Minulla on 16 vuotias tytär

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Help!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omalta osalta voin sanoa, että en oikeuta tekoa enkä koe että noin saisi tehdä. Mutta ja siis nyt tulee se mutta.... Tämä tilanne on kuitenkin käynyt bileissä joissa suurin osa on varmasti keskenään ainakin tuttavia, tietää toisensa ja toistensta tavat. Tytär ei varmaankaan tee tässä poikkeusta, on varmaan ollut aikaisemminkin saman porukan kanssa tekemisissä/bileissä joten tilanne ei sinänsä ole ollut uhkaava. Mitään vaaraa ei varmaan ole ollut että tilanne riistäytyisi käsistä ja tytär ei olisi saanut apua.

Ei kenenkään hameen alle eikä rintoihin ilman lupaa saa mennä koskettelee mutta mä luulen, että jos mentäis kysymään ko hepulta nyt että kerro mitä teit, ei hänen muistikuvat kovin hyvät ole tai ainakin hän kertoisi eri näkemyksen asiasta. Voi olla että kuningasalkoholi mursi estoja ja miestä panetti niin perkeleesti että unohti hyvän käytöksen. Jos tämä heppu olisi aikaisemmissa bileissä käyttäytynyt samoin, en usko että a) häntä olisi päästetty bileisiin b) jos olisi päästetty niin tytär ei omien tyttökavereiden keskeltä olisi poistunut mihinkään...

Onneksi ei ehtinyt tapahtumaan enempää ja tyttösi sai apua muilta. Mun
Mielestä tässä ei ole oleellista se mitä tehtiin, vaan se miten tyttö on tilanteen kokenut. Ilmeisen ahdistavana, koska on heti vanhemmalleen halunnut tilanteesta kertoa. Poliisi voi olla ehkä "turha" tässä tilanteessa, koska mitään varsinaista näyttöähän ei kaiketi ole. Tietysti nämä toiset kundit voivat kertoa näkemästään tarvittaessa.

Tekstin perusteella vaikutatte keskustelevalta perheeltä,joten ehdotan perhepalaveria. Yhdessä puhutte tapahtumasta ja korostatte tytölle erityisesti sitä että vaikka tämä kerta ei johtaisi toimenpiteisiin niin jos ikimaailmassa toista kertaa tulee, siitä pitää myös kertoa. Nuorelle ei saa mun mielestä jäädä käsitystä että tuo olisi joten oikeutettua toimintaa, joka painetaan aina villasella.

Tietysti jos nuori toivoisikin että asia viedään eteenpäin niin sittten ilmoitatte poliisille.

Tää on niin tätä, en tarkota nyt apn tyttöä, mutta monet ton ikäset ovat niin pissiksiä " Annetaan ymmärtää, ei ymmärretä antaa " Sitten flirttiä päälle ja kun toinen humalassa ymmärtää singnaalit väärin, niin tyttö nostaa hirveän metelin

[QUOTE="vieras";24166617]Tää on niin tätä, en tarkota nyt apn tyttöä, mutta monet ton ikäset ovat niin pissiksiä " Annetaan ymmärtää, ei ymmärretä antaa " Sitten flirttiä päälle ja kun toinen humalassa ymmärtää singnaalit väärin, niin tyttö nostaa hirveän metelin[/QUOTE]

Aha. Et tosiaan taida ymmärtää, että joskus nuoret miehet käyvät kiinni ilman mitään "antaa ymmärtää" -juttuja.

[QUOTE="vieras";24166617]Tää on niin tätä, en tarkota nyt apn tyttöä, mutta monet ton ikäset ovat niin pissiksiä " Annetaan ymmärtää, ei ymmärretä antaa " Sitten flirttiä päälle ja kun toinen humalassa ymmärtää singnaalit väärin, niin tyttö nostaa hirveän metelin[/QUOTE]

Mun mielestä toisen sukupuolielimiin ei tarvi kosketella vastakun siellä makkarissa kun toinen on sit antanut ne selkeät singaalit ja näyttäny vihreetä valoa.

Meillä kyllä myös keskusteltaisiin pitkään tytön kanssa siitä, et kannattais miettiä missä ja kenen kanssa aikaansa viettää.16-v paikka ei ole ryyppybileissä jossa joukossa on myös täys-ikäisiä..
tietysti tuon ikäisellä on jo kavereita jotka on sen 18v täyttäneet, mut silti.
tarkoitan lähinnä sitä, et riski joutua tuollaisiin tilanteisiin kasvaa jos tuon kaltaisissa bileissä on..
mutta puhuttais myös siitä, kuinka onnekas on, et paikalla oli väkeä jotka lasta puolusti, ja viskas sen tyypin pihalle.

en tarkoita tätä minään arvosteluna, vaikka se siltä vaikuttaa, vaan tarkoitan et lapsi pitää saada ymmärtämään et kannattaa etukäteen miettiä missä noita tilanteita voi tulla.

