mies ei halua muuttaa isompaan asuntoon. arrg...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhyy:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän menee OT, mutta oon aina ihmetellyt tuota ihmisten muuttostressiä! Me ollaan muutettu 3 vuoden aikana 4 kertaa :D Ja minä ihan jopa tykkään muuttamisesta!

Muuttaessa saa karsittua turhat kamat (ja usein muuttamalla ne todellakin karsiutuu!) ja uutta kotia on ihana laittaa. Pakkaamisesta ei pidä ottaa maailman suurinta ongelmaa, itse heitän aina vaatteet jätesäkkeihin ja pakkaan kunnolla pelkästään astiat. Eli pakkaan mahdollisimman nopeasti ja helposti, IKINÄ ei ole mennyt mitään rikki muutossa. Yleensä ollaan saatu avaimet jo etukäteen, ja ollaankin eka viety pikkusälää henkilöautolla asunnolle (ja samalla tyhjennelty kaappeihin...). Itse muuttopäivänä vaan viedään huonekalut ja loput romut. Me ollaan oikeesti saatu joka kerta pakattua ja purettua kaikki tavarat, siivottua molemmat kämpät jne. 2 viikossa. Kaikki aina ihmettelee, että miten te nyt jo olette kaiken purkaneet, mutta jos hommaan asennoituu "oikein" niin tavarat saa tosi nopeasti paikoilleen - varsinkin jos kaikelle on omat paikkansa. Ainoa mitä inhoan, on vanhan kämpän loppusiivous (HUOM, asutaan siis vuokralla..) Ja jo ennen muuttoa suunnittelen uuden kodin järjestystä ja sisustusta, niin sekin jo helpottaa :)

Vähän menee OT, mutta oon aina ihmetellyt tuota ihmisten muuttostressiä! Me ollaan muutettu 3 vuoden aikana 4 kertaa :D Ja minä ihan jopa tykkään muuttamisesta!

Muuttaessa saa karsittua turhat kamat (ja usein muuttamalla ne todellakin karsiutuu!) ja uutta kotia on ihana laittaa. Pakkaamisesta ei pidä ottaa maailman suurinta ongelmaa, itse heitän aina vaatteet jätesäkkeihin ja pakkaan kunnolla pelkästään astiat. Eli pakkaan mahdollisimman nopeasti ja helposti, IKINÄ ei ole mennyt mitään rikki muutossa. Yleensä ollaan saatu avaimet jo etukäteen, ja ollaankin eka viety pikkusälää henkilöautolla asunnolle (ja samalla tyhjennelty kaappeihin...). Itse muuttopäivänä vaan viedään huonekalut ja loput romut. Me ollaan oikeesti saatu joka kerta pakattua ja purettua kaikki tavarat, siivottua molemmat kämpät jne. 2 viikossa. Kaikki aina ihmettelee, että miten te nyt jo olette kaiken purkaneet, mutta jos hommaan asennoituu "oikein" niin tavarat saa tosi nopeasti paikoilleen - varsinkin jos kaikelle on omat paikkansa. Ainoa mitä inhoan, on vanhan kämpän loppusiivous (HUOM, asutaan siis vuokralla..) Ja jo ennen muuttoa suunnittelen uuden kodin järjestystä ja sisustusta, niin sekin jo helpottaa :)

Itse muutin koko lapsuuden/nuoruuden paikkakunnalta toiselle, itä-suomesta länsi-suomeen ja pohjoiseen jne jne asunnosta toiseen ja voi sanoa, että ei jaksa enää. Missään ei ollut mitään pysyvyyttä, kaverit vaihtui ja maisemat ja murteet. Tokihan minusta tuli äärettömän sopeutuvainen ja sosiaalinen ja suomi on tullut tutuksi, mutta omille lapsilleni tuota en halua. Muutoissa kadomnnut vaikka mitä tavaraa ja esim. minun lapsuuden kuvat on jossakin hukassa ( äiti niitä yksipäivä taas haikaili )

No en minä ainakaan vuokraisi asuntoa, ennen kuin olisin käynyt katsomassa. Mistä sitä tietää millainen se on.

