Opettajan, epäpätevän, palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a p .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis meidän paikalliselle ylä-asteelle haettiin terveystiedon opettajan sijaista vuodeksi. Siis mulla on lähihoitajan koulutus ja kävin jo puhumassakin paikasta, ja palkkausesta sanottiin vaan, että kunnallinen TES. Tunteja 27 / viikossa. Mitä se sitten tekee?

Ihan oikeasti, olitko pääsemässä siihen paikkaan? Mä olen miettinyt hyppyä ihan toiselle alalle, mutta noin isoa loikkaa en ole uskaltanut miettiä. Open sijaisuuksia meilläkin olisi auki.

27 viikossa on sitten tosi paljon tunteja! Ensikertalaiselle jopa hiukan liikaa, varsinkin epäpätevälle... Tarkoitan siis, että valmistelutyötä on hirmuisesti. Kuinka pitkä työsuhde olisi?

Sen tiedän, että minulle maksetaan n. 23 €/h opetustyöstä, johon en ole muodollisesti kelpoinen. Mutta sitä en osaa sanoa, miten palkkaus muualla menee.

Kuukausipalkka. Mutta huh. Sellasta se sit on. Täällä päin ei pätevillekään ole töitä. Pikkaisen epäilyttää, että noin pitkäksi ajaksi saisit töitä ilman minkäänlaista kokemusta tai koulutusta. Lyhyeksi aikaa voi palkata epäpätevän. Tohon pitäisi löytää ennemmin vaikka väärän alan opettaja.

[QUOTE="vieras";24683784]Kuukausipalkka. Mutta huh. Sellasta se sit on. Täällä päin ei pätevillekään ole töitä. Pikkaisen epäilyttää, että noin pitkäksi ajaksi saisit töitä ilman minkäänlaista kokemusta tai koulutusta. Lyhyeksi aikaa voi palkata epäpätevän. Tohon pitäisi löytää ennemmin vaikka väärän alan opettaja.[/QUOTE]

Pitäisi ja pitäisi... vaan jos ei ole hakijoita?
Jos hakijoissa on kelpoinen, olkoonkin millainen tahansa, hänet on pakko ottaa epäkelpoisen ohi.

No en minä niiden virallista nimitystä enää muista :D. Älä nyt hiilly, hyvä ihminen. Vistissä #16 oli asia esitetty selkeästi.

Niinpä, koska minä kirjoitin sen :)
Mutta mua ihmetyttää ihminen, joka on alalla, jossa pitää jatkuvasti hakea tietoa ja opettaa sen tiedon hakua, mutta joka ei ole kiinnostunut omasta palkkauksestaan sen vertaa, että olisi huomannut C-palkkaluokkien poistuneen. Ja ei, nimellä ei ole merkitystä, mutta kun kyseisiä luokkia ei enää ole, on vaan peruspalkka, joka määräytyy koulutuksen ja työtehtävän mukaan.

Onko yläkoulu virallinen? Eikö se ole Perusopetuksen vuosiluokkien 7-9 koulu...

Kyllä tuo mun käsittääkseni on ihan virallinen nimitys, vaikka esim. OPSit tehdään tosiaan yläkoulun sijaan juuri perusopetuksen vuosiluokille 7 - 9. Kun on alakouluja (vsl. 1 - 5 tai 6, yhtenäiskouluja (vsl. 1 - 9 (10)) ja yläkouluja (vsl. 6 tai 7 - 9 (10)). Mutta useimmilla kouluillahan on joku nimi, ettei ole enää esim. Peräkylän yläkoulu vaan se on vaikkapa Niemenkylän koulu.

Yhteistyössä