Arvatkaa mun paino? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";24316321]Käy siellä pitsalla kavereides kanssa. Ihme ongelmia taas. Ja mitä sit jos et kokkaa ja käyt ulkona syömässä, kyllä sä varmaan pystyt tilaamaan muutakin kuin pitsaa tai hampparia, useimmissa kebabbiloissa, rafloissa ja jopa mäkissä löytyy kevyempääkin vaihtoehtoa. Ja kokkaaminen, jotain perussössöä pystyy tekemään kotonakin ilman kummempaa kokkaamista. Ruokaisaa salaattia, uunikasviksia juuston kanssa ja vaikka kalapuikkoja tai lohikuutioita pekonissa tms.[/QUOTE]

Laihduttajalle en kyllä suosittelisi kalapuikkoja tai pekonia. Ennemmin sitten vaikka broilerinfileitä, niin kuin ap on tehnytkin. Lihapullat ja -murekkeet kevyestä paistijauhelihasta, taikinaan mukaan porkkanaraastetta jne. Salaatit ja kasvikset on kyllä aina hyviä.

[QUOTE="Anne";24316338]Mä painan vähän yli 50kg, tarkalleen 54kg ja aika pitkälti voin syödä mitä lystää. Koska ei lystää usein ja peruspaketti sapuskoimisessa on lapasessa. Ja syön aika kiitettävät määrät, aamupala on pieni mutta 2x kunnon safka päivässä plus illalla salaattia, tonnikalaa, omenaa jnejne.
Turha epäillä läpipaskoa, 20kg olen laihduttanut ilman mitään taikoja.[/QUOTE]

tolla resepillä mä lihoisin vielä toiset 110 kg.

millä tavoin syön paljon enemmän? jos viittaat näihin pizzapuheisiin niin edelleenkään emme käy usein pizzalla.

n. 3 kuppia kahvia, maidolla ja joskus sokerilla
1-2 leipää voilla tai margariinilla.
perunamuussia
esim. broilerileike tai vaikka jauhelihapihvi
salaattia erinäinen määrä
jotain rahkaa vähän tai eskimojäde.
pala vesimelonia tai omena.

No missä se limsa esimerkiksi on? Ja oletko tosissasi että syöt vain yhden jauhelihapihvin lounaalla? Eikä esimerkiksi ole ollenkaan kastiksetta lounaalla? Itse ainakin huoletta isken aina 3 jauhelihapihviä jos seisova pöytä on kyseessä :D Onko salaatit vihersalaatteja vaiko niitä majoneesipohjaisia?

Ja päivälliseksi siis syöt mitä? Vesimelonia tai omenan? Aamiaiseksi sitten nuo leivät maitokahvilla? Entä milloin on jäätelön paikka?

Sinua saattaisi auttaa jos oikeasti tarkkaan pitäisit kirjaa noista syömisistä, ja laitat myös ne epäterveelliset syömiset sinne. Ei ole mitään järkeä huijata itseään tuossa asiassa...

no ongelma on nyt siinä että näin mä olen elänyt jo pidemmän aikaa ja sen kuin olen ja pysyn 110 kiloisena!

Ala käyttämään jotain kalorilaskinta jossa saat myös muilta ihmisiltä tukea. Tutustu erilaisiin ruokiin. Etsi helppotekoisia sapuskoita kaupassa. Kalorilaskurin avulla tiedät kuinka paljon oikeasti syöt ja kuinka paljon siinä on kaloreita. Jos miinuskaloreilla et laihdu niin mene lääkärin. Nimimerkillä päivässä puoltoista kiloa sapuskaa..laihduttaessa.

Aapee, etkö ymmärrä että SIKSI SUN PAINO EI PUTOA KOSKA SÄ SYÖT LIIKAA?? Täältä käsin näkemättä, omaamatta vinkkelisilmää on vaikkea kertoa MITÄ syöt liikaa.

Voin kertoo miten mä laihduin, en syönyt ilta kuuden jälkeen enää mitään. Mutta toki porkkanoita tms. voi syödä. Lähti aika tehokkaasti kaikki ylim. kilot.

Mulla ei vaan ollut tarkoitus laihduttaa, eron jälkeen vaan tuli iltaisin suru, eikä ruoka maistunut.

[QUOTE="eee";24316332]Naposteletko viikonloppuisin esim. telkkaria katsellessa? Otatko saunasiiderin? Ostatko viikonlopuksi limpparia? Jos syöt vkl ulkona, millaisessa ravintolassa syöt ja mitä ruokaa?

