Paljonko teillä menee kuukaudessa ruokaan ja muihin päivittäistavaroihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perheen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perheen äiti

Vieras
Meillä on nelihenkinen perhe ja kaksi koiraa. Ruokaan kuukaudessa noin 1000 euroa. Teemme joka päivä lämpimän ruuan kotona ja otamme kotoa myös eväät töihin. Lapet alakouluikäsiä. Nyt oon meinannut kokeilla, paljonko ruuassa voisi säästää tinkimättä kuitenkaan paljoa periaatteistamme, joita ovat mahdollisimman vähän lisäaineita sisältävä ruoka, hyvänmakuinen, terveellinen ruoka ja aito ruoka.
Mites teillä muilla?

Ihanaa että viimeinkin joku totuudenmukainen tieto! Eikä näitä 200 euroa ja 7henkeä... Meillä menee semmoinen 6-700, jos juhlia tms niin satku lisää. Tossa siis herkkujakin, jokunen olutkin.... Jne. Meitä 2 aikuista, 4v ja 6kk. En usko että alle 500 pääsisin mitenkään.

2aikuista+1lapsi. Tehdään päivittäin ruoka kotona ja eväät seuraavalle päivälle. Noin 500€ menee. Välillä pihistellään mutta lähinnä se on sitten sitä, että jauhelihaa jatketaan 50%50% soijarouheella, mistään salaateista tai kasviksista ja hedelmistä en tosiaan lähtisi tinkimään.
Tuossa on vähän oluita ja siidereitäkin laskettu ja meikkiä. Pitsaa jos haetaan joskus tms niin ne päälle.

Meillä menee noin 500 euroa kuussa. Kaksi aikuista yksi lapsi ja 2 kissaa. Tosi tiukka budjetti on, ja loppukuusta on jo taiteilua. Tehdään terveellistä kotiruokaa ja lapsella erikoisruokavalio. Ei osteta herkkuja ja suunnitellaan ruokalista viikoksi valmiiksi, niin ei tule heräteostoksia. Summa sisältää pesuaineet, vessapaperit ym.

Plussatiedotteen ja Bonuslaskelman mukaan noin 800e/kk. En ole viimeisimpiä katsonut, tuo tieto on kesältä, joten voi olla vähemmän. Ainakin tuntuu että nykyään joutuu tarkemmin katsomaan, mitä ostaa. Sisältää siis kaiken, mitä K- ja S-ketjun kaupoista ostetaan. Meitä on kaksi aikuista ja vaippaikäinen lapsi.

Muoks. tarkistelin tietoja, ja summa taitaa olla noin 700e. Tulee suoraan sanottuna ostettua turhaakin, eli mun limut ja miehen alkoholit voisi jättää kauppaan. :D Vaippoihin menee noin 50e/kk.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24757658]Missä pihistelette?[/QUOTE]

Meillä pihistely tarkoittaa sitä, että ostan kerralla usean päivän ruoat ja myös valmistan ruoat niin että riittää aina kahdeksi päiväksi.
Käyn Lidlistä hakemassa enimmät ja loput sitten marketista. Katson kilohintoja ja vältän heräteostoksia.

Koitankin ottaa nyt pysyvästi tavaksi, ihan kiva kun ei ole tili nollilla :)

1 lapsi, raskaana oleva syöppö, isäntä ja koira joka syömistapojensa mukaan voisi olla yhtä raskaana kuin emäntäkin jos ei olis kastroitu uros..

Ja rahaa palaa varmaan melkolailla sen 800€ + kaikki ulkona syömiset, huoltsikka kahvittelut yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24757704:
Meillä pihistely tarkoittaa sitä, että ostan kerralla usean päivän ruoat ja myös valmistan ruoat niin että riittää aina kahdeksi päiväksi.
Käyn Lidlistä hakemassa enimmät ja loput sitten marketista. Katson kilohintoja ja vältän heräteostoksia.

Koitankin ottaa nyt pysyvästi tavaksi, ihan kiva kun ei ole tili nollilla :)

Meilläkin ostetaan kerralla viikon ruuat, ja koetan ostaa mahdollisimman edullista, mutta en vaan pysty ostamaan jotain lisäainemössöä, vaikka se olisikin halvempaa. Lidlistä ostan paljon vihannes/hedelmäosastolta ja sitten maitotuotteita, mutta enpä juuri muuta.

