Tiedättekö, mä olen oikeesti aivan rikki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24712323]Siinäpä näette, miten mukavaa ja leppoisaa se on työttömänä olo. Senkus vaan tukia nostelee. Miettikää, jos tätä tilaa jatkuu vuosi, kaksi... vailla toivoa. Työhakemuksiin saat kielteisiä vastauksia tai et vastausta ollenkaan. Joka päivä katsot mol.fi:stä, olisiko tullut uusia sopivia paikkoja auki, haet taas, petyt... sitten joku tulee haukkumaan, että vieroksut työtä.[/QUOTE]

Mun on pakko peesailla tätä, vaikka uskonkin, että Turkilmas löytää niitä töitä helpommin, eikä tarvitse vuotta, kahta olla työttömänä. Luen blogiasi ja mun mielestä pärjäsit hienosti siinä työhaastattelussa: nykyään on mahtavaa jos edes pääsee työhaastatteluun. Kyllä se onni sinua vielä potkaisee ja olet nyt sitten tätäkin kokemusta rikkaampi. :hug:

Tämäkin taas on aivan sairas ketju.

Miten kukaan aikuinen ihminen alentuu tuollaiseen käytökseen, lyömään lyötyä? Eikö teissä ole empatiaa? Eikö äiti opettanut käytöstapoja.

Hävetkää! Jos joku tässä ketjussa on luuseri, niin päänaukojat, ei Turkilmas.

Niin se vaan nykyään on, että nilkkaan tahansa voi kolahtaa, vaikka kuinka kuvittelisi olevansa korvaamaton. Mikään ei ole pysyvää, kaikista voi tulla työtön, jopa siitä ylpeimmästä ihmisestä, joka on muka muita parempi.
Ei ole enää iläkeikä paikkoja, kuten ennen. Joutuu kouluttautumaan useammankin kerran, vaihtamaan alaa.
5-kymppinen uudelleenkouluttautuja ei enää ole mikään ihme.

Tämän kirjoittajan suurimpia ongelmia on itseasiassa se, että empatiakykyä jaettaessa jäi kokonaan ilman. Tiedän paljon ihmisiä, joilla on ollut kaikenlaista läheisen itsemurhasta saakka elämässään, mutta he kykenevät kuitenkin myötäelämään toisten "pienemmissä" kriiseissä niitä vähättelemättä.

[QUOTE="vieras";24710779]Ihan varmasti työttömäksi joutuminen on iso juttu, mutta ihanko totta elämän suurimpia kriisejä? :o Sillä vaan että kyllä tässä elämässä pääsisi sitten toooodella helpolla jos tuo on suurimpia kriisejä...[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";24708665]Saa, mutta kannattaa muistaa, että tuo on ihan pikkujuttu.[/QUOTE]

No ei tod. ole "pikkujuttu" jos unelmatyö lähtee alta :-O Älä nyt viitsi.

[QUOTE="...";24712664]Tämän kirjoittajan suurimpia ongelmia on itseasiassa se, että empatiakykyä jaettaessa jäi kokonaan ilman. Tiedän paljon ihmisiä, joilla on ollut kaikenlaista läheisen itsemurhasta saakka elämässään, mutta he kykenevät kuitenkin myötäelämään toisten "pienemmissä" kriiseissä niitä vähättelemättä.[/QUOTE]

Kyllä mulla empatiaa riittää ja kuten jo sanoin, ymmärrän että työttömäksi jääminen on suuri juttu mutta että elämän suurimpia? Jos näin on niin surettaa kyseisen henkilön puolesta. Kyllä, minulla on työpaikka ja kyllä, rakastan työtäni mutta se elää työn kautta on surullista. Pitäisi sitä muutakin elämää olla ja paljon.

Ap on itse sanonut blogissaan että kuvitteli olevansa korvaamaton ( kyllä, juuri näin) joka ainakin minun korviin särähtää niin pahasti etten ihmettele että herättää keskustelua. Kukaan, EI EDES Turkilmas ole korvaamaton.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";24712866]
Ap on itse sanonut blogissaan että kuvitteli olevansa korvaamaton ( kyllä, juuri näin) joka ainakin minun korviin särähtää niin pahasti etten ihmettele että herättää keskustelua. Kukaan, EI EDES Turkilmas ole korvaamaton.[/QUOTE]

Tätä täytyy peesailla.

Muistakaa myös se tosiasia, että hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia ihmisiä...

[QUOTE="vieras";24712427]Sinähän se oletkin oikea ihminen puhumaan empaattisuudesta ;)[/QUOTE]

Ihan varmasti osaan olla empaattinen silloin, kun siihen on oikeasti aihetta. Ihan turha ruveta mua syyttelemään.

