äitini syyttää miestäni lapsen hyväksikäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nimetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nimetön"

Vieras
Mitäs mieltä olette tällaisesta tilanteesta:

5v tyttöni oli äidilläni viikonlopuna, ja äitini sieltä soitti eräästä tilanteesta. Talon naapurissa on 7v poika jonka kanssa ovat ylimpiä ystäviä, leikkivät jatkuvasti yhdessä. Nyt äitini oli lapset yllättänyt ulkona niin että tytöllä oli housut laskettu alas ja poika tutki tytön alapäätä. Kun mummi tuli paikalle niin housut nousi äkkiä, ja kun mummi kysyi mitä olivat tekemässä niin keksivät jonkun hätäisen selityksen että tutkivat nurmikkoa tässä tms...nolostuivat siis tilanteesta. Äitini järkyttyi, passitti pojan kotiinsa eikä saaneet enää leikkiä yhdessä.
Kun mummi jutteli tytön kanssa asiasta myöhemmin, että mitä pihalla olivat touhuamassa, niin tyttöni vastasi että se on salaisuus. Mummi sanoi että ei noin pienellä tytöllä voi olla salaisuuksia, ja kysyi sitten että onko sulla kotonakin salaisuuksia, ja tyttö vastasi että on. Noh, tämän perusteella äitini soitti minulle, kertoi tilanteen, ja sanoi että jostain tyttö tällaisen käyttäytymisen on oppinut, ja kertoi minulle epäilevänsä miestäni seksuaalisesta hyväksikäytöstä! Koska tämän ikäinen lapsi ei muuten kyllä osaisi tuollaisesta tilanteesta nolostua ja olla kertomatta totuutta, ellei olisi aikuisilta oppinut että tämä on kiellettyä! Totesi myös että jokainen mies on läpimätä, jotkut vain sitten pahemmin kuin toiset. Hän luulee minun olevan vihainen tästä tapauksesta hänelle siksi että en halua vain nähdä totuutta.

Olen äärettömän pettynyt ja vihainen äitini käytökseen, siitä asti kun mies on elämääni tullut niin äitini on etsimällä etsinyt miehestä motkotettavaa, miten hän äitini luona leikkaa nurmikon väärin, ei osaa olla lasten kanssa koska on äitini mielestä liian huolimaton, jne jne..mieheni on lapsillemme maailman upein, rakastava, fiksu, hyvä isä, ja minulle upea puoliso!!
Nyt harkitsen etten olisi äitiini juuri yhteydessä ennenkuin ymmärtää miten loukkaavia syytöksiä hän heittelee ja täysin ilman syytä!! Mitäs mieltä tästä olette? :(

Mielestäni lasta ei voi päästää enää tuollaisen mummon hoiviin. Hyvinkin joudutte aiheettomasti sosiaaliviraston syyniin noiden sairaiden epäilyjen takia. Lääkärileikit tuossa iässä ovat aivan tavallisia ja kyllä - ne ovat salaisuuksia. Ei niistä aikuisille kerrota. Lisäksi esim. äitisi on voinut jo aiemmin antaa tytölle sellaisen kuvan, että alastomuudessa ja alapäässä on jotan pahaa.

Loukkaantuisin kyllä ja verisesti. Pahin syytös, mitä oikeesti toiseen voi kohdistaa.

Kyllähän lapset nolostuu kaikista alapää jutuista, eikä se katso ikää.
Jostain lapset sen tietää ja vaistoo, että oma sukupuolielin on yksityinen ja "varjeltu" asia, ja se sitten kiinnostaakin. Niitä tutkitaan ja katsellaan sitten yksin ollessa tai naapurin pojan kanssa. Ilman, että aikuisen tarvii opettaa mitään!

..äitini on sitä mieltä etten olisi saanut puhua hänen epäilystään mitään miehelleni, ymmärsin rivien välistä että siksi, että saatais esim. "rysän päältä kiinni." Siis HUHHUH!!!! Mä olen niin äärettömän loukkaantunut ja järkyttynyt että voi edes kuvitella mitään tuollaista! Siellä hän nyt ilmeisesti säälii minua kun olen niin sokea tilanteelle, enkä näe asian oikeaa laitaa.. Kun mäkin olen käsittänyt että lääkärileikit kuuluu lapsen kehitykseen, mutta hänen mielestään mä vain suojelen miestäni moisilla väitteillä..Äitini kysyi puhelimessa myös että uskaltaako hän nyt tuoda lastani kotiin, jos meillä kerran tapahtuu tällaista. En vaan voi ymmärtää...Niin, ja sekin vielä, että äitini oli ylpeä omasta käytöksestään tilanteesta, jos kyseessä olisimme olleet minä tai sisarukseni ja jääneet tuollaisessa tilanteessa kiinni, niin hän olisi vedellyt nokkosilla ympäriinsä. Vaan nyt hän on jo NIIN kehittynyt omassa suhtautumisessaan ettei tehnyt niin tyttärelleni, vaan passitti vain pojan pois. hohhoh!!!