No jo on porukkaa kommentoimassa.. liekö seksuaalirikollisia..?

Poliisille ilmotus eka ja isälle kertoo vasta sitten. Ja perustelee isälle, että on hyvin vaikea aihe puhua ja halutaan hiljasesti hoitaa(ja ehkä toinen osapuolikaan ei käy rehvastelemaan kun menee kyttikselle kuulusteluun seksuaalisesta ahdistelusta).

Jokaisella lapsella, nuorella, aikuisella, vanhuksella on oikeus koskemattomuuteen. Tarvittaessa toiseen tarttumisesta voidaan nostaa pahoinpitelyn yrityksestä juttu.
Moni nainen voi lopettaa tälläisen lääppimisen helpolla, mutta nuori, kokematon tyttö ei ehkä osaa samalla tavalla tai uskalla.

Sillä ei ole mitään väliä, onko nuorenne juonut. Tosin toivon todella että vanhemmat ei hae tai tarjoa nuorilleen alkoholia, jos hakee sitten pitää olla valmis ottamaan siitä sakot tai lain mukaan vankeusrangaistus (joka ei kyllä tule yhden bissen hakemisesta).

Tukinaisella on palveleva puhelin, johon voi soittaa nimettömänä ja saada koulutetuilta ammattilaisilta neuvoja seksuaalisen ahdisteluun liittyvissä kysymyksissä.

On ymmärettävää, että tyttäresi ei halua mennä poliisiin puheille, koska tekijä on tuttu ja häntä nolottaa joutuminen koko tilanteeseen. Noin suurin osa uhreista ajattelee, vaikka heille kuinka hoetaan, ettei tapahtunut ollut heidän vikansa. Ottaen vielä huomioon, että tyttäresi on alaikäinen, ei välttämättä ole reilua jättää päätöstä rikosilmoituksesta hänen harteilleen. Koska tekijä on tiedossa ja tapauksella oli todistajia, ei kyse ole myöskään pelkästä sana sana vastaan -tilanteesta.

On niin ikään ymmärrettävää, että ajatus tilanteen selvittelemisestä ilman virkavaltaa ja mahdollisesti oman käden oikeutta käyttäen tuntuu houkuttelevalta. Aikuisten on kuitenkin toimittava vastuullisesti,jo pelkästään siksikin, että tekijäpoika perheineen tekee takuulla rikosilmoituksen, jos miehesi käy poikaa "kovistelemassa".

Toivon, että löydätte ratkaisun, jossa tyttäresi saa oikeutta eettisesti kestävällä tavalla. Huomionarvoinen seikka on sekin, että tekijäpoika tekee todennäköisesti saman uudestaan jollekulle toiselle; vankilatuomion saaneita seksuaalirikollisia tutkittaessa on käynyt ilmi, että häiriintynyt käytös alkaa nuorena ja iän myötä teoilla on taipumus raaistua eli raiskaus on harvoin tekijän ensimmäinen seksuaalirikos. Idealistista haihattelua tai ei, teidän tekemänne rikosilmoitus saattaisi antaa systeemille mahdollisuuden ottaa pojasta kopin ennen kuin on liian myöhäistä.

Voimia perheellenne!

Meidän perheessä kyllä puhutaan paljon asioista. Meillä on 3 lasta. Kaikki tyttöjä joten olen joskus ollut jopa huomaavinani, että miehellä on paineita siitä että saa tyttärensä pidettyä turvassa tuollaisista tilanteista. Mies on rehellisesti myöntänyt silloin jo kun lapset oli pieniä että häntä pelottaa eniten se että joku satuttaa hänen lapsiaan. Ja että pelko tuntuu suuremmalta kun lapset tyttöjä.
Tiedän ettei omankäden oikeutta saa käyttää. Mutta tiedän myös sen että miehen reaktio ei ole yhtä rauhallinen kuin minun. Tyttökin sen tietää, että isänsä tekisi mitä tahansa pitääkseen hänet turvassa ja siksi kertoikin asiasta ensin minulle.
Tahtoo kuitenkin että isäkin saa tietää eikä jättää häntä pimentoon näin suurissa asioissa.

Ja kyllä... tämä ahdistaa tyttöä paljon ja on varmasti syytä hakea ammattiapuakin. Tyttö ei ole tavannut edes kavereitaan tapahtuneen jälkeen.

Täällä tulikin jo HARVINAISEN SELVÄKSI se miksi en itse tehnyt ilmoitusta raiskauksen yrityksestä.
osa ei sitä pitäisi vakavana jos oma ukko (nyt sattuneesta syystä ollut ex jo pitkään) repii peiton päältä ja kiskoo yöpaidan ylös ja uhkaa ottaa väkisin jos ei muuten saa.
Lopusta ei itsellä muistikuvia olekkaan, on vain monta viikkoa mustaa. On vain miehen sana, mitään muuta ei tapahtunut.