Mihin sinä tällaisen väitteen perustat? Vai ilkeyttäsikö tällaisia heittelet? Jos, niin kenellähän se tässä tunnevamma on?

Ihan sinun itse kirjoittamiisi juttuihin joita suollat joka päivä palstalla. Turha sulla on mua syyttää sun ilkeydestä ja vittumaisuudesta. Ja tästä on sanottu sinulle lukuisia kertoja lukuisien ihmisten taholta joten kannattaisikko alkaa miettiä että kellä se tunne- ja asennevamma onkaan?

Hei vaan kaikille :). Mistäs aloittaisin...

Ensinnäkin: kiitos paljon kaikista kannustavista ja vähemmänkin kannustavista viesteistä. Kiitos myös mun puolustamisesta. Tosin mä olen itselleni se pahin mahdollinen kriitikko, eikä sen takia nuo kritisoivat viestit loukkaa millään lailla. Tottahan ne on. Paitsi se että mun työni olis loppunut ikävän luonteeni takia :D :D .

Eikä kyllä sekään ole totta, että työ olisi mulle elämäni tärkein asia. Tämä tilanne ottaa koville kun en ole vastaavassa koskaan ollut. En tiedä miten olen pystynyt käsittelemään paljon paremmin huomattavasti vakavammat asiat elämässäni. Tätä en nyt pysty käsittelemään muuten kuin käymällä lävitse tämän surun. Pienet ei ole murheeni, siitä tämä ei johdu. Tässä on nyt vaan kasana kaikki: elämäni ekat potkut, unelmien työn menetys, pelko tulevaisuudesta, ihanien työkavereiden menetys, kovat kolaukset ylpeydelle jne. jne. Ei ihan pikkujutusta kuitenkaan kyse.

Ja juu, olen ollut (ja olen edelleen) sitä mieltä että olen hyvä työntekijä. Mulla on itsetunto kohdillaan näissä asioissa ja on jatkossakin. Mulle kun on sen verran monta kertaa ja monelta eri taholta painotettu että työsuhteen loppuminen ei johdu minusta. Tämä on tilanne jolle ei vaan voinut mitään, mutta tiedän että muhun ollaan oltu tyytyväisiä, uskallan jopa sanoa että ihan syystäkin. Tein todellakin parhaani.

Olen tässä koittanut miettiä että ihanko oikeasti olen pitänyt itseäni parempana ihmisenä ja nostanut itseni jalustalle. Ihan heti en tunnista noita piirteitä itsestäni, mutta jatkanpa tutkiskelua. Olen kuitenkin sanonut että töitä on aina ja onhan niitä. Siis ainakin täällä meidän paikkakunnalla. Tiedän että saisin töitä suunnilleen huomenna, mutta kun kerran sain maistaa vähän mukavampaa työtä josta maksettiin hyvin, niin ei houkuttele palata vanhaan. Ei tämä mielipiteeni ole mihinkään muuttunut, mutta ymmärrän kyllä että kaikilla paikkakunnilla työn saaminen ei ole yhtä helppoa. En siis osoita syyttävällä sormella ketään kun totean että työtä on kyllä. Se, mikä tuli mulle yllätyksenä, on mun oma vastentahtoisuuteni mennä tekemään työtä pienemmällä palkalla kuin mitä tuleva ansiosidonnainen työttömyyskorvaukseni on. Toisaalta, jos olisin nuorempi, omaisin vähemmän työkokemusta, eikä olisi asuntolainaa niskassa, niin varmaan olisin asioista eri mieltä ja menisin riemusta kiljuen osa-aikaiseksi kassamyyjäksi.

Mutta juu, olen jo moneen otteeseen kertonut, sekä blogissani että täällä, miten olen saanut nyt kolauksen ylpeydelleni. Jos joku saa siitä (vahingon)iloa, niin se suotakoon. Minä itse taas nuolen haavojani ja nousen kyllä tästä, siitä ei ole epäilystäkään. On hyvä saada välillä kolhuja, niistä kun oppii parhaiten. Ihmettelen kuitenkin että ihanko totta te vahingoniloiset olette kaikessa aina nöyränä, suvaitsevana ja ennen kaikkea oikeassa? Virheettömät ihmiset on mielestäni heitä, jotka eivät ole tunnistaneet itsessään heikkoja kohtia. Mä kritisoin itseäni paljon ja tässäkin kerroin suoraan virheeni. Minä kun en ole nyt, enkä jatkossakaan virheetön. Matkan varrella on tullut opittua paljon ja paljon on vielä opittavaa. Tulen vielä monta kertaa myöntämään olleeni väärässä yhdessä jos toisessa asiassa ja oppimaan virheistäni. Tulen myös nielemään mielipiteitäni kun avarran ajattelutapaani. Mutta sellaista se elämä on.