Tuntuu, ettet sä huomaa mitä kaikkea syöt. Jos viikossa on 5 työpäivää ja niistä jopa kahtena juot pullon limpparia, niin sehän on melkein joka toinen päivä. Silti esittelet aloitusviestissäsi normaalin ruokapäiväsi, johon sitä ei kuulu. Yhdestä kokispullosta tulee 225 kcal lisää päivän kaloreihin.[/QUOTE]

joo mä tiedän että se limu jäi pois siitä. mutkun viikossa on kuitenkin 7 päivää ja jos mä niistä kahtena juon puol litraa limua, en ajatellut että se voisi lihottaaa mua esim 30 kiloa...

Seisovassa pöydässä ei kannata ottaa erillistä salaattilautasta, vaan ottaa salaatin samalle lautaselle kuin pääruoankin. Puoli lautasellista salaattia. Ei tule täytettyä koko lautasta lämpimällä ruoalla (voilla ja kermalla maustettu perunamuusi, voissa paistetut broilerileikkeet joiden kanssa kiva kermainen kastike jne.).

taas juttu jota mä en tajua... jos mä syön itseni ähkyyn nyt vaikka lounasaikaan ja jonkun omenan sen lisäksi ja kahvia, niin miten se muuttaa mun päivän kalorisaantia lihottavaksi, kuin että söisin saman aterian moneen osaan jaettuna? Jälkimmäisessä ei nälän tunne niin vaivaa mutta jos siitä ei välitä... Miksi se iso annoskoko muka lihottaa?

Se iso annoskoko venyttää vatsalaukkua ja siten lihottaa. Olen itse lihonnut syömällä liian harvoin ja liian isoja annoksia kerralla. Nyt aion laihduttaa syömällä useammin ja pienempiä annoksia. Vettä kannattaa myös juoda 1-2 litraa päivässä, se kiihdyttää aineenvaihduntaa ja on tärkeä osa laihdutusta.

n. 3 kuppia kahvia, maidolla ja joskus sokerilla
1-2 leipää voilla tai margariinilla.
perunamuussia
esim. broilerileike tai vaikka jauhelihapihvi
salaattia erinäinen määrä
jotain rahkaa vähän tai eskimojäde.
pala vesimelonia tai omena.

No missä se limsa esimerkiksi on? Ja oletko tosissasi että syöt vain yhden jauhelihapihvin lounaalla? Eikä esimerkiksi ole ollenkaan kastiksetta lounaalla? Itse ainakin huoletta isken aina 3 jauhelihapihviä jos seisova pöytä on kyseessä :D Onko salaatit vihersalaatteja vaiko niitä majoneesipohjaisia?

Ja päivälliseksi siis syöt mitä? Vesimelonia tai omenan? Aamiaiseksi sitten nuo leivät maitokahvilla? Entä milloin on jäätelön paikka?

Sinua saattaisi auttaa jos oikeasti tarkkaan pitäisit kirjaa noista syömisistä, ja laitat myös ne epäterveelliset syömiset sinne. Ei ole mitään järkeä huijata itseään tuossa asiassa...

Se limu jäi tästä pois. jossain jo kirjoitin että en voi käyttää etikkaa, eli salaatit eivät ole majoneesipohjaisia.

aamiaiseksi tosiaan leipä maitokahvilla. se omena tai vesimeloni sijoittuu iltaan ja se rahka tai jäätelö on sen lounaan jälkkäri. ehkä ei joka päivä, mutta ainakin neljänä päivänä viikossa.
päivällistä en useinkaan syö ollenkaan. yritän katsos syödä vähemmän niitä kaloreita...ja käydä päivällisen ajan vaikka lenkillä.

[QUOTE="vieras";24316403]Millos ap on alkanut lihomaan, vai onko koskaan ollut normaalipainoinen?[/QUOTE]

Täällä on useampaan kertaan kyselty, että minkä painoinen ap on ollut esim. 15-, 18-, 21- ja 23-vuotiaana, mutta ap ei ole vastannut.

no tästä päästään seuraavaan ahdistuksen aiheeseen, et heippa kaverit, mä en lähdekään teidän kanssa ulos tai pizzalle seuraavaan abaut kolmeen vuoteen koska mä olen kyllästynyt olemaan ruma valas. itkuhan tässä tulee :,(

ja harvoin mulla koirien kanssa tulee hiki vaikka ajallisesti oltaisikin kauan ulkona. ne on jo vähän vanhuksia. ja voihan tässä käydä niinkin et käyn etsimässä jotkut vanhat lenkkarit ja lähden hölkkälenkille. sit jaksan hölkätä puoli kilometriä jonka jälkeen saan jonku astmakohtauksen ja kamalan lihassäryn ettei tule mieleenkään lähteä samaiselle lenkille ainakaan kahteen seuraavaan viikkoon.

