Mikä mielestäsi olisi oikeudenmukainen palkka sairaanhoitajalle ja lähihoitajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja insinööri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

insinööri

Vieras
Aina ruikutetaan hoitajien palkoista. Eli galluppia kehiin!

Jos nykyisellään sairaanhoitajan keskiansio on vuorotyölisineen n.2500e/kk ja lähihoitajan n.2000e/kk, niin paljonko noiden sun mielestä pitäis sitten olla?

a) sairaanhoitaja
b) lähihoitaja

Lisät on lisiä ja niitä ei palkkavertailussa saa ottaa huomioon. Ne on korvausta ilta-, yö- ja viikonlopputyöstä, kun ne vuorot eivät mitään herkkua ole. Sitä paitsi kaikki sairaanhoitajat ja lähihoitajat eivät vuorolisiä saa.

Ei ole millään lailla naurettavaa. Sairaanhoitaja on aliarvostettu ammatti ja saisivat saada siitä uurastuksesta paljon parempaa palkkaa kuin mitä nykyään saavat.

No juu, mutta joku kohtuus, ei niiden nyt kuitenkaan kuulu lääkärin palkkaa saada, haloo. Siinä ei olisi mitään järkeä. PItäisikö lääkärienkin palkkoja sitten nostaa samalla noin rajusti? Kyllä vain.

Mä olen viimeisen kuukauden aikana ollut enemmän kuin koskaan tekemisissä sairaan-, terveyden- ja lähihoitajien kanssa ja ei voi kuin hattua nostaa. Musta ei ikinä olisi sellaisiin duuneihin ja onhan nuo nykyiset palkat aivan naurettavia. Ainakin 1000e/kk olisi ihan kohtuullinen korotus.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
musta ne saa liikaa palkkaa siihen nähden mitä ne (täälläkin ) koko ajan valittaa. sairaanhoitajalle semmonen 1800€/kk, ei mitään ylimääräsiä lisiä ja lähihoitsulle piisais 1500€ samalla periaatteella.

Alkuperäinen kirjoittaja älkää aina välittako;24629308:
musta ne saa liikaa palkkaa siihen nähden mitä ne (täälläkin ) koko ajan valittaa. sairaanhoitajalle semmonen 1800€/kk, ei mitään ylimääräsiä lisiä ja lähihoitsulle piisais 1500€ samalla periaatteella.

Mä saan tuon 1500 - verot. Teen osa-aikaista, kokoaikaista tuskin jaksaisin painaa menemään. Työ on vaativaa. Palkka minun mielest pitäisi olla enemmän, ainakin hieman tai sitten lisää väkeä jakamaan työtaakkaa.

Rehellisesti palkasta viis, jos työtahti olisi mitoitettu enemmän kohtuuteen. Ottaisin ennemmin uuden työkaverin kuin lisää rahaa, jotta jaksaisin tehdä 100% työaikaa.

Mä saan tuon 1500 - verot. Teen osa-aikaista, kokoaikaista tuskin jaksaisin painaa menemään. Työ on vaativaa. Palkka minun mielest pitäisi olla enemmän, ainakin hieman tai sitten lisää väkeä jakamaan työtaakkaa.

Rehellisesti palkasta viis, jos työtahti olisi mitoitettu enemmän kohtuuteen. Ottaisin ennemmin uuden työkaverin kuin lisää rahaa, jotta jaksaisin tehdä 100% työaikaa.

Samaa ajattelen minä. Meilläkin ollaan välillä tosi tiukilla. Palkka saisi pysyä samana, mutta ainakin yksi sairaanhoitaja aamuvuoroihin lisää.

Mitäs noita nostamaan.

Jos ihminen haluaa kovapalkkaisen työn, kannattaa valita kovapalkkaiselle alalle johtava koulutus. Eikä valita lyhyttä koulutusta tai koulutusta tunnetusti huonopalkkaiselle alalle, ja sitten ruikuttaa matalasta palkasta.

• Tykkää
Reactions: Bubble Bob
sairaanhoitaja 3000 ja lähihoitaja 2500.

ja tiedoksi tuolle yhdelle "nauran sulle" nimimerkille, että en tiedä yhtään lääkäriä jonka palkka olisi vain 3500. tonni vähintään lisää.

[QUOTE="vieras";24629411]meinaat että päiväkodissa työskentelevän kurahousuja pesevän hoitajan pitäisi saada enemmän palkkaa kuin pedagogisen vastuun kantavan lastentarhanopen? no näinpä...[/QUOTE]

no niinkö mä sanoin?

tässä kysyttiin sairaanhoitajien ja lähihoitajien palkoja. tässä ei kysytty pitäisikö heidän saada enemmän palkkaa kuin lastentarhanopen. jos mä saisin päättää ammattiryhmien palkat ne menisivät aika pitkälti uusiksi.

[QUOTE="vieras";24629441]Pakko sen verran sana, että viimeisen 10v aikana sh:n palkka on ihan kivasti onneksi noussut. Silloin sain reilut 1600, nyt 2300, siis peruspalkka bruttona.[/QUOTE]

Just joo ja katsos kun kaikki muukin on 10-vuoden aikana kuusinkertaistunut... eli palkat laahaa TODELLA jäljessä, silloin vuosia sitten elin hyvin hoitajan palkallani, nyt se ei riitä ees välttämättömiin menoihin ja toisaalta mikään ei niin oleellisesti ole minun kulutustottumuksissani muuttunut!
Sähkölaskuni vielä 10 vuotta sitte oli 1000 mk/ 2kk, nyt se on 800€/2kk ja asun aivan samassa asunnossa, maitolitra maksaa euron, silloin ennen maksoi 3mk, kahvipaketin sai alle 10mk, nyt se maksaa liki 5€... että revi siitä!!!!

Yhteistyössä