Voi Tampere mitä olet mennyt tekemään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vantaa on eri kaupunki kuin Helsinki. Kyse on ollut tässä ketjussa myös siitä, että tietyt ilmiöt ovat yleisiä suhteutettuna kaupungin väkilukuun ja vertailukohteena ovat olleet viime viesteissä Tampere ja Helsinki.

Helsingin asukasluku on 590 000 ja Vantaan 200 000 eli samaa luokkaa kuin Tampereen.

Paras kommentti muuten kerran tamperelaisen suusta on ollut; "Asutko sää helsingissä?" johon vastasin että asun Espoossa. Vastaus tuli "Mut sehän on ihan sama!" :D

Sanoinko ettei muualla tapahdu mitään??? Nyt kyselin miksi Tampereella saa suosiota nämä lieveilmiöt jotka eivät muualla saa suosiota. Helsingissä ei ole ollut esim 90-luvulla niin pahaa ongelmaa saatananpalvojista ja skinheadeista. Huumeet ja päihteet näkyvät katukuvassa Tampereella paljon selvemmin. Jopa poliisit sanovat että Tampereella homma lähtee lapasesta. Mistä se johtuu? En väittänytkään että Helsinki olisi joku lintukoto. Nyt puhuin Tampereesta enkä hakenut kilpailua kumpi on pahempi.

Tähän on nyt hirveän vaikea vastata, vaikka on asunut Tampereella vuosikausia. Muualta olen muuttanut. Nämä sinun mainitsemasi lieveilmiöt kun eivät näy minulle mitenkään, eivät edes huhupuheissa tai juoruissa, ei myöskään se huume- ja päihdeongelma arjessa, päihdeongelmakin kylläkin kaupungilla tiettyinä iltoina. Minulle tämä näyttäytyy hyvinkin rauhallisena kaupunkina, vaikka liikun kaupungillakin paljon ja vaikka tuttavapiiriin kuuluu hyvin erilaisia ihmisiä eri ikäluokista ja erilaisista sosiaalisista asemista.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;24343548:
no en tiedä miksi tampereella kaikkea tapahtuu...niinkun muuallakin...jos tampere on otettu silmätikuks...

Ai että Tampereen poliisi ottanut Tampereen silmätikuksi? Miksei jonkun kaupungin menoa saa ihmetellä ilman että joku tulee "tapahtuu sitä muuallakin" ja linkittää lööppejä muiden kaupunkien rikoksista? Silläkö ne ongelmat helpottuu???

Jossa oli muuten osallisena tamperelaisia tekijöitä. Kyseessä oli vaarallinen rikollisliiga jossa ihmisiä ympäri Suomea.

Mutta jos koko maan satanistit kerääntyi Tampereelle, niin se on silloin sinun mielestäsi vika joka on Tampereessa. Jos Vantaalla murhataan ihminen rikollisliigan toimesta, vika ei ole Vantaassa, koska jäseniä on ympäri maata. Eihän siinä ole mitään logiikkaa?

Tähän on nyt hirveän vaikea vastata, vaikka on asunut Tampereella vuosikausia. Muualta olen muuttanut. Nämä sinun mainitsemasi lieveilmiöt kun eivät näy minulle mitenkään, eivät edes huhupuheissa tai juoruissa, ei myöskään se huume- ja päihdeongelma arjessa, päihdeongelmakin kylläkin kaupungilla tiettyinä iltoina. Minulle tämä näyttäytyy hyvinkin rauhallisena kaupunkina, vaikka liikun kaupungillakin paljon ja vaikka tuttavapiiriin kuuluu hyvin erilaisia ihmisiä eri ikäluokista ja erilaisista sosiaalisista asemista.

En nyt väitäkään että Tampere olisi joku ghetto jossa ei olisi turvallista liikkua. Mutta tietyt lieveilmiöt se imee itseensä jostain syystä. Ja kuitenkin oman kaupungin poliisikin jo myöntää homman menneen huonompaan suuntaan, ikävää...

[QUOTE="vieraana";24343581]Mutta jos koko maan satanistit kerääntyi Tampereelle, niin se on silloin sinun mielestäsi vika joka on Tampereessa. Jos Vantaalla murhataan ihminen rikollisliigan toimesta, vika ei ole Vantaassa, koska jäseniä on ympäri maata. Eihän siinä ole mitään logiikkaa?[/QUOTE]

No eniten niitä satanisteja oli nimenomaan Tampereelta. En nyt tässä ole puolustamassa mitään kaupunkia vaan keskustelemassa Tampereesta. Onko se vaikeaa? Joku voi perustaa ketjun voi keskustella vaikkapa Vantaan (pähkinärinteen) rikollisjengistä. Miksei tietyn kaupungin ihmiset kestä sitä keskustelua omasta kaupungistaan vaan pitää linkitellä tapahtumia (yleensä Helsingistä) muualta?

