Mitä tehdä? Opiskella vaiko yrittää mennä töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kili"

Vieras
En siis tee päätöstä teidän vastaustenne perusteella, mutta kaipa haluan nyt vain sanoa ääneen viime aikoina mieleeni tulleen tunteen: etten yksinkertaisesti millää tahtoisi jaksaa jatkaa opiskeluja syksyllä.
Vielä olisi 2 vuotta valmistumiseen ja jo viime kevät oli minulle rankempaa kuin kuvittelin.
Ihan 100 varma en edes enää ole onko kyseinen ala se Mun Juttukaan.
Ei ole työpaikkaa tällä hetkellä, mutta onhan noita vaikka puhelinmyyjän paikkoja pilvin pimein kun katselin. Ja tähänkin asti tosi minimirahalla ollaan eletty.
Olen kahden alle kouluikäisen lapsen yh ja vaikka lapset isällään, joka toinen viikonloppu ovatkin niin tuntuu etten siltikään jaksa kaikkea sitä mitä opiskelu vaatisi.
Olin keväällä niin stressaatunut, että muutamia vuosia sitten "selätetty" masennus iski osittain takaisin.
Tuntuu pahalta luovuttaa, mutta ajatuskin koulunpenkille palaamisesta ahdistaa ihan rinnassa asti ja on jopa nyt jo vaikuttanut yöuniin.
Suurin ongelma on siis tietenkin se, että mistä töitä?
Täällä päin todella huono työllisyystilanne ja muutto ei nyt just ainakaan houkuttele.
Saako tuosta puhelinmyyjän hommasta esim. 1000€ käteen kuussa, jos siis nyt normipäiviä tekee????
Kelpaisi siis työnä kyllä minulle!
Todellakin kirjottelin tätä lähinnä selvittääkseni omia ajatuksiani asiasta, mutta kiva olis kuulla teidänkin ajatuksia!
Ongelmia aiheuttaa myös vanhempani, jotka ovat kovasti sitä mieltä, että mun pitää koulu loppuun käydä kun ei oikein kunnon töitä tahdo muuten löytyä. Ja takana mulla kyllä jo 2 ammattia, etten nyt siis ihan lusmu ole ollut koko elämääni. Mutta he eivät myöskään ole koskaan ottaneet kuuleviin korviinsa masennustani ja sen mukanaan tuomia vaikeuksia.
Heidän mielestä kun kovalla sisulla elämässä selviää.
Tuntuu, että olen heille edelleen jotenkin tilivelvollinen tekemisistäni ja jos heitä ei olisi niin tuntuu, että olisin jo päätökseni tehnyt ja koulu saisi nyt ainakin jäädä.
Tässä vuodatus.
Kiitos!

Eikös puhelin myynnistä makseta sun "tuottavuuden" perusteella? Eli paljoo ei tipu jollet mitään saa myytyä? Eikö se kasaa paineita?

Ja vanhempasi ovat sinänsä oikeassa, sisulla pääsee pitkälle. Pitää vaan purra hammasta.
Kannattaa jatkaa koulua, mutta rennommalla asenteella. Ei ole maailmna loppu jos valmistuminen pitkittyy tai et ihan parhaita papereita saa. Mutta tosihan se on, ettei nykymaailmassa ihan helpolla ilman ammattia pärjää. :/

Olisko sulla toista alaa joka kiinnostais? Vielä voisit vaihtaa? Tai voisitko harkita oppisopimuskoulutusta? Sehän on vähän kuin töitä tekis kuulemma.

Tuota... vieno kysymys: Miten kuvittelet jaksavasi tehdä säännöllistä työtä 8 tuntia? päivässä, jos et jaksa opiskella? Kun tuosta saa sen kuvan, että opiskelu on raskasta. Työssä ollessasi sun kuitenkin täytyy kantaa vastuu omasta työpanoksestasi. Montaa kertaa ei anneta anteeksi, jos et aamulla jaksakaan nousta tai joku tehtävä ei ehdi ajoissa valmiiksi.

Suurin ongelma sulla taitaakin olla masennus :hug: En mä sillä, töitä on vaan nykyään vaikea saada vaikka olisi koulutuskin. Sulla kun on kaksi koulutusta jo niin etkö voisi kuvitella tekeväsi jomman kumman mukaisia töitä?

Eikös puhelin myynnistä makseta sun "tuottavuuden" perusteella? Eli paljoo ei tipu jollet mitään saa myytyä? Eikö se kasaa paineita?