Mullekin vuokranantaja ilmoitti, että isompi asunto vuokrattavana. Kävin katsomassa, niin se ei ollut niin siistissä kunnossa kun nykyinen asunto. Ja keittiötä ei oltu rempattu. Joten en halunnut vuokrata sitä vaan jäin vanhaan asuntoon.

[QUOTE="vieras";24565069]No en minä ainakaan vuokraisi asuntoa, ennen kuin olisin käynyt katsomassa. Mistä sitä tietää millainen se on.

Mullekin vuokranantaja ilmoitti, että isompi asunto vuokrattavana. Kävin katsomassa, niin se ei ollut niin siistissä kunnossa kun nykyinen asunto. Ja keittiötä ei oltu rempattu. Joten en halunnut vuokrata sitä vaan jäin vanhaan asuntoon.[/QUOTE]

Tämä minullekin tuli mieleen, että en kyllä olisi alunalkaenkaan suostunut tuollaiseen, että saatte puolituntia miettimisaikaa muutatteko ja ihan ota tai jätä- periaatteella näkemättä. Pelkästään neliömäärä ja sama sijainti kun ei kerro mitään. Meidän talossa on useita suunnilleen samalla neliömäärällä tehtyjä asuntoja, mutta pohjaratkaisuissa on valtavia eroja. Kannatti ottaa mieluummin kolme neliötä pienempi ja saada käytännössä enemmän tilaa.

Eli minä kyllä soittaisin vuokranantajalle, että haluatte ensin nähdä asunnon ja teette päätöksen vasta sitten. Ja samalla ehditte oikeasti keskustellakin asiasta miehenkin kanssa.

Itse muutin koko lapsuuden/nuoruuden paikkakunnalta toiselle, itä-suomesta länsi-suomeen ja pohjoiseen jne jne asunnosta toiseen ja voi sanoa, että ei jaksa enää. Missään ei ollut mitään pysyvyyttä, kaverit vaihtui ja maisemat ja murteet. Tokihan minusta tuli äärettömän sopeutuvainen ja sosiaalinen ja suomi on tullut tutuksi, mutta omille lapsilleni tuota en halua. Muutoissa kadomnnut vaikka mitä tavaraa ja esim. minun lapsuuden kuvat on jossakin hukassa ( äiti niitä yksipäivä taas haikaili )

Niin, mutta onhan toi ihan eri asia kun muuttaa ympäri Suomea kuin saman paikkakunnan sisällä, niin AP on mahdollisesti muuttamassa ja minä olen viimeiset 3v muuttanut...

joo ei me sitte otettu sitä. ei se mies suostu. sano että jos tästä samasta talosta vapautuu isompi niin sitte otetaan,mut siinä voipi mennä vaikka kymmenenvuotta... ärsyttää.

Meillä oli viime vuonna vähän samanlainen tilanne. Meille tarjottiin kolmea asuntoa ihan sen hetkisen kotimme läheltä, mutta mies ei lämmennyt millekkään. Oltiin kotiuduttu ja kiinnytty kotiimme. Neljännen asunnon (joka oli eri asuinaluella/ koulualueella) kohdalla mies pysyi kannassaan, mutta tämä koti oli vaan niin loistoyksilö ettei tilaisuutta voinut jättää käyttämättä.. Miehellä ei ollut oikeasti mitään järkisyitä kannalleen joten tavallaan yksin päätin, että muutetaan. Hoidin pakkaamisen ja muuttoon liittyvt järjestelyt itse, muuttolaatikoita mies sentään suostui kantamaan muuttopäivänä. Muuttoon liittyvät hommat oli kyllä aika kuormittavia kun ne yksinään hoiti..

Nyt kun ollaan vuosi asuttu täällä ja kotiuduttu, niin mieskin myöntää että tein oikean ratkaisun. Viimeksi eilen keskusteltiin siitä, että on tämä vain aivan täydellinen koti meille ihan kokonaisuudessaan. :rolleyes:

Ohhoh kolmios kolmen lapsen kanssa! Meillä kävi kolmio ahtaaksi vaikka lapsia on vain yksi ja muutettiin neliöön... Meillä tosin yksi makuuhuone on toimisto kun teen kotona töitä välillä.

Ja toi hinta on tosi halpa. Meiän kolmion vuokra oli 700 e...

Yhteistyössä