Pidättekö kaverien kanssa sovituista tapaamisajoista kiinni? Kai te edes ilmoitatte mikäli ei sovi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"turhautunut"

Vieras
Mun piti tänäänkin taas nähdä 5 aikaan yks kaverini joka lupasi tulla käymään silloin. No eipä ole näkynyt tai kuulunut, vaikka oli luvannut tulla. Laitoin viestiä asiasta (tyylillä: pistänkö kahvin tippumaan), mutta mitään ei kuulunut. Tunti sitten kävin fb:ssä, ja siellä kuitenkin se oli.

Mulla on yks toinenkin kaveri jonka kanssa ollaan sovittu tapaamisia. kuitenkin 70% tapaamista hän peruuttaa/siirtää, mutta sentään ilmoittaa itsestään.

Tuntuu että olen varmaan ainoa joka pitää kiinni sovituista ajoista ja ilmoittaa heti kun saan tietää ettei sovi. Turhauttavinta on kun yksi ystäväni kysyi jos olisin lähtenyt hänen kanssaan elokuviin, mutta kieltäydyin kun luulin et toi yks olisi tullut kahvittelemaa...

Tottakai ilmoitan muutoksista. Ja mä olen aina etuajassa sovitussa paikassa, inhoan myöhästelijöitä vapaa-ajalla sekä töissä :)
Joko sait vastauksen miks ei tullut?

Itse olen luonteeltani samanlainen. Ja vastausta ei kuulu.

Tekisi mieli joskus missata/myöhästyä joskus vastavuoroisesti sen luokse menemisestä eikä aina olla neiti täsmällisyys. Tuskin se toinen puoli kuitenkaan tajuaa vinkkiä.

en koskaan yleensä koskaan myöhästele ja pienistäkin viivytyksistä ilmotan.Turhaan en tapaamisia peru.
Ärsyttää kyllä yhden muuten mukavan tuttavaperheen tyyli myöhästyä aina 1-3 tuntia sovituista tapaamisista,aina sama juttu.

Aina totta hemmetissä ilmoitan jos en ole tulossa/pääse. Sehän on ihan himo veemäistä jos myöhästellään ja jätetään jopa tulematta sen takia kun ei viitsitä ilmoittaa ajoissa/ollenkaan.
Oikeastaan tässä juuri lähiakoina piti tavata eräs ystävä ensimmäistä kertaa yli 7kk, hänen ehdotuksestaan. (Emme ole nähneet koska otin hänestä hieman välimatkaa hänen persoonansa takia, hieman vaikea ihminen vaikkakin mukava) Olin sitten toisen ystävän luona vierailulla hänen kotikaupungissaan ja kysyin perjantaina että nähtäisiinkö lauantaina tältä 7kk kaverilta. Sanoi että joo kylhän se käy, hän on lauantaina kotona. No sitten lauantaina kun hyvästelin toisen ystäväni ja kiiruhdin kaupungin keskustaan ja soitin sieltä että missä nähdään tälle toiselle kaverille niin hän ilmoittaa "Joo oho, päätin expempore lähteä xxx:ään hehhee! Mut nähdään sit joku toinen kerta ok?" (xxx= 400km päässä hänen kotikaupungistaan, minkä keskustassa odottelin häntä.) "Sanoin että joo no nähdään sitten joku toinen kerta"

Sitä toista kertaa ei enää kyllä tule. Eri asia jos hänelle olisi tullut jokin kiirellinen pakollinen meno ja olisi ilmoittanut siitä heti kun tiesi, mutta oli lähtenyt huvikseen linjurilla Suomen toiselle puolelle "kun tuli sellanen fiili", vaikka vielä itse oli alunperin ehdottanut tapaamista.

Mulla on kans ollu tollasia kavereita, nyttemmin lähinnä tuttuja. Jos sopii tarkan ajan ja paikan voi olla ettei muista ilmottaa kun ei pääsekään tai ilmottaa tunti pari ennen ettei oo rahaa bensaan yms. Jos taas sovitaan että soitellaan sitten tapaamista edeltävänä päivänä tarkemmin ajasta ja paikasta, niin minä soitan ja kaveri toteaa, että viikko sitten sai tietää että onkin jotain muuta sillon yms.

Tajuun kyllä jos lapsi sairastuu tai itse sairastuu eikä pääse, mutta sillonkin ois kiva ilmottaa suht heti, kun tajuu ettei pääse. Ettei sitten ite tarvii soitella ja kysellä missä viipyy. Eniten rassaa, kun kyseessä on viis henkinen perhe jonka tuloon pitää hieman enemmän varautuakin. Jos tietäis hiukka aikasemmin ku just sovitulla hetkellä ettei perhe pääse niin ois voinu kutsua muita jotka nyt ois sitten mahtunu.

Itse pyrin kyllä pitämään sovitusta kiinni ja ilmoittamaan ajoissa jos en pääsekkään. Pitää tapahtua paljon ja jotain sellaista että entosiaankaan pääseinfoamaan jos en paikalle saavu sovitusti tai ole ilmonnu.
Tähän on opettanut kaksi kaveriani. Vanhempi ystäväni tkeee lähes järjestäin niin,että ei tlesovitusti eikä ilmoita. En jaksa enään edes välittää ja kysellä perään. Aina on unohtanut.
Toinen ilmoittaanoin pari tuntia aikaisemmin jos ei pääse. Onneksi kuitenkin ilmoittaa,ettei kerkeä esim kahvilaan odottamaan jo.
Hankalaa tästä ilmoittamatta jättämisestä ja myöhään ilmoittamisessa on se,että minulla on 6kk ja 2,5v lapsi ja heidän mukaan on kuitenkin vielä aika pitkälle asioiden suhteen mentävä. Järjestänasioita niin,että olen saanut lapset syötettyä ja valmiiksi. Kamat laitettuna kasaa ym. Tähään kuitenkinmenee oma aikansaja sit ottaapäähänku viimetingassa perutaanku olemme jo ovenraossa menossa tai bussille kävelemässä. Näillä kavereilla on jo vanhemmat lapset ja he ei varmaankaan tule sitä enään niin ajatelleeksi, että on eriasia lähteä pienten kanssa ku yksinään.

Yhteistyössä