Jaa-a,anoppi on sitte vissiin suuttunu mulle taas vaihteeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaapeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaapeee

Vieras
Avauduin täällä joku aika sitten aiheesta hometalo ja anoppi. Eli meillä todettu hometta talossa ja sen takia terv tark käskeny hävittää tiettyjä tavaroita kun muutetaan, ettei kuljeteta hometta mukanamme. Anoppi on nyt tästä vetäny herneen nenukkiin kun se on maailman pihein tyyppi ja sen mielestä on hirveää tuhlausta laittaa roskiin hyvää tavaraa (no,"hyvä tavara" on vähä laaja käsite, mun mielestä homeinen tavara ei oo hyvää...). Sen mielestä me ollaan nyt vaan ylihysteerisiä, että me voidaan ihan hyvin vaahtomuovipatjoista lähtien kaikki vaan pestä ja käyttää sen jälkeen niinkuin ennenkin. Me nyt kuitenkin mieluummin noudatetaan virallisia ohjeita kuin oppimattoman anoppini pihien ajatusten ohjaamaa tapaa hoitaa homma. Anoppi on jatkuvasti lähetelly mulle viestejä milloin mistäkin tavarasta että miten sen sen mielestä vois vielä säästää. Pehmoleluista sen mielestä home lähtee kans pesemällä, terv tark sanoi että pois kaikki ja uudet tilalle.

Missään vaiheessa ei oo rumasti anopille sanottu asiasta, miehenikin ihan ystävällisesti ja kohteliaasti vaan totes että meillä on mustaa valkoisella homeesta talossa sekä siitä että ollaan altistuttu ja herkistytty niin että meidän perheen terveyden takia täytyy toimia kuten toimitaan. No, anoppi on nyt näköjään vetäny siitä niin ison herneen nenään että nyt se ei vastaa puheluihin eikä tekstareihin. Oikeesti, en pysty käsittämään miten joku voi olla tollanen. Sen ei tarvi osallistua muuttopuuhiin, sen ei tarvi antaa lanttiakaan meidän uusiin ostoksiin eikä ne uudet ostokset vie meitä ees konkurssiin eikä meidän tarvi ees ottaa lainaa niitä varten vaan saadan kaikki käteisellä. Ja omaa terveyttämme nyt ajatellaan vain, se on tärkeintä. Ja anopille on hyvin nätisti kerrottu asioista, koska se on herkkä loukkaantumaan ja monesti tuntuu ettei tiedä miten päin sen kanssa olis kun se aina keksii jonkun syyn suuttua ja panna välit poikki (sitte muutaman kk päästä se taas on kuin mitään ei ois ollutkaan). No, nämä kaikki on siellä edellises ketjus selostettuna, jota nyt en osaa etsiä täältä. Mutta, ihmetyttää tosiaan että miten joku voi loukkaantua tollasesta asiasta...??? :O siis ihan vaan siitä että ei tehdä kuten hän sanoo vaan kuten terveystarkastaja sanoo...

Juu... kiitos kun sain avautua. vaikeeta tää elämä kun tuntuu että sen saa suuttumaan aivan jostain ihme jutuista.

ja home- ja anoppiongelman. Tuossa on ilmeisesti vaan niin ylitsekäymätön ongelma tuo säästeliäisyys (nätisti sanottuna), että anoppisi ihan fyysisesti kärsii "hyvän" tavaran hukkaamisesta. Hän ei haluaisi muistaa ja ajatella koko asiaa, siksi ei voi olla kanssanne tekemisissä.

Vähän sairastahan se on, ja varaudu siihen, että tämä "säästeliäisyys" vain pahenee vanhemmiten.

Odotettavissa Keiju-rasia -kokoelma ja pussinsulkijavuori.

ja home- ja anoppiongelman. Tuossa on ilmeisesti vaan niin ylitsekäymätön ongelma tuo säästeliäisyys (nätisti sanottuna), että anoppisi ihan fyysisesti kärsii "hyvän" tavaran hukkaamisesta. Hän ei haluaisi muistaa ja ajatella koko asiaa, siksi ei voi olla kanssanne tekemisissä.

Vähän sairastahan se on, ja varaudu siihen, että tämä "säästeliäisyys" vain pahenee vanhemmiten.

Odotettavissa Keiju-rasia -kokoelma ja pussinsulkijavuori.

Juu, se homma jatkui siitä mihin ketju jäi, siten, että mieheni laittoin äidilleen viestin että mustaa valkoisella löytyy ja että toimitaan kuten on neuvottu koska meidän mielestä erityisesti lastemme terveys on ensisijalla, rahalla ei oo mitään väliä. Sen jälkeen anoppi soitti kerran ja alkoi paasata taas näistä homeasioista ja tavaroiden hukkaan laittamisesta, mieheni ei kommentoinu asiaan mitään vaan muutti kätevästi puheenaihetta ihan muuhun. Mulle anoppi ei oo soittanu viikkoon eikä laittanu viestejä, mitä tekee välillä jopa päivittäin, eli vanhan kaavan mukaan jos mennään niin se on suuttunu nyt mulle. Ajatelee siis että mä oon aivopessy mieheni häntä vastaan ja oon paha miniä jonka kanssa ei voi olla tekemisissä... :( vasta anopilla oli välit 6kk ajan poikki mieheni veljen ja hänen vaimonsa kanssa, sekin jupakka alkoi jostain aivan tooosi mitättömästä asiasta. Nyt se on taas väleissä niden kanssa ja on näköjään meidän vuoro... juu... ihanaa tämä tällänen... lapsille vaan kiva yrittää selittää että miksi mummi ei yhtäkkiä ookaan yhteydessä mitenkään eikä käy.

Oltiin 4 päivää reissussa ja koko perhe oli oireeton sen ajan!! Kun tultiin takaisin reissusta niin ekan kotona vietetyn yön jälkeen koko perhe yski ja köhi ja mieheni valitti että kurkku on taas karhea ja silmiä kutittaa. TÄllaisen keskellä anopin mielestä meidän pitäis siis elää ettei vaan mene rahaa. No, nyt on vain 3 päivää muuttoon ja toivottavasti sitten helpottaa.

mun mielestä et ole tehnyt mitään väärin. luin sen aiemmankin ketjun silloin kun oli tapetilla.

anna anopin kiukutella, elä nyt ainakaan anteeksi pyytele!

No en todellakaa pyytele, enhän mä oo mitään tehny. En oo ees rumasti mitää sille sanonu kuten joskus jonkun toisen asian yhteydes oon tehny (ja sitä rumasti sanomista oon kyllä pyytäny sitte anteeksi myöhemmin). Ollaan niin nätisti ja asiallisesti kerrottu oma kantamme kuin vain suinkin on osattu. Mutta miehen kanssa todettiin että ilmeisesti ois vaan pitäny muuttaa puhumatta muuton syystä mitään, olis anoppi ressu päässy vähä vähemmällä. TOisaalta uteliaana ihmisenä ois kyllä onkinu jotain kautta tietoonsa asiat...