[QUOTE="vieras";24710365]Elämä on, kun omalle kohdalle sattuu niin tajuaa paremmin muitakin ihmisiä. Jokaiselle tekisi hyvää itse kokea tuo asia.
Kyllä se siitä. Tsemppiä.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä ihmisiä jotka toivovat toisille pahaa elämään. Mitä te siitä saatte?
Vaikka tämä on netin keskustelupalsta, niin miksi pitää olla oikeasti niin helkkarin ilkeä? Mä luulen että nämä tyypit ovat irl niitä työpaikan "helmiä" työkavereina :snotty:

[QUOTE="vieras";24712866]Kyllä mulla empatiaa riittää ja kuten jo sanoin, ymmärrän että työttömäksi jääminen on suuri juttu mutta että elämän suurimpia? Jos näin on niin surettaa kyseisen henkilön puolesta. Kyllä, minulla on työpaikka ja kyllä, rakastan työtäni mutta se elää työn kautta on surullista. Pitäisi sitä muutakin elämää olla ja paljon.

Ap on itse sanonut blogissaan että kuvitteli olevansa korvaamaton ( kyllä, juuri näin) joka ainakin minun korviin särähtää niin pahasti etten ihmettele että herättää keskustelua. Kukaan, EI EDES Turkilmas ole korvaamaton.[/QUOTE]
Riepusta olen aivan samaa mieltä. Turkilmas taas on
varmasti maailman rasittavin työntekijä; jankkaa maailman tappiin asiaansa ja luulee olevansa joka asiassa oikeassa. Vähän 'hidas' ja yksinkertainen tyyppi.

Hei vaan kaikille :). Mistäs aloittaisin...

Ensinnäkin: kiitos paljon kaikista kannustavista ja vähemmänkin kannustavista viesteistä. Kiitos myös mun puolustamisesta. Tosin mä olen itselleni se pahin mahdollinen kriitikko, eikä sen takia nuo kritisoivat viestit loukkaa millään lailla. Tottahan ne on. Paitsi se että mun työni olis loppunut ikävän luonteeni takia :D :D .

Eikä kyllä sekään ole totta, että työ olisi mulle elämäni tärkein asia. Tämä tilanne ottaa koville kun en ole vastaavassa koskaan ollut. En tiedä miten olen pystynyt käsittelemään paljon paremmin huomattavasti vakavammat asiat elämässäni. Tätä en nyt pysty käsittelemään muuten kuin käymällä lävitse tämän surun. Pienet ei ole murheeni, siitä tämä ei johdu. Tässä on nyt vaan kasana kaikki: elämäni ekat potkut, unelmien työn menetys, pelko tulevaisuudesta, ihanien työkavereiden menetys, kovat kolaukset ylpeydelle jne. jne. Ei ihan pikkujutusta kuitenkaan kyse.

Ja juu, olen ollut (ja olen edelleen) sitä mieltä että olen hyvä työntekijä. Mulla on itsetunto kohdillaan näissä asioissa ja on jatkossakin. Mulle kun on sen verran monta kertaa ja monelta eri taholta painotettu että työsuhteen loppuminen ei johdu minusta. Tämä on tilanne jolle ei vaan voinut mitään, mutta tiedän että muhun ollaan oltu tyytyväisiä, uskallan jopa sanoa että ihan syystäkin. Tein todellakin parhaani.

Olen tässä koittanut miettiä että ihanko oikeasti olen pitänyt itseäni parempana ihmisenä ja nostanut itseni jalustalle. Ihan heti en tunnista noita piirteitä itsestäni, mutta jatkanpa tutkiskelua. Olen kuitenkin sanonut että töitä on aina ja onhan niitä. Siis ainakin täällä meidän paikkakunnalla. Tiedän että saisin töitä suunnilleen huomenna, mutta kun kerran sain maistaa vähän mukavampaa työtä josta maksettiin hyvin, niin ei houkuttele palata vanhaan. Ei tämä mielipiteeni ole mihinkään muuttunut, mutta ymmärrän kyllä että kaikilla paikkakunnilla työn saaminen ei ole yhtä helppoa. En siis osoita syyttävällä sormella ketään kun totean että työtä on kyllä. Se, mikä tuli mulle yllätyksenä, on mun oma vastentahtoisuuteni mennä tekemään työtä pienemmällä palkalla kuin mitä tuleva ansiosidonnainen työttömyyskorvaukseni on. Toisaalta, jos olisin nuorempi, omaisin vähemmän työkokemusta, eikä olisi asuntolainaa niskassa, niin varmaan olisin asioista eri mieltä ja menisin riemusta kiljuen osa-aikaiseksi kassamyyjäksi.