Näinköhä äitiltäs on jäänt elämä elämättä,ja nyt vanhempana kuvittelloo olevasa kaik tietävä.Taitaa olla samanlaine narsisti,ko miun äit ol.Kaik ,mite häne lapsesa elävät,ol häne mielestää väärin,vaik kumpiki hommas es merkis oman omistus asunno hyvi nuorena,ja kumpiki on pärjätty vanhempii nähe elämäs paljo paremmin.Marssi vaa kiireel viranomasii juttusil ja käske heijä hommata aikanaa äitis hoitoo ,enne ko hää kerkijää höperrellä sairaita mielikuvitus juttujaan millekkää viranomasil!

Minkä ikäinen äitisi on? Oletko huomannut hänen käytöksessään muutoksia lähiaikoina? Tuli vain mieleeni, voisiko olla jostain hiipivästä sairaudesta kyse, jostain joka aivotoimintaa pikku hiljaa muuttaisi? Lähisuvussani on eräs ihminen, jonka vainoharhaisuus on jonkin verran pahentunut iän myötä ja tunnen erään tapauksen, jossa äiti-ihminen selvästi alle 70-vuotiaana alkoi kuvitella ihan omituisia esim. omista lapsistaan. Lopulta joutui hoitoon.

[QUOTE="nimetön";24609339] ... Äitini kysyi puhelimessa myös että uskaltaako hän nyt tuoda lastani kotiin, jos meillä kerran tapahtuu tällaista. [/QUOTE]

No millaista teillä sitten tapahtuu? Lapsen annetaan katsoa telkkaa ja isäpuolen syliin saa kiivetä? Lapsella on mahdollisuus säilyttää omia salaisuuksia jossain laatikossa piilossa? :D

Ei todellakaan ole miehesi ja lapsen suhteessa mitään vikaa. Äitilläsi viiraa, tainnut hiukka viirata jo nuorempana jos on nokkosilla antanut lapsille(en) selkään... Älä vie lasta sinne ennenkuin nuo jutut loppuu. Kerro äidillesi, että hän voi joutua syytteeseen kunnianloukkauksesta ja sitä myöten käräjille, jos alkaa kylillä huudella tuollaista perätöntä tarinaa. Ilmeisesti sait siis itse selkääsi joskus jäätyäsi kiinni samanlaisista seikkailuista, eli kysy äidiltäsi, käytettiinkö sinuakin pienenä hyväksi ja kuka se oli jne. En tosin tiedä, saako järkeä taottua ihan joka alustaan...

Onko muita sukulaisia, joiden kanssa voisit keskustella äitisi tilanteesta? Käyttekö vielä neuvolassa tms? Tunnetko tämän naapurinpojan perhettä yhtään, voisitko tarvittaessa ottaa heihin yhteyttä? Olisi hyvä vähän suojata selustaa siltä varalta, että äitisi alkaa kertoilla muillekin tarinoita. Kyseessä on niin iso asia, että varmasti siihen joku muukin puuttuu, jos äitisi levittää juttuja.

Minusta ap.:n käytös ei ole normaalia. Jos niinkin läheinen ihminen kuin äitini saisi tyttäreni kiinni moisesta tilanteesta ja saisi vastauksen, että "kotonakin on jotakin salattavaa", mä todellakin ottaisin asiasta selkoa, kunnes se olisi ihan varmasti poissuljettu vaihtoehto, ettei tyttäreeni kohdistu pedofiliaa.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
[QUOTE="mä";24609697]Minusta ap.:n käytös ei ole normaalia. Jos niinkin läheinen ihminen kuin äitini saisi tyttäreni kiinni moisesta tilanteesta ja saisi vastauksen, että "kotonakin on jotakin salattavaa", mä todellakin ottaisin asiasta selkoa, kunnes se olisi ihan varmasti poissuljettu vaihtoehto, ettei tyttäreeni kohdistu pedofiliaa.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Mielestäni pedofilia on sellainen asia, jossa oman lapsen kohdalla kuuluisi ehdottomasti selvittää väitteen perättömyys. Silloin tyhjänpäiväinen loukkaantuminen kuuluu jäädä taka-alalle.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
[QUOTE="mä";24609697]Jos niinkin läheinen ihminen kuin äitini saisi tyttäreni kiinni moisesta tilanteesta ja saisi vastauksen, että "kotonakin on jotakin salattavaa", mä todellakin ottaisin asiasta selkoa, kunnes se olisi ihan varmasti poissuljettu vaihtoehto, ettei tyttäreeni kohdistu pedofiliaa.[/QUOTE]
"Saisi tyttäreni kiinni moisesta tilanteesta" (siis mistä, ihan normaalia), "salattavaa" (oikeasti salaisuuksia, hei haloo, tyttö sanoi lapsen kielellä, että hänellä on oikeus omiin asioihin).

Kuvottavaa todella. Kuulostat ap:n äidiltä.

