Tiedättekö, mä olen oikeesti aivan rikki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:hug:

täältä ollaan tulossa kuule samaan tilanteeseen..saatiin tuossa jokunen viikko sit lukea lehdestä et meillä ei välttämättä oo enää paikkaa minne mennä töihin helmikuun jälkeen..

on aika tyhjä olo, muutenkin olis ollu ihan tarpeeks asioita tässä muutaman kk sisään muuttumassa, joten tätä ei tosiaankaan olis tarvittu enää..

mut, mehän pärjätään, niinkuin aina ennenkin..

[QUOTE="vieras";24708986] Tunnen vahingoniloa siitä että "kaiken aina tarjottimella saaneena" olet saanut kerrankin kolauksen ja niin kuin itsekin sanoit osaat nyt ehkä (?) pitää turvan rullalla tulevaisuudessa. [/QUOTE]

Tuliko hyvä mieli tunnustuksestasi?:|

Luulenpa, että kuitenkin suurin osa tekee työtä saadakseen elannon, ei siksi, että työ itsessään olisi toiveiden täyttymys. Vaikkei aamulla innosta lähteä niin menee silti, jotta saa leipää pöytään.

Oi, ymmärrän tunteesi hyvin. Itse en ole ollut työttömänä, mutta vaihdoin kyllä tosi hyväpalkkaisen työn paljon huonommin palkattuun, ja juuri siksi, että siinä toisessa ei ollut enää ihan mitään annettavaa, se otti minusta kaiken, melkeen perheeni ja mielenterveyteni, mutta tilalle vain rahaa.

Siltä osin siis ymmärrän surusi työn mielekkyydestä, mutta , kute itsekin sanoit, kaikella on tarkoituksensa. Jospa maineesi kulkisi edelläsi. Tsemppiä!

JA mitä tulee mieheesi, sinulla on aivan yhtäläinen oikeus voida työn tai sen puuttumisen takia huonosti kuin hänelläkin. Riidellä ei toki tarvitse, mutta miehesi pitäisi ymmärtää myös sinua ja aivan samalla tavalla hänkin voisi kestää osan olostaan itse.

Minusta työssä palkkaakin tärkeämpi juttu on sisältö. Jos nämä molemmat sopivat samaan työhön, niin onhan se mieletön juttu. Sen kun menettää, niin onhan se tavallaan melkein kuin parisuhteen loppu ja vaatii tietynlaisen surutyön.

Anna itsellesi aikaa, pidä työ ja työkaverit sydämessäsi ja jossain vaiheessa yritä olla kiitollinen siitä, että tämä aika oli elämässäsi. Toivon kovasti uuden työpaikan löytymistä sinulle, ja ehkäpä vielä paremman paikan, kuin tämä oli =) :flower:

Ihan hyvä homma että pystyt purkamaan tuntosi sanoiksi ja tulla tänne purkamaan. Varmaan helpottaa itseäkin ja ei ihan kaikki kaadu miehen päälle. Minusta sulla on tosi hyvä asenne, mutta varmasti sitä voisi olla vieläkin ennakkoluulottomampi. Voihan "ihan ok" työkin osoittautua ajan myötä unelmatyöksi. Monissa työpaikoissa voi jopa ajanmyötä itse vaikuttaa omaan rooliin. Eiköhän se tilanne tästä parane :hug:

Ei työ ole mikään pikkujuttu, todellakaan. Suurin osa työssäkäyvistä ihmisistä viettää puolet hereilläoloajastaan töissä.

Työkavereihin voit pitää yhteyttä työsuhteen loputtuakin.
Olisiko uusi työ mahdollista löytää tässä unelmatyössäsi luomiesi verkostojen ja suhteiden kautta? Tai jopa kilpailevasta yrityksestä?

Hakemuksia kannattaa kyllä lähettää sellaisiinkin yrityksiin, jotka eivät mainosta hakevansa työntekijöitä.