Voithan sä lähteä kavereitten kanssa pizzalle,syöt vaan itse esim. salaatin.Ja kavereitten kanssa baariin et vaan juo tai sitten jotain missä on vähän kaloreita.Ja kai sitä nyt voi pari kuukautta olla kokonaan juomatta että saa laihtumisen käyntiin.
Noi on ainakin ihan tekosyitä että ei voi nähdä kavereita jos laihduttaa.Mä en tykkää peruspizzeriapizzasta joten me käydään kavereitten kanssa syömässä sellasessa paikassa missä on mullekin jotain.Ei sen kummempaa.

Mä en kauheesti laihduttamisesta tiedä mutta kyllä sen liikunnan varmaan pitäs olla jotain hikiliikuntaa jos jotain tuloksia haluaa...Alat käymään vaikka salilla tekemässä jonkun kunnon treenin niin se on tehokkaampaa ja siellä saat ohjausta millaset liikkeet sulle sopii ettei paikat tule kipeiksi.

Valitettavasti vaan kuulostaa siltä ettet ole valmis mitään tekemään sen laihtumisen eteen.
Karppausta et edes halua kokeilla (vaikka sillä ilmeisesti tosi monet on laihtunut),liikuntaa mikä vähäänkään tuntuu missään et halua tehdä...Mun mielestä jos oikeasti haluat laihtua sun pitäs KOKEILLA kaikkea mitä sulle ehdotetaan.
Sulla on niin paljon ylipainoa ettei se millään pienellä ruokavalion muutoksella lähde.Sun on pakko tehdä joku iso remontti ruokavalioon (mikä ei tarkoita sitä että sen pitäis olla joku inhottava,pitää vaan löytää itselle mieleinen ja toimiva) ja SÄÄNNÖLLISTÄ LIIKUNTAA! Kunnon treenillä ainakin kiinteytyy ja sitä kautta oma kroppa tuntuu ja näyttää mukavammalta,eikä masenna.

jos sulla jäi täältä sellainen olo että en halua laihtua, olen pahoillani, se ei ole ollut tarkoitus.

joo, minulla on astma. siksi joskus jäi liikunta tosi paljon vähemmälle kun se ahdistus ei varsinaisesti ole kivaa. ja minulla ainakin hengästyminen sitä aiheuttaa.

no sitte päästään siihen missä kohdassa mun päässä onkin iso vika! Voi olla että mulla on väärä kaveripiiri mutta kyllä mua katsottais kieroon jos kerätään kaverit kasaan ja lähdetään pizzalle ja sit se läski otti salaattia! samaa katsoo myös kaikki muut ravintolassa olijat niin että melkein kuuluu kuinka ihmiset puhuu että kai nyt kaikki näkee ettei toi syö mitään salaatteja normaalistikaan. ei ei ei...

ja ne pari juomaa baarissa ne vasta onkin turhia kaloreita. mun päässä on kai siinäkin kohtaa vika, mutta mä haluan ottaa silloin kun ottamaan ollaan lähdetty ja sitte ei taas tarvii vähään aikaan käydä.

Ensiksi minulle jää sellainen olo, että et tahtoisi laihtua. Täällä on annettu monia vinkkejä, mikään ei silti tunnu olevan tarpeeksi hyvä sinulle. Jos syöt noin vähän ja et laihdu, teet jotain väärin. Silloin pitää katsoa peiliin ja omien ajatuksien ja toimintatapojen on muututtava!

Puhut hengen ahdistuksesta, joka varmaan osittain myös johtuu heikosta kunnosta. Tiedän koska itsellä oli huono kunto ja olen myös laihduttanut teini-iän jälkeen. Sinun pitää alkaa urheilemaan!! Sillä lähtee parhaiten kilot. Etkä saa heti lähteä juoksemaan. Sinun pitää käydä rivakoita kävelylenkkejä tai pyörälenkkejä tai uimassa tai rullaluistelemassa, laji ei ole niin tärkeä, mutta sinun pitää urheillä niin että tulee hiki ja hengästyt niin, että voit vielä puhua. Vaihtelet lenkkejä ja vähän ajan päästä juokset vaikka puoli minuuttia ja kävelet viisi ja taas puoli minuuttia jne...

