[QUOTE="vieras";24600430]no jaa, yksin siivoan, mutta olen sillai helpon tien etsijä et otan aina kaikki helpottavat vinkit käyttöön. Eli mattoja en vie koskaan ulos, on ihan siivouksen opettajani opetus, koska nykyaikaiset imurit on niin tehokkaita että on aivan turhaa lisätyötä se. Niin ja se mattojen tamppaaminen kuulemma vain kuluttaa maton kuteita, eli siinäkin yksi varsin hyvä syy olla niin tekemättä.
Samoin teen minäkin, siivoilen joka päivä eli tahrat lattialta saa kyytiä sumutinpulloon laimennetun Tolun voimin aina kun niitä havaitsen ja aikaa kuluu minuutti tai hieman yli, ei mitenkään kovin rasittavaa.
Imurointi vie aikaa 15-20min kerta pari viikossa, riippuen hieman vuodenajasta, joskus keväällä voi joutua useamminkin heilumaan imurin letkun jatkeena.
Moppaus vie ehkä 30min jokatoinen viikko tai sitten kerta viikkoon, riippuen taas miten on sotekettu.
Pölyjen huiskiminen vie ehkä 5-10min viikossa, inhoan sitä hommma ihan niin maailman eniten ja siksi olen osatanut sen minkä lie swiffer huiskun ja hyvä on! Nopeuttaa homaa todella ja tekee vastenmielisen työ kohtuullisen miellyttäväksi. Lapsikin pitää siitä, kun saa huiskia sillä.
Kylppärin pesu vie ehkä 15min, koska lavuaaria puhdistan muutaman kerran viikossa ja pyttyä monta kertaa viikossa, lattian harjaan kerta viikkoon.
Mikä sitten vie leijona osuuden ajasta on paikkojen järjestely, itse olen sellainen hallitun kaaoksen kuningatar, mies järjestyksen kuningas, siinä sitten tasapainoilen ja koti on puhdas (likaa en voi sietää) mutta kaoos kyttää joka kulmassa ja mies vaan kun työmatkalle poistuu, niin sanonpa vaan et kaaos on valloillaan. Se on se mitä en hallitse, tavaroiden paikat katoaa kuin tuhka tuuleen. Saan siis tuohon järjestelyyn uppoamaan aikaa, jos siis se kaaos on valloillaan niin ½h alkaen ihan useampaan tuntiin. Mies kun palaa, kaikki on taas vaivalla hetken aloillaan.. joo ja tunnustan et tämä on ihan mun luonteeni, kai tuostakin voisi pois opetella, mutta ääh, en jaksa.[/QUOTE]
Mie vien matot ulos, ettei ne ois sisällä tiellä, nopeuttaa moppaamista.