MIKSI ihminen on vihainen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olen niin vihainen ja ärtynyt suurimman osan aikaa ;(... En töissä, en ystäville, siellä olen ilopilleri, mutta kotona - miehelle, joka on kiltti ja rakas minulle. Kuukautisia edeltävä viikko on pahin, mutta myös muulloin. Olen pahantuulinen, torjuva ja huudankin. En haluaisi olla tällainen. Lapsille olen hyvä äiti, mutta joskus huudan heillekin. Inhoan itseäni. En ollut ennen tällainen.

MIKÄ ihme minua vaivaa???!!!

ehkä olen masentunut tai sitten jotain hormonaalista? Olen 40+, voisiko jotain sellaista jo olla... En oikein tunnista itseäni - olen nykyään kamala akka. En hyväksy itsekään omaa käytöstäni. Stressiä ei erityistä ole, mutta teen sen itselleni esim. siivousasioista. Jotenkin olen koko ajan ihan kuin pettynyt ja loukkaantunut jostain, vaikkei syytä olisi. Mies ei ole mikään romanttinen ihanne, mutta hyvä ja välittävä kuitenkin. Väsyy kai hänkin lopulta tällaiseen. Ulalla olen! Ymmärrän aiempaa paremmin äksyjä ihmisiä, mt-ongelmia jne.

Olisiko sinulla siellä töissä vähän joku rooli päällä, tuo ilopilleri-juttu sai sen siltä kuulostamaan. Että pinnistät siellä jotenkin erityisesti ollaksesi kiva. Ja sitten se poksahtaa, kun menet kotiin. Toiseen ääripäähän.

[QUOTE="aapee";24074925]ehkä olen masentunut tai sitten jotain hormonaalista? Olen 40+, voisiko jotain sellaista jo olla... En oikein tunnista itseäni - olen nykyään kamala akka. En hyväksy itsekään omaa käytöstäni. Stressiä ei erityistä ole, mutta teen sen itselleni esim. siivousasioista. Jotenkin olen koko ajan ihan kuin pettynyt ja loukkaantunut jostain, vaikkei syytä olisi. Mies ei ole mikään romanttinen ihanne, mutta hyvä ja välittävä kuitenkin. Väsyy kai hänkin lopulta tällaiseen. Ulalla olen! Ymmärrän aiempaa paremmin äksyjä ihmisiä, mt-ongelmia jne.[/QUOTE]

Voi olla hormonaalista. Vaihdevuodet alkamassa lähivuosina? Mun äidilläkin oli ärtyneisyyttä ennenkuin sillä alkoi.

Olisiko sinulla siellä töissä vähän joku rooli päällä, tuo ilopilleri-juttu sai sen siltä kuulostamaan. Että pinnistät siellä jotenkin erityisesti ollaksesi kiva. Ja sitten se poksahtaa, kun menet kotiin. Toiseen ääripäähän.

ihan hyvä pointti. Työni on antamista ja ihmissuhdetyötä, jossa yksinkertaisesti ei voi olla kuin hyväntuulinen. Olen tosin työtäni tehnyt jo toistakymmentä vuotta enkä sitä KOE raskaana. Toisaalta, joku selityshän on pakko olla.

[QUOTE="aapee";24074947]ihan hyvä pointti. Työni on antamista ja ihmissuhdetyötä, jossa yksinkertaisesti ei voi olla kuin hyväntuulinen. Olen tosin työtäni tehnyt jo toistakymmentä vuotta enkä sitä KOE raskaana. Toisaalta, joku selityshän on pakko olla.[/QUOTE]

Ehkä sen hyväntuulisuuden pitää olla sellaista myötäsyntyistä ja helppoa, jos sitä pitää pinnistää (en tiedä pitääkö sinun) voi olla ymmärrettävää, että töistä päästyä sitten vähän höyryt pääsee pihalle. Mutta sinuna minäkin olisin huolissani, jos olisi paljon, usein, jatkuvasti vihainen ilman mitään erityistä syytä. Tai kiukkuinen.

Mitä syöt? Itse vähähiilariselle ruokavaliolle ryhdyttyäni on myös PMS:t helpottaneet hieman, yleinen pirteys lisääntynyt ja mieliala on tasaisempi.

Hormonit, ikä vaatii jo vähän enemmän katsomaan, mitä suuhunsa laittaa...

