miksei saa suihkutella käynnissä olevan pesukoneen vieressä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duffynen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä niin haluaisin, että olis erillinen kodinhoitohuone. Onneks meillä on kylppärissä edes pieni väliseinänpuolikas, joka erottaa pesukoneen suihkutilasta, eikä siihen ikinä pääse roiskumaan vettä. Lisäksi johto on irti seinästä aina kun konetta ei käytetä, mutta meillä johto onkin niin kätevästi käden ulottuvilla. Jossain pesutorneissa olen katellut, että johto on siellä katonrajassa niin ei sitä varmaan tuu nyhdettyä aina irti.

Apua!

Mä olen monesti suihkutellut päällä olevan pesukoneen suihkussa ollessani :ashamed:

Samalla puhdistuu mukavasti. Rassaan pesuainelokerikot vanhalla astiaharjalla ja suihkuttelen vettä päälle ja harjaan :ashamed:

Pitäisiköhän lopettaa :ashamed:

Mä luulin, että vain viallisia vehkeitä ei saa suihkuttaa :D :ashamed:

ei mulla silloin ollut kotivakuutustakaan. ja mihin sen olis voinut laittaa? kun vessa oli niin pieni ettei normalikokoinen kone mahtunut sinne eikä talossa ollut pyykkitupaa missä olis voinut vatteet pestä?

Olitko vuokralla sillon? Eikö vuokranantaja edellyttänyt kotivakuutusta?

Kotivakuutukset on niin halpojakin, etten käsitä miten joku voi elää ilman. Moni vaan elää siinä omassa pikku kuplassaan, että kun ei ennenkään oo mitään sattunu.. Kyllä sitten itketään kun tulipalo on tuhonnut kaiken eikä korvauksia tipu kun ei ole vakuutusta.

[QUOTE="vieras";24240325]Apua!

Mä olen monesti suihkutellut päällä olevan pesukoneen suihkussa ollessani :ashamed:

Samalla puhdistuu mukavasti. Rassaan pesuainelokerikot vanhalla astiaharjalla ja suihkuttelen vettä päälle ja harjaan :ashamed:

Pitäisiköhän lopettaa :ashamed:

Mä luulin, että vain viallisia vehkeitä ei saa suihkuttaa :D :ashamed:[/QUOTE]

No, tota kun jatkat niin eiköhän se pian jo ole viallinen

[QUOTE="vieras";24240333]Olitko vuokralla sillon? Eikö vuokranantaja edellyttänyt kotivakuutusta?

Kotivakuutukset on niin halpojakin, etten käsitä miten joku voi elää ilman. Moni vaan elää siinä omassa pikku kuplassaan, että kun ei ennenkään oo mitään sattunu.. Kyllä sitten itketään kun tulipalo on tuhonnut kaiken eikä korvauksia tipu kun ei ole vakuutusta.[/QUOTE]

olin vuokralla, kaikki yksityiset ei vaadi kotivakuutusta, enkä olis sitä silloin saanutkaan luottotietojeni takia.
tää oli muutenkin mukava vuokranantaja, jousti jopa siinä ensimmäisen kuun vuokran maksussa kun mulla ei ollut heti maksaa kerralla niin paljoa, kun piti maksaa 2kk takuuvuokra + vuokra.

Kyllä kotivakuutuksen saa vaikka olis mh- merkintä. Oon isäni asioita paljon hoitanut ja hällä tiedot aivan kuralla kun yritys on mennyt konkkaan. Otin IFiltä hälle kotivakuutuksen, maksoin vuodenski heti verkossa ja sai sen. Ihan siis omilla tiedoillaan.

Kyllä kotivakuutuksen saa vaikka olis mh- merkintä. Oon isäni asioita paljon hoitanut ja hällä tiedot aivan kuralla kun yritys on mennyt konkkaan. Otin IFiltä hälle kotivakuutuksen, maksoin vuodenski heti verkossa ja sai sen. Ihan siis omilla tiedoillaan.

no joo oliisn saanut minäkin niin että maksan vuoden maksut kerralla, mutta kun ei ollut rahaa niin paljon. Ei sitä siloin opiskelijalla oikeen rahaa ollut

[QUOTE="xxx";24240476]Mahtaakohan olla ihan oikeata tietoa? Kyllä mulla ainakin on tiskikone ihan keittiössä ja aika monella muullakin...[/QUOTE]

siis ainaki astianpesukoneen alla pitää olla se ns allas siellä alla jotta kotivakuutus korvaa vahingon sattuessa.
Sellainen muovinen läkkärä siis, maksaa n 10e liikkeessä.
Kerran vaan kaverille tuotiin kone ja laittovat sen ammeen tiskarin alle sanoen että nykysin kotivakuutus vaatii sen olemassaolon :)

[QUOTE="xxx";24240476]Mahtaakohan olla ihan oikeata tietoa? Kyllä mulla ainakin on tiskikone ihan keittiössä ja aika monella muullakin...[/QUOTE]

minnekkös vesi valuu keittiön tiskialtaista jos ei viemäriin. :confused:

suihkuttelusta pesukoneen vieressä jossa on johto kiinni seinässä on huono kokemus. ei tarvinnu kysellä todisteita siitä että voiko saada sähköiskun :D

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24240632:
minnekkös vesi valuu keittiön tiskialtaista jos ei viemäriin. :confused:

No se on ainakin varma, ettei kotivakuutus korvaa jos poistoputki valuttaa suoraan parketille, oli sitten kyseessä keittiö tai muu huone. Eli jonkinlainrn viemäri on hyvä olla.

Jos on hyvin eristetty kone siitä ei saa sähköiskua suihkuttelemalla. Jos on huono kone siitä saa pahimmillaan tappavan sähköiskun. Itse en uskailtaisi kokeilla. Eli johto irti ennen kuin kone suihkuun ja sitten antaa kuivua rauhassa. Ja siltikin kone voi kärsiä suihkusta, ei toki kaikki mallit.