Voinko mä mennä huomenna töihin vaikka mulla on tänään krapula?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24459993:
Itte on olot hommattu,itte ne kärsitään..

Hmm. Jos harrastaa vaikka pyöräilyä, kaatuu ja teloo itsensä, niin pitäisikö evätä saikku, kun on itse aiheutettua? Tai ruokamyrkytys, mitäs lappaa pilaantunutta safkaa sisuksiinsa?

;)

[QUOTE="vieras";24460196]Hmm. Jos harrastaa vaikka pyöräilyä, kaatuu ja teloo itsensä, niin pitäisikö evätä saikku, kun on itse aiheutettua? Tai ruokamyrkytys, mitäs lappaa pilaantunutta safkaa sisuksiinsa?

;)[/QUOTE]

Noihin ei AINA itse voi vaikuttaa..
Mutta tuskin kukaan toisen kurkkuun väkisin viinaa kaataa oikeasti missään tapauksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24460208:
Noihin ei AINA itse voi vaikuttaa..
Mutta tuskin kukaan toisen kurkkuun väkisin viinaa kaataa oikeasti missään tapauksessa...

Noooo, entäs ylipainon aiheuttamat polvivaivat tms? Kun ylipaino on itse aiheutettua (eikä johdu sairaudesta tai lääkityksestä)?

Hei haloo, miten te voitte edes verrata toisiinsa jotakin oikeaa vaivaa ja krapulaa. Taitaa olla joukossa näitä, joiden yleisin saikkupäivä on maanantai tai perjantai. Hemmetin lusmut! Syötte luottamusta niiltä, jotka on poissa vain silloin, kun ovat oikeasti kipeitä.

[QUOTE="vieras";24460360]Hei haloo, miten te voitte edes verrata toisiinsa jotakin oikeaa vaivaa ja krapulaa. Taitaa olla joukossa näitä, joiden yleisin saikkupäivä on maanantai tai perjantai. Hemmetin lusmut! Syötte luottamusta niiltä, jotka on poissa vain silloin, kun ovat oikeasti kipeitä.[/QUOTE]

Oikeesti sattuu päähän.. :( Suihku auttoi hieman. Söin juuri leivän. Jos oksennan niin sit en varmaan voi mennä huomenna töihin?

Nythän on niin, että koska olet nainen, on krapulasi paha ja tuomittava asia, ja lisäksi olet itse aivan ala-arvoinen ihmisenä. Hyi saatana mikä kelvoton paska oletkaan! Jos taas olisit mies, olisi krapulasi sankaritekoon verrattava saavutus. Olisit tosimies, oikea äijien äijä. Vielä jos olisit käynyt vieraissa, olisit oikea KUNINGAS!

siis oikeestiko joku pohtii "julkisesti",että hakeako saikkua krapulan takia? :O jos on tiedossa,että maanantaina on työvuoro sekä se,että krapula kestää 2 päivää,niin kannattaisko vaikka joko juoda vähemmän tai juoda jo perjantaina?jos sulla krapula on,niin mee nukkuu nyt niin tokenet aamuksi töihin..

siis oikeestiko joku pohtii "julkisesti",että hakeako saikkua krapulan takia? :O jos on tiedossa,että maanantaina on työvuoro sekä se,että krapula kestää 2 päivää,niin kannattaisko vaikka joko juoda vähemmän tai juoda jo perjantaina?jos sulla krapula on,niin mee nukkuu nyt niin tokenet aamuksi töihin..

En usko että jatkuu huomenna. Mut en tiiä voinko mennä töihin jos tänään on heikko happi.

[QUOTE="tööt";24460619]Jää ihmeessä saikulle. Maanantaipoissaolot tekee hyvää urakehitykselle, varsinkin 'mahataudit', 'ripulit' ja 'kuumeet'.[/QUOTE]

Ei mulla ole "mahatautia" jne.. Vaan krapula nyt, huomenna ei varmaan enää.

Tosin, meillä on töissä sääntö, ettei krapulassa saa tulla töihin: passitetaan kotiin palkattomalle vapaalle, sillä krapulassa työskentely on suuri työturvallisuusriski. Ja jos on toistuvia poissaoloja krapulan takia, joutuu AA-kerhoon. Meidän työterveysasemalla tehdään onko se nyt maksakokeet? verikokeet? tms. jos maanantaina menee valittamaan vatsatautia.

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
En usko että jatkuu huomenna. Mut en tiiä voinko mennä töihin jos tänään on heikko happi.

siis miten tän päivän heikko happi estää sua menemästä töihin huomenna?kuten sanoin,mee nukkuu nyt yöunille,niin kykenet töihin huomenna..en tiedä missä sä oot töissä ja miten helposti saa sijaisia,jos sellaisia tarvii..mut mikään ei oo niin ärsyttävää,kun joku joka soittaa ma aamuna 6.30,et ei pääse työvuoroon jonka kuuluisi alkaa 6.30..eihän sille tietenkään mitään voi,jos on kipee,mutta meidän töissä yhdenkin ihmisen vajaus näkyy ja eihän siihen aikaan sijaista mistään saa..

Kyllä sä ap voit jäädä kotiin. Olet varmaan saanut jonkun lievän alkoholimyrkytyksen, ja jääväthän ihmiset kotiin, jos saavat ruokamyrkytyksiäkin, tai mistäs sinä tiedät, jos oletkin saanut jonkun pöpön tai ruokamyrkytyksen eilen. Ei voi tietää ei...

Ei mulla ole "mahatautia" jne.. Vaan krapula nyt, huomenna ei varmaan enää.

No mitäs ajattelit säveltää poissaolon syyksi? Maanantaihin osuviin poissaoloihin kyllä kiinnitetään työpaikoilla huomiota vaikkei sitä työntekijälle kerrotakaan. Niitä katsotaan mm. siinä kohtaa, kun yt-neuvottelut käynnistetään tai työntekijä pyytää palkankorotusta tai kyselee ylenemismahdollisuuksiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24460711:
Tuskin moni otti ihan tosissaan koko hommaa,mut on tääl palstalla oikeastikkin ihmisiä joiden mielestä krapula on yhtä pätevä syy olla poissa töistä,kuin jos on oikeasti sairas...

Kyllä aika moni tais ottaa.

Mitäs provoa tuossa ap:n jutussa nyt muka oli?

Itselle kävi kerran näin: lauantai-ilta tuli oltua viihteellä tyttöjen kanssa, ja sunnuntaina olo sen mukainen, oksennus tuli yms. illalla kuitenkin oli jo ihan hyvä olo, ja sai syötyä. Samoin maanantai-aamuna, ja töissä meni ihan hyvin puoleen päivään asti, kunnes jostain alkoi pahoinvointi hiipimään, ja sitten juostiinkin vessaan vatsa löysällä. Jouduin sitten poistumaan töistä kesken päivän, sillä työni on hyvin tarkkuutta vaativaa. Vai olisiko minun täytynyt väkisin jäädä "kärsimään" töihin koska itse krapulani aiheutin? Tosin mysteeriksi jäi että johtuiko tuo edes enää krapulasta, vai menikö vatsa siinä muuten vain sekaisin jostain syystä.

Yhteistyössä