Vihaan lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä Jaska, et ehkä tarkoita loukata ketään. Hyvä niin, ja kannattaa pitää pimennossa tälläiset ajatukset, paitsi jos joskus löydät kumppanin johon rakastut, ajatukset voi muuttua, mutta kerro hänellekin sitten että et oikeasti tykkää lapsista. Eikä kaikkien tarvitsekaan, ei kaikilla ihmisillä ole samanlaisia lahjoja. Koeta kuitenkin eläytyä heidänkin rooliinsa joskus, he voisivat olla kuten sinä. Joku pieni ihmisen alku pelkoineen, inhoineen ja hauraine toiveineen, voi olla juuri kuten sinäkin. Ja tietenkään kukaan ei saa rääkätä koiraasi! Ehdoton ei sellaiselle.

Tuossa listassa oli kyllä niin paljon ihan aikuisten piirteitä, että ei noita kaikkia voi lapsien piirteiksi yleistää. Lapset sentään toimivat noin usein silkkaa tietämättömyyttään, mutta aikuiset ihan tieten tahtoen. Ja jos lapset käyttäytyvät huonosti ikänsä huomioon ottaen, niin siitä voi vaan syyttää sen kasvattaneita aikuisia. Ehkä mainitsemallasi tavalla käyttäytyvät lapset on vaan niiden vähintään yhtä huonosti käyttäytyvien aikuisten tuotoksia.

[QUOTE="jaska";24367759]No, en keksi että miksi te pitäisitte lapsista. Olisin halunnut kuulla erilaista kantaa asiaan, mutta sainkin vastaanotoksi "SAIRASSS!!111 HYI ADKPSDKASD!!! 666!!!"- juttuja. Mitä jos tämä olisikin ollut keskustelu siitä miksi lapset ovat ihania. Olisitteko sitten tulleet kertomaan omia mielipiteitänne hymy pyllyssä?[/QUOTE]

Hoida lääkityksesi kuntoon, niin ehkäpä sitten keksit, miksi jotkut jopa rakastavat lapsia

[QUOTE="jaska";24367759]No, en keksi että miksi te pitäisitte lapsista. Olisin halunnut kuulla erilaista kantaa asiaan, mutta sainkin vastaanotoksi "SAIRASSS!!111 HYI ADKPSDKASD!!! 666!!!"- juttuja. Mitä jos tämä olisikin ollut keskustelu siitä miksi lapset ovat ihania. Olisitteko sitten tulleet kertomaan omia mielipiteitänne hymy pyllyssä?[/QUOTE]

No ole keksimättä, jos se on noin vaikeaa. Mitäpä jos kysyisit omilta vanhemmiltasi.

Ei kai nyt joku oikeesti vedä hernettä neukkuun tästä ketjusta?
Ja oikein mode paikalle..:laugh:

Miksi monilla naisilla on joku ihme oletus, että kaikki (etenkin naiset) ihastelevat kaikkien muidenkin lapsia ja pitävät heitä super söpöinä?

Olen ainakin omassa tuttavapiirissä törmännyt tuohon ilmiöön oman lapsen saatuani..
Muut mammat lähettelevät jatkuvalla syötöllä facessa linkkejä joissa tyyliin joku kiinalainen pikkupoika soittaa kitaraa ja laulaa lässyttäen.
Sit nää linkittelijät pitävät mua ihan outona ja tunteettomana kun mua ei kiinnosta.

Onko muut mammat törmänny moiseen vai onko mun tutuissa vaan rasittavia ihmisiä? :D

Ei kai nyt joku oikeesti vedä hernettä neukkuun tästä ketjusta?
Ja oikein mode paikalle..:laugh:

Miksi monilla naisilla on joku ihme oletus, että kaikki (etenkin naiset) ihastelevat kaikkien muidenkin lapsia ja pitävät heitä super söpöinä?

Olen ainakin omassa tuttavapiirissä törmännyt tuohon ilmiöön oman lapsen saatuani..
Muut mammat lähettelevät jatkuvalla syötöllä facessa linkkejä joissa tyyliin joku kiinalainen pikkupoika soittaa kitaraa ja laulaa lässyttäen.
Sit nää linkittelijät pitävät mua ihan outona ja tunteettomana kun mua ei kiinnosta.

Onko muut mammat törmänny moiseen vai onko mun tutuissa vaan rasittavia ihmisiä? :D

Törmätty on, enkä jaksa kauhistua siitä että joku ei pidä lapsista. Ei tarvitsekaan, kunhan antaa muiden kanssaihmisten, myös niiden lasten, olla ja elää rauhassa.

[QUOTE="vieras";24367819]En halua nähdä. :)[/QUOTE]

Diagnoosini on:
Onglemasi on maailman kieltäminen. Et halua nähdä välttämättömiä totuuksia ja yrität elää omassa haavemaailmassasi tunneongelmiesi kanssa. Suljet television kun sieltä tulee ohjelmaa ilmastonmuutoksesta tai nälkää kärsivistä ihmisistä. Luultavasti näet myös hallusinaatioita ja kärsit uniongelmista. Sinua ei myöskään varmaan rakastettu lapsena ja koulussa sinua kiusattiin lihavuudesta ja paksuista silmälaseistasi.

