Ulosotto ja uusi työpaikka, en halua et saavat tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
eli miten välttää sen, että uusi työpaikka ei saa tietää ulosotosta? Sen tiedän ettei palkasta voi mitään periä, koska jää alle suojaosuuden, mutta haluan vapaaehtoisesti maksaa jotain ihan vaan siksi ettei ne kuule asiasta. Voiko ulosottomiehen kanssa sopia etteivät lähetä kirjettä sinne?

No en ole asiasta satavarma mutta luulis että voit sopia, jos kiltisti maksat ne maksut sitten kanssa. Luulis että tällaisissa asioissa on vaitiolovelvollisuus eli eivät ala kylillä huutelemaan toisten ulosotoista, jos kerta itse haluat sopia asiat.

Asia on täysin ulosottomiehen harkinnassa. Tietysti voit kysyä asiaa häneltä. Mitään vaitiolovelvollisuutta ei ulosottomiehellä työnantajan suuntaan tietenkään ole, vaan jopa velvollisuus ilmoittaa työnantajalle,. jotta mahdollisesti suojaosuuden ylittyvästä osasta velkaa peritään.

Eikös just palkasta aleta sitten pidättää jos ei muuten ala rahaa kuulumaan?? Koska ulosotostahan tulee eka ne laput kotiin, jossa on se velkamäärä ja kuka on toimeksiantajana. Jos sillon ottaa yhteyttä tai maksaa eräpäivänä niin eihän se mihinkään se tieto mene.

No minusta asia taitaa kyllä olla niin että laittavat joka tapauksessa sen kirjeen sinne työpaikalle, koska jos jostain syystä saisitkin joku kuukausi suurempaa palkkaa niin työnantaja on velvollinen siitä suorittamaan osuuden ulosottoon... Itse olen työnpuolesta joutunut jonkun verran olemaan näiden perintä asoiden kanssa tekemisissä. Mutta uudessa työpaikassasi on palkanlaskijalla kuitenkin vaito-olo velvollisuus eli jos sinne se kirje menee ei hän saa kertoa siitä työtovereilleen, luultavasti jonkun tason esimies tulee tästä tietoiseksi mutta edelleen hänkään ei saa sitä asiaa levittää.

itse sopinut ulosottomieheni kanssa lyhennyksistä, jotka maksan itse. asia ei siis ole kenenkään ulkopuolisen tiedossa. riippuu myös paljon uo miehestä millainen hemmo sinulla on. kannattaa soittaa ja varata tapaaminen ja siellä selittää asia niin eiköhän sen pysty sopimaan tavalla tai toisella.

jos olet itse valmis sopimaan uo-miehen kanssa asioista, niin silloin ei pitäisi mennä tietoa työpaikalle.

Ja eikö ole niin, että jos palkka jää alle suojaosuuden, silloinkaan ei mene ilmoitusta työpaikalle

Soitin eilen ulosottoon ja kun teimme maksusopimuksen sanoi kyllä että niin pienet tulot ettei voi palkasta periä, mutta teimme vapaaehtoisen sopimuksen. Eli eivät ilmoittele mitään työnantajalle.
Samalla siinä luki sen niitten jonkun paperin, että miten käy jos velallinen valehtelee sopimusta tehtäessä tulonsa jne. Kun ehdotin että lähetän työsopparin missä näkyy palkka niin ei kuulema tarvi.

eli miten välttää sen, että uusi työpaikka ei saa tietää ulosotosta? Sen tiedän ettei palkasta voi mitään periä, koska jää alle suojaosuuden, mutta haluan vapaaehtoisesti maksaa jotain ihan vaan siksi ettei ne kuule asiasta. Voiko ulosottomiehen kanssa sopia etteivät lähetä kirjettä sinne?

Yhteistyössä