Kauhea tilanne lastenkutsuilla, vieläkin paha mieli (väkivaltatilanne)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "merika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pyydä sinua, tee lastensuojeluilmoitus...! Lapsi ei vielä osaa puolustautua ja aikuinen voi kiusata miten tahansa. Tuo ei ollut hyväksyttävää...Suojele lasta, unohda muu, sinun velvollisuutesi on auttaa tätä lasta :(

Lyöminen on väärin toki. Öhm, eikö muut huomaa epäloogisuutta? Kyse ei muka ollut äidistä, vaan "isäpuolen vaimosta"? Miten voi olla isäpuoli jos ei ole lapsen äidin kanssa naimisissa.

Huomasin ja mietinkin et miten on? isäpuolen veljen vaimo vai isäpuolen vaimo? ja jos jälkimmäinen onko lapsella siis äitipuoli ja isäpuoli? entäs sit nää isovanhemmat... menee sekavaksi

[QUOTE="jepa";24529915]"Hakkaajaäidille"? Vielä muutama vuosi sitten päähän läpsiminen oli ihan normaalia lasten kasvatusta. Eipähän tule sellasia kurittomia kakaroita kun sulla tulee olemaan. Ja RIKOSILMOITUS? Tollasten idioottien takia ihan hyvät, vanhanaikaiset tai kuria pitävät äidit menettävät lapsiaan.[/QUOTE]

Joo, ei lyönyt omaa kakaraansa tämä akka vaan vierasta lasta. Ymmärrän, että jokainen pitää omillensa kuria.
Mutta nykyään se menee niin päin, että hakataan toisten lapsia. En ymmärrä ollenkaan huonoa käytöstä lapsilta. Meillä on kova kuri, mutta en silti hakkaa heitä.

Lyöminen on väärin toki. Öhm, eikö muut huomaa epäloogisuutta? Kyse ei muka ollut äidistä, vaan "isäpuolen vaimosta"? Miten voi olla isäpuoli jos ei ole lapsen äidin kanssa naimisissa.

Siis miten niin ei voi olla isäpuoli? Tytön äiti on uusissa naimisissa = mies on tytön isäpuli. Lyöjä on tämän isäpuolen VELJEN vaimo. Ei isäpuolen vaimo. Luepa uudelleen.

Pyydä sinua, tee lastensuojeluilmoitus...! Lapsi ei vielä osaa puolustautua ja aikuinen voi kiusata miten tahansa. Tuo ei ollut hyväksyttävää...Suojele lasta, unohda muu, sinun velvollisuutesi on auttaa tätä lasta :(

peesi. Jos vanhemmat eivät reagoineet mitenkään, niin tuo lapsi kärsii aivan varmasti joka päivä kotonaan tuon lyöjäakan miehen veljen eli isäpuolensa taholta samaa.

mistä sä tiedät millaset taustat siinä on ja millasta niillä kotona on tai mitään muutakaan. olisit puuttunu asiaan sillon jos se sua niin kovasti häiritsee, täällä parkuminen kun ei varmaan lasta auta millään tavalla .

[QUOTE="merika";24529939]Siis miten niin ei voi olla isäpuoli? Tytön äiti on uusissa naimisissa = mies on tytön isäpuli. Lyöjä on tämän isäpuolen VELJEN vaimo. Ei isäpuolen vaimo. Luepa uudelleen.[/QUOTE]

Niin mutta molemmista on nyt puhuttu! eka oli veljen vaimo ja sit vaimo. Luepa uudelleen.

Ikimuistoiset synttärit tuolle 7-vuotiaalle. Varmaan tuntui lyöjästä/läpsäjiästä kivalle pilata 7-vuotiaalta synttärien juhliminen. Synttärithän on sellaiset kemut että niissä on kurjaa ja porukka itkee ja jos vaan on mahdollista niin nolataan joku juhlijoista :vampire:

Surullisinta tällaisissa tapauksissa on mun mielestä se, ettei yksikään paikalla oleva aikuinen uskalla tehdä lyöjälle helvetin selväksi että niin ei tehdä, ja että teoilla on seurauksensa.

[QUOTE="merika";24529922]En minä mitään itke... Oikeastaan en tiedä miksi tänne kirjoitin. Jotta saisin perspektiiviä? Minulla ei ole lapsia. Mitä minä olisin voinut tehdä? Alkaa haukkua vierasta ihmistä? Kun lapsen omatkaan vanhemmat eivät sanoneet mitään.[/QUOTE]

Olisit poistunut paikalta ja sanonut tekeväsi rikosilmoituksen.

Surullisinta tällaisissa tapauksissa on mun mielestä se, ettei yksikään paikalla oleva aikuinen uskalla tehdä lyöjälle helvetin selväksi että niin ei tehdä, ja että teoilla on seurauksensa.

Juuri näin. Se on se asia, mikä jää vaivaamaan tuota lasta ja vie häneltä itsetunnon, että helvetin pelkurit, jotka eivät halua sekaantua, kun ei kukaan tee itselle mitään, ja voi tulla itselle vaikeuksia, eivät puuttuneet. Kukaan ei välitä. Hän kokee siis aina että itse teki jotain väärin, itse on huono, vaikka näinhän ei ollut.