En nyt väitäkään että Tampere olisi joku ghetto jossa ei olisi turvallista liikkua. Mutta tietyt lieveilmiöt se imee itseensä jostain syystä. Ja kuitenkin oman kaupungin poliisikin jo myöntää homman menneen huonompaan suuntaan, ikävää...

Ja muiden kaupungin poliiseilta ei tule tämän suuntaisia kommentteja? :D

On muuten harvinaisen epämääräinen koko ketju :D, paljon asiaa ilman että kerrotaan oikeasti yhtään mitään. Teema on kyllä mielenkiintoinen, mutta ansaitsi hieman tarkempaa pohdiskelua kuin tuollaisilla epämääräisillä "tietyt lieveilmiöt"-heitoilla.

No eniten niitä satanisteja oli nimenomaan Tampereelta. En nyt tässä ole puolustamassa mitään kaupunkia vaan keskustelemassa Tampereesta. Onko se vaikeaa? Joku voi perustaa ketjun voi keskustella vaikkapa Vantaan (pähkinärinteen) rikollisjengistä. Miksei tietyn kaupungin ihmiset kestä sitä keskustelua omasta kaupungistaan vaan pitää linkitellä tapahtumia (yleensä Helsingistä) muualta?

Minun mielestäni voi hyvinkin keskustella, mutta en oikein ymmärrä tuota sinun keskustelutapaasi, jossa asioille ei esitetä minkäänlaisia lähteitä ja jossa olisi mahdollista oikeasti pohtia eri kaupunkien eroja, eikä niin että sinun vastauksesi on aina se, että muissa kaupungeissa ei ole ollenkaan kyse samasta asiasta, kuin Tampereella. Onhan esimerkiksi Lahdella hyvin huono maine, puhumattakaan tietyistä alueista Helsingissä, myös poliisinkin mielestä. Tampere ei myöskään ole mitään homogeeninen kaupunki, vaan siellä on hyvin erilaisia asuinalueita.

Paloittelusurmia on tehty Tampereen lisäksi mm Nurmijärvellä, Vantaalla, Hyvinkäällä, Helsingissä, Hämeenkyrössä, Keuruulla..

Mä ymmärrän, että tiettyjä lieveilmiöitä voi olla (ja onkin) tietyissä kaupungeissa, mutta esimerkiksi paloittelusurmat nyt ei mitenkään spesifisesti liity Tampereen alueeseen.

[QUOTE="vieraana";24343617]Ja muiden kaupungin poliiseilta ei tule tämän suuntaisia kommentteja? :D

On muuten harvinaisen epämääräinen koko ketju :D, paljon asiaa ilman että kerrotaan oikeasti yhtään mitään. Teema on kyllä mielenkiintoinen, mutta ansaitsi hieman tarkempaa pohdiskelua kuin tuollaisilla epämääräisillä "tietyt lieveilmiöt"-heitoilla.[/QUOTE]

No sen tiedän että Helsingin poliisi saa homman pidettyä kasassa. Espoon poliisi pitää koko kaupunkia väkilukuun nähden rauhallisena. Kuitenkin tunnen ympäri Suomea poliiseja ja itse ennen poliisien kanssa työskennelleenä tulee helposti juteltua työasioita. Savon poliisi taas tuskailee kaluston heikkoa kuntoa ja pohjoisen poliiseista en tiedäkään mitään.
Keskustelu olisi hyvä saada kuumaksi mutta helposti tämmöiset ketjut menee Tampere vs. muu Suomi (yleensä Helsinki taas) väittelyksi.