Mikä ala muuten on kyseessä, ja millainen työ? Kiinnostaa, mikä työ on noin mukavaa :)

[QUOTE="vieras";24708630]Anteeksi nyt vain, mutta olisit onnellinen. Sulla ei taida olla oikeita ongelmia. Työttömyys tai paska työ ei minun ongelmalistalle edes pääse.[/QUOTE]

Ei jumaliste sentään minkälaisia ihmisiä täällä palstailee...
Irtisanotuksi tuleminen on yksi elämän suurimpia kriisejä ja sitäkään ei saisi täällä surra ja voivotella. Ei ole todellista.

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
Ei jumaliste sentään minkälaisia ihmisiä täällä palstailee...
Irtisanotuksi tuleminen on yksi elämän suurimpia kriisejä ja sitäkään ei saisi täällä surra ja voivotella. Ei ole todellista.

Ihan varmasti työttömäksi joutuminen on iso juttu, mutta ihanko totta elämän suurimpia kriisejä? :o Sillä vaan että kyllä tässä elämässä pääsisi sitten toooodella helpolla jos tuo on suurimpia kriisejä...

Mä olen koittanut selittää itselleni miten pienestä asiasta on kuitenkin kyse, mutta ei auta. Vaikka kuinka koitan tsempata ja olla purkamatta pahaa mieltäni muille, niin todellisuudessa mä olen aivan vereslihalla. Ja siis siitä, että työni loppuu.

Mä olen 15-vuotiaasta asti tehnyt töitä ja aina kaikissa töissä on ollut joku vika. Yleensä huono palkka, liikaa töitä, perheellemme ei-niin-sopivat työajat tms. Mukisematta olen työni kuitenkin tehnyt ja kuvitellut ettei multa koskaan lopu työt.

Sitten löysin tämän nykyisen työni, noin vuosi sitten. Jo työkuvausta lukiessani sydän alkoi pamppailemaan. Se sopi mulle NIIIN hyvin. Hain ja sain paikan, aloitin viime vuoden marraskuussa. Kaikki oli täydellistä, työ ihanaa, työkaverit mahtavia, palkka hyvä, työedut loistavia. Oli ilo tulla töihin ja oikeastaan ainut ongelma oli se, että töitä tuli vapaasta tahdosta tehtyä liikaa. Työ meinasi imaista kokonaan, mutta toisaalta nautin tosi paljon. Ensimmäistä kertaa kaikki oli just eikä melkein kohdillaan.

Heinäkuussa, kesken kesälomani, tuli sitten pommi. Työsuhteeni joudutaan lopettamaan ja työnantajani ei pysty tarjoamaan mulle muita töitä. Siitä se sitten alkoi. Loma oli pilalla, itketti koko ajan. Samaan aikaan elättelin toiveita että josko sittenkin jatkettais. Sitten tuli lopullinen niitti, ei jatketa. Taas itkin ja murehdin.

Tsemppasin taas ja ajattelin että löydän kyllä jotain muita, yhtä mukavia töitä. Vaan ei, ei sellaisia ole tarjolla. Heinäkuusta asti olen etsinyt töitä ja ainoastaan yhteen paikkaan hakenut. Se olisi ollut mielekästä työtä, mutta siinäkin oli (iso) "mutta": matkustamista ja perheessä erossa olemista paljon. Hakijoita oli 140 ja mä tulin tokaksi. Ihan hyvä saavutus, enkä ole edes pahoillani etten tullut valituksi.

Nyt on löytynyt toinen työpaikkailmoitus jonne voin hakea. Sekään ei saa samalla tavalla sydäntä läpättämään, mutta haen silti. Vaikuttaa tosi mukavalta. Mutta mitäpä jos en saa sitäkään? 3 kuukautta etsinyt töitä, kahteen paikkaan on voinut hakea. Siinä kaikki.