Mitä syöt? Itse vähähiilariselle ruokavaliolle ryhdyttyäni on myös PMS:t helpottaneet hieman, yleinen pirteys lisääntynyt ja mieliala on tasaisempi.

Hormonit, ikä vaatii jo vähän enemmän katsomaan, mitä suuhunsa laittaa...
Olen kuullut tuttavilta samankaltaisia kommentteja. Ja nukkumisesta puhuvat myös, uni on parempaa ja vähempi riittää, kun ovat alkaneet tarkkailla hiilihydraatteja.

Ehkä sen hyväntuulisuuden pitää olla sellaista myötäsyntyistä ja helppoa, jos sitä pitää pinnistää (en tiedä pitääkö sinun) voi olla ymmärrettävää, että töistä päästyä sitten vähän höyryt pääsee pihalle. Mutta sinuna minäkin olisin huolissani, jos olisi paljon, usein, jatkuvasti vihainen ilman mitään erityistä syytä. Tai kiukkuinen.

ei onneksi tarvitse pinnistellä töissä :). Huolissani olen ja väsynyt itseeni! Ja pettynyt.. Kun tietäisi vain käevelisikö gynekologille, psykiatrille vai muuttaisiko erätupaan vuodeksi.

[QUOTE="aapee";24074976]ei onneksi tarvitse pinnistellä töissä :). Huolissani olen ja väsynyt itseeni! Ja pettynyt.. Kun tietäisi vain käevelisikö gynekologille, psykiatrille vai muuttaisiko erätupaan vuodeksi.[/QUOTE]
Tuo gyne voisi olla ihan hyvä aloituspaikka. :)

Olen kuullut tuttavilta samankaltaisia kommentteja. Ja nukkumisesta puhuvat myös, uni on parempaa ja vähempi riittää, kun ovat alkaneet tarkkailla hiilihydraatteja.

hups. Tuli väärä lainaus. No, haitanneeko tuo... Anyway. Syön siis normaalia, suht terveellistä perusruokaa. Olen lievästi ylipainoinen eli BMI on n. 29. Hiilihydraattien määrää voisi varmaan miettiä. Rautaa syön lisäravinteena, koska minulla on hB liian matala (112 ).

[QUOTE="aapee";24074976]ei onneksi tarvitse pinnistellä töissä :). Huolissani olen ja väsynyt itseeni! Ja pettynyt.. Kun tietäisi vain käevelisikö gynekologille, psykiatrille vai muuttaisiko erätupaan vuodeksi.[/QUOTE]

Kokeile ensin ravintoremonttia, aloitat siitä hiilarien minimoimisesta. Gynellä on tarjota vain lisää hormoneja. Miksei joku niistäkin apua saa, itse valitsen mieluummin paremman tavan syödä.

[QUOTE="aapee";24075001]hups. Tuli väärä lainaus. No, haitanneeko tuo... Anyway. Syön siis normaalia, suht terveellistä perusruokaa. Olen lievästi ylipainoinen eli BMI on n. 29. Hiilihydraattien määrää voisi varmaan miettiä. Rautaa syön lisäravinteena, koska minulla on hB liian matala (112 ).[/QUOTE]

Pakko vielä kommentoida tuohon rautahommaan, että ei ihme, jotta olet väsynyt ja ärtyisä. Arvosi on aika alhainen hyvän vireystilan kannalta.
VHH ruokailemalla sekin korjaantuu, itse en tarvitse rautalisää enää, koska rautaa imeytyy ravinnosta paremmin nyt :-)

Ehdotan vielä vitamineja ja vaikka e-epan kaltaisia rasvahappoja, mulla ne vaikuttaa positiivisesti.
Sokeri pois.
Kahvi vähemmäksi.
Liikuntaa kehiin.
Unta palloon ?
Sulla kun on mieskin niin sopivasti erotiikkaa - meikäläisellä tuo mahis on heikko :(

onko sinulla surematonta surua, elätkö henkisesti liian ahdasta elämää, odotatko läheisiltäsi jotain mitä hei eivät sinulle anna? Jos olet jatkuvasti vihainen, ravinto kannattaa tarkistaa. Sokeri ja lisäaineet pois, valitse täysjyvää, hedelmiä, kasviksia.. Ja mieti mitä haluat elämältä ja mitkä asiat haluasit muuttaa. Päätä että et kaada läheistesi niskaan pahaa oloa mutta sinullakin on oikeutesi tunteisiin ja niiden ilmaisuun!

Yhteistyössä