[QUOTE="vieraana";24343637]Minun mielestäni voi hyvinkin keskustella, mutta en oikein ymmärrä tuota sinun keskustelutapaasi, jossa asioille ei esitetä minkäänlaisia lähteitä ja jossa olisi mahdollista oikeasti pohtia eri kaupunkien eroja, eikä niin että sinun vastauksesi on aina se, että muissa kaupungeissa ei ole ollenkaan kyse samasta asiasta, kuin Tampereella. Onhan esimerkiksi Lahdella hyvin huono maine, puhumattakaan tietyistä alueista Helsingissä, myös poliisinkin mielestä. Tampere ei myöskään ole mitään homogeeninen kaupunki, vaan siellä on hyvin erilaisia asuinalueita.[/QUOTE]

En olekaan väittänyt ettei muualla olisi samoja ongelmia. Sanoin että puhe oli nyt Tampereessa, se alue ongelmineen kiinnostaa. That's it. Ei tästä tarvitse tehdä mitään Tampereen lynkkausketjua, hyväähän siinä kaupungissa on paljon enemmän mutta nämä erinäiset tapaukset ihmetyttävät.

väkivaltaisimmat kaupunginosat asukaslukuun suhteutettuna
Pari vuotta vanha, mutta tuskinpa suurta muutosta on tapahtunut.

Näissä kaupunginosissa saat helpoimmin turpaan — Uusi Suomi

Tuota Kluuvia mietin että mitäs ihmeellistä siellä on, lasketaanko siihen sitten Kaisaniemi... ilmeisesti. Jyväskylä ei tullut yllätyksenä ja se on todella surullista millaiseen jamaan syntymäkaupunkina on itsensä saanut, samoin kuin koko Keski-Suomen alue. Mutta asiaan; listassa oli mainittu kaksi kertaa Tampere. Yhtä monta kertaa kuin yli puolet isompi Helsinki. Että mitäs tähän sanotte Tampereen puolustajat?

Tuota Kluuvia mietin että mitäs ihmeellistä siellä on, lasketaanko siihen sitten Kaisaniemi... ilmeisesti. Jyväskylä ei tullut yllätyksenä ja se on todella surullista millaiseen jamaan syntymäkaupunkina on itsensä saanut, samoin kuin koko Keski-Suomen alue. Mutta asiaan; listassa oli mainittu kaksi kertaa Tampere. Yhtä monta kertaa kuin yli puolet isompi Helsinki. Että mitäs tähän sanotte Tampereen puolustajat?

Se olikin väkilukuun suhteutettuna... Mä en nyt oikein ymmärrä mikä ongelma sulla on Tampereen kanssa :D Näytä mulle se tilasto missä Tampere on suomen väkivaltaisin kaupunki, ihan oikeesti, mä haluisin tälle sun teorialle jotain faktapohjaa kiitos :)

Ja hei, siellä on Oulu mainittu 3 kertaa. Kuin myös Vantaa. Kuopiokin pari kertaa.

Sanoinko ettei muualla tapahdu mitään??? Nyt kyselin miksi Tampereella saa suosiota nämä lieveilmiöt jotka eivät muualla saa suosiota.

Niin kuin joku jo sanoi, jos Tampereella kokoontuu saatananpalvojia, se ei välttämättä tarkoita, että ne kaikki olisivat tamperelaisia. Aiheesta poiketen kylläkin, mutta mulle tuli ekanan mieleen että esimerkiksi monia harrastustapahtumia ja niiden pohjalta lähteneitä tapaamisia järjestetään paljon Tampereella siksi, että muista kaupungeista matka sinne ei ole kohtuuton ja junayhteydet toimii hyvin. Samasta syystä siellä voitaisiin järjestää niitä alamaailman tapaamisia. Muuta väkivaltaa tuo ei tietenkään selitä :)

Tuosta listasta, mä en ole koskaan kokenut vaaralliseksi esimerkiksi Jyväskylää tai Kuopiota, vaan ihan yksikseni olen öisinkin liikkunut. Muutamassa pikkukaupungissa taas on ihan oikeasti pelottanut kulkea yksin. Onkohan missään eritelty, että onko noi väkivaltatapaukset humalaisten snägäritappeluita tai jostain muusta humalaisten riidan haastamisesta alkunsa saaneita vai sellaisia että joku on tyyliin vaan päättänyt hakata seuraavan vastaantulijan.

Se olikin väkilukuun suhteutettuna... Mä en nyt oikein ymmärrä mikä ongelma sulla on Tampereen kanssa :D Näytä mulle se tilasto missä Tampere on suomen väkivaltaisin kaupunki, ihan oikeesti, mä haluisin tälle sun teorialle jotain faktapohjaa kiitos :)

Ja hei, siellä on Oulu mainittu 3 kertaa. Kuin myös Vantaa. Kuopiokin pari kertaa.

En mä ole väittänyt että Tampere olisi väkivaltaisin. Puhuin näistä ns. lieveilmiöistä, miksi ne uppoavat Tampereella kuin hullu puuroon?

Yhteistyössä