[QUOTE="jaskah";24367712]Na-aa. Taas väärin. En halua huomiota, olisin vain halunnut muiden mielipiteitä siitä miksi lapset ovat kivoja. Sainkin muutaman, mutta loput ovat "hyi siis iik miks ajattelet tollee iha kauheeta sä oot tunne_elämän_vikainen kakka pää possu!!!1"- tasoa.[/QUOTE]

Tjaa, rohkenen olla tästä eri mieltä, mutta vastaanpa vain, että lapset ovat kivoja siksi, että he saavat meidät katsomaan asioita joskus vähemmän vakavasti, palauttavat tai ylläpitävät omaa lapsenmielisyyttä, ovat elämän suola ja suuri rakkaus. Eivät ne aina kivoja ole, tai korjaan, käytös ei ole aina kivaa, kuten ei akuistenkaan. Veikkaanpa, että on helpompi törmätä kivoihin lapsiin kuin kivoihin aikuisin, ainakin tässä "sarvikuonojen" maassa. Harvemmin aikuiset saavat hymyn huulille niin herkästi kuin lapset, yllättävissä tilanteissa, enkä puhu vain omista lapsistani. Mutta kun asian näkee, kuten minä, johtuu se siitä, että asennoituminen lapsiin on jo lähtökohtaisesti avoin, eikä valmiiksi "vihamielinen". Tästä voisi jatkaa vaikka kuinka, mutta tässä muutama ajatus.

[QUOTE="jaska";24367849]Diagnoosini on:
Onglemasi on maailman kieltäminen. Et halua nähdä välttämättömiä totuuksia ja yrität elää omassa haavemaailmassasi tunneongelmiesi kanssa. Suljet television kun sieltä tulee ohjelmaa ilmastonmuutoksesta tai nälkää kärsivistä ihmisistä. Luultavasti näet myös hallusinaatioita ja kärsit uniongelmista. Sinua ei myöskään varmaan rakastettu lapsena ja koulussa sinua kiusattiin lihavuudesta ja paksuista silmälaseistasi.[/QUOTE]

Mikä sinua vaivaa? Koitahan nyt rahoittua ja mennä vaikka kutomaan villasukkia. :hug:

Törmätty on, enkä jaksa kauhistua siitä että joku ei pidä lapsista. Ei tarvitsekaan, kunhan antaa muiden kanssaihmisten, myös niiden lasten, olla ja elää rauhassa.

Niin kuin esimerkiksi minä teen. Olen ihan asiallisesti jos joudun tekemisiin lapsen kanssa enkä rupea heti kertomaan miksi en pidä hänen kaltaisistaan pikkuihmisistä. :D Ihan sama juttu jos olen tekemisissä jonkun aikuisen kanssa josta en pidä. En näytä sitä sille henkilölle, edes minkään "piilovittuilun" kautta.

[QUOTE="vieras";24367772]Tuossa listassa oli kyllä niin paljon ihan aikuisten piirteitä, että ei noita kaikkia voi lapsien piirteiksi yleistää. Lapset sentään toimivat noin usein silkkaa tietämättömyyttään, mutta aikuiset ihan tieten tahtoen. Ja jos lapset käyttäytyvät huonosti ikänsä huomioon ottaen, niin siitä voi vaan syyttää sen kasvattaneita aikuisia. Ehkä mainitsemallasi tavalla käyttäytyvät lapset on vaan niiden vähintään yhtä huonosti käyttäytyvien aikuisten tuotoksia.[/QUOTE]

Niin totta tämäkin!

Niin kuin esimerkiksi minä teen. Olen ihan asiallisesti jos joudun tekemisiin lapsen kanssa enkä rupea heti kertomaan miksi en pidä hänen kaltaisistaan pikkuihmisistä. :D Ihan sama juttu jos olen tekemisissä jonkun aikuisen kanssa josta en pidä. En näytä sitä sille henkilölle, edes minkään "piilovittuilun" kautta.

Hyvä niin. En minäkään näe sitä, mitä suurin osa tuntuu lapsissa näkevän... omani ovat tietysti parhaita ja lähimmäisten lapsista osa sitten toiseksi parhaita. Suvaitsevaisuutta myös niille, jotka eivät jaa yleistä mielipidettä ;)

[QUOTE="vieras";24367858]Mikä sinua vaivaa? Koitahan nyt rahoittua ja mennä vaikka kutomaan villasukkia. :hug:[/QUOTE]

Mulla on tylsää ja olen ihan rauhallinen. Teidän tässä pitäisi rauhouttua, mussukat.
Ja menenkin tästä kutomaan itselleni kokonaisen villapaidan. Ajattelin kuvioida sen näin.
http://tinyurl.com/6yxyozv

[QUOTE="jaska";24367875]Mulla on tylsää ja olen ihan rauhallinen. Teidän tässä pitäisi rauhouttua, mussukat.
Ja menenkin tästä kutomaan itselleni kokonaisen villapaidan. Ajattelin kuvioida sen näin.
http://tinyurl.com/6yxyozv[/QUOTE]

Heippa!

Ja sori, mutta en edelleenkään avaa sinun laittamiasi linkkejä.

[QUOTE="vieras";24367883]Heippa!

Ja sori, mutta en edelleenkään avaa sinun laittamiasi linkkejä.[/QUOTE]

Ai, harmi. Diagnoosini siis pitää paikkansa. Surullista. Mee lääkärii ja hanki akvaariokaloja.

[QUOTE="jaska";24367933]Ai, harmi. Diagnoosini siis pitää paikkansa. Surullista. Mee lääkärii ja hanki akvaariokaloja.[/QUOTE]

Hieno logiikka sinulla, vaikkakaan ei kovin toimiva. ;)

Yhteistyössä