Mutta juu, olen jo moneen otteeseen kertonut, sekä blogissani että täällä, miten olen saanut nyt kolauksen ylpeydelleni. Jos joku saa siitä (vahingon)iloa, niin se suotakoon. Minä itse taas nuolen haavojani ja nousen kyllä tästä, siitä ei ole epäilystäkään. On hyvä saada välillä kolhuja, niistä kun oppii parhaiten. Ihmettelen kuitenkin että ihanko totta te vahingoniloiset olette kaikessa aina nöyränä, suvaitsevana ja ennen kaikkea oikeassa? Virheettömät ihmiset on mielestäni heitä, jotka eivät ole tunnistaneet itsessään heikkoja kohtia. Mä kritisoin itseäni paljon ja tässäkin kerroin suoraan virheeni. Minä kun en ole nyt, enkä jatkossakaan virheetön. Matkan varrella on tullut opittua paljon ja paljon on vielä opittavaa. Tulen vielä monta kertaa myöntämään olleeni väärässä yhdessä jos toisessa asiassa ja oppimaan virheistäni. Tulen myös nielemään mielipiteitäni kun avarran ajattelutapaani. Mutta sellaista se elämä on.
Ei vaan jaksa näitä sepustuksia. Onko sulla joku mielenterveysongelma?

[QUOTE="vieras";24713364]Riepusta olen aivan samaa mieltä. Turkilmas taas on
varmasti maailman rasittavin työntekijä; jankkaa maailman tappiin asiaansa ja luulee olevansa joka asiassa oikeassa. Vähän 'hidas' ja yksinkertainen tyyppi.[/QUOTE]

Ja tämän viiltävän analyysin teit siis palstakirjoitusteni perusteella? Saatan olla hidas ja yksinkertainen, mutta en suinkaan luule olevani aina joka asiassa oikeassa, enkä liioin jankkaa asioitani maailman tappiin saakka. Olen ihan tykätty työntekijä ja kaverikin, usko pois :)

Tässä ketjussa on aika rankkaakin kritiikkiä minuun (ja Riepuunkin) kohdistettuna, mutta vasta nyt huomasin että moderointiakin on harjoitettu aika monessakin viestissä. Mitäköhän lainkaan ne vielä sisälsi :D. No, samapa tuo, oli sitten kuinka kovaa sanansäilää, niin eipä satuta :)

Tässä ketjussa on aika rankkaakin kritiikkiä minuun (ja Riepuunkin) kohdistettuna, mutta vasta nyt huomasin että moderointiakin on harjoitettu aika monessakin viestissä. Mitäköhän lainkaan ne vielä sisälsi :D. No, samapa tuo, oli sitten kuinka kovaa sanansäilää, niin eipä satuta :)

Voi, kunpa mäkin pystyisin tuohon. Mua harmittaa ihan vietävästi, että olipa ketju mikä hyvänsä, niin aina on joku ilkeilemässä mulle. Ja vaivaa se, että aina ollaan huutelemassa siitä mun järkyttävänkamalasta ilkeydestäni, mutta ei siitä koskaan oikein todisteita ole tullut esiin. Totta kai tiedän, että joskus olen kirjoittanut liian terävästi ja ollut kärkevästikin eri mieltä asioista ihmisten kanssa, mutta samanlaista henkilökohtaisuuksiin menevää ilkeilyä en tietääkseni ole harrastanut mitä osakseni täällä itse saan.

Ja joo, tää on nyt taas se marttyyrivaihe, mutta kun en kerta kaikkiaan käsitä.

Ap, puhuit itsetutkistelusta. Mä olen tuijottanut peiliin eräänkin kerran ja miettinyt, mikä on vialla kun aina haukutaan, mutta ilmeisesti olen sitten niin pahasti päästäni vialla, etten tosiaan tunnista olevani jatkuvasti, aina ja kaikille ilkeä. Kun mielestäni valtaosa viesteistäni on neutraaleja tai ystävällisiä. Mutta ehkä tämä on vain harhaa.

[QUOTE="vieras";24713611]No en usko. Muutenhan et olis fuduja saanut.[/QUOTE]

Eli kaikki maailman irtisanotut ihmiset ovat mielipuolia jotka ovat itse syyllisiä tilanteeseen? Niinkö?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24713611]No en usko. Muutenhan et olis fuduja saanut.[/QUOTE]
Aina ei todellakaan laiteta pihalle sitä, kuka huonoiten työnsä tekee - vaan aivan parhaatkin voivat joutua lähtemään. Meiltäkin lähti juuri todella pätevä ja ihana ihminen, koska hänen määräaikainen sopimuksensa umpeutui ja tässä taloustilanteessa sitä ei voitu jaktaa. Nielaisin itsekseni - onneksi olen vakinainen...

Yhteistyössä