valmisruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"oona"

Vieras
Kuinka usein annatte lapsillenne jotain valmis/puolivalmisruokaa?
Itse sorrun tähän pari kertaa viikossa, kun mies ei ole kotona, eikä noihin oikein uppoa kolme kertaa putkeen sama ruoka. Valmisruualla takoitan lähinnä pussipastaa, nuudeleita, ranskalaisia yms. Lisukkeeksi meillä on aina salaattia ja/tai kasviksia.

Kuten tänään; päivällä syötiin eilistä kanapataa ja nyt iltaruuaksi keitin nuudeleita ja lämmitin lihapullia, lisäksi kurkkua ja porkkanaraastetta. Mies lähti iltaan töihin, itse en enää sen kummempaa ruokaa tänään kaipaa, joten menin sieltä missä aita on matalin...

Meillä myös usein etenkin iltaruuaksi joku ruokaisa salaatti, esim. huomiseksi meinasin kinkku-makarooni-salaattia ja patonkia. Ei siis välttämättä syödä kahta lämmintä ruokaa päivässä.

Miten muilla? Niin ja lapset meillä 2 ja 3-vuotiaat

No meillä kyllä lapset tarvitsevat vieläkin 2 lämmintä ateriaa päivässä, vaikka ikää on jo 6 ja 10 vuotta. Ehkä kerran kaksi kuussa-ei viikossa- voi jättää toisen lämpimän ruoan pois.

kyllä meilläkin välillä syödään valmiita ruokia, lihapiirakoita,pinaattilettuja ym..:)
kasviksia menee mikä menee...pakottamaan en ala eikä onnistuiskaan. isommat 10&8v syövät hyvin salaatteja ym. mutta tuo
2v on aika nirso vielä ruoan kanssa...maistelee jotain uutta jos huvittaa....
en näe siinä mitään pahaa, jokainen tyylillään!

Nyt mun toipilasaikana meillä on ollut valmisruokia (maksalaatikkoa, pinaattilettuja jne.) normaalia enemmän, parina - kolmena aterialla viikossa. Ja voin vannoa, että kun jalka on edes säällisessä kunnossa, en enää itseäni ja perhettäni mokomalla rankaise. Tahtoooooooooooo kunnon ruokaaaaaaaaaaaa!

• Tykkää
Reactions: masuilija. ja pia
Aina välillä syödään, pinaattilättyjä tms, ja joskus lounaaksi valmista makaronilaatikkoa jos edelliseltäpäivälliseltä ei oo jääny ruokaa.
Välipaloina joskus karjalanpiirakoita, joskus on lounaaksi jopa lihapiirakoita :D

Yhteistyössä