[QUOTE="merika";24529922]En minä mitään itke... Oikeastaan en tiedä miksi tänne kirjoitin. Jotta saisin perspektiiviä? Minulla ei ole lapsia. Mitä minä olisin voinut tehdä? Alkaa haukkua vierasta ihmistä? Kun lapsen omatkaan vanhemmat eivät sanoneet mitään.[/QUOTE]

Mitä olisit voinut tehdä? Alkaa haukkumaan vierasta ihmistä?
Jos mielestäsi näkemäsi oli väärin niin kyllä! Sitä tärkeämpää jonkun olisi ollut puolustaa sitä lyötyä lasta kerta omat vanhemmatkin olivat vain raukkamaisesti hiljaa.

[QUOTE="mjää";24529937]Huomasin ja mietinkin et miten on? isäpuolen veljen vaimo vai isäpuolen vaimo? ja jos jälkimmäinen onko lapsella siis äitipuoli ja isäpuoli? entäs sit nää isovanhemmat... menee sekavaksi[/QUOTE]

Ei se sekavaa ole, huomasin että jäi jostain voi "veljen" pois. Siis ihan normaali uusperhe - äiti uusissa naimisissa ja toinen lapsi siitä liitosta.

Lyöjä oli siis isäpuolen VELJEN vaimo. Isovanhemmat ovat tytön äidin puolelta.

[QUOTE="huoh";24529973]nimenomaan.[/QUOTE]

Siis muovihämähäkit ovat ihan kaupassa myytäviä leluja. Lapsi näytti sellaista toisille lapsille, ja kukaan aikuinen ei ollut ilmeisesti edes kieltänyt näyttämästä, heti vaan suorilla hakataan.

Tai näin ymmärsin.
Vihaksi pistää niin paljon, että toivon, että jokainen, joka tämän hyväksyy, pienen lapsen kohtelun, saa kokea oman lapsen kohdalle paljon pahempaa.

aikuinen toimi tilanteessa selkesti väärin, nöyrryyttävästi ja ei opastanut edes mikä meni vikaan, lapsi ei edes tiedä mistä tarkalleen käsiksi käyminen joutui. periaatteena on oikeus kehon koskemattomuuteen, niin aikuisilla kuin lapsillakin sama, lyöminen tai läpsäisy on RIKOS. lapsi ei tätä tiedä ja kantaa häpeää. herkällä lapsella tälläisillä häpeän kokemuksilla on kauaskantoiset seuraukset. Lapsi tarvitsee apua seliviytyäkseen tälläisten traumatisoivien aikuisten seurassa, lapsi tarvitsee turvallisuuden tunnetta...läpsiminen ei ole ok, olipa aikuinen kuka tahansa, kukaan ei puolustanut KUNNOLLA, joten hiljaisesti HYVÄKSYIVÄT TILANTEEN!

Suosittelen ehdottomasti lastensuojeluilmoitusta, lapsi saa siten apua, esim. tukiaikuisen jne.

Mitähän tuo muksu joutuu kokemaan silloin kun ei ole vieraita ihmisiä näkemässä... Minä tekisin varmana jonkinlaisen ilmoituksen (soittaisin ainakin lastensuojeluun ja kyselisin neuvoja) jos jotain noin räikeää näkisin. Haluaisin että se lyöjä tosiaan tajuaa että se ei ole OK lyödä lapsia. Omia tai muiden omia.

Tulipa inhottava fiilis, vaikuttiko se 7-vuotias noin muuten ihan iloiselta? Siis ennen lyöntiä?

Nytkö me jo tiedetään miten asia on selvitetty? KUKAAN meistä ei voi tietää (tuskin edes ap) miten asiaan on puututtu, jos mummo rauhoitteli lasta se oli hyvä. Ensin rauhoitetaan lapsi, kun vieraat poistuvat asiasta aletaan keskustella. Aiheuttaisi lapsille vielä pahemman olon jos aikuisetkin alkaisivat tommosen jälkeen toisilleen huutamaan ja haukkumaan, tappelemaan...

Siis muovihämähäkit ovat ihan kaupassa myytäviä leluja. Lapsi näytti sellaista toisille lapsille, ja kukaan aikuinen ei ollut ilmeisesti edes kieltänyt näyttämästä, heti vaan suorilla hakataan.

Tai näin ymmärsin.
Vihaksi pistää niin paljon, että toivon, että jokainen, joka tämän hyväksyy, pienen lapsen kohtelun, saa kokea oman lapsen kohdalle paljon pahempaa.

Ja sähän sitten oletkin oikein täydellinen kun toivot muille lapsille pahaa sen takia että niiden vanhemmat on sun kanssa eri mieltä?

Ihme porukkaa! Miksi ei kukaan OIKEASTI puuttunut asiaan?! Ketään ei lyödä, ei aikuiset eikä lapset. Asiat on pystyttävä selvittämään muulla tavalla. Vaikka lapsi tekisi miten väärin, lyöminen ei ole mikään ratkaisu.

Yhteistyössä