Olen aina jeesustellut muille miten töitä löytää kuka tahansa. Löytäähän niitä, minäkin. Mutta kun kerran on päässyt todella mielekkäisiin hommiin, ei kauheasti houkuttele hakea vähemmän mielekästä, josta maksetaan vähemmän kuin mitä saisin ansiosidonnaista työttömyyskorvausta.

Kaiken lisäksi mies on ihan rikki omassa työssään. Ei pääse työhön sisälle ja jokainen päivä on tuskaa. Hän purkaa tietysti pahan olonsa muhun ja mun tekis mieli karjua että hänellä sentään on työpaikka!! Koitan tukea ja kannustaa häntä ja samalla piilottelen omaa pahaa oloani.

Helvetti! Turpaan tuli oikein urakalla ja kävi tässä sitten miten tahansa, niin nenilleni sain ja kunnolla. Jo siinäkin, että ihan oikeasti kaikkivoipaisuudessani luulin etten koskaan päädy tähän tilanteeseen. Luulin että mulla on aina töitä, senkun vaihtaa vaan seuraavaan.

Viimeksi tänään sain tanskalaiselta esimieheltäni sähköpostia, jossa hän kiitti kovasti hyvästä työstä ja pahoitteli että näin kävi. Toivotti onnea tulevaisuudelle ja tuntui olevan aidosti pahoillaan tilanteesta. Ja taas mua itkettää. Ens viikon maanantaina pitäis käydä työporukan kanssa vielä syömässä ja hyvästelemässä heidät. Itkettää jo valmiiksi.

Mä olen aina uskonut jonkinlaiseen kohtaloon ja että kaikella on tarkoituksensa. Mutta mikä hemmetin tarkoitus tällä voi olla????

Kiitos ja anteeksi. Pakko jonnekin purkaa pahaa mieltään :(

ja mä taas en oo ikinä ymmärtänyt miten työ voi olla kellekkään niin tärkeä äettä hajoaa jos sitä ei ole. tietty jos jä ätyöttömäksi ja on hirveä asunto laina maksettavana niin sit onkin jo syytä stressaa, mut jos työpaikan menetys ei tuota taloudellista katastrofia,niin musta on ihan turha itkeä, se on vain työtä,ei sen kummempaa.

[QUOTE="madame";24710813]ja mä taas en oo ikinä ymmärtänyt miten työ voi olla kellekkään niin tärkeä äettä hajoaa jos sitä ei ole. tietty jos jä ätyöttömäksi ja on hirveä asunto laina maksettavana niin sit onkin jo syytä stressaa, mut jos työpaikan menetys ei tuota taloudellista katastrofia,niin musta on ihan turha itkeä, se on vain työtä,ei sen kummempaa.[/QUOTE]

On olemassa työpaikkoja, joissa työ on oikeasti ihan mukavaa. Silloin se ei tunnu niin työltä. Itsekin ajattelin aiemmin noin ennenkuin valmistuin omalle alalle mukavaan työhön kivojen ihmisten pariin. Paineita ja haasteita on juuri sopivasti, että työ pysyy mielenkiintoisena. Toivottavasti sinäkin joskus löydät sellaisen työn josta saa muutakin iloa kuin rahaa :)

[QUOTE="madame";24710813]ja mä taas en oo ikinä ymmärtänyt miten työ voi olla kellekkään niin tärkeä äettä hajoaa jos sitä ei ole. tietty jos jä ätyöttömäksi ja on hirveä asunto laina maksettavana niin sit onkin jo syytä stressaa, mut jos työpaikan menetys ei tuota taloudellista katastrofia,niin musta on ihan turha itkeä, se on vain työtä,ei sen kummempaa.[/QUOTE]

Ei kaikki tee työtä pelkästään saadakseen laskut maksettua. Surullista, jos sulla on näin.

