Ai että ottaa päähän tuo mies tällä hetkellä, mielipiteitä kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ämmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ämmä"

Vieras
Haluan kuulla miten te reagoisitte, kun mies väittää että nalkutan ja valitan ihan turhasta. Eli kertokaa viisaat palstamammat/miehet, onko (muka) turhaa valitusta vai ei? :)

Mies lähti keskiviikkona baariin. Yllytin suorastaan, kun käy niin harvoin ja laitoin vielä rahaa tilille 50 euroa jotta pääsee (päätettiin elää tämä kesä mun säästöillä ja hoitaa molemmat pientä lastamme kotona, eli syksyyn asti mennään tiukilla ja mies periaatteessa ilman omaa rahaa, omasta tahdostaan). Sanoin rahaa laittaessani, että yhtään enempää mulla ei ole.

No, tuli aamulla kuudelta ja vielä jotain puuhaili ja tuli nukkumaan 07.00. Nukkui sitten krapulaansa myöhään iltapäivään mutta ilta meni ihan normaalisti. Perjantai aamulla heräsin ja totesin että mies ei ole tullut ollenkaan nukkumaan (sohvalla tuijotti tietokonetta), ei kuulemma väsyttänyt yöllä kun nukkui koko edellisen päivän. Eilen mies makasi koko päivän sohvalla, ei minkäänlaista liikettä juurikaan ollut eikä oikeastaan edes vastaillut mihinkään. Lapsella on monta hammasta tulossa ja oli itkuinen ja olisin parissa kohtaa kaivannut vähän apua. Alkoi sitten jo iltaa kohden koko mies ottamaan päähän.

Ja sitten Grande finale: Lapsen mentyä nukkumaan aloin maksaa laskuja. Huomasin että luottokortilla (meillä rinnakkaiskortit ja mä maksan luottokorttilaskun kuten kaikki muutkin laskut nyt siis tällä hetkellä) maksettu 60 euron taksimatka! Menin kysymään mieheltä että mikä tämä nyt on, kun nimenomaan sanoin lähtiessä että yhtään enempää rahaa (baariin) ei ole. No, hän oli vienyt veljensä (todella hyvin tienaavan veljensä) taksilla kotiin aivan toiselle puolen lääniä! Ja kaiken huipuksi alkoi mulle vielä vittuilemaan kun sanoin että ei ole totta, miksi ihmeessä??? Näytin keskisormea ja sanoin että mies on idiootti, ja nyt se mököttää mulle kun niin rumasti puhuin.

Ollaan yli 30-vuotiaita ja mies on yleensä ihan fiksu... mutta sanokaa nyt, miten olisitte reagoinut? En kai mä nyt turhasta suuttunut?

Se vaan on niin, että yleensä baarissa sitä tulee sellainen olotila, että on miljonääri. Joten rahaa tulee vain helposti tuhlattua enemmän kun aikoia.

Tajuan kyllä hyvin miksi sinu ärsyttää, mutta ehkäpä miestäsikin vähän hävettää, mutta ei jotenkin osaa näyttää sitä joten mököttää sitten vaan.

et suuttunut turhasta. mutta toisaalta KAIKKI meistä joskus mokaa tavalla tai toisella tai tekee ei niin fiksuja ratkaisuja.
olihan tuo kurjaa, mutta ei siihen maailma kaadu .

[QUOTE="vieras";24301175]No et suuttunut turhasta. Miksi ihmeessä miehesi vei veljensä taksilla kotiinsa?[/QUOTE]

No en tiedä. Ehkä siksi että on idiootti kuten sanoin :D

Jumituin kohtaan 50 euroa, eihän sillä saa baarista mitään tai iltaa vietetä. Mulla on parhaina iltoina menny melkein tonni noihin reissuihin.

Jos enempää ei ole niin sit ei voi lähteä jos se ei riitä. Tai sitten hommatkoon itse lisää rahaa iltaansa. Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitää jotain kännissäkin tajuta, vaikka se ettei lähde samalla taksilla pitkälle toiseen kuin koti ja vielä maksakin sitä.

Ja oon sen verran baarissa itsekin juossut, että tiedän että 50 euroa on aika pieni raha baari-iltaan. Ennestään hänellä oli toinen mokoma, ja sillä nyt olisi kyllä pitänyt selvitä.

et suuttunut turhasta. mutta toisaalta KAIKKI meistä joskus mokaa tavalla tai toisella tai tekee ei niin fiksuja ratkaisuja.
olihan tuo kurjaa, mutta ei siihen maailma kaadu .

Juu, ei tähän maailma kaadu eikä tule edes aviokriisiä. Tulin purkamaan omaa mieltäni kun otti niin päähän. Itselläni on takana ihan reippaasti kaikenmaailman mokia humalassa nuorempana, joten tiedetään ettei humalapäissään ole niin fiksu. Ottaa se silti päähän!

Jos enempää ei ole niin sit ei voi lähteä jos se ei riitä. Tai sitten hommatkoon itse lisää rahaa iltaansa. Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitää jotain kännissäkin tajuta, vaikka se ettei lähde samalla taksilla pitkälle toiseen kuin koti ja vielä maksakin sitä.

Ja oon sen verran baarissa itsekin juossut, että tiedän että 50 euroa on aika pieni raha baari-iltaan. Ennestään hänellä oli toinen mokoma, ja sillä nyt olisi kyllä pitänyt selvitä.

Juupa juu, onneksi et ole mun muija, tulisi kuittia takaisin aika huolella. En todellakaan kuuntelisi hetkeäkään jotain nalkuttamista muutamista kympeistä.

Et suuttunu turhasta mutta muakin vaan ihmetyttää tuo 50 euroa? Jos baariin maksaa sisään 7-10 euroa narikan kanssa on jälellä n. 40 euroa ja jos taksimatka kotiin maksaa noin 14-20 euroa esim. niin eihän baariin / snagarille jää rahaa kun 20-26 euroa? :o

Juupa juu, onneksi et ole mun muija, tulisi kuittia takaisin aika huolella. En todellakaan kuuntelisi hetkeäkään jotain nalkuttamista muutamista kympeistä.

Ai tämä jätkä vetelis baariin tonneja naisensa rahoja eikä naisella ole asiaan mitään sanomista? :D Onnea vaan siihen naisen metsästykseen!

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Mielestäni 50e baariin on hyvä raha. Jos ottanut jo pohjia niin ei baarissa nyt 50e tarvitse pelkkiin juomiin! Suutuit aiheesta!! Olisin minäkin asiasta maininnut. Ja jos jollain baariin menee tonni niin otan osaa, aika säälittävää.

Vakavasti puhuen kyllä naurattaa ihan oikeasti aikuinen mies jonka täytyy saada puolisoltaan rahaa tilille että pääsee baariin ja taksimatkaankin olisi pitänyt kysyä lupa. Miten saatanan saamaton ja munaton voi mies olla että päätyy tollaiseen asemaan?

Musta ei kulosta kovin uskottavalta, että taksimatka olisi todellakin ollut veljen hyysämistä varten. Kyllähän siellä on imuteltu jotain sutturaa taksin takapenkillä.

Eihän tuossa muuten mitään, mutta oman osuutensa olisi veli voinut taksimatkasta maksaa. Muuten kyllä ymmärrän että rytmi menee sekaisin jos harvoin baarissa käy, niin sitten väsyttää päivät ja on virkeenä yöt.

Yhteistyössä