Ja vanhempasi ovat sinänsä oikeassa, sisulla pääsee pitkälle. Pitää vaan purra hammasta.
Kannattaa jatkaa koulua, mutta rennommalla asenteella. Ei ole maailmna loppu jos valmistuminen pitkittyy tai et ihan parhaita papereita saa. Mutta tosihan se on, ettei nykymaailmassa ihan helpolla ilman ammattia pärjää. :/

Olisko sulla toista alaa joka kiinnostais? Vielä voisit vaihtaa? Tai voisitko harkita oppisopimuskoulutusta? Sehän on vähän kuin töitä tekis kuulemma.

Tottakai.
Sisulla pääsee ja pitää töitä tehdä, että jotain elämässä saa.
Mulla siis todellakin 2 ammattia johon toiseen en voi palata, koska oli eräänlaista reissuhommaa ja toisessa ammatissa työt ovat hyvin pitkälti pätkiä ja painottuvat kesään.
Ala jolle opiskelen tarjoaisi paremmat työnsaanti mahdollisuudet todellakin.
Enkä todellakaan tahdo olla paras, mutta läpi olisi mentävä ja ahdistuin kovasti viime keväänä siitä kun en taida jotenkin ymmärtää mitä minulta aina vaaditaan.
Stressasin siitä paljon ja ahdistuin niin, että sain jo ihan fyysisiä oireita ja homma alkoi painua penkin alle.
Pelkään kovasti, että syksy tuo tullessaan saman stressin ja pahan olon tunteen.
On vaikea kuvailla sitä miltä tuntuu kun kaikki kaatuu päälle ja tuntuu ettei mistään selviä hengissä.
Mietintää.....
En oikein tiedä miten oppisopimusopiskelukaan toimisi, täytyy ehkä miettiä sitäkin vaihtoehtoa.
Kiitos sulle.

Niin ja lääkitys kuntoon tuon masennuksen ja voimattomuuden suhteen!

lääkitystä mulle ei olekaan nyt.
ollut reiluun vuoteen kun en omasta mielestä tarvitse sitä tai sanotaan näin tarvinnut...
ehkä nyt voisi olla hyvä hetki miettiä taas sitäkin sitten.
Ja totta sekin, että työnteko on rankkaa.
Mutta opiskelu vie kyllä ainakin mulla henkilökohtaisesti voiton rankkuudellaan.
Ja tarkoitan tällä siis henkistä puolta nyt.
Kouluhommat tulee kuitenkin kotiin ja todellakin tehtävät täytyy palauttaa ajallaan ja kokeista päästä läpi ym.
Töissä käydessä( siis niitä mitä minä olen elämässä tehnyt) on työt voineet jättää työpaikalle ja fyysinen rankkuus ei siis sinänsä minua pelota ja siitä aiheutuva väsymys.

Ja aina olen jaksanut lähteä, niin kouluun kuin töihinkin elämässäni.
Eli en ole harrastanut mitään ylimääräisiä saitsupäiviä, paitsi KERRAN viime keväänä päätin tehdä yhden päivän kouluhommia kotona, jotta saisin kaiken ajoissa valmiiksi.
Ja töissä todellakin teen sen ajan töitä kuin vaaditaan.
Enkä nyt todellakaan tarkota, että töissä vaan oltaisi ja istuttaisi.

[QUOTE="kili";24298045]Tottakai.
Sisulla pääsee ja pitää töitä tehdä, että jotain elämässä saa.
Mulla siis todellakin 2 ammattia johon toiseen en voi palata, koska oli eräänlaista reissuhommaa ja toisessa ammatissa työt ovat hyvin pitkälti pätkiä ja painottuvat kesään.
Ala jolle opiskelen tarjoaisi paremmat työnsaanti mahdollisuudet todellakin.
Enkä todellakaan tahdo olla paras, mutta läpi olisi mentävä ja ahdistuin kovasti viime keväänä siitä kun en taida jotenkin ymmärtää mitä minulta aina vaaditaan.
Stressasin siitä paljon ja ahdistuin niin, että sain jo ihan fyysisiä oireita ja homma alkoi painua penkin alle.
Pelkään kovasti, että syksy tuo tullessaan saman stressin ja pahan olon tunteen.
On vaikea kuvailla sitä miltä tuntuu kun kaikki kaatuu päälle ja tuntuu ettei mistään selviä hengissä.
Mietintää.....
En oikein tiedä miten oppisopimusopiskelukaan toimisi, täytyy ehkä miettiä sitäkin vaihtoehtoa.
Kiitos sulle.[/QUOTE]

Kommunikoitko opettajiesi kanssa? Kun kerrot heille mikä tuntuu vaikealta ja kyselet tarkennuksia annettuhin tehtäviin niin voisi auttaa noihin paineisiin. Varmasti sinua koulunkin puolesta jotenkin tuetaan kun vain tuot huolesi ilmi ja pyrit ottamaan asioista selvää etkä vain yritä selvitä yksin.
Ehkä jopa ihan jokin psykologille juttelu voisi auttaa. Saisit neuvoja stressin käsittelyyn.

