Aikuisen miehen AD/HD

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elizah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä liittyykö adhd:hen, mutta itselläni on kohtuullisen usein kuullun ymmärtämisen vaikeuksia. Joku sanoo lauseen, joka on minulle täysin herpeaa. Ihan oikeasti kuin puhuisi marsilaista, vaikka lause on tyyliin "annatko maitopurkin, se on tuossa pöydällä". Kysyn "anteeksi mitä?" niin monta kertaa, etten enää kehtaa ja yritän vain asiayhteydestä/katseista päätellä mitä hemmettiä se minusta haluaa. Sitten, puolen minuutin kuluttua, lause yhtäkkiä aukenee minun mielessäni! :D

Työmuistin lyhyys on yksi tekijä, joka hankaloittaa arkea... ei siis aina ole kyse sen kummemmasta jutusta, kuin lahosta päästä. :D

Mun miehellä toi ad/hd-diagnoosi tuli joskus 2000-luvun alkupuolella. Lääkäri määräs Ritalinia. No mies niitä käytti, mut ei kokenut siitä juuri hyötyä. Sitten ollut ilman lääkkeitä. Nyt oon sitten miettinyt, että pitäiskö sen uudestaan koittaa jotain. Mutta jos ei Ritalin auta, niin miksi se Concerta auttais, koska ilmeisesti suunnilleen samat ainesosat ? Ja onko jotain muita lääkkeitä.

Mun mies ei kyllä oo nykyään juuri koskaan tämmöinen stereotyyppinen ad/hd, että olis kauhee vauhti päällä jne. Joskus jossain tilanteissa se on ollut sellainenkin, mutta kyl se on nykyään lähinnä hyvin passiivinen ja flegmaattinen. Joskus vielä harvoin se loistaa jossain keskustelussa mikä sitä kiinnostaa. Mut muuten alkanut olee vetäytyvä, passiivinen ja flegmaattinen. Se on surullista, koska joskus hän oli aivan mahdottoman valloittava seuramies.