Karppaajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Ajattelin tänään aloittaa kokeilemaan tuota karppaamista. Itselläkin lähipiirissä, monia jotka kokeilleet hyvällä tuloksella.
Itsellä on ylipainoa melkein 30kg ja toivon että nyt löytyisi keino päästä niistä eroon. Karppaus sivuilla olen lukenut paljon aiheesta ja yhden kirjanki ostin.
Olisi silti kiva kuulla muiden kokemuksia. Paljonko on paino tippunut ja missä ajassa? Ja jos joku jaksaa laittaa vaikka päivän menuun. Itse söin aamuksia 2 munaa ja muutaman juuston viipaleen ja teetä. Päivälliseksi syön kanaa ja lämpimiä kasviksia. Iltapalaa vielä mietin.

Itse en ole ehkä paras esimerkki kun harrastan urheilua hyvin paljon.

Aamulla vedin 300g vadelmia + maustamatonta jugua + kuohukerman tehosekoittimen läpi ja huiviin. Lounaaksi tuli äsken vedettyä 200g jauhelihaa, puolikas pekonipaketti, puolikas koskenlaskija, puolikas kerma pannulla. Jälkkäriksi kokonainen kurkku.
Illalla tulee varmaan vedettyä vielä joku salaatti majoneesin tms kera.

Aloitin karppauksen 2010 keväällä ja paino tippui vuodessa 97 kg -> 77 kg alimmillaan ilman urheilua. Salilla on tullut käytyä n. kuukauden ajan ja painoa on tullut sitten sen nelisen kiloa lisää.

Tsemppiä! Oma karppaamiseni ei alkanut ylipainon vuoksi vaan kokeilunhalusta. Yhtäkkiä puolen vuoden jälkeen huomasin että painoa oli lähtenyt 11kg. Olen huomannut että suurin vaara karppaajalle on liian harvoin syöminen. Kun luottaa siihen että "syön nyt hyvin eli 6-8h päästä on seuraavan kerran nälkä" voikin käydä köpelösti jo paljon aikaisemmin. Siinä sitten nälkäisenä eli hiilarinhimoisena yrittää ruokakaupassa käydä.

Itse en ole ehkä paras esimerkki kun harrastan urheilua hyvin paljon.

Aamulla vedin 300g vadelmia + maustamatonta jugua + kuohukerman tehosekoittimen läpi ja huiviin. Lounaaksi tuli äsken vedettyä 200g jauhelihaa, puolikas pekonipaketti, puolikas koskenlaskija, puolikas kerma pannulla. Jälkkäriksi kokonainen kurkku.
Illalla tulee varmaan vedettyä vielä joku salaatti majoneesin tms kera.

Aloitin karppauksen 2010 keväällä ja paino tippui vuodessa 97 kg -> 77 kg alimmillaan ilman urheilua. Salilla on tullut käytyä n. kuukauden ajan ja painoa on tullut sitten sen nelisen kiloa lisää.

Tsemppiä! Oma karppaamiseni ei alkanut ylipainon vuoksi vaan kokeilunhalusta. Yhtäkkiä puolen vuoden jälkeen huomasin että painoa oli lähtenyt 11kg. Olen huomannut että suurin vaara karppaajalle on liian harvoin syöminen. Kun luottaa siihen että "syön nyt hyvin eli 6-8h päästä on seuraavan kerran nälkä" voikin käydä köpelösti jo paljon aikaisemmin. Siinä sitten nälkäisenä eli hiilarinhimoisena yrittää ruokakaupassa käydä.

Hyi helvetti miten tuhti lounas. En itse ikinä jaksaisi edes moista määrää.. ja liikun kyllä itsekin.

Mun tän päivän ruokasuunnitelma:
Aamupala klo 8: 3 munaa, 3 siivua pekonia, teetä kermalla (0,5dl) ja pari palaa juustoa
Lounas klo 14: Kesäkurpitsalasagnea
Päivällinen: Varmaan jotain lihakastiketta + tuoreita vihanneksilla.

Laihduin karppauksen alussa monta vuotta sitten ehkä 8 kg (parissa kuukaudessa). Sen jälkeen olen pysynyt ihannepainossa jo vuosia :)

Aamupala: pähkinöitä, kahvia, tomaatteja.
lounas: rahka-mustikkamössöä, kahvia, 85 prosenttista suklaata.
päivällinen: kantarellikeitto, ilman suurustusta.
illalla: tomaatilla kuorrutettu tonnikalamunakas, kaali-sipuli-persilja-majoneesisalaatti.

Paljon vettä. Paljon vettä, koko ajan. Ja pidä pähkinöitä ja manteleita hollilla, ne ovat hyvä välipala.

Minä en siis syö lihaa, eli tämä on sellaista lihatonta karppausta mulla. Mutta 8 kiloa on lähtenyt vajaassa kuukaudessa. Hanki sitä perustietoa sieltä karppi.infosta.

Keväällä 4kk karppasin. Kaikkiaan painoa tippui 17kg. Senttejä lähti paljon.
Aamusin söin useesti marjoja+turkkijogua tai munakasta. Päivällä salaatteja, illalla kasviksia ja lihaa, tonnikalaa, kanaa...
Liikuntaa en tuolloin harrastanu, lähinnä se oli kävelyä koulun/tarhan, kaupan ja kodin väliä.
Kesän söin mitä ja miten sattuu. Paino ei oo noussu, eikä laskenukkaa. Liikunta lisäänty.

Muutaman kilon vois viel karistaa, tavalla tai toisella

[QUOTE="hmm";24530047]Ajattelin tänään aloittaa kokeilemaan tuota karppaamista. Itselläkin lähipiirissä, monia jotka kokeilleet hyvällä tuloksella.
Itsellä on ylipainoa melkein 30kg ja toivon että nyt löytyisi keino päästä niistä eroon. Karppaus sivuilla olen lukenut paljon aiheesta ja yhden kirjanki ostin.
Olisi silti kiva kuulla muiden kokemuksia. Paljonko on paino tippunut ja missä ajassa? Ja jos joku jaksaa laittaa vaikka päivän menuun. Itse söin aamuksia 2 munaa ja muutaman juuston viipaleen ja teetä. Päivälliseksi syön kanaa ja lämpimiä kasviksia. Iltapalaa vielä mietin.[/QUOTE]

Kuulostaisi että olet ihan oikeilla jäljillä.

No minulla on tippunut juurikin 30kg karppaamalla. Yli vuosi siihen meni mutta varmasti nopeammin olisi tapahtunut jos olisin ollut loppua kohti tarkempi syömisistäni. Ongelmana ei niinkään ole mittailu ja seurailu, sillä herkulliset lempiruoat ja ruoka-aineet oppii kyllä varsin nopeasti. Alussa joutuu mittailemaan ja etenkin induktiovaiheessa.

Karppailin pari kuukautta,olisin halunnut pudottaa painoa 3-5kg... haaveeksi jäi. Välillä laski kilon ja sitten tuli taas takaisin. En tie,onko normipainoisilla kilot tiukemmassa,näin ei mulla ainakaan onnistunut.

Yhteistyössä