Tein rikosilmoituksen isäpuolestani, ja nyt ahdistaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullu lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullu lapsi

Vieras
...mutta ei siksi että haluisin perua homman, vaan siksi että nyt alkaa todella rankka prosessi. Ilmoitus koski muhun kohdistunutta seksuaalista hyväksikäyttöä, sekä mun perheeseeni kohdistunutta erittäin julmaa väkivaltaa ja alistamista.

Lisäksi mua pelottaa että mun isäpuoli alkaa nyt vainoamaan mua ja mun omaa perhettäni, koska on juuri sen tyyppinen ihminen, ja sairastaa skitsofreniaa. Tiedän että voin hakea lähestymiskiellon tutkinnan aikana, mutta silti jotenkin ahdistaa. Oon käynyt jo vuosia terapiassa näiden asioiden takia, mutta en ole tähän mennessä uskaltanut ottaa poliisiin yhteyttä. Nyt kuitenkin tunsin olevani siihen valmis, sillä mä en saa näiden asioiden käsittelyä päätökseen ennen kuin hän on saanut rangaistuksensa. Tiedän että mun mieheni tukee mua tässä prosessissa niin paljon kuin ikinä pystyy, joten en ole yksin. Pelottaa silti ettei mua uskota, sillä en voi olla yhtään varma puhuuko mun muu perhe asiasta ollenkaan vieläkään (varmaan heidätkin tullaan kuulemaan jossain vaiheessa) sillä hekin pelkäävät. Jotain pelon määrästä kertoo se, että äitini on vieläkin kaiken pahuuden jälkeen kyseisen miehen kanssa naimisissa...

Psyykkisesti sairas ihminen yleensä tuomitaan hoitoon.Mikäli rikokset ovat tapahtuneet ennen hoidon saamista niin hän on syyntakeeton.
Jos hän nyt on saanut jo viimeiset 10 vuotta hoitoa ja lääkitys on kohdallaan niin mitäpä oikeastaan voi asialle?? Koska äitisi on tuntenut rakastamansa miehen ennen sairautta ja sairauden puhjettua niin hänellä on erillaiset tunteet kuin sinulla.
Rankka juttu, löytäkää rauha elämäänne.Tsemppiä.

Psyykkisesti sairas ihminen yleensä tuomitaan hoitoon.Mikäli rikokset ovat tapahtuneet ennen hoidon saamista niin hän on syyntakeeton.
Jos hän nyt on saanut jo viimeiset 10 vuotta hoitoa ja lääkitys on kohdallaan niin mitäpä oikeastaan voi asialle?? Koska äitisi on tuntenut rakastamansa miehen ennen sairautta ja sairauden puhjettua niin hänellä on erillaiset tunteet kuin sinulla.
Rankka juttu, löytäkää rauha elämäänne.Tsemppiä.

Mun isäpuoli on ollut todennäköisesti lapsesta asti skitsofreenikko, ja on ollut ihan yhtä hullu siitä asti kun mun äiti on hänet alunperin edes tavannut. Mun äidillä on myös pahoja mielenterveysongelmia, siksi hän tuollaista touhua katseleekin varmaan. Isäpuoleni ei myöskään ole koskaan saanut mitään hoitoa sairauteensa koska sitä ei koskaan ole virallisesti diagnosoitu, mutta koska isällään ja veljellä on sama sairaus jota on ihan khoidettukin, voin tekoihin yhdistettynä erittäin varmasti hänet tulkita skitsofreenikoksi.