Huh huh...kamalaa, mutta niin tuutua mulle vuosien takaa...meillä oli sama tilanne, äitini syytti mun miestä, mutta oikeesti se olikin mun isä, eli lapsen pappa, joka teki pahaa mun pojalle! Ja äitini tiesi asian, ei vaan halunnut oman ukkonsa jäävän kiinni...ja myöhemmin paljastui lisää kamaluuksia...poikani ei ollut ainoa uhri...vuuosien mittaan oli pikkupoikia ollut isäni leluina enemmänkin...kun vihdoin jäi kiinni, sika kuoli juuri ennen tuomiotaan, oikeudenkäynti jäi siis kesken. Mutta siitä alkoi poikani paraneminen, toki piiitkän koko perheen terapian jne jälkeen...nyt on kaikki jo taakse jäänyttä elämää, onneksi...asiasta n. 15v nyt. Voimia sulle ja kaikille, jotka joutuu kamppailemaan näiden kamalien asioiden kanssa. Toivotaan, että kukaan lapsi ei joutuisi kokemaan sellasta pahaa.

Tyttömme on muutenkin siinä iässä että haluaa pitää omia salaisuuksia, ja ne ovat maailman jännin asia. Välillä hän niitä mulle paljastaa, ja tähän mennessä ne ovat olleet mm. iskän piilotettu paita, kortti jonka hän on jollekin tehnyt, tai joku minulta otettu tarra tms. jonka on ottanutkin ilman lupaa.
Mä väittäisin että jos oikeasti tyttöäni hyväksi käytettäisiin, niin se JOTENKIN näkyisi käytöksessä, mutta en keksi mitään miksi mulla olisi syytä tällaista epäillä. Päiväkodissa tyttö on sosiaalinen ja kaikki sujuu hyvin, samoin kotona käytöksensä on mielestäni täysin normaalia. Mä luulen että tässä olisi ihan kyseessä vain mummin järkytys nähdessään tilanteen, joka käsittääkseni on täysin kasvuun kuuluvaa uteliaisuutta!!! itsekin sain heiltä sellaisen kasvatuksen ettei MISTÄÄN seksuaalisuuteen liittyvistä asioista saanut edes puhua, koska sellainen on väärin. Edes kuukautisista mulle ei kerrottu kun sekin oli jo jotenkin liian iso asia...

[QUOTE="mä";24609697]Minusta ap.:n käytös ei ole normaalia. Jos niinkin läheinen ihminen kuin äitini saisi tyttäreni kiinni moisesta tilanteesta ja saisi vastauksen, että "kotonakin on jotakin salattavaa", mä todellakin ottaisin asiasta selkoa, kunnes se olisi ihan varmasti poissuljettu vaihtoehto, ettei tyttäreeni kohdistu pedofiliaa.[/QUOTE]

noniin. siis ensinnäkin, tyttäreni vastaus EI ollut noilla sanoilla. Jos tyttö olisi tuolla tavalla vastannut niin olisinkin huolissani. Mutta äitini kysyi että mitä tuolla pihalla teitte, SIIHEN tyttöni sanoi että se on salaisuus. Kun äitini sitten heti kysyi että onko kotonakin salaisuuksia (HUOM, tässä vaiheessa HÄN siis olettaa näin kerran kysyy tuollaista), niin tyttöni vastasi siihen yhdellä sanalla että "on." Ja jos tuota ois äitini kysynyt vaikkapa minulta ni minäkin vastaisin että on! Ollaan esimerkiksi piirretty salaisia aarrekarttoja tyttäreni kanssa, tehty ylläriksi muffineja iskälle, yms.
Ja jos tyttäreltäni olisi kysytty että onko päiväkodissa salaisuuksia, tai onko leikkipuistossa salaisuuksia, niin niihinkin hän vastaa että on. Onko silloin päiväkodissakin pedofiilejä, ja meidän leikkipuistossa?

peesi

Mielestäni lasta ei voi päästää enää tuollaisen mummon hoiviin. Hyvinkin joudutte aiheettomasti sosiaaliviraston syyniin noiden sairaiden epäilyjen takia. Lääkärileikit tuossa iässä ovat aivan tavallisia ja kyllä - ne ovat salaisuuksia. Ei niistä aikuisille kerrota. Lisäksi esim. äitisi on voinut jo aiemmin antaa tytölle sellaisen kuvan, että alastomuudessa ja alapäässä on jotan pahaa.

Tätä jäin itekkii miettimään, koska ainakin meille tällainen viesti kasvatuksesta on jäänyt omiin ajatuksiin, että hyvä kun yhteissaunoissa on kyennyt käymään. En kyllä halua että omalle lapselle tulee näien asioitten kanssa sellainen ristiriita mitä on meille tullut!!

Minusta pedofilia epäilyt kannattaa kyllä ottaa tosissaan. Syyllistämättä ketään, voi oikeasti olla joskus niin että se maailman ihanin mies, isä tekee sen kaikista pahimman, eikä äiti ole tietoinen tilanteesta. Ei kannata sulkea silmiään ihan kaikelta. Äitisi saattaa olla oikeassakin!

Yhteistyössä