Se mitä kaverit tai muut ajattelee pizzalla, jos sinä syöt salaattia, on ihan sama. Ajatelkoot, että mitä ihmettä läski syö salaattia. Entä sitte?! Maailma ei siihen kaadu :) Sehän vain tarkoittaa sitä, että välität itsestäsi. Jos kaverit ehdottaa pizzalle menoa, niin voithan ehdottaa esimerkiksi piknikkiä puistossa kera marjojen?

Jos et voi olla ottamatta kaksin käsin baarissa, odota hieman, että olet saanut laihdutuksen alulle. Kaikkea ei vaan aina voi saada.

Niin ja vielä siitä miksi on tärkeää syödä monesti pieniä aterioita. Aineenvaihdunta toimii silloin koko ajan vilkkaampaa. Jos syö yhden suuren aterian päivässä, aineenvaihdunta toimii hetken suuremmalla "teholla" ja taas laantuu. Myös itse huomasin, että kun syö useammin vähän (kannattaa käyttää vaikka sitä kalorilaskuria silti, koska tälläkin on helppo huijata itseä) ei tule nälkää ja naposteluhimoa. Pienet ateriat voivat sisältää paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Siis terveellistä ruokaa! Perunamuusi kannattaa korvata esimerkiksi parsakaali- ja kukkakaalimuusilla. Hiilarit pienemmäksi, vaikka et tahtoisikaan karpata.

Toivottavasti saat tästä jotain irti. Voin kertoa, että laihduttaminen ei varmasti ole helppoa, mutta siinä ei auta muu kuin oikeasti ottaa itseä niskasta kiinni! (tai sitten vain hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet)

[QUOTE="eee";24316389]Mites nuo muut kysymykset? Napostelu? Saunasiideri? Limppari viikonloppuna? Viikonlopun ravintolaruoka?[/QUOTE]

saunasiiderille ei, mulla ei edes ole saunaa eikä muutakaan illanviettosiideriä. ei oo mun tapa ollenkaan. oon yrittänyt viikonlopun ravintolassa ostaa ihan tavallista ns. kotiruokaa, mutta voihan se oikeasti sitten olla oikeastaan mitä vaan. en kuitenkaan pizzaa tai hamppareita. enkä oikeastaan edes ranskiksia.

napostelua mielellään harrastaisin, mutta harvoin mulla on mitään millä napostella.

en osta viikonlopuksi limpparia pääosin koskaan.

mä en myöskään ole kovin rikas ihminen eli en hamstraa kotiini paljon syötävää. mulla ei ole sellaiseen varaa.

just mulle on vaahdottu kuinka mä syön liian vähän...
No minä en ollut se. Pienellä aikavälillä noi että jos syö liian vähän lihoo/ei laihdu pitää paikkansa. Sä kerroit ettes oo KOSKAAN syönyt paljoa ylimäärästä tai et ainaskin YLI VUODEN päivät olet syönyt suurinpiirtein ton alkulistaukses mukaan. Niin se ei vaan voi pitää paikkansa, sä yksinkertasesti syöt liikaa. Täs ei ole nyt muuta vaihtoehtoa.

[QUOTE="eee";24316438]Täällä on useampaan kertaan kyselty, että minkä painoinen ap on ollut esim. 15-, 18-, 21- ja 23-vuotiaana, mutta ap ei ole vastannut.[/QUOTE]

olin ihan täysin normaalipainoinen noin 20-kymppiseksi asti. sen jälkeen olen alkanut lihomaan mutta enemmän vasta viimisen parin vuoden aikana.

oonko mä ihan väärässä kun musta tuntuu että täällä palstalla ollaan ihan vahvasti sitä mieltä että liikunnalla ei laihdu...? eikö kenellekään muulle ole jäänyt sellaista oloa?

joo mä tiedän että se limu jäi pois siitä. mutkun viikossa on kuitenkin 7 päivää ja jos mä niistä kahtena juon puol litraa limua, en ajatellut että se voisi lihottaaa mua esim 30 kiloa...

Mutta jos sä viikossa syöt 4 jäätelö ja litran jotain limua + pizza ja vaikka siideri niin on se taas jo aika paljon laihduttajalle....
Mä en laihduta,oikeestaan päinvastoin,yritän lihottaa itseäni mutten silti syö noin paljon "roskaa".

Yhteistyössä