Suurin ongelmasi ei kuitenkaan ole se, ettet oikeasti pystyisi siihen mitä sinulta vaaditaan tai ettet kykenisi ymmärtämään vaatimuksia. Olet todennäköisesti sisäisesti vain niin uupunut ettet kykene keskittymään.
Suosittelen ehdottomasti hakemaan lääkäriltä apua, koska jollet hoida noita pohjimmaisia ongelmia niin et pääse eteenpäin muilla elämän alueilla vaan kaikki tuntuu ylitsepääsemättömältä.

Nykyinen koulutuksesi vaikuttaa järkevältä ja jos saat sen suoritettua olet varmasti ylpeä ja tyytyväinen itseesi. Sitten voit keskittyä työntekoon ja palkansaantiin, js oman panokseni antamiseen. Tee se itsesi vuoksi, älä vanhempiesi. Koeta miettiä, että tämä on vain vaihe elämässäsi joka pitää käydä läpi. Tsemppiä!

SUURI KIITOS!
Vaikka kaiken tämän tajuankin ihan itse, on kuitenkin mukavaa kuulla se jonkun toisen suusta!
Uupumustahan tämä on, ehkä siis menen syksyllä kouluun ja katson miltä opiskelu alkaa maistumaan ja yritän saada apua omaan jaksamiseeni jostain.
Opettajilla ei tunnu olevan aikaa/halua pahemmin keskittyä tämän tyylisiin ongelmiin vaan mieluusti porskuttavat eteenpäin niiden kanssa, jotka pärjäävät.
Voi tietty olla olla etteivät usko kovin meikäläiseen taikka ehkä en sopeudu heidän mielestään alalle sitten. Aika kurjaakin tekstiä olen saanut kuulla parin suusta. Ja yhdeltä opettajalta suoranaista vittuilua siitä etten tahdo pysyä mukana.
Noh, jatkan mietintää.
Kiitos sulle!
Nykyinen koulutuksesi vaikuttaa järkevältä ja jos saat sen suoritettua olet varmasti ylpeä ja tyytyväinen itseesi. Sitten voit keskittyä työntekoon ja palkansaantiin, js oman panokseni antamiseen. Tee se itsesi vuoksi, älä vanhempiesi. Koeta miettiä, että tämä on vain vaihe elämässäsi joka pitää käydä läpi. Tsemppiä![/QUOTE]

[QUOTE="kili";24298283]SUURI KIITOS!
Vaikka kaiken tämän tajuankin ihan itse, on kuitenkin mukavaa kuulla se jonkun toisen suusta!
Uupumustahan tämä on, ehkä siis menen syksyllä kouluun ja katson miltä opiskelu alkaa maistumaan ja yritän saada apua omaan jaksamiseeni jostain.
Opettajilla ei tunnu olevan aikaa/halua pahemmin keskittyä tämän tyylisiin ongelmiin vaan mieluusti porskuttavat eteenpäin niiden kanssa, jotka pärjäävät.
Voi tietty olla olla etteivät usko kovin meikäläiseen taikka ehkä en sopeudu heidän mielestään alalle sitten. Aika kurjaakin tekstiä olen saanut kuulla parin suusta. Ja yhdeltä opettajalta suoranaista vittuilua siitä etten tahdo pysyä mukana.
Noh, jatkan mietintää.
Kiitos sulle!

Jos teidän oppilaitoksessa on kuraattoria tai opoa niin häneltäkin voisi kysellä apua siihen mukana pysymiseen. Jos voisitte vaikka kehittää sulle sopivamman opiskeluvauhdin yms.

Kannattaa nähdä vaivaa ja hoitaa itseään saavuttaakseen jotain hyösyllistä. :)

Health Risks Phentermine 37.5 Mg Phentermine Long Term Adipex P Indication Phentermine 30mg order phentermine online no prescription. Phentermine And Kidney Stones Side Effects Does Phentermine Without Prescription Work Phentermine Vs Redumed Phentermine Calculator . How Long Goes I Take Phentermine Vs Buy Phentermine Without Prescription . How Long Does Phentermine Stay In The Urine No Prescription 30 Mg Cheap Phentermine Can Phentermine Harm Your Period Phentermine Now Consultation Phentermine Civ-xr Free Trial How Long Does It Take Work Phentermine 37.5 Mg

Yhteistyössä