadu -kun hyvien seikkojen määrä pysyy määräävänä.

:) näin juuri, kukaan ei ole täydellinen mutta suurin osa meistä varmasti yrittää parhaansa vaikka toimisikin eri tavalla kuin joku toinen.

No kyllä mun mielestä on huono äiti jos imettää ehkä viikon ja heti ku pääsee laitokselta niin vauva hoitoon ja bilettään..... näitä näkee surullisen paljon. :( tään ketjun tarkotus on pönkittää omatuntoa "en olekkaan niin huono äiti" koska ei kukaan täyttä noita kaikki kohtia :D

Nää on näitä maaiman tyhmimpiä aloituksia. Ei kukaan ihan oikeesti ole tuota mieltä ja siitä on turha edes tekokeskustelua vääntää! Eikö näitäkin aloituksia ole ollut jo liikaa?

Ja turha ruikuttaa "miksi kommentoit", tulin ilmaisemaan mielipiteeni typeryydestänne.

Yhteistyössä