olipas tarkka opettaja

En antaisi oman lapsenikaan pitää likaisia vaatteita koulussa. Kotona saa pitää, kunhan ei lähdetä mihinkään ihmisten ilmoille.

"Tähän voisin jo minäkin sanoa että lol.
Mä sanoisin sille opettajalle, että mun lapsi saa käyttää just niin likasia vaatteita kun se haluaa. "

Kummallinen tunne - ihan kuin minä en nyt ymmärtäisi. Niin se varmaan onkin.

En antaisi oman lapsenikaan pitää likaisia vaatteita koulussa. Kotona saa pitää, kunhan ei lähdetä mihinkään ihmisten ilmoille.

Ja ehkä se olisi siisteyskasvatuksen paikka, ja aloitankin sen heti, jos saan lähettää kaikki neidin likaiset vaatteet Riepu sulle pyykättäväksi!

Mä sanoisin sille opettajalle, että mun lapsi saa käyttää just niin likasia vaatteita kun se haluaa."

Koitas nyt, jennan unelma, päättää, mitä mieltä oikein olet....

Mites tää valmistumisen ajankohta liittyy aiheeseen?? Minä eka kertaa urani aikana huomaan nyt, mitä lapsilla on päällä.. Johtunee siitä, et välillä on tullut oma lapsi. Vastavalmistuneena en olis huomannut mitään :)

Mutta totta tosiaan, erikoiselta kuulostaa!! En oo ikänä lapsille vaatteita vaihdattanut jos eivät oo märkiä olleet. Enkä tunne kyllä yhtään kollegaakaan, joka olis : /

Mutta totta tosiaan, erikoiselta kuulostaa!! En oo ikänä lapsille vaatteita vaihdattanut jos eivät oo märkiä olleet. Enkä tunne kyllä yhtään kollegaakaan, joka olis : /
Tiedän luokanopettajia, jotka sekä pesevät että paikkaavat lasten vaatteita ja pesevät myös lasten hiuksia. Ihan siksi, kun kukaan muu ei niistä huolehdi.

[QUOTE="siis";24436704]"Tähän voisin jo minäkin sanoa että lol.
Mä sanoisin sille opettajalle, että mun lapsi saa käyttää just niin likasia vaatteita kun se haluaa."

Koitas nyt, jennan unelma, päättää, mitä mieltä oikein olet....[/QUOTE]

mä kyllä hyvin ymmärtäisin, jos olisin lapsen likaisissa vaatteissa laittanut kouluun. olisin ajatellut että opettaja haluaa näin huomauttaa, että pitää olla puhtaat vaattet. mutta kun vaatteet oli putipuhtaa lähtiessa

No sillä opella, huhhuh.
Onko vastavalmistunut? Ehkei tajua vaan, et lapset on lapsia eikä mitään pikkuaikuisia. Tänään meidän neiti pelmahti ovesta paita puuroisena ja naaman ympärillä maitoviikset ja kengät kurassa. Puuro oli kuulemma ollut vaan NIIIIIIN hyvää et ne sit vähän pomppuili ja maidonjuontikisa me otettiin "minnan" kanssa ja sit kun me mentiin välkälle niin mä, minna ja kati kahlattiin kuralätäköissä... (Eikä kyseessä minna ja kati oikeesti)
Muutt...Ethän sä äiti suutu?
En suuttunut, se on lapsi vielä, joka syö hyvää puuroa, latkii maitoa kilpaa ja vetäää lätäkkörallia. Onnellinen lapsi.

Suuttua ei pidäkään, mutta onkohan nyt kaikki kotona.

Ja ehkä se olisi siisteyskasvatuksen paikka, ja aloitankin sen heti, jos saan lähettää kaikki neidin likaiset vaatteet Riepu sulle pyykättäväksi!

Kiitos vaan, mulla on oma perhe ja omat pyykit. Hoida sinä omasi.

[QUOTE="vieras";24436520]Jos meillä töissä joku likaa ruokalassa paitansa, sitä tapahtuu tosielämässä aikuisellekin, niin luuletteko että ne vaihtovaatteet ovat mukana? Kyllä siinä "kirotaan" likaista paitaa, mutta se päällä ollaan loppupäivä kun ensin on yritetty hieman pyyhkiä tahraa pois.

Mun mielestä menee vähän jo ylimitoitetuksi käytös opettajalta jos tällaisen takia laitetaan vaatetta vaihtoon- siisteys- ja hygieniakasvatus on vähän toinen juttu.[/QUOTE]

Kuten sanoinkin, että tämä tilanne kuulostaa erikoiselta, mutta kommentoin sitä, että opettajan kuuluu opastaa lapsia myös siisteys- ja hygienia-asioissa, kun Jennan unelma kommentoi, että opettajalle ei kuuluu se, kuinka likaisissa vaatteissa heidän lapsensa koulussa ovat. Se siis kyllä tietyissä tilanteissa kuuluu opelle ja open tehtävä on siihen puuttua ja ottaa yhteyttä kotiin.