Plussatiedotteen ja Bonuslaskelman mukaan noin 800e/kk. En ole viimeisimpiä katsonut, tuo tieto on kesältä, joten voi olla vähemmän. Ainakin tuntuu että nykyään joutuu tarkemmin katsomaan, mitä ostaa. Sisältää siis kaiken, mitä K- ja S-ketjun kaupoista ostetaan. Meitä on kaksi aikuista ja vaippaikäinen lapsi.

Muoks. tarkistelin tietoja, ja summa taitaa olla noin 700e. Tulee suoraan sanottuna ostettua turhaakin, eli mun limut ja miehen alkoholit voisi jättää kauppaan. :D Vaippoihin menee noin 50e/kk.

Meillä menee varmaan saman verran. Tosin saatan ostaa myös vaatteita kyseisten ryhmien kaupoista. mutta n. 700€ sinne menee. Perheessä minä, poika 10v. tyttö 8v. ja poika 10kk sekä koira. Joskus pihistellen pääsen 600€ eli jos olen edellisen kuukauden aikana ostanut perhepakkaukset papereita, pesuaineita ym. Nyt en osta vauvalle enää, kun satunnaisesti valmis vellejä ja hedelmäsoseita ja muuten teen ruuat itse (tai oon aina tehnyt lämpimät ruuat ja muutaman purkiruuan syöttänyt). Pikku hiljaa vauva rupee syömään muun perheen kans samaa ruokaa, niin siinäkin säästyy... Ainakin äidin aikaa :D
Sitä jäin miettimään, et mitä vaippoja te käytätte? Meillä käytössä pamppers ja vaippakulut vajaa 40€ kuukaudessa.

[QUOTE="aloittaja";24757725]Meilläkin ostetaan kerralla viikon ruuat, ja koetan ostaa mahdollisimman edullista, mutta en vaan pysty ostamaan jotain lisäainemössöä, vaikka se olisikin halvempaa. Lidlistä ostan paljon vihannes/hedelmäosastolta ja sitten maitotuotteita, mutta enpä juuri muuta.[/QUOTE]

Lisäainemössöjä ei meilläkään käytetä, paitsi karkkipäivänä :D

Täällä saa Lidlistä myös edullisemmin myös leivät, lihat, pastat, leikkeleet yms..viimeksikin huomasin että Oivariini oli euron halvempaa kuin paikallisessa cittarissa.

Alkuperäinen kirjoittaja perheen äiti;24757516:
Meillä on nelihenkinen perhe ja kaksi koiraa. Ruokaan kuukaudessa noin 1000 euroa. Teemme joka päivä lämpimän ruuan kotona ja otamme kotoa myös eväät töihin. Lapet alakouluikäsiä. Nyt oon meinannut kokeilla, paljonko ruuassa voisi säästää tinkimättä kuitenkaan paljoa periaatteistamme, joita ovat mahdollisimman vähän lisäaineita sisältävä ruoka, hyvänmakuinen, terveellinen ruoka ja aito ruoka.
Mites teillä muilla?

Meitä on 2 aikuista, 2-vuotias lapsi ja koira. Rahaa menee ruokakauppaan 400-500 e kuussa, yhtään pihistelemättä. Jos pihistelisi, päsätäisiin varmaan aina tuohon 400 euroon. Tuohon sisältyy siis myös vaipat (tosin kotona käytetään kestoja), pesuaineet, koiranruuat, kosmetiikka, satunnaiset vaateostokset tm., mitä nyt marketista ostetaan.

Me säästetään siinä, että teen aina parin päivän ruuat kerralla -> isompi annoskoko tietää pienempää rahanmenoa per annos. Kyttään myös jonkun verran esim. kalatarjouksia. Syödään paljon kasvisruokia, laadukkaista kotimaisista tuotteista. Ostetaan myös karkkia, sipsejä jne. kerran viikkoon, joskus limsaa, mutta alkoholia tai tupakkaa ei käytetä.

Saatais kyllä menemään rahaa enemmänkin, jos mies söisi lihaa enemmän ja jos tehtäis joka päivä eri lämmin ruoka. Tai jos syötäis eväiksi jotain kaupan valmista, mutta teen aina itse eväät meille töihin.

Yhteistyössä