Pahoittelen irtisanomista. Olisiko mahdollista tosiaan olla ottamatta mitään huonompaa hommaa ja etsiä sitä ihannetyötä? Tämä saattaa tarkoittaa työttömyyttä, mutta työttömänäkään eo tarvitse olla tekemättä mitään.

Itse sain 3 vuotta sitten kenkää ensimmäisestä vakituisesta työpaikasta joka suunnilleen vastasi koulutustani ja jossa oli hyvä palkka. En paljoa tykännyt työstäni ja s
iksi irtisanominen ei hetkauttanut. Hakeuduin te-keskuksen koulutukseen mitä kautta (hyvän tuurin ansiosta) pääsin työharjoitteluun yritykseen, jossa olen nykyään vakituisessa työsuhteessa (vaikka tulin raskaaksi kesken harjoittelun) ja teen uskomattoman mielenkiintoista ja haastavaa työtä. Minulle työnmenetys ei ollut samanlainen kolaus kuin sinulle, mutta haluan muistuttaa että sadepilvessäkin voi olla kultareunat (tms).

Ja toinen asia: jäätyäni työttömäksi, miehelleni tuli jotakuinkin mahdolliseksi jättää hyvinpalkattu työ joka stressasi häntä suunnattomasti. Hän otii vastaan tarjotun erorahan ja me olimme molemmat työttömiä velallisia talonrakentajia. Niin kauheaa kuin työttömyys onkin, niin ainakin minun miehelleni se oli parempi ratkaisu kn työssä kärsiminen. Ehkä teidän pitää miettiä pitäisikö sinunkin miehesi etsiä töitä muualta.

Kurjaa:|.
Minä en kutsuisi hyvän työpaikan menettämistä pikku jutuksi. Ei kai kukaan meistä
halua menettää sellaisia asioita, jotka kokee palkitsevina ( etenkin jos palkitseminen
on sekä henkistä, että taloudellista) ja jotka tuovat mielekkyyttä elämään. Olkoonkin,
että kyse ei olisi elämän tärkemmistä asioista.
Tosin työtä, ei mielestäni ihan vähäpätöisimmiksi asioiksikaan voi rankata. Niin suuren
osan ajastaan siihen kuitenkin käyttää. On totta, etteivät kaikki koe työtään kovin tai
lainkaan mielekkääksi. Mutta jos jollekulle on niin hyvä tuuri käynyt ja hän sen työn
menettää saa kai sitä surra ja harmitella.

Toivon Turkilmas, että löytäisit uutta työtä, uutta mielekästä työtä. :hug:

Ja toivon myös, että miehesi työtilanne helpottaisi.

Paljon jaksamista vaikeaan aikaan, toivottavasti löytyy hyvä työpaikka, vaikka ei olisi unelma, mutta riittävän hyvä ettei ihan kärsiä tarvitsisi sitä tehdessä.

Iso hali täältäkin sinne!

Siinäpä näette, miten mukavaa ja leppoisaa se on työttömänä olo. Senkus vaan tukia nostelee. Miettikää, jos tätä tilaa jatkuu vuosi, kaksi... vailla toivoa. Työhakemuksiin saat kielteisiä vastauksia tai et vastausta ollenkaan. Joka päivä katsot mol.fi:stä, olisiko tullut uusia sopivia paikkoja auki, haet taas, petyt... sitten joku tulee haukkumaan, että vieroksut työtä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="vieras";24712323]Siinäpä näette, miten mukavaa ja leppoisaa se on työttömänä olo. Senkus vaan tukia nostelee. Miettikää, jos tätä tilaa jatkuu vuosi, kaksi... vailla toivoa. Työhakemuksiin saat kielteisiä vastauksia tai et vastausta ollenkaan. Joka päivä katsot mol.fi:stä, olisiko tullut uusia sopivia paikkoja auki, haet taas, petyt... sitten joku tulee haukkumaan, että vieroksut työtä.[/QUOTE]

Noh, aina niitä haukkujia riittää oli aihe mikä tahansa.

Yhteistyössä