Kuten sanoinkin, että tämä tilanne kuulostaa erikoiselta, mutta kommentoin sitä, että opettajan kuuluu opastaa lapsia myös siisteys- ja hygienia-asioissa, kun Jennan unelma kommentoi, että opettajalle ei kuuluu se, kuinka likaisissa vaatteissa heidän lapsensa koulussa ovat. Se siis kyllä tietyissä tilanteissa kuuluu opelle ja open tehtävä on siihen puuttua ja ottaa yhteyttä kotiin.

kyllä mä uskoisin, että jos lapsi alkaisi kulkea koulua likaisissa ja tahraisissa vaatteisa, niin varmaan kysely siitä äkkiä tulisi. mutta tässä tapauksessa ei ole tuosta kyse

kommentoin sitä, että opettajan kuuluu opastaa lapsia myös siisteys- ja hygienia-asioissa, kun Jennan unelma kommentoi, että opettajalle ei kuuluu se, kuinka likaisissa vaatteissa heidän lapsensa koulussa ovat. Se siis kyllä tietyissä tilanteissa kuuluu opelle ja open tehtävä on siihen puuttua ja ottaa yhteyttä kotiin.

Muistan aikanaan ensimmäisillä koululuokillani kun opettaja sanoi aina hyvin ivallisesti
"ja TAAAS on Maijalla uusi paita päällä.
Äiti harrasti ompelua ja tykkäsi tehdä jopa vanhoista vaatteista "uusia"
Opettajan pyyntö olikin,
pitäkää edes samaa vaatetta sen 3 päivää kun muut oppilaat on niin kateellisia kun Maijalla on jokapäivä eri vaatteet.
-Kukaan oppilaista ei koskaan kommentoinut ikinä minun vaatteitani.

Kuinka ollakkaan minua sitten alettiin toisella luokalla kiusaamaan (sairastuin munuaisten vajaatoimintaan jolloin saattoi käydä pissivahinkoja)
ja opekin oli sama,
äiti otti yhteyttä kouluun niin opettajan kommentti oli olkienkohaus ja
"minähän sanoin että muut on kateellisia kun Maijalla on aina uutta vaatetta"

Siisteyskasvatusta opettajalta. :) Ei paha minusta.

Ei TODELLAKAAN. Lapsethan ovat ruokapöydässä kuin pienet porsaat, koska ei ole opetettu kuinka ruokaillaan. Jos kouluikäisellä ( ei erityislapsella) roiskuu ja roiskuu, sen tietää että siinä ei olla ihan asiallisesti oltu. Tuo paidan vaihto opettaa vähän edes yrittämään siisteyteen, joka kodeissa on hukassa.

Mä sanoisin sille opettajalle, että mun lapsi saa käyttää just niin likasia vaatteita kun se haluaa. "

Kummallinen tunne - ihan kuin minä en nyt ymmärtäisi. Niin se varmaan onkin.

No siis, tarkoitan, että jos me antaisimme lapsemme pitää likaista paitaa, hän saa tehdä sen.
Muttemme anna. Eli siis, se ei kuulu opettajalle, kulkeeko lapsi likaisissa vaatteissa. Se on siis perheen sisäinen asia.
Kiitos ja anteeksi.

Juu, oot kyllä tiukkapipo. Taidat olla niitä, jotka kilahtaa kun heidän Nico-Petterille muut ihmiset uskaltaa sanoa vastaan.

Antaako tämä viesti sellaisen kuvan? Siis, ymmärsitkö että tarkoitan, että lasten vaatteiden puhtaus ei kuulu opettajalle? Oletko siis sitä mieltä, että jos lapsesi päälle tippuu vaikka pala lasagnea, niin sitten vaihdetaan paita? Ymmärrän tämän kotona, mutta siellä missä ei ole vaihtovaatteita mukana, en ymmärrä. Se on sit eriasia jos vaatteet kastuu tms.

No siis, tarkoitan, että jos me antaisimme lapsemme pitää likaista paitaa, hän saa tehdä sen.
Muttemme anna. Eli siis, se ei kuulu opettajalle, kulkeeko lapsi likaisissa vaatteissa. Se on siis perheen sisäinen asia.
Kiitos ja anteeksi.

Mäkin olen vahingossa töissä dipannut vaatteitani ruokaan. Ja ihan korkeakoulutettu olen. Niitä tahroja olen sitten yrittänyt hangata veden ja saippuan kanssa pois ennen palaveria, tai antanut olla. Ei se oo niin justiinsa.

On se kumma jos lapsella ei saa tahraa paidassa olla, tai likaa. Ihan eri asia on se, jos vaatteet aina likaiset.

Yhteistyössä