Naiselle näköjään tämän palstan mukaan saa tehdä mitä haluaa. Miksikö ilmoituksia ei näistä asioista paljon poliisille tule. ihan juuri siksi kun tuomiot olemattomia, niin mitä tointaa se kauhea nöyryytys poliisi asemalla kun kerrot juttua siellä.

Itselle jäänyt pahat traumat, toivottavasti ap hankkii tyttärelleen apua traumaterapeutilta. jaksamisia.

Ap kirjoitti jossain viestissään, että tyttö oli yrittänyt töniä ja hätistellä poikaa pois.
Käsittämätöntä kuinka typerää porukkaa täällä taas on!
Haleja sulle ap, voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu nyt lukea näitä älyvapaita vähätteleviä viestejä.

Mistä sinä tai ap sen tietäsisitte vaikka tyttö olsi tunkenut väkisin kätensä pojan anukseen? Miksiköhän tyttö ei halua tehdä asiasta numeroa? Siksikö, että isukki lahtaisi pojan joka vähän vokotteli?

Hyi helvetti mitä porukkaa täällä, provoja toivottavasti. "ai mäkin luulin et oli jotain vakavaa tapahtunu, raiskattiin edes tjtn. "
Mutta jokatapauksessa, paras tapa voisi olla että kerrot vain ihan reippaasti isälle tästä, ja hän voisi käydä hieman selvittämässä asiaa. Junttia? Ehkä. Toimivaa? Takuulla.

Omalta osalta voin sanoa, että en oikeuta tekoa enkä koe että noin saisi tehdä. Mutta ja siis nyt tulee se mutta.... Tämä tilanne on kuitenkin käynyt bileissä joissa suurin osa on varmasti keskenään ainakin tuttavia, tietää toisensa ja toistensta tavat. Tytär ei varmaankaan tee tässä poikkeusta, on varmaan ollut aikaisemminkin saman porukan kanssa tekemisissä/bileissä joten tilanne ei sinänsä ole ollut uhkaava. Mitään vaaraa ei varmaan ole ollut että tilanne riistäytyisi käsistä ja tytär ei olisi saanut apua.

Ei kenenkään hameen alle eikä rintoihin ilman lupaa saa mennä koskettelee mutta mä luulen, että jos mentäis kysymään ko hepulta nyt että kerro mitä teit, ei hänen muistikuvat kovin hyvät ole tai ainakin hän kertoisi eri näkemyksen asiasta. Voi olla että kuningasalkoholi mursi estoja ja miestä panetti niin perkeleesti että unohti hyvän käytöksen. Jos tämä heppu olisi aikaisemmissa bileissä käyttäytynyt samoin, en usko että a) häntä olisi päästetty bileisiin b) jos olisi päästetty niin tytär ei omien tyttökavereiden keskeltä olisi poistunut mihinkään...

Miten sä kehtaat suoltaa tuommoista paskaa, ja vielä nimimerkilläsi? Samaa osastoa kuin minihametta käyttävän saa raiskata, mitäs laittoi niin vihjailevaa päälle.
Sano kiltti, että eihän sulla ole lapsia, eihän?

[QUOTE="vieras";24166651]Aha. Et tosiaan taida ymmärtää, että joskus nuoret miehet käyvät kiinni ilman mitään "antaa ymmärtää" -juttuja.[/QUOTE]

Turhaa melua

[QUOTE="mä";24167310]Jos minun lapseni olisii 16-vuotiaana alkoholin tai muun huumeen vaikutuksen alaisena, siitä tulisi todella topakkaa sanomista perheessä.[/QUOTE]

Entä siitä, jos tyttöäsi ahdisteltaisiin samalla tavalla kuin ap:n tyttöä? Miten silloin toimisit?

Olen oikeastaan aika hämilläni näistä vastauksista :/ Oikeastiko ette uskoisi tytärtänne? Vähättelisitte tapahtunutta tai ahdistusta jonka tyttärenne siitä saisi? Eikö teistä ole pahaa siinä jos joku koskettelee väkisin tytärtänne? On järkyttävää miten vähättelette tälläistä asiaa!

Meillä on tapahtuneesta puhuttu ja molemmat tytön kanssa ollaan sitä mieltä että isälle on asiasta kerrottava. Mutta tiedämme molemmat myös sen ettei hänen ole helppo tähän suhtautua kovinkaan rauhallisesti vaan tunteet vie varmasti voiton.

Me emme ole antaneet suostumustamme tytön alkoholinkäytölle ja tuostakin itseasiassa oli puhetta kun illalla kotiutui ja kertoi myös juoneensa olutta. Mutta se ei ollut nyt järkyttävintä eikä myöskään avaukseni aihe!

Yhteistyössä